Jump to content
Българският форум за музиканти

Fractal

Members
  • Мнения

    56
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Previous Fields

  • Инструмент
    китара

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Location
    вкъщи
  • Interests
    музика, физика

Fractal's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Обществена Репутация

  1. Питаш ме неща, които не съм знаел като термини как да попитам дядо ми. Знаех само от него джазбани като термин (стандартен комплект барабни). После разбрах какво е имал предвид. Не знам какво е оркестър, колко души е, с какви инструменти. Аз гледах слески надсвирвания с тъпани, гъдулки, цигулки даже имаше, кларинети, кавали, акоредеони, тамбури, клавири. Преди 150 г. не знам дали ги е имало. Вероятно ги е имало.
  2. Няма нужда от фактология и аз не знам кога са се появили първи оркестри и за какви оркестри говориш в България, джазови ли? Ако пък визираш народните ансамбли, много са стари. Помня като малък, че дядо ми ми е казвал, че неговия дядо е свирил на тъпан по сватби. Тия неща с надсвирванията съседскоселски са коджа стари. Ритми - бол. Пинизи и заигравки с тях - просто един живот не стига. И няма смисъл да опитвам (лично за мен). Ами то и 4/4 си е леко ограничаващо според мен. Зависи как и къде човек възприема акцент и на какъв етап си изгражда pattern (калъп, шаблон) в главата, ако изобщо има за него такъв. Имах съученик, много добър барабанист, но той помнеше нотите, нота след нота, нота след нота. Така си "четеше" музиката. Не я групираше на тактове. Аз пък - горе-долу обратното. Групирах я на доста дълги. Всеки човек явно е различен като усет, подход по-скоро.
  3. Старичко е (слушано вече), но е желЕзно. Изместване на акценти, но в строго подреден хаос. Понякога тези ритмични фигури се развиват 9,10,11 и повече тактове при Meshuggah. Но като цяло са си 4/4. Полиритмията при тях е сведена до маниакалност. То и затова солата им са "протяжни" иначе просто ще стане претрупано. В народната музика тези неща са обвързани пряко с мелодичното движение на принципа "предложение отговор". Но пък похватите,пинизите, къдренията (както казваше дядо ми) са необхватни. Надсвирванията (чалгиите) затова се правеха едно време по селските събори. Специално те са столетия по-стари от кой да е джаз или метъл (това да не мислиш, че е "дискриминиране" по възраст )
  4. Бих желал, ако няма да хвърляш отново ненужни WTF?-ове да дам прост пример. Песен стара колкото заниманията ми с ритмите. http://www.youtube.com/watch?v=qyGNdA5EYbo Знаете я повечето. Нормално 4/4. Предполагам си достатъчно обучен да чуваш и поне 6/8-то в него. Смао че аз от малък особено във фигурата на фуса чувам ново 4/4 в по-бързо темпо от това на касата и соло-барабанчето. Просто си слагам акцента от 6/8-то на фуса по специфичен за моето усещане за тоя риътм от тази песен начин. Сега вече всичко е лесно, нали! Имах случай, когато свирех на барабани като малък, свирехме за дами-вокалистки тоя полиритмичен убийствен хит и аз свирех с левия крак стъпвах по фуса на споменатия ритъм 4/4 в по-бързо темпо или 3/4 (както го усетиш, ако ти е по лесно да го вържеш с 6/8), а основното 4/4 си беше туп..та... Дойде при мен един батко и ми каза, че не се свирело така и че греша.
  5. Да, защото имам от малък изградено усещане за полиритъм, главно заради дядо ми и постоянното му свирене на тъпан и кларинет, както и заради въпросните Meshuggah. Излез от рамката би бил моят съвет към теб и усети музиката като течение, както на теб ти минава през тялото и съзнанието.
  6. Супер здрав звук имат китарите, прекрасен е просто! Брабаните имат вповечко ревърб, и касата е с много отглехване, май ̀и трябва cut. всъщност може би само касата е причина да ми идва вповече тътена. Виж на клавирите можеше да ги дръпнеш назад в повечко ревърб. Много свежарско, ала Keith Merrow, Chimp Spanner и целия джент-метъл. Малко насечките се разминават с китарите и барабаните, освен ако целенасочено не си искал да избягаш от изравняващ ритъма чинел (китаец, сплаш или фус). Баса, макар че не се откроява такъв потъва в тътена на касата. За нея споделих мнение. Усеща се реденоста на барабанните семпли в midi-то, ама няма начин. Аз те разбирам кво си искал да направиш и имаш моите поздрави! Страхотни идеи за рифове. Виждам, че не си слушал основни банди в стила ето малко насоки: Cynic (може би идейните бащи на стила) + късните Meshuggah Textures (името им е от песен на Cynic) Tеsseract Bulb Animlas As Leaders Cloudkicker Vildhjarta и още доста банди в стил Djent.
  7. Fractal

    Funk Fm

    Много свеж и изчистен фънк. баса и барабаните са бетон и като за стила. Минимал, типични RHCP пинизи от '90-те. Жалко, че не мога да свиря такива неща, иначе да съм се включил в джем. Супер идейни са за обща свирня. Брасче тук там може би някой да подемне, защо не и вокал.
  8. Слабо ме интересува кой къде е учил, какво е свирил и т.н., защото аз се интересувам от авторската музика на музиканта, а не дали си губи времето да изсвири целия джаз, класика или каквото има написано от Бах насам, че що пък не и да изпробва цялата народна музика да изсвири. Забравил си да подчертаеш казаното от мен, относно гайдарската част: всеки, както си го усеща. Аз го усещам като 4/4, а също и като 8/8, също икато 6/8, а мога и като 12/16. Шведите "размътват" мозъка. Все пак ги слушам от 91-ва, когато бях на 10.
  9. Аз искам да попитам един-два "кошмарни" въпроса, но може би трябваше да е на лично... но нищо. Та, имал ли си каталептични състояния (събуждане докато тялото спи, без способност да го движиш)? А спомени за ОИТ преживявания (излизане от тялото, най-често по времето, когато то спи)? Правил ли си опити с хеми-синк (дефазирани ниски звуци от слушалките на едното и другот ухо, до получаването на суббасова честота, възприета от мозъка)? Ако да, какво усети (вибрациите, каталепсията или си заспал нормално)? Ако не е много музикантско, моля за извинение, но последно... Събуждал ли си се сутрин и в главата ти някой ти пее или свири добро, хубаво, харесвано от теб, но напълно непознато музикално произведение, песен, тема и т.н.?
  10. Специално у нас, нали затова постоянно следя докъде е стигнало обсъждането да се построи така наречената Зала за концерти, с по-малки зали и т.н. - нещо като НДК, но разбира се осъвременено. Не е като да не може да се поднови НДК, но все пак не и като да няма нужда от нова такава зала. НДК да я оставим на Веско Маринов (на щега казано). За мен удобството и коМфорта са от максимално значение. Не обичам да мисля върху работата на другите, въпреки че винаги ми се налага, налагало и ще ми се налага и занапред вероятно. А му писва на човек отвреме-навреме. Някой си "гуру" ми обяснява колко яка апаратура навързал, "мачака вътрешности баса и касата с ниски", клуба дъни яко. А резонансите ми правят слуха на менгеме. Последния случай е от преди седмица в един клуб за жива музика. С трима приятели ходихме. Добра апаратура - ок. Обаче те там са глухи, "професионално увредени" от резонанса вътре. Така кънтеше, че на втората или трета песен си тръгнахме. Аза дори съм си намерил и резонансите на банята и коридора. Просто не може да не обърнеш внимание в какъв геометричен обем правиш звука си, резонасите са най-големия убиец на коМфорта от слушането на музика. Я стъкла почват да звънтят, я мебелировка. За чаши и бутилки да не говорим. Не искам силен звук, а балансиран. Щом е балансиран, усилвам го и всичко е наред. Не можеш да слагаш само яката апаратура в уравнението. Някак си е половинчато.
  11. Каквито и апаратури, за колкото и левчета да си подредил, които и звукови-техници и инженери да си наел, помещението ти "мяма ли акустика", ще си прехвърляте вината един на друг за кънтящия звук и "ще не се чувам, а баса гърми"? Стадионите и полетата са друга работа. Там просто ти трябва голям коефициент на усилване, максимално линейно на това което си миксирал. Диджеите винаги имат як звук, защото всичко е семплирано и просто усилено на стадиона. Главно в клубовете, щом никой не си е направил труда да проучи резонансните честои на това помещение празно и с хора, вълнови прояви при наличие на звуково налягане вътре над нивото на човешки говор... абе изобщо щом никой не е обърнал внимание на акустическите особености, апаратура и спецове за хиляди левчета да си наел, резултата ще е както обикновено - кънтеж!
  12. Една емо-мейдънска простотия: Смях се до припадък!
  13. Имаш някаква доза престараване към имитация на Джоуви. Даже в кавърчето на Мейдън по идентичен начин с пунтиране гласа на Джоуви. И изгледжда, поне в моите уши, като пародия на места или все едно се лигавиш като разгонен котарак - не е плюене, просто едно мяукане се долавя, а на 0:47 мин. е направо в кулминацията! Джоуви не е пее така, а така вероятно възприемаш тембъра му. Че е американски, леко кънтри-носов е така, но ти си го пресилил съвсем, защото при нас е характерен гърления резонанс при говорене. Джоуви пее доста отворено, а ти затваряш доста към "и".
  14. Fractal

    Reason

    Има! Правиш си устройството Dr.Rex зареждаш си желание бийт, нагласяш си L и R клуп-маркерите в граници, в които искаш да ти се сложи биййта и натискаш То Тrack бутона. Ще се нанижат MIDI клипове със блокчетата на бийта в рамките на L и R маркерите. Маркирар един от тия MIDI клипчета и: В 4-ката натискаш F8 (или меню Windows -> Show Tool Window) -> таб Tool -> долу намираш в него Scale Tempo -> Натискаш Half, Double или по проценти си го избираш... даваш Apply (веднъж го натискаш) и си готов.
  15. Ужас! Наистина ли е така?! Не мога да повярвам.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.