7thString Публикувано Март 3, 2006 Публикувано Март 3, 2006 Цел: Да се оберат свободните вибрации на частите на адаптера- луфта м/у слоевете на намотките, шпулата, магнита и т.н. Ефект: Намалява значително микрофонията(НЕ feedback-а от струните, а тая гадната от адаптерите), съвсем минимално изчиства звука. Да се отбележи, че някои по-качествени адаптери са прекарани през тази процедура. Така. Операцията се състои в две части Част I: 1. Разглобявате адаптера така, че да останат само макарите с намотките- всичко друго- тикса, изолиращи ленти, магнити и т.н. се слага настрани засега. Понеже медната нишка увисва като се махнат всички тикса и поради "изключителната" й здравина леко ви препоръчвам да внимавате Особено с тази нишка, дето излиза от сърцевината, щото мамата си джаза ако я скъсате! Така. Значи дотук имаме две макари с намотана тел на тях. Нищо повече. Евентуално металните полюси на магнитите(тия 6 железца дето минават през макарата). При някои адаптери магнита може да е залепен- използвайте си фантазията за да измислите как да го отлепите. И ЗАПОМНЕТЕ ОРИЕНТАЦИЯТА!!! Ако сглобите после адаптера и магнита по различен начин, ще се получи съвсем различен звук! 2. Пригответе едно кастронче голямо колкото да побере макарката. Ако не искате да го цапате, може да "постелите" няколко слоя алуминиево фолио- най-много два- имайте предвид, че фолио+въздух е много добър топлоизолатор, така, че трябва много добре да го притиснете към стените на кастрончето, за да има топлообмен. 3. Пригответе и една тенджера, която да може да побере кастрончето- нея пълните с вода и я слагате на котлона на максимум докато заври. За препоръчване е тенджерата да е почти колкото кастрончето, за да не плува свободно и при невнимателно движение "кораба да потъне" във врялата вода 4. Това може би трябваше да е #1 Отивате до магазина и купувате свещи- трябва да са от бял парафин- има едни гадни недимящи или ароматни свещи, които се трошат и стават на прах- тоя парафин е твърд и няма добри акустични свойства. Отивате до църквата и купувате три-четири пъти по-малко(за обем става въпрос) свещи. Та връщате се вкъщи и ги натрошавате- ако се ронят на прах, не сте случили на добри свещи няма значение дали ще махнете в началото фитилите- не пречат. Слагате част от тях в кастрончето, а него- в тенджерата- като се поразтопят и се получи "локва" добавяте още докато стигне нужното ниво- НЕ пълнете до ръба- кастрончето може да се разклати и да влезе вода от тенджерата и да "рестартирате" процедурата! Ако имате термометър, мерете температурата- по принцип тук се говореше за 70 градуса. Точно в момента обработвам един адаптер и понеже котлона ми е газов, темп. на водата е 101 градуса, а на парафина- 95. Потвърждавам, че няма никакви поражения. Единствената неприятност при висока температура е това, че водата почва да кипи и може да обърне кастрона или да пръска вътре, което не е желателно! Затова когато се разтопи всичко поддържайте водата да къкри. 5. Потапяте внимателно адаптерите един по един(колкото може да съберете). Оставяте място, за да можете да ги въртите и да бъркате сместа. Най-добре работете с голяма пинцета, като внимавате през цялото време да не повредите намотките! Когато ги пуснете на една страна, ще видите много малки мехурчета- тва значи, че парафина влиза вътре. Когато намалее, ги завъртете на друга страна и така докато ги спрат да излизат мехурчета. Целия престой на адаптера във парафина е около 10-20 минути- няма смисъл от повече. 6. Като ги изваждате, изтръсквайте ги за да не остават капки по тях- сложете ги в/у алуминиево фолио или хартия- имайте предвид, че парафина цапа! Да не ви скъсат после ушите майките/приятелките/жените като видят покривката! Така. Сега чакате да изстине цялата работа и после сглобявате адаптера. Ако имате намерение да правите и втората част от процедурата, оставете котлона да държи парафина течен. Част II: Горната процедура се повтаря, но този път- със готов, сглобен адаптер със всичките му чаркове. Нотки: *Докато махате тиксото около намотките внимавайте изключително много- някой път нишката остава по лепилото и с капка веро или течен сапун и клечка за зъби я отлепяте(изстъргвате) от тиксото. В никакъв случай не се дърпа, щото после става лошо! *Ако все пак сте искали да се убедите колко лесно се къса проводника и той е от външния край- със поялника спойте наново проводника. Ако е вътрешния- RIP на адаптера... или пренавиване *Ако докато ве "варят" адаптерите, в парафина попадне вода, тя ще се отдели на капки на дъното. Тия капки НЕ трябва да са в контакт с адаптера! Ако влезе повече вода, ще се получи на дъното цял воден пласт в който ще плува адаптера. Затова вадите всичко, изчаквате да се втвърди парафина, изливате водата, начупвате го, и повтаряте всичко... *Спомнете си от детските години приказките относно пожарната безопасност! Тва на раменете ви трябва да функционира през цялото време! Ако някой реши да "сготви" адаптерите си, нека е така добър да постне някакви снимки, защото аз забравих да направя... за да има нагледен материал как става работата Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Март 3, 2006 Отговорено Март 3, 2006 (Редактирано) Да, и ако се скъса намотката ми пишете ЛС да я пренавием . Пак споменавам, че вместо да правите "кораби" във вряла вода, можете да използвате млековарка с двойно дъно. В страничната дупка на млековарката сипвате вода, а в самата млековарка - восъкът. Предполагам сте виждали млековарка . За восъкът - сместа е най добре да е 60% ПАРАФИН(ТВЪРД Е), и 40% ВОСЪК(ДОБРА АДХЕЗИЯ, ПРИДАВА ЛЕКА ЕЛАСТИЧНОСТ НА ПАРАФИНА). . ПС: Браво, за туториала 7тСтринг! Редактирано Март 3, 2006 от Evtim Djerekarov Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Март 3, 2006 Отговорено Март 3, 2006 (Редактирано) Още нещо - вместо да потапяте целия адаптер във парафин може след като сложите намотките му, да запушите с пръст всички възможни дупки(ако е в кутийка) и да го напълните с парафин/восък със спринцовка. Ако не е в кутия, можете просто да залепите съмнително захванатите части с каноконлит(магнитите за тялото и за винтчетата), и в краен случай и бобините за корпуса. Не е необходимо да ги оливате в каноконлит, само да ги фиксирате. Редактирано Март 3, 2006 от Evtim Djerekarov Цитирай
7thString Отговорено Март 3, 2006 Автор Отговорено Март 3, 2006 (Редактирано) Аз до скоро(докато не видях в приятелката си) нямах идея, че съществува такова животно като млековарката :wall: Въпреки това, е безполезно при хора като мен с газов котлон щото колкото и да е слаб температурата е прекалеееено висока и водата кипва. Затова написах по-общия вариант. За парафина знам, че е твърд, но сега има някакви свещи(повечето на пазара), които се трошат на прах, а чистия парафин се троши на парчета. Затова викам да се минава през църквата та да омекне работата. Иначе само с тия църковните свещи имам подозрения, че ще се получи прекалено нестабилно- топят се при много ниска температура и не се знае дали няма да цапа особено в жегите... П.П. тва последното наистина е идея за тия тип soapbar дето са по разни gibson-и Редактирано Март 3, 2006 от 7thString Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Март 3, 2006 Отговорено Март 3, 2006 (Редактирано) Абе с църковни свещи бог ше го пази адаптера да не прави микрофония! Те и хъмбъкерите на кремоните са в кутийка, и намотките се вадят отгоре, като ги дръпнеш се чува леко щракване и изскачат. Много удобно! Да ти кажа, при по - евтините адаптери след процедурата се забелязва значително усилване на всичко над 3 Кхц с около 10-ина децибела. Доста по-звънки стават. Редактирано Март 3, 2006 от Evtim Djerekarov Цитирай
7thString Отговорено Март 3, 2006 Автор Отговорено Март 3, 2006 По-звънки?! Не би ли следвало парафина да обира точно високите честоти? Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Март 3, 2006 Отговорено Март 3, 2006 (Редактирано) Да ги обира ли? Не, Защо да ги обира. Номера е, че при непарафиниран адаптер, жиците на бобината трептят с високи честоти, и индуцираният от това сигнал в различни части на бобината се дефазира и се гасят високите. Като не шават жиците ги възпроизвежда добре. т.е - те високите си идват от струната. Редактирано Март 3, 2006 от Evtim Djerekarov Цитирай
7thString Отговорено Март 3, 2006 Автор Отговорено Март 3, 2006 (Редактирано) Само да отбележа за протокола- Yamaha ERG121 stock адаптери- подобрението е повече от задоволително и нещо което не мога да си обясня- изхода стана с 30mV по-силен, а звука стана много изчистен... пък няма промяна нито в съпротивление, нито нещо е било прецакано... много странна работа... може би защото експериментирах- освен тиксото около намотките, увих малко алуминиева самозалепваща лента и я замасих Редактирано Март 3, 2006 от 7thString Цитирай
DaftFunk Отговорено Март 3, 2006 Отговорено Март 3, 2006 не знам аз с моите Squer-ски адаптери не знам.. .дали да правя нещо.... По добре да не рискувам сам.. щото малко сложна и прецизна ми звучи процедурата... На някой бленди нямам почти шумове.. на комбинираните попринцип 1+2 , 2+3 които са. Но на 4истите като само бридж или само нек определено има шумове при камион дисторжън например. Цитирай
7thString Отговорено Март 3, 2006 Автор Отговорено Март 3, 2006 не знам аз с моите Squer-ски адаптери не знам.. .дали да правя нещо....По добре да не рискувам сам.. щото малко сложна и прецизна ми звучи процедурата... На някой бленди нямам почти шумове.. на комбинираните попринцип 1+2 , 2+3 които са. Но на 4истите като само бридж или само нек определено има шумове при камион дисторжън например. Тва е защото като свириш с 2 адаптера де факто се получава хъмбекер(двоен адаптер). Процедурата не е толкова рискована Просто трябва дето се вика common sense. Пък и при твоя проблем(шумове и смущения) тва няма да помогне :> Цитирай
TONY Отговорено Март 3, 2006 Отговорено Март 3, 2006 7thString - добре си го написал на бьлгарски в по старите теми имаше препратка кьм сайт с обяснение на английски - ще е гот модереторите да сваржат 2те теми аз мога да те опонирам че магнитете вьобще не трябва да се махат така поне си мисля иначе процедурата е супер желателна ако адаптерите не са минали ваксата но дори новите скуаяр страт са с ваксани адаптери какзвам го защото преди дни ги свалих от моя и ваксата ясно се вижда така 4е ако някой иска сет от 3 ваксани фабрично скуаяр страт адаптера може да ги бартеросам за бос дс1 ( евентуално друг) така че дафт фьнк - просто си свали платката и огледай може да са ти ваксиране - ако не ичети тук написаното и статията на английски и действай И СЕ Е ЗАГНЕЗДИЛО едно погрешно мнение че на всички стратове позициите между 1 и2 , 4 и 5 са безшумни - тоест действат като хьмбекьр ТОВА Е ВЯРНО САМО И ЕДИНСТВЕНО за стратокастери с ривьрснат ( обьрнат фазово) среден ( мидьл ) адаптер!! - останалите за мен са един вид семи хумбькинг - разгледайте добре сайта на фендер за да си изясните тая кауза Цитирай
AFTER-THE-RAIN Отговорено Март 3, 2006 Отговорено Март 3, 2006 Темата е интересна, но мисля че името е грешно!!! Би било по подходящо да се казва "как да си наготвим адаптри с парафин". Нищто лично 7thString ама просто ми стана смешно иначе аз не бих рискувал.Сигурно помага тази процедура. Цитирай
Guest Отговорено Март 3, 2006 Отговорено Март 3, 2006 7thString Прекрасен туториал! И все пак, предпочитам да не рискувам да го правя сам, понеже съм доста вързан в ръцете Става ли да ти дам моите двата хъмбъка да ми ги wax-неш ? Цитирай
Icarus Отговорено Март 3, 2006 Отговорено Март 3, 2006 Доста добро и подробно обяснение Мисля като намеря повечко време да пробвам тази работа.. Цитирай
7thString Отговорено Март 3, 2006 Автор Отговорено Март 3, 2006 Няма проблем, драконе Ти нали си нашенец, дай да се видим по някое време и да ги сварим... пиши ми на ПМ Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.