Е то ти чрез табулатурата пак свириш тонове, като това, че ти е оказано къде да се свирят, не значи, че само там може, камо ли че винаги там е "най-правилно", нали?
Колкото до нотите: Защо да не я изсвириш?
При акорди, като се има предвид предишен опит с ноти (и не само), сравнително лесно можеш локализираш дори подсъзнателно най-удобната позиция за тяхното изсвирване (а и в контекста на песента до този момент, за удобен преход) и оттам нататък евентуалното арпежиране се вижда лесно.
При гами/ ладове, може да се изсвири действително по доста начини, и тогава или тръгваш по някоя заучена удобна апликатура на въпросната гама/лад от "еди къде си" или просто го изсвирваш както ти е удобно след известни проби, за да е максимално близо до предишния и следващия акорд/арпеж/друга гама и т.н. примерно.
Да не говорим че всичко това лесно може да бъде упоменато в нотитет чрез номера на пръсти на лявата и на дясната ръка, позиции, означения за баре-та, да не говорим за трайности - Именно с ноти може да научиш нещо без да си го чувал , доста често с табултатура това е трудничко до невъзможно.
Според мен нотите се научават по-трудно отначало, и често казано отнема доста време процеса да се автоматизира (пък и зависи от произведението, все пак), но в последствие имаш +-а да свириш на всеприетия музикален език и да си сигурен, че винаги ще ти свърши работа. При класически/джаз произведения например, за мен нотите са и много по-надежни - като автентичност на текста.
А и не винаги възможността човек сам да си "създава" апликатурите е нещо лошо, нали? Според мен например при класиката е точно обратното понякога.