Jump to content
Българският форум за музиканти

Бицев

Members
  • Мнения

    820
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

  • Топ дни

    6

Бицев last won the day on Февруари 26 2017

Бицев had the most liked content!

Обществена Репутация

276 Excellent

Относно Бицев

  • Ранг
    Пристрастен

Previous Fields

  • Инструмент
    Китари 'и други'

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.flickr.com/photos/maistora
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Reading, UK (от София съм, бе)
  • Interests
    Всевъзможни: музика (естествено), също фотография, компютри, мобилни телефони, четене (в смисъла на Чапаев, но и на истински книги - от хартия, още ги има).<br /><br />Нищо не разбирам от *бизнес*, но нали тук има професори - ще се уча...
  1. Бицев

    Тема за слушалки

    Пращам с Габко фото техника понякога, по молби на сънародници от форумите. Също много деликатна (и не евтина) стока. Никакви проблеми и всички са доволни. Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  2. ^ Няма българска дума защото не е инструмент от нашия фолклор. В такива случаи се именуват по един от следните начини: 1. Описателно: както на английски, на български може да се каже “барабан с процеп". Не дава ясна представа, а и технически не е вярно, защото по принцип барабан е резонансно тяло с опъната кожа, а тези НЯМАТ кожи. 2. По аналогия: много е разпространено да го наричат "дървено блокче" или трупче. Така го наричат в западната музика, особено в перкусията към класически оркестър. Като "блокче" се продава и като аксесоар към джаз и рок барабани. Би било много точно когато трупчето е изрязано от масивно дърво, често с един улей ('слит'). Но тихоокеанските май са от бамбук (?) където трупче/блокче не би прилягало? 3. С местното име: ако ги знаеш е най-правилно. Аз знам, например, 'мондо', но то е африканско. В латинската перкусия има 'кана' (испанската дума за тръстика/бамбук), но едва ли в Папуа говорят испански. Ако в оригиналният ти текст се споменава местното име, най-добре използвай него (фонетично транскрибирано на кирилица). 4. С английското на кирилица. У нас отдавна на прослушванията казват "кастинг", в тоя форум на китарните прагчета казват "фретове", а на усилвателите - "ампове". Ако одобряваш тая тенденция - най-лесно е, но езиковедите и литераторите го считат за вандализация на езика... Не можах да ти дам точна дума, но надявам се да е било отчасти полезно. Успех с книгата! Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  3. Бицев

    За джемовете и хората...

    Следя темата от началото с голям интерес - сега знам къде ще отида при първо идване в София Джемът ми е особено важен като възможност за колективно музициране, което пък е жизнено важно за всеки музикант. Сам в къщи е едно (дори в колаборация с нечий запис), съвсем друго си е - с други хора на живо. При липса на постоянна формация (по най-различни причини), за много от нас единствената възможност за дружно вдигане на шум са джемовете. От прочетеното разбирам, че поведението на участниците е навсякъде сходно. И тук на Острова има 'герои', които 'като захванат не пускат'. Има банди, които идват в комплект и свирят само своя репертоар в своята си формация, ползвайки мястото като репетиционна. Има можещи и неможещи, срамежливи и нахакани, помагащи и държащи да унижат новака... Ролята на джем-водача (много важна фигура) не е толкова музикална, колкото да обуздава тези чешити и да ги насърчава към задружно и положително поведение. А Кольо не е страшен! [emoji38] Страхотен е, да не ме разберете погрешно. Но няма място за страх когато разликата в класите е достатъчно голяма да не излизаш като състезател, а като ученик. Особено когато силният няма за цел да те засрами, а да те окуражи (мисля, че Кольо е такъв)... Имал съм късмет да джемя с някои международни звезди (някои случки бях описвал преди години във форума), на които не съм достоен дори да им нося такъмите. Кефът е страхотен - уважават те и ти дават шанс и свобода сам да решиш докъде можеш да участваш (аз например, с такива не поемам сола, свиря само акомпанимент, макар импровизиран). С каквото и да се включиш, тяхното майсторство прави и твоята партия да звучи по-добре... Жанрово и аз не бих нахалствал да се пробвам в джаз, освен най-традиционен или съвременна поп форма на 'джаз' като фънк или чил-аут. Сантана веднъж каза в интервю, че "Рокът е басейн, блусът - езеро, а джазът - океан." Проблемът с рок-джемовете е, че най-често се свирят дословни кавъри и при опит за вариация или пази Боже - за импровизация, все някой ще ти каже как 'това не е така в оригинала'. Също в тези води най-често 'джемят' готовите банди... Блусът не случайно е най-популярен за джемове, защото има най-универсален език и е отворен за всички нива от прохождащ новак до виртуоз като Бонамаса. И да са заедно на сцената без да си пречат, изпитвайки обща радост... И като пожелание - въпреки, че и форумът, и много от джемовете са доминирани от китаристи, опитайте да доведете и други инструменти: клавири, духови, класически щрайх, перкусии... Голяма забава става! Завиждам ви, а ако дойда някой ден - от мене шантавите звуци. С музика няма да ви шашна, но поне гарантирам, че вдигам шум в тоналност и в такт [emoji38] Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  4. "Гами и разложени акорди в една и две октави за цигулка". Много съм я чел като дете. Още я помня. Наизуст. Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  5. Бицев

    От Любов към Нотите

    Търсенето и намирането са две различни неща. Важното е търсенето да продължава - на слука! Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  6. Бицев

    Китарата или Усилвателят

    Субективните качества като 'усещане в ръцете' и 'звук' са положително ковариантни с цената. Преведено от математически език ще рече: като едното се качва и другото се качва. САМО ЧЕ зависимостта НЕ Е линейна, т.е. 50% повече качество НЕ Е 50% повече цена. Природен закон [emoji38] Така че е безсмислено да се говори за 'ония 5 лева' (или 5000 лева) разлика. В ниския край (евтините и некачествени инструменти) нарастването е почти линейно: китара за 100 лева е 'два пъти 'по-добра' (каквото и да значи това) от китара за 50 лева. Нагоре, обаче, качеството се забавя (трудно е да подобриш нещо вече добро) или цената се ускорява (струва повече усилие, време и акъл да постигнеш тези малки подобрения на върха). Оттам разочарованието на онези, които смятат, че 'разликата не си струва парите' (особено ако не усещат/чуват разликата). Всичко това, разбира се, е вярно ако субективните качества като 'усещане' и 'звук' можеха обективно да се измерят на килограм, метър или поне Херц или Ват... А те НЕ МОГАТ (да се измерят)... Защо не забранят такива теми? Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  7. Бицев

    Тема за слушалки

    Отивате в аудиофилски води, момчета - скоро ще почнете да говорите как нещо ви звучи по-опушено, друго по-стипчиво, а трето - по лилаво (на зелени точки). Тия с ламповите ДАКове и хипер-астероидните слушалки с цена на среден Боинг такива езици говорят. Аз съм избрал да си остана проС и си слушам в къщи със същите (мега-нелинейни) капачки QC3, които ужким бях взел само за самолетни пътувания. Нямам оплаквания. Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  8. Бицев

    Музикални поздрави 2

    Tapatalk тотално е разрушил мой по-горен пост, та да повторя: - - - И малко жици (само малко : ). Снощи на Грамитата имаше какво ли не, заслужава си да се види цялото. Между всичкото наградиха и единия от оригиналните автори на BUABS, култово парче (и формиращо, за мене). Чух го като ученик от Ерик преди да го чуя от Албърт Кинг, слушах го с години в безброй версии от оригинала до Вили и 5XL. Квинтесенция на всичко зад думата 'блус', като музика но и като емоция, социо-културно явление и начин на живот... Вярвам, че и внуците ни ще го слушат в стари и нови версии след години... http://www.rollingstone.com/music/news/watch-gary-clark-jrs-blistering-2017-grammy-performance-w465220 (Поздравчето е специално за Малин и чичо Митко, те знаят защо. Не се мяркат напоследък, Пълничкият още по-малко...) Sent from my SM-G930F using Tapatalk Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  9. Бицев

    Музикални поздрави 2

    (Поздравчето е специално за Малин и чичо Митко, те знаят защо. Не се мяркат напоследък, Пълни чиято още по-малко...) Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  10. Бицев

    Вицове за музиканти!

    Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  11. Бицев

    Забавна простотия

    ^ Истината!! [emoji38] Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  12. Бицев

    Hotel California - Eagles - соло кавър

    Браво! (Аз като го свиря, сменям блендите и донякъде маниера на свирене - за да наподобя, доколкото мога, двете различни китари. И си позволявам малки отклонения в ликовете, защото дословен цитат не е толкова интересен). Добре си стигнал дотук - сега си дай свобода и разнообразявай - звука и нотите [emoji106] Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  13. ^ През VPN не са ли му намерили цаката да се слуша? (Мой приятел го слуша в Турция - не знам там дали е официално достъпен...) Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  14. Бицев

    (Pickups) адаптери които позвате

    Китарите, които харесвам, са 'олд скул' и им харесвам звука с оригиналните адаптери, сложени от производителя. Не сменям. Sent from my SM-G930F using Tapatalk
  15. Бицев

    Volumе предал

    Точно за целите, които искаш (музикалната динамика в частите на една пиеса) най-доброто решение са пръстите ти (научи от контрабасистите как свирят от пианисимо до фортисимо без волюм педал) и след това, на електрическия бас - има едно копче дето пише 'Volume'. То не е сложено там случайно. (И не пипай волюма на усилвателя! Поне не насред някоя песен - там се пипа веднъж за вечерта). Успех! [emoji106] Sent from my SM-G930F using Tapatalk
×

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.