Jump to content
Българският форум за музиканти

разбойник

VIP listed
  • Мнения

    2088
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    39

разбойник last won the day on Май 13

разбойник had the most liked content!

Относно разбойник

  • Рожден ден 05/09/1974

Previous Fields

  • Инструмент
    бас китара

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    София
  • Interests
    басист :-)

Последни посетители

3510 профилни разглеждания

разбойник's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • First Post Rare
  • Collaborator Rare
  • Posting Machine Rare
  • Very Popular Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

889

Обществена Репутация

  1. Здравейте- аз правя ето това https://dwr.radio Търся информация за групата Жега. Членове бивши настоящи или последни и всякаква информация за групата. Контакт с някой от тях- гледам, че сте писали че сте свирили в тази група ето и мой телефон 0899101488

    също мейл ivailodemidov@gmail.com

  2. @Koobenot Леле! Благодаря ти! Това е страхотен комплимент.
  3. @Koobenot, @jabs направо ме трогнахте! Не съм минавал от тук от известно време и затова чак сега виждам мненията ви, но съм на път да се почувствам реализиран като музикант Много ви благодаря - супер зареждащо е това, че музиката ви харесва. @jabs, винаги си добре дошъл в бърлогата. Да послушаме музика, да си говорим или да посвирим и запишем нещо. Техниката няма стойност, ако не се прави музика с нея
  4. Продължавам да твърдя, че не заменяме едни проблеми с други
  5. Яко, че съм бил причина да попаднеш на нова интересна банда. Иначе - 1, 2 или 5 адаптера не е от кой знае какво значение. Инструментите се делят на хубави и от другия вид, а конкретното звучене и опции са в графа персонални нужди - въпрос на вкус. И Fender Precision е с един адаптер и няма оплаквания
  6. @Koobenot Вероятно не съм те разбрал - от по-горното ти мнение останах с впечатление, че според теб, когато става дума за дигитални ефекти е по-добре да се избегне DA/AD конвертиране и реших да споделя нещо, което поне мен доста ме изненада преди години, когато за първи път се сблъсках с него. Иначе няма спор - работата в дигитална среда е много по-удобна, факт. И съм убеден, че бъдещето е там, но към момента все още има какво да се желае като звук
  7. @Koobenot Теоретично си прав, но на практика (когато става дума за устройства, които са стандарт при смесване) типичният звук на конверторите е част от звученето, с което сме свикнали и много често се търси умишлено. Виж например коментарите за плъгините на Eventide и усилията на производителя да включи в тях и типичното звучене, което дават конверторите (в най-новото издание твърдят, че са постигнали точно това. Доколко са успели - ще разберем скоро). Не са малко хората, които имат H8000 и други яки съвременни процесори на марката, но при микс понякога прекарват сигнала през нисък клас дигитални ретро ефекти - точно с цел да уподобят звученето на Н3000, примерно. Подобни драми има и с използването на Лексикън - алгоритмите са същите, но звукът на 224 и 480 е различен при хардуера и пръгините, което кара много от професионалистите да търсят хардуер, въпреки всичките му неудобства, висока цена и т.н. Това не важи за всеки един случай и за всяка музика, а също така разликите с времето стават все по-малки, но нелинейностите, изкривяванията, аномалиите на хардуерните устройства са част от типичния звук на всеки музикален стил и в това няма нищо лошо
  8. @Koobenot Само донякъде - все пак е запис и сме търсили определена атмосфера за всяка песен. Например комбинации от ревереберации и ефекти, които няма как да възпроизведем на живо. Според мен за тракинг е задължително да се използват качествени компоненти. В следващите фази има достатъчно прилични софтуерни решения, но за да имаш добре записан материал са нужни добри микрофони и качествени предусилватели (изобщо не отварям темата за акустиката на помещението - супер важен компонент, но не е тук мястото за обсъждане ). Преди време се бяхме събрали с няколко приятели за тест - сравнявахме два предусилвателя реплики на Нийв 1073 на различни марки със софтуерната симулация на UA на същия преамп. Резултатите бяха покъртително ясни и в полза на хардуера. При сравнение на други компоненти (Roland Dimension D и др. периферия) също имаше разлика, но не толкова фрапираща.
  9. @Koobenot Оборудването е далеч от маниашко. Но ако искаш резултат, който да напомня на групите, които харесваш е логично да се опиташ да използваш подобни подходи и оборудване. Няма нужда да откриваме топлата вода Относно другата тема, която си повдигнал: Когато запишеш сигнал, който ти харесва като звук нещата сa доста по-лесни - не търсиш как да го оцветиш и какво да му причиниш, за да започне да звучи, а го обработваш само с цел да си намери мястото в микса. Т.е. стремежът е да записваме цветно и с максимално добър резултат, а после обработваме нежно И песните звучат по-добре - проверено. Китаристът ни е фен на подхода с повече плъгини (именно с аргумента за повече гъвкавост), но вече също е съгласен, че постигаме по-добър звук с използване на повече хардуер. Всички знаем, че има хора, които могат да запишат чиста китара с DI и после в парчето да ти счупят главата със звук на драйв, но ние не сме тези хора. Накратко - като изключим цената и нуждата от поддръжка за мен хардуерът има доста предимства. Тъй като не сме комерсиално студио проблемът с recall и по-малка гъвкавост (майна, искам това барабанче да прозвучи като на Brad Wilk, нищо, че записания сигнал няма нищо общо) не съществува. Ако искаме да променим нещо генерално и не става с обработка просто записваме отново и се стараем още по време на тракинга да нагласим звука, които ни трябва.
  10. @yamaha Благодаря още веднъж Има неща за чистене, но остават за следващиите песни. Барабаните - репетиционната ни е около 60 кв.м. помещение с таван около 3 м., относително прилично третирано (два бас трапа, доста звукопоглъщане и дифузия). Видял си във видеото горе-долу как изглежда по време на репетиции, за записи разместваме доста. Комплектът е някакъв Mapex. След опити сме намерили място, на което барабаните ни звучат най-добре и ги разполагаме по един и същ начин всеки път при записи. Овърхедите са Sennheiser MD441 през предусилватели Cranborne Audio Camden 500 (чудесни машини) с добавена едната от двете опции за сатурация. Соло барабан: SM57 през Heritage Audio 1073/500 Фус: SM57 без трансформатор Каса: AKG D112 на отвора на резонансната кожа през Great River ME 1-NV и Shure Beta91 в касата през Presonus ADL600, като и двата сигнала минават през хардуерни компресори. Томовете са с различни микрофони в различните записи, но винаги единият е Beyerdynamic M88. Ако имам възможност бих взел още два такива - страхотни са за тази цел. Два лентови микрофона за room, пак разположени опитно на някакви места, на които ни харесват - не са симетрични спрямо комплекта. Често кривим руумовете през лампов преамп (от стара руска киномашина) ЛОМО УП27, но това правим при смесването. Имаме няколко добри отделни микрофонни предусилватели, но гръбнакът на записите на барабани е един модифициран от Тони Манов или както беше популярен тук @Parni_Valjak (RIP), осемканален пулт Sony MX. В момента го използваме като 8 трансформаторно балансирани предусилвателя с възможно усилване до към 73 децибела. Накратко - доста хардуер, доста опити. Пием студена вода, но е все по-рядко и се надявам да продължим така и за напред
  11. Благодаря за добрите думи @musicman, @yamaha и @Koobenot! @yamaha, ако не се лъжа от доста години се занимаваш със звукозапис. Ако имаш някакви коментари за записите не се притеснявай да ги споделиш. Наистина се учим в движение - бяхме доволни от първите песни, но след като завършихме последната ги чухме отново и единодушно решихме да ги смесим отново Сеир, а и луд умора няма
  12. Извънземната ни бригада издаде албум с десет песни. Всичко е направено в най-добрите традиции на Do It Yourself практиките - музика, аранжимент, запис, смесване. Може и по-добре - учим се, следващата продукция се надявам да е на по-високо ниво. Единствено за мастеринга избрахме външен изпълнител (https://www.trakworx.com/) и честно казано сме доста доволни от резултата Албумът в YouTube: https://www.youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_lyewn7e7xuri12njdRJEvB3Hzs2oSwLgo Албумът в Spotify: https://open.spotify.com/album/0OuWYPPJQVu3yAokUaUzsP?si=qOJTemqeQ7KZtzDo7JPvxA Ако някой има предпочитание за друга стрийминг платформа за слушане (Tidal, Deezer, Apple Music, Pandora, Amazon и др.) може да избере от този линк: https://linktr.ee/aliensinsearch Много бих се радвал ако ви хареса, но дори и да не е така пишете коментари - интересно ще бъде да чуем мнения Записите и видеоклиповете са осъществени с финансовата подкрепа на Национален фонд „Култура“, програма "Дебюти".
  13. А това са две парчета, снимани в репетиционната ни от Сашо Наков ( @circles във форума, човекът зад Amps On Air) Записите и видеоклиповете са осъществени с финансовата подкрепа на Национален фонд „Култура“, програма "Дебюти".
  14. Споделям още три клипа на бандата. The Song That Eric Likes: Записите и видеоклиповете са осъществени с финансовата подкрепа на Национален фонд „Култура“, програма "Дебюти".
  15. Мерси! Ще има, но е малко сложно - в момента записваме албум, а певецът е в родния си Ню Йорк за още известно време. Иначе имаме и идеи за някакви по-нестандартни прояви - примерно да каним хора на мини концерти в студиото/репетиционната ни. Отделно се ослушваме за някакви съвместни свирения на живо с други банди, но и това няма да е скоро
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.