Jump to content
Българският форум за музиканти

Кратък гид за начинаещи певци


Recommended Posts

Абе мене сутрин рано, а и по принцип не ми се става, но за говорене няма проблем :) Обаче кат се опитвам да пея по тоя начин гласа ми пада. А моя глас по принцип рядко пада до такова положение че дори да не мога да говор а-обикновено само малко ми се измества диапазона. Така че не смятам пак да повтарям с вокалното пъжене :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да го правиш(ако искаш) много леко. Трябва да се чува около 25-25% вокал фрай, другото чисто. Не трябва да усещаш напрежение, нито умора от това. Просто трябва да добавя "блясък".

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитах го и така-не е толкова болезнено, но все пак не ми харесва как звучи :virtuoz: Може би ако го правя системно ще го пооправя пък тогава ще видим-ако стане добре ще се похваля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, само не се пренапрягай. И имай предвид, че много лесно става навик, и после трудно се маха.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мога да разбера защо всички във форума, които разбират от пеене спорят и говорят за белкантово пеене, при положение, че форума се казва музикант.орг, а не опера.орг. В популярната музика НЕ се пее белкантово в повечето случаи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мога да разбера защо всички във форума, които разбират от пеене спорят и говорят за белкантово пеене, при положение, че форума се казва музикант.орг, а не опера.орг. В популярната музика НЕ се пее белкантово в повечето случаи.

Защото и аз по свое желание,макар,че съм оперен глас,пея поп,рок и джаз,и ползвам доста елементи на белкантовата позиция...защото е по-правилно и се пази гласа,да не говорим за качеството на тона.Плюс това никои не те кара да пееш на белкантова позиция,аз просто ползвам нейни елементи-белкантовото пеене има едно единствено проявление-опера.А ти да не би да искаш да ми кажеш,че хората,занимаващи се с опера-и пеене,и дирижиране,и свирене не са МУЗИКАНТИ???

Пред правилното и красиво пеене всички сме равни-или се научаваш или не!!! :)

Редактирано от Beyondvoice
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, де, ама не е хубаво да се налага това пеене. Иначе съм съгласен.

 

А, ето малко записче на въпросния мидъл воис. Още ми звучи малко рехаво, но все пак си е глас, а като си спомня как звучеше преди около година...

 

http://free.bol.bg/batkeksito//voice.wav

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казах, че на мен не ми допада като начин на пеене и наистина не виждам как би ми допаднало някакво рок (какъвто и да е) парче с оперен вокал. Но всеки си има негов личен вкус, няма смисъл да спорим  :metalist:

Казах елементи на белкантово пеене,не позиция...мога да пея на нос с микс като Стивън Тайлър ми от втора и да го държа на неподвижен ларинкс,опряно на гърди-защо ли?Защото владея белканто...кои са най-добрите танцьори на модерен балет-бившите класически танцьори...защо-защото владеят всяко движение на тялото си....ако имаш класическа постановка на пеене,това означава,че до голяма степен владееш гласа си-защото е най-сложния пилогаж в пеенто-какво казва там някой квартален рокаджия е безпредметно.

Вижте ги един Орлин Горанов и един Георги Христов какво могат,пък отгава да си говорим пак...

Евтиме,от тоя ленк нищо не мога да изтегля!

Редактирано от Beyondvoice
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж, не става въпрос за това какъв диапазон може да се развие чрез класическо пеене. Това е като безмислените китаристки спорове кой колко ноти може да изсвири в минута. Музиката не е спорт, не е състезание, тя е изкуство.

 

Аз много повече предпочитам някой, който пее почти само в малката октава, но много цветно, с украшения и тн. , отколкото някой дето ми се цепи на някакви супер високи тонове и то така пресилено, че да ти писне след втората песен...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж, не става въпрос за това какъв диапазон може да се развие чрез класическо пеене. Това е като безмислените китаристки спорове кой колко ноти може да изсвири в минута. Музиката не е спорт, не е състезание, тя е изкуство.

 

Аз много повече предпочитам някой, който пее почти само в малката октава, но много цветно, с украшения и тн. , отколкото някой дето ми се цепи на някакви супер високи тонове и то така пресилено, че да ти писне след втората песен...

Евалата пич,съгласен съм с тебе...Винаги съм бил на мнение,че освен слух и диапазон и звучност се иска естетика....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж, не става въпрос за това какъв диапазон може да се развие чрез класическо пеене. Това е като безмислените китаристки спорове кой колко ноти може да изсвири в минута. Музиката не е спорт, не е състезание, тя е изкуство.

 

Аз много повече предпочитам някой, който пее почти само в малката октава, но много цветно, с украшения и тн. , отколкото някой дето ми се цепи на някакви супер високи тонове и то така пресилено, че да ти писне след втората песен...

Пичове без да ви обиждам мога да ви кажа че сте доста далече от пеенето......

Няма оперно няма естрадно пеене. Има хубаво пеене което се постига с яко копане 90-95% и 5-10% природна даденост.

Има си основни правила които важат за всякакъв тип пеене(казвам пеене не грухтене и дране там всичко си е фрий).

Чуйте много от изпулнителите на поп и рок музика как пеят с опора и закриват на високите тонов и т.н. похвати без които е невъзможно железно пеене на живо. А там си личи кой колко струва. И в пеенето на Джордж Майкъл, Фреди Меркюри, Франк Синатра, Том Джоунс тея неща са налице.

Затова хората ходят по принцип на опера щото знаят че като отидат и там всичко е железно.

Та така , ама ви е простено и ез навремето заспах на Севилския Брръснар :pray:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Млад съм и още не съм много навътре в нещата, признавам си :pray:

 

Иначе съм определено фен на пеенето на Фреди Меркюри и Джордж Майкъл, но изобщо не ми звучат като оперни певци. Иначе за похватите им не знам много, освен, че Фреди е вкарал в употреба тъй нареченият "cord adducting" ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, изяснете кои точно похвати от оперното пеене имат приложение в поп и рок пеенето - мисля че ще е доста полезно за много от по-ненапредналите ( е*а ти определението, ама май и аз съм от тия :)) певци тук.

 

@Angermeans

 

Ти ако не си навътре в нещата кой? Аз ли? :D:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.