Jump to content
Българският форум за музиканти

Цялата активност

Този поток се обновява автоматично

  1. Последният час
  2. Абе на границата си беше. Хубаво, че между присъстващите нямаше мутри, а само хора, дето си слушат "тяхната музика" и нищо друго.
  3. ^ Важното е, че не сте яли бой ... някой ми беше разправял, че през 90-те на някакво механджийско участите мутрите дали бакшиш оркестъра 7 пъти да изсвири "Назад, назад, моме Калино", те успяли до 4-тия и ги хвърлили в басейна ...
  4. То тая тема стана малко "свободни размишления", та ще се включа и аз с малко спомени и тъй като има вероятност аз да съм един от най-дъртите членове на форума, на който не му се четат пенсионерски спомени от рода "а какво беше едно време", нека ги пропусне. Преди '89-та с жена ми бяхме започнали да правим кариера като клавирно дуо към "Главна дирекция Музика", имаше едно време такава организация, която прекрати съществуването си след 1989-та, явяваш се на конкурс, свириш, одобряват те или не и след това ти уреждат ангажименти из страната. Та по онова време изнесохме трицифрено число концерти на 2 пиана или 4 ръце къде ли не, а когато всичко се прекрати изведнъж след 'промените', купихме 2 електронни клавира и набързо адаптирахме класическия материал за електрониката. Идеята беше да не губим инерцията и връзките, които вече си бяхме създали в много градове и градчета. Интересно, че успешните концерти, бисовете и т.н. от всичките тези години съм ги забравил тотално, но все още помня идеално провалите (бяха 2 бр. - на централния площад в Свищов и в едно голямо пловдивско село). И двата фала реално бяха заради дадена грешна информация от страна на организатора на събитието, но в крайна сметка си го отнесохме ние като изпълнители. Свищовският фал няма отношение към темата за фолка, затова разказвам само за другия. В началото на 90-те ни потърси някакъв, дето искал да събере в ресторанта хора от цялото село по някакъв повод и идеята му била този път музиката да е по-различна от това, дето в селото слушали всеки ден - чалга и народна музика. Казахме му какъв репертоар имаме - няколко часа адаптирани класически парчета и час-два ресторантски репертоар - евъргрийни основно + някои по-подвижни парчета. Човекът каза "идеално - идвайте", ние се замъкнахме с апаратурата, нагласихме я и започнахме с фонова музика докато се събираха по масите. Докато свирихме, определено ги гледах, че скучаеха по масите и им стана по-интересно чак когато започнаха да хапват и пийват....абе нещо като в "Оркестър без име" когато свиреха и никой не им обръщаше внимание. По едно време някои (явно от интелигенцията в селото) станаха и започнаха да играят на танцувалните парчета, ама рехава работа...4-5 двойки най-много ; останалите се наливаха вече с третата ракия и бистреха политиката на висок глас. След още час, ония с третата ракия вече бяха на петата и започнаха да пристигат с поръчки от рода "Знаете ли я тази..." (от чалга репертоара) или пък "Ай, изсвирете нещо по-така..." (пак от чалга репертоара). Излишно е да казвам, че нямахме нито едно парче от този вид и усетихме, че нещата няма да свършат добре, когато един почти на зиг-заг се домъкна до нас и вика "Ай' тогава Изсвирите барем едно 'Оро" (с капс лока се опитвам да предам диалекта ). Жена ми по това време вече искаше да събираме нещата и да се махаме, като дори не искаше уговорената сума за вечерта, но аз като по-тактичен реших да спасявам положението, защото из чантите с апаратурите носех и един дек, та отидох до оня организатора (вече съм забравил кмет ли беше или просто беше решил да възпитава неуспешно съселяните си с различна музика) и му казах да донесе някоя касета с чалга, народна музика или к'вото там слушат в това село. След 10 минути касетата вече вървеше, ония тутакси скочиха да играят, по някое време тръгна някакво право сватбарско хоро, ония се навързаха...и пак се почна с поръчките, ама в друга област. Идва някой почерпен и поръчва да кажем на микрофона, че "'Орото е за еди кой си"...след малко идва друг и поръчва да кажем на микрофона, че "Орото е за еди кой си" (друго име). Казвам аз, а оня първият пристига моментално и започва да се кара с мене защо съм съобщил че "Орото е за друг, след като не е свършило още...". Ей такива работи...После след като всичко приключи по малките часове, половината вече си тръгнаха, а по масите останаха само допиващите, гледам седи един от ония с поръчките и реших да замажа положението - отидох на масата му и му викам...така и така, тази вечер нямахме готовност с музиката, защото тоя вашият (организатора) ни ангажира за участие с друг вид музика, защото искал да направи по-различно мероприятие от това, дето го правите тука всеки ден, а оня вика "Не го слушай него, ние тука си слушаме наш'та музика дето си я познаваме". Иначе по-конкретно за темата със съвременните аранжименти в народната музика, не искам да звучи като някаква хвалба, но такива аранжименти започнах да правя още в 1992-ра, веднага след като бях взел кийбордите, един синт и един семплер (тогава не работех с компютър). Не знам дали защото бях млад, но тогава много ми се работеше и вадех страшно много неща за кратко време. Разбира се като класически музикант започнах с кавъри на класически парчета, но малко след това изкарахме един сборен диск (матрично CD, тогава все още нямаше записвачки да си го записваш сам) с инструментални композиции, между които имаше и 2 народни обработки - "Рипни, Калинке" в хард рокаджийски вариант (беше над 5 минути) и "Пустоно лудо и младо" в денс вариант, които тогава доста ги въртяха из радиостанциите, защото беше нещо ново като визия върху народната музика. Даже по време на световното през 1994-та, ОББ имаше една реклама, която вървеше преди и между полувремената на всеки мач, която я озвучаваха с началните ми гайди от "Рипни, Калинке". Та още от онова време си имах афинитета към съвременните обработки и дори бях направил "Девойко, мари хубава" в стила на "Children" на Робърт Майлс много преди Ирина Флорин да се сети да изкара "Цвят лилав" в подобен стил. Сега вече нещата са лесни - всички имаме компютри, саунд библиотеки, изкарваме як саунд и само трябва да ти работи инвенцията, за да се сетиш да изкараш нещо, дето не е правено досега, което всъщност е доста трудно. Но пък от друга страна покрай шкартото, чувам и много добри съвременни обработки, правени от хора, които знаят какво правят и са добри музиканти с въображение. Айде да спирам вече, че ми писна да пиша.
  5. Днес
  6. Здравейте Продавам Aston Sedona 335 Style-Semi-Hollow полу-акустична китара,това е стил Гибсон 335 перфектна изработка цвят съмбърс. Китарата е ъпгрейтната и променена изцяло от мен,поставям списък на нещата които са сменени и цените им всичко е купувано ново лично от мен и монтирано на китарата 1.Нек адаптер-Seimour Duncan-SH-2N, price-135 euro 2.Мидъл адаптер-Dimarcio-DP-267F Dark Matter price-50 euro 3.Бридж адаптер-Dimarzio-DP-151 paf pro price- 109 euro 4.Заключващи ключове-Grafh Tech Ratio Gold,price 152 euro 5.Тремоло- Duesenberg LES TREM Gold, price 123 euro 6. Бридж ролкови седла-Schaller Nashville STM Roller Saddle Gold,price 107 eu 7.Пот-метри пуш-пуш,само се натискат и искачат и се пребират сами Dimazio по 14 евро всеки= 56 euro,за всеки адаптер самостоятелно волуме и общ тон-конт... View the full article
  7. Здравейте Пускам за продажба един ветеран от 1970 година който си го бях купил когато бях в 7-ми клас Тогава съм го ползвал около години по забави и училищни концерти след което се преместих във Варна а педала остана у дома и забравих за него цели 40 години и преди седмица сортирах стар багаж където го открих случайно Педалът е в перфектно състояние без никакви проблеми,посвирих си доста и се изкефих ужасно През годините съм сменил поне 4-5 модела WAH педали но този ги сложи в джоба си-страхотно плътен и дебел тон а с фус-драйва става 100% Джимарският тон,тези модели понеже са направени да работят само с батерия аз му поставих оригинален жак-ключ както на всичк... View the full article
  8. ^ Като ученик и студент си изкарвах прехраната като DJ, на сватби, кръщенета, банкети и годишнини без чалга и фолк в БГ много рядко се е случвало да се мине, трябва наистина да са някаква компания интелектуалци, че да стане. Респективно трябва да следиш какво излиза и да ти е в репертоара. Иначе връщайки се на темата за авангардното аз лично бях впечатлен как Стив Вай има два инструментала базирани върху българският и румънският фолклор:
  9. При електрическата китара звукът се разглежда като съвкупност от китарата + усилвателя + ефектите и всеки параметър оказва влияние, като я пуснеш през усилвател това не деградира нейните качества, а позволява да я чуваш достатъчно силно. Без усилвател се чува единствено дрънкането по струните. Това, което чуваме по записите на песните винаги е сигнал записан от усилвател или имитация на усилвател. В по-редки случаи китарата се пуска директно в смесителен пулт, в по-общия случай цялостният звук е комбинацията от китарата + усилвателя + другите устройства по веригата. Аз мисля, че това е симпатична играчка за твоите цели – Harley Benton DNAfx GiT Mobile II Като китара за начало аз бих препоръчал тази, свирил съм на нея, има хубав тон и е подходяща за множество стилове, бая неща могат да се изсвирят, стига човек да може, разбира се – Harley Benton ST-20HSS SBK Standard Series Ако разшириш малко бюджета, според мен по-добрият вариант от слушалков амп е процесор, защото имаш повече възможност за корекции върху тона, централно EQ и т.н. – Harley Benton DNAfx GiT Core
  10. Здравейте Продава се Peavey Classic 60/60- USA на пълно лампово стерео крайно стъпало по 60 вата на канал, състои се от броя лампи или- 4x6L6, 3x12ax7 фактически по крайни 6L6 и 1- 12ax7 преамп на канал плюс -12ax7 фазоинвертор. Стъпалото е в уникално добро състояние-като ново със нови лампи които само те по себе си са над 200 евро Разгледах цените в eBay и други подобни сайтове където видях различни цени естествено според състоянието на усилвателят и най важното в такова добро състояние като моето просто не намерих Това стерео стъпало може да се използва за много неща-както за китарни проекти така също и за аудио озвучаване или слушане на музика като знаете каква е разликата от кач... View the full article
  11. Вчера
  12. Предлагам за продажба високотонова хорна MONACOR. Алуминиево тяло. ома. Оригинална трептяща система. Другата хорна от снимките не е налична. Размерите са като на OBERTON HL60. Предлага се само брой. Контакти на Л.С. или на тел.o876 o88 63o- САМО следобяд в работен ден 15-20 часа. View the full article
  13. дистера е супер, работи ок barter - примерно за friedman be od deluxe mxr - slash octave fuzz carl martin greg howe's lick box JHS Pedals The Bonsai jhs morning glory JHS Angry Charlie и другите посочени на снимките с доплащане или без) има си оригинална кутия и захранване комбинирайте ДД11 с Ибанез Перът бокс! View the full article
  14. дистера е супер, работи ок barter - примерно за friedman be od deluxe mxr - slash octave fuzz carl martin greg howe's lick box JHS Pedals The Bonsai jhs morning glory JHS Angry Charlie и другите посочени на снимките с доплащане или без) има си оригинална кутия и захранване комбинирайте ДД11 с Ибанез Перът бокс! View the full article
  15. дистера е супер, работи ок barter - примерно за friedman be od deluxe mxr - slash octave fuzz carl martin greg howe's lick box JHS Pedals The Bonsai jhs morning glory JHS Angry Charlie и другите посочени на снимките с доплащане или без) има си оригинална кутия и захранване комбинирайте ДД11 с Ибанез Перът бокс! View the full article
  16. Благодаря за отговорите! Мисля да ползвам малък усилвател за слушалки и съответно слушалки. Има ли разлика в качеството на звука произведен от усилвателя + слушалките и този който директно се генерира от струните на китарата (като изключим различните ефекти, които могат да се включат през усилвателя)? Разбирам, че има бенефит от unplugged тренировки? Като за абсолютно начинаещ около 350-400лв за китара, за малкия усилвател около 100лв гледам се продават и едни слушалки (не съм си избрал още, но мисля, че е важно да не са дрънкала). До колкото разбрах това е достатъчно за старт. На този етап може би не е необходимо да инвестирам повече - може да не е моето нещо и в крайна сметка да не се получи... Разбирам, че вариантът с малкия усилвател за слушалки и слушалки е удачен за апартамент?
  17. ^ За упражнения е чудесна идея. Когато творбата се учи в начален етап и искаш да изпиаш микронюансите по динамиката, опъна на струните и т.н. ако звучи добре unplugged, значи през апаратурата ще е супер. На същия принцип се озвучават барабани и вокали – няма как източникът да е гаден и послед след микрофоните магически нещо да се случи. Има ампове, които компресират доста още в преампа (особено ламповите такива) и динамиката е окей, обаче ако изсвириш същата творба на акустична китара, не си свикнал да чуваш звукът от струните може да си зазубрил неконсистентна динамика.
  18. И искам много сериозно да уточня - като казвам "Планета" в случая да се разбира само и единствено "Планета Фолк", за "Фен" е "Фен Фолк" , а за "Тянков" - "Тянков Фолк". Нормалната "Планета" и "Тянков Ориент" не ги гледам и съответно не ги броя. А заради това клипче по-долу в момента всички сме настинали, а аз съм си направо болен, не мога да дишам през носа изобщо. Снимах с телефона. Обаче тия баби много ми харесаха, пяха автентично и по-важното - носиите не ми изглеждат толкова тип "фестивални", по-автентични ми се видяха, хем отдалеч гледах, но ярко впечатление ми направиха чорапите - ансамблите дето идват на "Китна Тракия" са с еднакви и са купешки, тия баби всички имаха различни, отдалеч изглеждаха вълнени и бая автентични. Вторите баби вече са от "Китна Тракия", пак аз снимах но с едно старо фото и според мен бая добре пяха. А и от тях реално научих какво е било сватбата навремето.
  19. Е да, качеството е в пъти по-добро отпреди години и Планета държат първенството в техническо отношение, според мен. Но и те са с най-много пари де. Обаче най-добрите народни гласове според мен са в Тянков и аз затова тях гледам. До днес не бях засичал Планета да покажат добри гласове, но днес намерих това клипче по-долу и то бие останалите им певици. В смисъл такъв - за мен лично добрия женски глас за народно пеене звучи като резачка и цепи микса сериозно, докато по Планета и Фен гласовете са едни шлайфани. Примерно мен ми харесва "Мома Яница" много като песен, но да си говорим направо - носиите на повечето танцьори по Планета и Фен са тип "фестивални", бая далеч от автентичните, плюс певиците са си чалгарки в носии и дори да ми харесва песента, както е "Мома Яница", нямам добро мнение за певицата като данни, без да съм специалист. То и старите народни певици лесно няма да ги догонят като глас, но поне малко. Явно сега форматът "две млади момичета" започва, щото долното май е отговор на Бисера и Лидия. Няма лошо. Носиите ми харесват малко повече на танцьорките и гласовете звучат малко по-добре от отналалите Планетки. От друга страна по Тянков повечето са ниво и визия "кварталната кръчма", обаче там повече се намират добри гласови попадения. Пак казвам - мое мнение. Обаче с долното клипче имам проблем - точно щото са Планетки и точно щото Планета имат най-добра техническа база им нямам пълно доверие. Нямам добър слух аз, а ми се ще някой разбирач да каже - в тия гласове играе ли autotune и какви ефекти изобщо играят (само на вокалите!).
  20. Не е само ужким, на толкова мерят. Не съм китарист, ама електрическа китара без нищо...някак си не ми се връзва идеята...
  21. Стандарта ужким е на метър разстояние.
  22. Бартерите са с предимство. В същниост имам достатъчно ампове, за да купувам още, така че предпочитам бартери. Ако имате оферти, предложете. Моите неща - в обявите ми.View the full article
  23. ^ Евала ти прави, тази хватка тип "сас от Близкия изток" много добре си я направил, малко хора се навиват ...
  24. Забравих да напиша "спомен" от нещо необичайно... Сега пак съм на обичайното и без брадичка...
  25. @RaverWild Да, разбрах те какво имаш предвид, сцепих темата да си спамим тука на воля. Ами за мен лично има интересни проекти с народни мотиви, аз разбрах темата в грешна посока, че нашенското творчество е достигнало някакъв зенит на осъвременяване. Това, което по-скоро наблюдавам е, че Планета Фолк/Тянков ТВ и т.н. вдигнаха качеството на продукцията, по-добри миксове, мастъри, видеоклипове и т.н. Иначе като проекти с фолклорни мотиви, наистина има доста интересни неща. Едно от любимите например е Таралеща, където кавалът се ползва по доста умел и майсторлъшки начин.
  26. Всеки уважаващ себе си китарист, когато започне да свири и по-необичайни неща, задължително пуска брадичка и започва да се катери по покривите.
  27. 70 децибела на какво разстояние - 1 метър? На 2 вече става по-малко, през стена пък става много по-тихо, тъй че е доста относително. Щом няма да ползваш кубе или друго усилване, няма да има никакъв проблем със съседите, но проблемът е ти какво ще чуваш като звук.
  28. Привет, съседа ми отдолу се учи да свири на китара, като поусилва кубето чувам само 5-та и 6-та струна но се търпи, то със същия успех би се чувало ако посуили буфера на домашното кино, басът винаги се движи ненасочено и минава дори през тухли, не само панел. Звукоизолацията е изключително скъпа за такъв тип неща и в определени ситуации дори невъзможна. Сама по себе си електрическата китара, без да е включена в нищо е изключително тиха, чува се само звъненето на струните, както спомена 50-60 dB/SPL, това е нищо, спокойно мога да свиря така и някой да спи в другата стая. Това всъщност е и един от най-ефективните начини да се упражняваш, защото понякога усилвателят ни "лъже" - като е силно и готино и учим нова песен, особено с пуснати ефекти за икзривяване детайлите се замазват, при unplugged всичко лъсва, независимо дали електрическа или акустична китара. Този вариант е доста удачен всъщност. Според мен ако си в добри отношения със съседите, един практис моделиращ амп ще ти е достатъчен. Ако искаш да свириш нощем, слушалките също са нелош вариант, но там вече, за да ти е кеф трябва да ги пуснеш в хубава кабинетна симулация и респективно спектърът им да е добър и да не дразни. Някои студийни слушалки са доста пробивни в средите и изобщо не е приятно да свириш през тях, но с EQ може да се коригира донякъде. Ако ще свириш само у дома и нямаш планове да свириш в банда и т.н. може да се разминеш и без практис амп и да ползваш процесор или VST/звукова карта и само слушалки или монитори. Само че съм забелязал, че началното овладяване на дигиталните процесори от човек, който никога не се е докосвал до амп не е лесно и аз лично бих те посъветвал да вземеш някакво малко моделиращо комбо, за да свикнеш със звука на инструмента. Сори че стана малко дълго, просто разсъждавам по различни аспекти на въпроса. Какъв бюджет имаш заделен за китара/амп/слушалки?
  1. Зареди още активност
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.