vihro Отговорено Юли 31, 2008 Автор Отговорено Юли 31, 2008 Ами освен,че са най-скъпият им модел и големи имена работят с него/ Дейв Уекъл и в студиото си и на живо/-едва ли си сбъркал в избора Цитирай
docc Отговорено Юли 31, 2008 Отговорено Юли 31, 2008 Ами освен,че са най-скъпият им модел ... ... Че и напр. KSM32 са си прекрасен вариант за томове! А с Beta 98 човек наистина може, да е спокоен относно правилността на избора си! Цитирай
Mogila Отговорено Август 1, 2008 Отговорено Август 1, 2008 Хмм тествах Бета 98 на барабан4ето-много кофти.На томовете е супер. Цитирай
Nikolay Petev Yolov Отговорено Август 1, 2008 Отговорено Август 1, 2008 Аз смятам да записвам барабаните (а те са Mapex M-Birch Standart) със следните микрофони: Каса: AKG D 112 Фус: Shure SM 57 Снеър: AKG C414 B-XLII (с голяма мембрана) и Shure SM57 (единия отгоре, другия отдолу) Raid и Crash: 2х Neumann KM184 или 2х Rode NT55 (зависи дали има и други инструменти) За 4-те тома: 4x AKG C518ML За акустика на поме6тението 2х Neumann TLM 127 (с голяма мембрана) Може и да поразместя микрофоните, имам доста възможности. Ве4е съм ги поръ4ал и 6те 4акам да доидат края на другата седмица. Не е наи-доброто буджетно ре6ение, но пък си е ка4ествено като за студио За по-евтин вариант предлагам с 4 микрофона: AKG D112, 2x Shure SM57 отгоре на сета за стерео картина и о6те един микрофон за снеър и фус (стават и динами4ни като SM57 и кондензаторни като NT5, NT55 на Роде) Все пак си е мое мнение за запис, нямам особено голям опит, слу4вало ми се е да присъствам доста на записи, а аз да записвам 2, 3 пъти, но на горния вариант (с 12-те микрофона) са ме у4или и смятам за наи-добър. Има възможност за регулиране на звука на всеки един дръм инструмент и за поставянето му в определената 4аст на звуковата картина, демек панорамата. Обикновенно се режат и ненужните фреквенции, например на касата средите и високите, на овърхеда пък ниските, но това си е доста специфи4но за всеки вид музика, сет, на4ин на свирене и т.н. .... Цитирай
vihro Отговорено Август 4, 2008 Автор Отговорено Август 4, 2008 (Редактирано) Копирах линка който даде "simon",защото е наистина важна информация и е добре да я има изнесена направо тук. "На съвременния пазар за зву- кова студийна електроника, за повече от десетилетие, трайно се установи нов сегмент - този на домашните студиа. Налага се впечатлението, че клиентите от този сегмент са предразположени да дават предимство на компю- търната конфигурация (в която най-често се извършва записът, редакцията и смесването на зву- ка) и по този начин оставят на по- заден план входните и изходните звена в студиата си - разбира се, става въпрос за микрофоните и студийните монитори, както и съ- ответната акустична среда, в която тези компоненти работят. Целта на тази поредица от ма- териали е да създаде по-правилно отношение в тонрежисьорите от “домашните студиа” при оценка на ролята на всеки от посочените компоненти за крайния продукт. Настоящият материал предлага сравнение между няколко много популярни модела микрофони, използвани най-често за запис на инструменти. В конкретния случай, сравнението между тях е направе- но при запис на основни елементи от комплект барабани: бас-бара- бан (каса), малък (соло) барабан, том и чинел. Всички микрофони са включени директно в микрофонния вход на преамп/интерфейс RME FireFace 800, без никаква честотна и динамична обработка. Основните цели на сравнени- ето са две: 1. Да се събере обща инфор- мация за поведението на всеки от използваните микрофо- ни при запис на въпрос- ния инструмент. 2. Да се покаже се- риозното влияние и “оц- ветяване” върху записа- ния звук, което всеки от микрофоните привнася. Разликите са доста го- леми и е необходимо да отбележим, че обик- новено те се контро- лират с помощта на допълнителна електро- ника (еквалайзери и динамични процесори). В конкретния случай, не е приложена никаква допъл- нителна обработка на звука. Зад барабаните е известният музикант Димитър Семов, който използва собствен сет, състоящ се от след- ните компоненти: Бас-барабан: 18”, с ударна и резонансна кожи без отвори, с поставен демпер в корпуса. Микрофонът е поставен на око- ло 10 см от резонансната кожа, насочен на около 5 см встрани от центъра й. Малък барабан: 13 x 5 3/4” Custom Dimitar Semov BD Drum. Микрофоните са поставени над горната кожа и са насочени към центъра на барабана. Том: 12” с ударна и резонансна кожи. Всички компоненти от сета са изработени от Бразилски кралски палисандър. Masterworks Prototype 20” Crash/Ride чинел. Ми- крофоните са позиционирани на 30 см над чинела. Същинските аудио семпли ще бъдат достъпни на сайта www. protechnica.bg, по-късно този ме- сец. Коментарите, които Димитър Семов направи за звука на всеки от микрофоните са следните: 1. Shure Beta 52 (Kick): Баланси- ран, но с лек излишък в суб-ниски- те. Пикът се появява при по-силни удари. 2. Blue (Kick): Изявена ниска среда, за сметка на суб-ниските. Пикът звучи по-ниско като тембър. 3. Blue+ (Kick): Малка промяна - появяват се допълнителни ниски честоти, но като че ли правят тона по-”мътен”. По-натурален нисък регистър от обикновения Blue. 4. AKG D112 (Kick):Балансиран звук при цялата динамика на ба- рабана. Изявен пик и богат нисък регистър. 5. Sennheiser e902 (Kick): Най- добро възпроизвеждане на тран- зиенти. Звукът има нужда от мини- мална еквализация. Определено най-богат темброво звук. Фаворит! Прави излишен допълнителния Beta 91, използван в комбинация с Beta 52 за допълнителен пик. 6. EV N/D 868 (Kick): Много бли- зък до е902 в ниския регистър, но с по-малко пик. 7. Sennheiser e904 (Snare): леко запушен тон. Създава усещане за скъсен резонанс на барабана. 8. EV Raven (Snare): Светъл тон с бързи транзиенти. Изявени пру- жини на барабана. Нуждае се от минимален EQ; прави излишен долния микрофон за барабана. Модерен звук. 9. Shure SM57 (Snare): По-”тъ- мен” звук от Raven, с изявена ниска среда. Подходящ за класически звук. 10. Sennheiser e904 (Tom): Мно- го балансиран звук, достатъчно пик и при тихи удари; богат звуков регистър. 11. EV Eaven (Tom): Доминиращ пик, късо отзвучаване. Подходящ за модерен рок и поп, където е необходим пробиващ в общия микс тон. 1 2 . A K G C 4 1 4 B L S (Overhead): Много богат, масивен и балансиран звук. Фаворит! 13. Neumann KM184 (OH): Бързи транзиенти, лек излишък във високия регистър. Идеален за модерен рок и поп. 14. Beyerdynamic M160 (OH): Мек и топъл звук, характерен за лентовите микрофони. Тушира звънтенето на чинела около 19kHz. 15. Oktava LOMO head (OH): Малко по-отворен във високите от М160. Подходящ за джаз. Втори по предпочитание. !!!!Всички микрофони са включени директно в микрофонния вход на RME FireFace 800, без никаква чес- тотна или динамична обработка!!!" Тонто__ Редактирано Август 4, 2008 от vihro Цитирай
niacin Отговорено Февруари 11, 2010 Отговорено Февруари 11, 2010 Един глас за: овръхед RODE NT5 Скоро в студио чух барабаните само от два такива микрофона (т.е. mute-нахме всичи останали барабанни микрофони) - звучаха прекрасно: чинели, томове, барабанче И каса! Всичко се чуваше. Чудесен вариант за домашни записи, мониторинг, демо. Струват 250-300 лв. единия. Rode NT5 - pair Поздрави Цитирай
BREAKDOWN Отговорено Март 25, 2010 Отговорено Март 25, 2010 Едно решение подходящо за разнасяне из клубове и не изискващо торби с пари като инвестиция: По материал от бр. #23 на сп. ProTechnica Electro-Voice PL Series Инструментални модели Това са три микрофона, които въпреки че дават вид на специализирани микрофони за барабани, могат да бъдат успешно ползвани с различни акустични инструменти и китарни/бас апаратури. PL33 - Микрофон за бас-барабан с динамична капсула и супер-кар-диоидна полярна схема. Издържа ни изключително високи нива на звуково налягане. Освен за бас-барабан може да бъде използван за контра-бас, озвучаване на бас-комбо, както и на всякакви ниски инструменти. Има специален поп-филтър, който елиминира шума от движението на въздуха, когато микрофонът е поставен на отвора на резонансната кожа на големия барабан. Точно над капсулата е поставен още един слой дунапрен, който предпазва капсулата от замърсяване. Благодарение на държача, включен в комплекта, микрофонът може лесно да бъде закрепен за стойката обръча или крачето на бас-барабана. Държачът може да бъде огъван, така че микрофо-нът да бъде лесно позициониран в отвора на резонансната кожа. Може да бъде казано, че PL33 прави “традиционен” звук на голям барабан - с ясна атака и умерено силни ниски честоти. При използване на ефекта на близост можете да усилите ниските, като пъхнете микрофона в корпуса бас-барабана. Транзиентните звуци също се възпроизвеждат добре, а атаката се усилва с динамиката на свирене. PL35 - Динамичен микрофон, оптимизиран за томове, малък барабан, перкусия, но може успешно да бъде използван и за озвучаване на китарно комбо или колона. Супер-кардиоидната полярна схема позволява улавянето само звука на томовете - без чинели, фус, соло-барабанче, и какво ли още не. От друга страна, специалният държач позволява монтирането на PL35 дори на най-труднодостъпните места по сета барабани. Главата на микрофона също може да бъде движена, така че всякакви позиции за позициониране на микрофона се постигат много лесно. В зависимост от звука, който искате да постигнете, можете да насочите микрофона към центъра на кожата (за повече състейн) или към края (за повече атака). При рак-томовете PL35 ни дава закръглен, отворен звук - без прекален резонанс от корпуса в ниските среди. Както и PL33, този микрофон прави приятно впечатление с улавянето на транзиентите, което позволява атаката на барабаните да бъде акцентирана и ясно изразена. При добро позициониране в микрофона влиза предимно звука на озвучавания барабан, с минимално количество съседни барабани. Това дава на тонре-жисьора по-голям контрол над индивидуалните барабани. PL37 - Кондензаторен микрофон с малка мембрана и кардиоидна полярна схема. Може да бъде използван за фус-чинели, оувърхед, отделни чинели, и като част от стерео двойка с общо предназначение. Впечатление прави здравата конструкция на микрофона: метал от горе, до долу. При използване като оувър-хед двойка, стерео картина е добра, с добро локализиране на отдел-ните източници. Въпреки повдигането във високите при PL37, не се забелязва грубо звучене в тази чес-тотна лента - нито при фус, нито при индивидуално озвучаване на други чинели. Високото звуково налягане за кондензаторен микрофон (SPL: 132dB), на което PL37 може да издържа допълнително разширява приложението му - включително и като микрофон за ударни инструменти. (използвани са мнения, изразени в сп. SoundCheck) Това е частта касаеща инструменталните микрофони от серията. Цялата статия можете да прочетете тук Цитирай
vihro Отговорено Март 26, 2010 Автор Отговорено Март 26, 2010 Благодаря,че си си направил труда Цитирай
BREAKDOWN Отговорено Март 26, 2010 Отговорено Март 26, 2010 Радвам се, ако съм бил полезен. Понеже темата е интересна, повече за озвучаването и настройката на барабаните можете да прочетете в сп. ProTechnica #21 DRUM EDITION A ето и една малко стара статия за любимата ми серия Evolution 900 на любимите ми SENNHEISER. Има модели които вече са класика за барабани. Статията е на стр. 16. Приятно четене. ЦЪК! Цитирай
enuffZnuff Отговорено Ноември 2, 2010 Отговорено Ноември 2, 2010 Някой може ли да каже от личен опит, нешо за Electrovoice PL 33 35, В Динакорд в момента продават целия сет за 500 лв а в Германия е около 1000 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.