Jump to content
Българският форум за музиканти

Teo 1

Моля за съвет за активни тонколони

Recommended Posts

Здравейте,

изправен съм пред дилема какви активни колони да си взема. Спрял съм се на два модела,Mackie Thump 15- и RCF ART 715-A MKII..... моля  за съвет- нямам никва идея кое е по-доброто.като цена и възможности   се приближат една до друга.

 

Mackie Thump 15-
  • Nachfolger der TH-15 A
  • Bestückung: 15" Woofer und 1,4" Kompressions-Treiber
  • Bi-Amping
  • Gesamtleistung: 500 W RMS, 1000 W Peak
  • Maximalpegel: 126 dB
  • Übertragungsbereich: 32 - 23.000 thomann Hz
  • Abstrahlwinkel: 90° x 60°

 

или

RCF ART 715-A MKII
  • 15" Neodym Tieftöner mit 3" Schwingspule
  • 1" Neodym Hochtöner mit 1,7" Schwingspule
  • Bi-Amping Digitalendstufe
  • Leistung: 700 Watt
  • Übertragungsbereich: 50 Hz - 20 KHz
  • Maximalpegel: thomann 130 dB
  • Abstrahlwinkel: 90° x 60°
  • Audio-Controller mit aktiver Entzerrung, Laufzeitanpassung, Frequenzweiche, Schutzschaltungen und Limiter

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да те направят на 3 копейки, нека да задам малко необходими въпроси:

  • за какво ще ги ползваш
  • какъв стил музика ще слушаш/обработваш на тях
  • какво ти е помещението
  • от колко разстояние ще ги слушаш
  • има ли изолация 
  • какъв ти е бюджета

 

П.П. заеби ги, моля те, тия копи пейстове от томан при това на немски

  • Like 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля  да работя с тях  в един ресторант, ще свиря всякаква музика, без чалга. Ще озвучавам една вътрешна зала, и една тераса /ако това има значение/.

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти колони ще си избереш, но не разчитай, че с 2 ще озвучиш подходящо хем вътрешната зала, хем терасата...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчах  ги- Mackie 15", 500 w, модел 2014 г. Нещо ново, тъй и тъй сега работя с едни 15 годишни Канадски колони Pulse, 2 x 350 w,  дето вече ги няма и  в  гугъла. Сигурно аз съм единствения човек дето работи още с тези архаизми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купих си Yamaha DBR 15'-         клавира направо не мога да го позная-  саунда  е супер. НО ИМА ПАРАДОКС-пеенето в  горния  регистър   е трудно. Ниския и средния регистър се  пее много хубаво-но във високия регистър  е направо трудно- какво да направя ? Със  старите колони клавира думкаше като килим, но се  пееше по-лесно във високия регистър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намери начин да ползваш едновременно и старите и новите!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има начин, но  става много трудоемко  да се занимавам с  3-4 колони. Ние сме халтураджии, трябва да сме по мобилни. Нещо ми се върти в главата за оптимайзер или вокален компресор. Ама  не ми  са ясни,  кое да бъде. Ако направя стъпва в тази посока ще бъде пълно ТОТО 2, /6 от 49/........дали не  е  ето това ?    http://dbxpro.com/en/products/driverack-px

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Топло, топло!... - горе-долу правилно си се насочил! Аз ползвам и препоръчвам нещо по-просто -

goRack

Но може и да комбинираш едновременно един от старите монитори и един от новите. Т.е. така получаваш най-доброто и от двата свята без да увеличаваш хамалогията!

Редактирано от Лими

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видях се в чудо с тези нови активни тонколони. Не може да  се работи нормално- гласа не може да излезе.До сега работех с  Yorkville Pulse 315 -това са две пасивни колони,  две по 350 W, и се пее горе долу нормално. Не дава здрав саунд на клавира, но се пее нормално, има среди,, става микрофония......а сега от няколко дена работа с активни колони Yamaha DBR 15, две по 500 W, клавира излиза  много добре, здрав, модерен саунд, чист, здрави баси-излезнаха гласове от  midi file , които преди това не съм ги чувал дори.......ОБАЧЕ ПЕЕНЕТО Е КОШМАРНО ТРУДНО. Не нам къде бъркам-дали трябва да дам повече среди от пулта-преди редовно ми правеше микрофония,което покава,че има доволно среди,средни честоти....сега  изобщо не прави микрофония, Понеже  миксера ми е pawermixer Yamaha, ЕМЗ50 14 C- сравнително нисък клас  на фирмата,взех за 670 евро , и няма хубави ефекти, сега обмислям да купя външен ефект. Намерих се в чудо. Антивни тонколони  Yamaha за 1000 евро, и не мога да работя. Гласа не може    да се "лейе"...да литне,    ами е като "прикован", Ще започна да го малтеритам този  pawermixer Yamaha- на първо време мисля да му дам доста среди от настройките на канала, и малко да прекаля с еквилайзера.И там ще го подпъна с повече среди.Дано да излезе пеенето.Между другото-какъв външен ефект може да  се препоръча ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Успях........подпънах го миксера,   отворих канала с всички честоти-ниски ,две средни и високи честоти=ги сложих на "2 часа"...до 2 и половина часа"..... на еквилайзара на миксера сложи 1 кило среди.........и стана.....Саунда се отвори, блесна.......пее се нормално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То и на мен ми беше чудно как така да не може да се оправиш, след като гласът и клавирът са ти на отделни канали, а на миксера на всеки канал си имаш отделно EQ с високи, ниски и 2 среди (както казваш), а всъщност сигурен ли си изобщо, че са 2 среди, а не е един параметричен с 2 врътки - една за честотите и една за +/- децибелите? Питам, защото имам спомен, че на един подобен пауър миксер на Ямаха, с който съм работил преди време, средата на първите 8 канала всъщност беше параметрик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Успях, но дадох по-големи нива. Преди време давах по малко високи, и съвсем леко бас, и се работеше така. Средите изобщо не ги пипах. В заведенията където съм свирил са  идвали на участия български  певци като Тони Димитров, Васил Петров- и се включваха на моята  апаратура.Най-масовата настройка на канала за пеене е- всичко  на нула/0/-само високите на 1 и половина....2 часа.....Сега просто нямах среди, не се получаваше никаква микрофония, а микрогонията се получава от средите, където всъщност излиза гласа.  Няма ли среди- няма и хубаво пеене. Което покаа, че  микрофонията е  необходимо зло./край на цитата/. Сега всички настройки на канала   са отворени- бас, две среди и  високи.И на еквилайзера на апаратурата, в разрез с всякакви традиици- сложих доволно среди. Традициите  са   за това,  за да се применят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С този goRack на dBx може още да се подобрят параметрите, а и микрофониятя ще намалее доста!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лими, може ли да споделиш повече впечатления от работата с този goRack? Предполагам, че най-добре ще стане в нова тема.

Редактирано от thedirt1
  • Like 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.