Jump to content
Българският форум за музиканти

christov64

Members
  • Мнения

    39
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Относно christov64

  • Рожден ден 03/26/1964

Previous Fields

  • Инструмент
    китара

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    София

christov64's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

1

Обществена Репутация

  1. Изглежда, че добре ще стане, но има ли смисъл да се прави при положение, че в магазините има прилични кейсове за малко над 100 лв.?
  2. Да не би говорителите да са G12H Anniversary? Те са 30 ватови и може затова да са "попръцквали", ако усилвателят е 100W.
  3. Зависи на колко години е и дали ще се ползва професионално (дали искаме да работи надеждно и да може да се разчита на него).
  4. Ако тинолът не е качествен нищо няма да стане. Наскоро купих един китайски от Елимекс, тъй като другите марки бяха в много големи разфасовки и не можах да направя и една свестна спойка с него (изглежда, че съдържа предимно олово и трудно се разтапя, а спойките стават мътни и зърнисти). Когато им го занесох обратно в магазина веднага ми върнаха парите. Аз ползвам Cynel и съм много доволен от него. И с китайски поялник прави много добри спойки. Ако искаш човката да изкара по-дълго не я мокри с вода, а я почиствай по начина, показан от Никифена. Ето един линк за изискванията на НАСА към качеството на спойките: http://workmanship.nasa.gov/lib/insp/2%20books/links/sections/601%20General%20Requirements.html
  5. Заглавието на темата е "възстановяване на соц. китари", което май наистина няма смисъл, тъй като ще се получи предмет, подходящ само за музея на социализма или като пример как не трябва да се прави електрическа китара. Другият подход (който се вижда от примерите) е да използваме тези китари като донори при изработване на нова китара. Но кое от тях може да се използва? Хардуерът, електрониката и адапторите са неизползваеми, грифовете също (поне аз не съм попадал на добър). Остава само тялото - ако е от качествено дърво (някой може да сподели дали е срещал такива модели). Разбира се и евтините китайски китари за около 200 лв. също не си заслужава да се модифицират. В по-високия клас (с тяло от качествена дървесина и приличен гриф) вече може да се мисли за смяна на адаптори, ключове и др. Поне това показа моят скромен опит с един Орфей (подобен на баса от третата снимка) и др. соц. китари. Сега ползвам Vintage 100 (ключовете са сменени от предишния собственик, а аз смених адапторите и модифицирах електрониката), ако и прагчетата се пипнат малко ще стане прилична китара. Нътът и бриджа също може да се сменят, но не е толкова наложително.
  6. В София намерих шеллак в Ташев-Галвинг - нямат магазин във Варна, но може да се поръча и достави с куриер. Не знам колко е качествен и дали е подходящ за лакиране на музикални инструменти (аз го ползвам за трансформатори).
  7. Тук има много информация: http://hiwatt.org/tech.html Може би Heyboyer правят най-добрите копия на оригиналните трансформатори. Partridge и едно време са били доста скъпи. Nikifena, къде е грешката в схемата на захранването - не мога да видя нищо особено, освен че единият кондензатор не е надписан (той всъщност е половината от двоен кондензатор 2x50uF)?
  8. Не съм запознат с тези устройства, но според ръководството за употреба може да се изпозва стандартен мрежов кабел RJ45 (препоръчват да е висококачествен): http://l6c.scdn.line6.net/data/l/0a06000fe62d44e39827abedd/application/pdf/FBV%20User%20Manual%20-%20English.pdf
  9. Защо не пишете на TAD, че трафът е дефектен. Все пак дават гаранция, но не ми се четат условията.
  10. Gregg, в каква схема горят лампите и на кой производител? Според каталога на Philips Ukf max = 180V и доколкото знам в Marshall-ите напрежението на катодите в повторителя е по-ниско и не се налага да се повдига отоплението. Може би някои лампи ново производство не отговарят на спецификациите. Аз в момента си правя един 18W усилвател с EL84 (предусилвател "плекси" тип) и Uk на катодният повторител ми е около 160V. Пробвах да повдигна отоплението спрямо маса (с 10V), но намалението на брума беше незначително. След правилно свързване на масите, усилвателят стана много тих. Само в "плекси" канала, поради голямото усилване, се чува шума от първите две лампи и може би от анодните резистори. Ако има интерес мога да пусна в друга тема как върви работата по усилвателя.
  11. Според мен всяка намотка е с импеданс (приведен към първичната) 3 ома. Ако се свържат две в паралел импедансът им остава 3 ома, а на двете двойки, свързани последователно става 12 ома. Коефицентът на трансформация се смята най-лесно като се подаде на вторичната намотка ниско напрежение (аз използвам 3.15V от отоплението на лампите) и се измери напрежението между изводите за анодите на първичната. Преводното отношение е коефицентът на трансформация на квадрат. Можеш да измериш при това свързване какво се получава (най-вероятно 3 ома, затова и говорителите са свързани така).
  12. +1 за metalhammer И аз не мога да разбера защо трябва да се прави копие на усилвател, който в момента се произвежда серийно. Ако изглежда скъп за България (1000EUR), на старо може да се намери на половин цена. Ако сте решили да го правите с EL84, по-добре започнете с нещо просто като 18LiteIIb (само изходния траф е скъп) и след като тръгне може да мислите за модификации, като добавяне на още гейн стъпала и канали. Имайте предвид, че тези усилватели са доста шумни за ползване вкъщи. За това съм решил да си направя и един маломощен (4-5W push-pull), но сигурно и той ще е доста мощен.
  13. Здравейте, Прегледах темата, но не видях някой да е обърнал внимание на електро-статичните екрани в кабелите, като например в този на Proel (има ги в Динакорд): http://www.proel.com/proel/products/stage_equipment.html?cid=11169460615770/11169460620720/&pid=kms/11068488790320/11163982575680 Ако не се внимава жила от активния проводник и оплетката могат да се допрат до високопроводимата графитна обвивка (черна на снимката) и да се получи контакт между тях. Може да се установи с мултицет, настроен на високоомов обхват. Имах проблеми с два такива кабела - единият имаше съпротивление към маса само 2.7К и резултатът беше много голямо затихване на сигнала. Другият показваше 300К съпротивление, съответно силен сигнал, но с много шум.
  14. Жаковете на Cliff също са много добри (предпочитам ги пред Neutrik), но тук май не ги продават. Има ги във Farnell и други сайтове. Китайските имитации не е препоръчително да се купуват.
  15. Оригиналното магаре е със същата ширина - грифът е малко по-тесен в долната част, но така е направена китарата.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.