Jump to content
Българският форум за музиканти

Тео

новаци
  • Мнения

    25
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Тео's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare
  • One Year In Rare

Recent Badges

8

Обществена Репутация

  1. Акордьор за какво е необходим? По принцип един ремонт на пиано, свързан с подмяна на струни или друго по звукопроизвеждащата част на пианото би изисквал настройка от акордьор и следва като естественото обединение "дерматовенерологичен кабинет" при все, че и така няма да се наложи трябва парите от ремонта да бъдат делени между двама (акордьор и техник). Обаче аз протестирам, някой калпав акордьор може да е по-вреден от машинен инженер, който никога не е виждал пиано, защото инженерите не учат за конкретни машини, но учат Теория на Машините и Механизмите, учат Статика, Кинематика и Динамика, учат Съпротивление на Материалите, учат Материалознание... какво ще направи акордьорът?! Сега ако има някакви специализирани инструменти за пиана, то това ще бъде плюс за варианта акордьор, но един комшия/роднина машинен инженер в трезво състояние или читав техник... Моето мнение е, че е по-добре дори само да му се хвърли един поглед от някого, отколкото да се продължава да се свири, защото аз стакатото си го превеждам като по-отривисто свирене и клавишът отскача като инерцията му помага да преодолее триенето и да се върне. Сега това триене означава, че механизмът поради някакви хлабини не работи в равнината си а закача нещо и отнемането на материал от търкането и неудобството при свиренето с невръщането са малки проблеми, то какво става ако хлабавото му захващане доведе до напрежения и счупване и съответно ремонтът, който първоначално би се изразявал в наместване и затягане на елемент от звеното на механизма на въпросния клавиш(и), се видоизмени до ремонт, изразяващ се в подмяна на счупена част и амортизация на други? Музикантът е като водач на мпс и както водачът може да кара кола за 1 милион, така и музикантът може да свири на инструмент, който при инцидент цял живот да работи на ангария не би могъл да изплати, затова е длъжен да се ослушва и оглежда за тропания, търкания, ненормално поведение на клавиши и т.н. по инструмента, както и да не го излага на слънце и под саксии, да го удря и т.н. На мен и състудентите веднъж в ТУ-София, по време на лекция по Машинни Елементи, лекторът ни зададе въпроса "Може ли една машина да работи с точност по-висока от проектната и?" И сега не-то те напира като отговор, така че едвам го сдържаш, ама веднага след като един се обади и каза "Не!", аз се обадих и казах "Отричаш прогреса!" и лекторът само ме посочи с пръст и повтори думите ми. Ние сме машиностроителния факултет, преподавателите в електронния се оплакват, че студентите, когато предават курсовите по схемотехника гледат параметрите на елементите, които параметри важат при 20 градуса целзии, едикаква си влажност и т.н. които могат да бъдат осигурени само при експлоатация в специални чисти и темперирани помещения. Така че експлоатацията е неразделна част от изделието и дадено нещо дори да струва един милиард, в правилните ръце... Аз веднъж си направих експеримент да си проверя ръцете, а донякъде и зрението. Или по прецизна техника или по оптична и лазерна техника провеждахме лабораторно упражнение "Калибрация на микрометричен винт". Лазерният интерферометър имаше скала на отчитане с деление един микрон(0,001 мм), деленията на микрометричния винт бяха със стойност 0,01 мм. Дадох всичко от себе си, колегите ми отчитаха и не бързах да им казвам "готово"-когато бях недоволен връщах и отново захождах и установявах и ако всичко беше наред им казвах "готово" и те отчитаха и от 8-10 отчитания към 5 бяха точно, а останалите с грешка 1 микрон отгоре или отдолу, а винтът е с деление със стойност една стотна. Сега този винт не е направен 10 пъти по-точно от необходимото, един вид да са сгрешили, че така са го направили, защото при експлоатация от някой човек в производството, който трябва да измери стотици детайли днес, няма кой да го чака прави като мен- 10 за 5 минути. Съответно като се замърси достатъчно уредът и малко като го поизпуснат и т.н. съвсем скоро десеторно по-голямата му точност вече не само няма да я има, ами и ще дава грешка на самите стотни. Това също е неразделна част от изделието (поддръжката) и е нещо като миенето на краката, което е и причината аз да не бъда склонен да се съглася с ЕРП-тата, че подмяната на амортизирани участъци от електрическата мрежа е инвестиция. Но съществува и обратният момент-ако операторът гледа телевизия докато рабори с уреда и на някоя от позициите аха да запише показанието на уреда, ама записва отстъпката от цената на офертата рекламирана по телевизията, то калибрация на уреда няма да му помогне. Така че трябва и воля, гледах по телевизията една лекция на Даниел Баренбойм, по време на която разказа как като дете баща му го завел при някакъв немски композитор ли... няма представа дали за него става върос, та въпросният "тютор" му дотегнал с натякване за това, че трябва да има волята/желанието у себе си да произведе въпросният тон за да може наистина да се чуе от пианото, но в лекцията Баренбойм изрази съгласие с възгледа му.
  2. Сега така не трябва да се приказва, физиката не е причината да го плюя така, при все, че аз прекалих, но когато човек не приема себе си (колко нисък/висок е собственият му глас) може да се получи нещо много неприятно за околните, а и за него самият.
  3. Аз много трудно преживях сватбата на братовчед ми. Топчевидно момче беше диджеят, с всичкия естроген който произвежда тлъстинката и о чудо- когато микрофонът е налапан, все едно мъжки глас се чува! И то няма нарадване, тва нещо боботи през цялата сватба, а всички нали са българи и както когато в автобуса е турбожега не отварят прозорците, а когато вали нито капаците по тавана нито прозорците затварят, така и на сватбата никой не повдигна въпроса пред импотентния! А на един рожден ден си наблъсках салфетки в ушите и се сгуших малко по-далеч от колоните, когато осъзнах, че не тъпанчетата ми дрънчат, а мозъкът ми се блъска отвътре в черепа. Сега аз съм натоварен умствено, но другите чак пък толкова ли са разтоварени... да не говорим, че чакаш ли да усетиш болка за да намалиш силата на звука може и да ти спаси слуха, но амортизацията му се навърта... И нека да бъде поставено изискване за максимално отклонение от типа на 3 децибела, какво е това на 60 херца с 10-15 децибела по-силно възпроизвеждане от 40 херца, а на 30 херца... а на 24 херца? Оттук-оттам се промъква надежда, гледам някои нови телевизори имат функция за постоянно ниво на звука, а не като старите бам да ти траснат рекламите, в случай че си пропуснал да забележиш че имаш проблем с уринирането и т.н. но като цяло натискът упражняван от потребителите към производителите, така нареченият етичен консумеризъм (примерно да не си купиш нещо невъзможно евтино, защото то е било произведено от хора при неспазване на безопасните условия на труд и много вероятно при заплащане на възнаграждение под минималното указано в закона, а дори и неплащане с месеци-не е като да не се е случвало) е незадоволителен.
  4. Един въпрос стои пред мен от години и причината не е в парите(например покупката на един албум на Адриано Челентано, от който само per averti ми хареса и "хареса" е силно казано). Касае се за музика, която е от особено голямо значение за мен и до която аз вероятно никога няма да достигна, защото човек и да се опита, няма как да чуе всичките музикални произведения за да открие тези интересуващи го... Същевременно музиката, бидейки тя "бизнес", страда от... съображения да го наречем и по-конкретно колко къса пола е склонна да носи изпълнителката, склонна ли е да пропагандира някаква псевдокултура обслужваща по-явни финансови интереси на компании за дрехи, храни, производители на импланти и т.н. и по-неявни свързани с изграждането на младите хора като личности. Въпроът, за който споменах е дали би могло да въведе човек "някъде" голям брой от песните, които предизвикват силни чувества у него и да получи "на изхода" резултат- предложения, които да чуе. Оказва се, че има такова нещо известно като Music Genome Project което представлява база данни с предварително анализирана музика, използваща "близо 400 признака за описание на песните и сложни математически алгоритми за да ги систематизира". http://en.wikipedia.org/wiki/Pandora_Radio "These 400 attributes are combined into larger groups called focus traits. There are 2,000 focus traits. Examples of these are rhythm syncopation, key tonality, vocal harmonies, and displayed instrumental proficiency." Преди години пак нямаше(или аз нямах достъп, защото някой по-печен с компютрите от мен може да "прескочи" геолокатора) достъп до плейъра, но имах достъп до машината с предложения.Вече нямам и до нея, но съжалявам, че така и не опитах, така и не видях(чух) работи ли, струват ли си предложените от нея песни. Според мен подобен проект може да внесе урегулираност, например признава се, че хората имат потребност от изкуство, подобна на тази от храна и вода, Пандора или някакъв друг проект изиграва ролята на диетолог и се доставят предписаните продукти. Може би тогава и творците ще бъдат по-доволни, защото вместо да се опитват да се вписват в разбирането на фирма за маратонки относно някой от споменатите близо 400 признака, биха вършили това, което се очаква от последователите на ценностите, въплътени в творчеството им(така наричам аз "феновете").
  5. "Мога поне няколко арабски песни да ви пусна, на които никой от вас или някои изследвани слушатели, и през ум няма да им мине, че става дума за любов (не непремено несподелена). Много хора казват, че е мъка, клизма..." Когато започнах да уча немски, още в първите уроци забелязах, че ще има известни "моменти" в културен аспект. И по-конкретно: имената Ute и Uwe.Това са имена на участници в диалог, на картинката се виждаха мъж и жена и не си спомням защо, но беше от значение аз да мога да определя кое е мъжкото и кое женското име. Реших първо да ги разгранича по някакъв признак и после да ги запомня(имах си достатъчно други неща за помнене, така че не са ми били само тези двете на главата). Уте ми звучеше с възможност за мъжки и среден род, Уве ми свучеше с възможност за мъжки и женски род. Резултатът- години по-късно аз знам, че Уте е женско а Уве мъжко име. Аз предполагам, че съществува нещо като "контекст на езика" и моето виждане е, че за да бъде в състояние човек да преведе нещо на друг език, той трябва да достигне до това универсално мерило/характеристика на езика(и културата донякъде) и съответно да може да добие представа в тази култура примерно 100 ли е символично много или 1000 и тогава centipede да не го превежда стоножка, а многоножка и съответно millipede да не го превежда като хилядоножка, а като стоножка(многоножката е с много крака, но стоножката е един вид с максимално възможните, нещо като дъно/лимит, което за нашата култура се явява 100). Неща като мъжко и женско звучене на името са ми се стрували универсални и така ученето на немски език ме обогати по неподозиран начин със знанието, че те не са универсални а съществуват в някакъв контекст, например стрелка на компас с перпендикулярно намагнитване, така че да сочи Изток-Запад. Този пример беше за качествения аспект, а примерно множеството термини за сняг на ескимосите е за количествен аспект, както и това за 100/1000 като символ на много или всичко/максимум. Моята хипотеза е, че при непознаване на езика и културата човек няма как да се справи с това да определи песента за какво е. Освен това аз наскоро гледах по телевизията възмущения по повод на плагиатство на песен на Крейг Дейвид в някаква чалга и понеже съм слушал и двете(и двете против волята ми) и не намирам оригиналът да е по-сполучлив. Затова мисля, че не е коректно, когато се има предвид музика, да се анализират песни- например песента Аз съм мъничко човече има версия с джудо и карате и "...в торбата автомат" и ние съответно бяхме едни усмихнати и лъчезарни докато я пеехме като деца... има текстове и музика които са несъвместими и такива, които са съвместими, но само това, че са съвместими не означава, че са музикалното и литературното изражение на една и съща идея.
  6. http://www.youtube.com/watch?v=4noQ0MD1_8s Предложете и Вие!
  7. Възможно ли е темата да разгледа намирането на оптималния вариант? Това, което имам предвид е какъв конкретен синтезатор е най-удачен за посочени нужди. В случай, че не представлява проблем, ето някои мои идеи: 1) Когато има слкючен договор със заведение(в курорт с евентуални посетители от чужбина) и изпълняват някакви желания на посетителите на заведението.Тогава възможностите за имитация на звука от въпросните произведения, биха били от значение, но няма да има време за програмиране, така че се разчита на бленди(надявам се да съм уцелил) и достъпен начин за търсене в масиви от тях. 2)Някой, който свири на живо и импровизира.За него удобството(ергономичност;разположение и размер на копчетата/плъзгачите, дисплеи...) би било критично. 3)Човек, създаващ звук за някоя фантастика с други светове и т.н. Цитата на paralax: "...защото дигиталният програмируем синтезатор предлага на практика безброй начини да изглежда даден звук...." В този случай може дори да е удачно да бъде намалена клавиатурата с една или две октави, като на освободилото се място се монтират допълнителни врътки(щях да кажа потенциометри, но предполагам, че са оптични ротационни енкодери), плъзгачи... Предполагам, че този случай е противоположен на следващия. 4) Човек, който се интересува от това да развие някакви много специални музикални и слухови...възприятия/умения и поради невъзможност да набави...орган/роял прибягва до такова решение. Този човек може дори да не търси нещо с възможностите на синтезатор, за него по-скоро механиката на клавиатурата би била от значение. Доколкото разбрах от Интернет, за високата цена на "стейдж пианата" допринася по-скъпият хардуер, използван за синтезирането на звука.Предполагам, че звукът е от голямо значение за тях. 5) "За лична консумация" Когато човек свири за удоволствие, е възможно да не се нуждае от някои функции, а наличието им дори да го възпрепятства...но за този случай ми е трудно да пиша.Тук може и всичко да е от значение, но под друга форма...не знам. Това са моите виждания, аз не съм в състояние да изпълня останалата част от заданието-конкретни марки и модели синтезатори.
  8. Според мен, лентопропускащ филтър е сполучлив превод на band-pass filter, защото успява да предаде същността на устройството. Без да коментирам, доколко опитът ми е бил успешен, аз се опитах да преведа band-pass enclosure, запазвайки същността. Това беше и причината да искам изрично да не бъде преведено като "лентопропускаща колона". Използвайки различни конструкции за еднакви говорители, в band-pass конструкция може да се произведе звук със същата сила, като на говорителя се подаде в пъти по-малка мощност. Това доказва, че в зависимост от случая, поведението на band-pass колоната може да бъде и като това на лентов усилвател.
  9. Честотнонаправляващите колони(bandpass), може би в най-голяма степен от всички видове, дават изражение на душевното състояние на собственика си. Ако човек иска да си достави наслада, като слуша дълбок и отчетлив бас, то той няма проблем с това, че колоната не е особено силна. В случай, че човек плаща данък обществено мнение, то той взима съответните мерки да не разберат само от неговия квартал, когато се прибира с колата, а и от съседния. ...колоната ми не е bandpass... "^ Не ти ли е минавало през ума, че хората сами спират да обръщат внимание на приказките ти?" Parni_Valjak, в случай, че съм нискоинтелигентен, е много вероятно да не ми е минавало. Във всички останали случай, няма причина да ми е минавало, така че въпросът ти...
  10. Прави сте, отказвам се от плота и минавам на поставка от профили + водачи. По-дългия плот е поддатлив на провисване, а и може да вибрира... Но е и факт, че разликата между талашит и шперплат е сериозна. Аз се наложи да вдигна на стена в стаята ми някои неща, за да освободя място за едно мое "творение" отдолу... Върху плоскостта сложих тежки предмети, като основната тежест се падна в средата, между винкелите.Още се чудя как държи толкова равно. Така че от мен- талашита става за много работи, аз не се сещам нито едно.
  11. С много едър шрифт на входа на всеки сайт за конструиране на колони трябва да се отбележи това, което казах заедно с други неща вместо разни приветствия като Welcome to the world of DIY. Ако не знаеш параметрите на говорителя, то ти не знаеш каква конструкция и на какъв принцип искаш да правиш особено ако искаш да правиш 8 ред честотнонаправляваща (8th order bandpass) и говорителят се окаже с няколкостотин литра Vas параметър, тогава правиш стойки на стената за да захванеш там леглото си, с надеждата колоната евентуално да се събере под него и да може да се влиза и излиза от стаята.А ако накрая всичко се събере в хубава спретната кутийка и трябва да го настроиш на 20 Херца или по-ниско, се оказва, че не ти достига един метър място в кутията за тръбата...което има решение, ама то много често бедата е не в липсата на решения, а в това, че не са особено практични. Опитът е за да бъде споделян и да не се налага другия да върви по твоя път.Аз това правя! Опитът може да се трупа като ябълки, но за разлика от тях той има и едно друго свойство-ако аз имам една ябълка и ако ти имаш една ябълка и ги разменим пак си оставаме с по една ябълка, но ако аз имам идея и ти имаш също и ги разменим... Това му е хубавото, когато други не са специалисти там, където аз съм-че и аз не съм специалист там, където те са, а това е гаранция, че пред мен ще се открият нови хоризонти, стига преди да бъдем специалисти да съумеем да бъдем човеци! На много места съм ставал свидетел на високомерно държание от страна на по-напредналите...за съжаление и в университетите се пълни с такива "авторитети".Тези хора отблъскват надалеч всичко свежо и с нестандартно мислене, защото никой нормален няма да търпи отношението им.Те полагат неистови усилия да са изключителни в областта си за да могат да издевателстват над другите, но това му е хубавото на живота, че не се съобразява и с най-тежко написания учебник и рано или късно се намира някой на който да не могат да затворят устата, а той да им я затваря. А аз така си говоря/пиша, погрешно си изтълкувал, че е лично Парни Валяк! ...понеже си падам малко по Ницше и на мен адресатът ми е към "всички и никого"
  12. Мерси за отговорите! Правенето по поръчка не би трябвало да представлява някакъв проблем, съгласен съм. Мисля и в направлението нещо готово с малко преработка да се проспособи. Поздрави и на вас!
  13. Като цяло ми се струва, че плотовете на предлаганите бюра няма как да съберат 61 клавишна. Предполагам, че някой много преди мен е стигнал до решение Говоря за нещо подобно, но и това не върши работа.
  14. Понеже направих така и го отнесох здраво, се чувствам длъжен да предупредя всички, че когато закупите говорител без параметри рискувате да разберете как не става за нищо чак след като направите замерванията, а това е малко след като сте платили.
  15. Към следващия, а и всички останали- това е връзка към моята тема по въпросната проблематика
×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.