Jump to content
Българският форум за музиканти

adXok

Members
  • Content Count

    721
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About adXok

  • Rank
    .....................

Previous Fields

  • Инструмент
    тана-никакъв

Contact Methods

  • AIM
    ad-Xok
  • Website URL
    http://www.myspace.com/adxok
  • ICQ
    301864712

Profile Information

  • Gender
    Male
  1. Разбира се, че има реализация на добрите музиканти в България. Съвсем скоро Деси Тенекеджиева, известната наша актриса и певица от еврейски произход ще подгравя величията Hot Chocolate на концерта в Ловеч за празника на града. Какво по-добро доказателство от това!?
  2. adXok

    "fairy-tales"

    Добра атмосфера създава... Доста вайски звучи като похвати, но нали на всички ни харесва! Колкото повече - толкова повече!
  3. adXok

    ЕДНО ДЕМО И ОТ МЕН

    Здрасти, МЕГАТОН (нещо ми хлътва и на мен Caps Lock-а ) Ще ти отговоря на мен как ми се струват парчетата ти... Откъм звука: Много си наблегнал на тия фусове, чинели... при мен звучи много леко, едно постоянно пищене, почти свистене във високите, като при кинескоп на "Електрон 88" Не знам защо толкова високи си слагал и толкова чинели напред... Откъм тонове: Чуват се някакви сола, но доста замазано, но не само заради звука и високите. А ла Ингви с тия хармонични минори... Свириш количествено (не намирам по-подходяща дума). Може би ти е от скоро, щото май не си пускал друго твое тук във форума!? Чух парчетата, доколкото можах, заради свистенето във високите и после ги спрях, за да видя какво запомних... Еми нищо не бях запомнил, а се имам за човек с достатъчна "слухова памет". Евала ти за труда който си хвърлил, аз преди 5-6 години посвирих така около месец и се отказах. Прекалено много физически усилия видях, че отделям на тези неща със скалите и почти (да не кажа чак абсолютно) никакви умствени! И от тогава спрях да свиря... не са за мен тия работи!
  4. adXok

    Ibanez или Gibson

    kiki vai, братле, не ми се щеше да пиша по тая тема, но... провокацията си е провокация! Ако изобщо си задаваш такъв въпрос (а даже си го и постнал "черно на бяло"), то мога да ти кажа, че не заслужаваш нито една от двете китари, за които говориш. Надявам се само да ме разбереш правилно... Един уважавщ себе си музикант, не трябва да си задава подобни въпроси. Ако се обидиш от това, което ти казвам... още по-зле. П.П. Дето се вика... "Да ти имам проблема!"
  5. Мисля, че сега най-добре ще раберете какво искам да кажа, а то е следното: "Ако можех да правя само концертни изпълнения на музиката, която създаваме аз и моята банда и да се изхранваме от това, то бих съхранявал музикалните си идеи и концепции или на ноти или на "кофти от към качествен звук" аудио-записи." Не са ли правили така композиторите от преди ерата на електричеството и звукозаписа?! Ако някой се навие да ги миксира, мастерира и прочие, ще трябва да ми плаща, за да му записвам тейковете в студиото и да си губя времето, вместо с магнета да записвам нови идеи. Shadow Gallery са просто... една от любимите ми прогресив групи, но честно да си призная дори и не подозирах, че никога не са имали концерт... това е странно!
  6. Доволен съм от изписаното по темата досега. Това показва, че само отделни хора обосновават твърденията си. Основното, мисля че bobalan го иказа. Студийният продук според мен трябва да е на символична цена, а в повечето случаи и безплатен! Да има хора, които никога няма да могат да изпълнят музиката си на живо. Щото бая ще трябва да се охарчат... Илюзията е в това, че самият запис, самият диск не е музика... той не може да ти свири. Музикантът на сцената свири. Записът е спомен, а споменът е излюзия от времето. Когато музикантът свири на сцената, възнагражденето му е осигурено от присъствието на дошлите хора да го слушат, за което са си купили билет. Когато дискът ми върви в плейъра и слушам какво е записано там, аз не чувам изпълнителя, него просто го няма... това е продукт на звуко-инжнерите, а това няма нищо общо с музикалното творчесто. Натам се е изместила тежестта... към звуко-инженерстването... и това е за сметка на музиката. Хубаво ще е музикантът, творецът да е запознат с някои понятия от звуко-инжерството, но неговото място е на сцената и стрмежът му трябва да е към нея, където той ще изсвири това, което е сътворил или и с помощта на бенда си. Ако той си мисли: "Абе в студиото ще правим дубли, тва трябва да е във басовите честоти, да удря... това малко с вокодера ше го доизкусурим, че не мога толкоз точно да го изпея..." или просто вече не може да го създаде толкова точно и ясно в съзнанието си, а значи и с тялото си да го изпълни не може! Иначе всеки го гледа от собствената си камбанария. Дето се вика звуко-инженерите може и да не полират непременно музикантски изпълнения и записи...
  7. adXok

    Chd

    От стотиците групи, които са ми минали през ушите, аз също считам, че има няколко от всеки стил, които създават музиката на този стил и други, които просто имат "по-платежоспособни" продуценти, които пък всъщност са ги създали от чисто търгосвски подбуди. Например, много хора биха казали, че Samael не е блек-метъл банда, Covenant и някои други, защото просто не се вписват в популярната схема на този жанр: а тя е Dimmu Borgir, Cradle of Filth. Разбира се, когато им кажа на такива "образовани от телевизията" хора, че тези групи са поп-групи за този стил, а че истинските банди в жанра са само за тези, които са си ги открили сами дори преди да знаят изобщо нещо за тях от телевизия или друга медия. По свои си пътища... Все повече групи, изпълнители, формации, галимации и какви ли не още скупщини от хора ще могат да "изявят себе си" благодарение на Интернет. Просто трябва да се търси. Има групи в затътнтени предградия на Сао Паулу, които нямат костюмите, прическите и телевизионното време на групи като Dimmu Borgir, Cradle of Filth, Limp Bizkit или Linkin' Park, но тези банди ги мачкат от всякъде по музикантски нюх и подход към творенето на музика. Защо ли?! Ами защото не им се налга да изпълняват договорени ангажименти-графици: "Днес, от 9.00 до 12.00 сте на снимки за първата страница на списанието "Метълът днес" или "Жената днес". След това обядвате, после от 13.00 до 15.00 отивате на откриването на магазина за кожени дрехи "При кожодера"." И така нататък неща, които отделят музиканта от творчеството му. И затова не е чудно, че такива групи само в първия си албум, най-много до втория си заслужава да се слушат! И с група като Korn е така... Да не говорим за групи, които вечно искат да са на върха като Metallica, които направо вече стават за смях в последните години. Ама то си е казано, че човек трябва да знае кога да спре. Да не говорим за надменното им отношение към други групи и от друг стил. Например Ларс Улрих много ми падна в очите преди доста години като го чух какви глупости ръсеше по адрес на германския дет-метъл. Хора - всякакви! Ларс просто беше малко поизнервен в интервюто явно и си поизпусна нервите... . Arcturus, една моя любима група ("която естествено не е блек-метъл, щото изобщо не прилича на Dimmu Borgir или Cradle of Filth" за масата от фенове) записали оставащата бройка албуми, която искала от тях компанията им, за да могат да си прекратят договора за отрицателно време и се отдали на собствената си музика... И сега представи си... са прогресив-група!? Друга банда Symbyosis от Франция. Само записват в къщи... няма компания да ги ръчка, нямат нищо. Уж трябва (заради вокалите) да са блек-метъл група... ама не, считат се за прогресив-метъл! Грешна е представата на масата от хора, че блек-метъла е общото за антихристиянския и сатанинския метъл. първо тези хора още като ги погледна в очите и разбирам, че нито знаят какво е християнство, нито сатанизъм... остави, те дори не знаят и какво е метъл. А-а, да... да се обличаш в черни дрехи, обут в кубинки, дълга коса... Мода!? Това е първосигналният човек. От такива хора се нуждае поточната индустрия и тя си ги възпитава. За мен музиката не е това как се обличам, колко плакати, картички и автографи от музиканти съм събрал или колко момичета-фенки на групата съм "минал" досега! За индустрията е! Това не може да се спре... И ще е така, защото повечето хора ги мързи да търсят... Първо, защото никога и не могат да разберат какво искат (търсят). И второ, защото е по-лесно да си се носиш по течението.
  8. adXok

    Chd

    Цеко, абе то и аз изобщо не мога да се насиля и да слушам нещо от популярния емо-кор, емо-рок, емо-метъл, цеца-рок, цеца-кор и там квото име се сетиш за представка, ама сигурно имат добри попадения... Естествено не и сред комерсиалните банди като Линкин Парк, Лимп Бизкит и тем подобни шитни. Например аз считам Dimmu Borgir и Cradle Of Filth за аналога на Линкин Парк, Лимп Бизкит в блек-метъла! Пълна комерсия и никаква музикална стойност (за мен). Дори и Dream Theater ги определям все повече като такива аналози, но в прогресив-метъла... Айде изгонете ме вече... Аз слушам с еднакво удоволствие, както Michael Jackson, така и Muhammed Suicmez (китарист и вокал в германската ултра тежка банда Necrophagist). Не знам... така съм се родил просто!
  9. adXok

    Chd

    Не че повечето от вас ще разберат каква е концепцията на тази група, но ако искате може да си ги изтеглите от нета, цирка, залива или от където намерите за добре. На който му се чете и слуша, го поздравявам! На който не му се чете, изобщо да не отваря тази връзка: CONTROL HUMAN DELETE За да няма недоразбрали отново, да поясня, че става дума за ултра тежка банда... бих нарекъл стила им астрален метъл, по подобие на Samael, Ephel Duat и Covenant (албума им Nexus Polaris) или дори Arcturus. Групата е датска и е много добра. Идеите трудно ще ги схванете. Нямам предвид само музикалните... Не реагирайте първосигнално
  10. Нищо не се разбира... от това, което говори Герги. Баса се чува, ама думите - глухи! Ама и така бива... макар и да не е много учебно видеото.
  11. Няма лошо в това на място звука да си се нагласяпреди записа, ама както си иска... Ако ще и триста микрофона с по мнайсестотин еквалайзера. Ама след записа да се реже, заменя, "полира", преправя, наглася ритмически, тонално... Е, те тва вече е измамата... И илюзията, че видиш ли звучи си все едно от един път сме го изсвирили, без да бараме нищо!? Звука е едно на ръка, музиката е съвсем друго... Хората свикват да слушат добър звук и на база на него да определят музиката хубава ли е или не! А това е дълбока подмяна на музикалното творчество... Аз съм слушал апокрифни запсиси на някои мега-известни банди, които са правени вкъщи с микрофон и магнетофон (тогава). Звучи ултра шит... повечето хора изобщо като им ги пусна не могат да кажат коя е групата и лесно се отказват дори да слушат музиката... заради кофти звука. Представете си цар, който се е преоблякъл като крепостен селянин и е решил да провери дали ще го познаят поданиците му... (това не съм го измислил аз, има го в един роман). Излязъл той насред пазара и извикал: - Нека да свалим данъците на половина!!! Да плащате данъците си наполовина! Селяните се стъписали, двама-трима подкрепили викащия, но другите веднага го свалили на земята и го изгонили от селото. На другия ден царя се показъл от двореца си, с корона и мантия и рекъл: - Ще свалим данъците на половина!!! Ще плащате данъците си наполовина! Мигом всички селяни радостно завикали и прославяли царя. Сигурен съм, че и със поданиците на музиката може да се случи нещо подобно, ако не видят короната и мантията на любимия изпълнител... сиреч лъскавия звук и орнаменти-ефекти!
  12. Олигоф, тук не става въпрос коя е по-стойностната музика, дали трябва да се записва музиката (на ноти или с апаратура), дали - в къщи или - в студиото... Има много солови проекти, които са си записани, шлифовани, продуцирани по един или друг начин (най-често себепродуцирани) и пак не са популярни и открити всуе. Казвам, че благодарение на Интернет всеки музикант ще може да рекламира себе си, но не като шлифовчик, маниак на тема мастер плъгин-и или студиен плъх. Аудио-записът, независимо от качеството му е само рекламна брошурка: "Ето това е моята музика!" Но само по себе си това за мен не струва нищо, защото е илюзия. То е запис. Има една фраза на Салвадор Дали, който казва (цитирам по памет): "Ще дам да ми отрежат ръката до лакътя, ако ми позволят преди това да погледам как Вермеер Ван Делфт рисува по платното си!" Не е същото, но предполагам правите аналогията с музиката...
  13. Моето мнение от всичко казано досега е, че студийният запис, не би трябвало да е нещото, от което... от продажбата на което музикантът да очаква да печели. В тоъ ред на мисли едва ли музикантите (които са малкия елемент от продукцията) са инициаторите на роптаене срещу така наречените "пиратски" разпространения в Интернет средата. Мисля, че не! Звукозаписните компании са инициатори. Затова и повечето групи виждам, че сами си правят лъйбъли, сами си изготвят продукцията и забележете - дори сами я пускат в Интернет. Музикантът знае, че записът му е една илюзия... с този запис той се е отдалечил от истинското, естественото място на един музикант, а именно "на живо" пред хората. Затова и рекламата на музикантските му идеи, записани по възможно най-добрия, полиран и изпипан вид, е важно за "зарибяването" на хората. Ако писателят има нужда от пишеща машина (компютър), за да съхрани разказите си на листове (диск), художникът - от платна и бои и т.н., музикантът излиза най-капризен от всички: на него освен музикален инструмент и микрофон, му трябва и звукозаписна апаратура, смесване, мастериране, "отпечатвене", разпространение (последните две важат и за писателите, но не и за художниците). Художникът не се нуждае от някой който да му смесва боите, да ги полира и т.н.. Псателят имаше доскоро редактори и оформители на продукцията си, ама вече и те отиват в забрава. И той вече (с тия компютри) сам си е "редактор" и "оформител". При тях е още по-нажежено положението. Скулптуристите... те са далеко от интернет, но забележете... могат да направят снимкова реклама на произведенията си, да ги филтрират, фотошопнат, барнат с ефекти тук там... и хоп! Имат няколко снимки на скулптурите си (от много ъгли) или дори и с камера заснети и с обработени кадри. Те най-трябва да си приличат с музикантите според мен. Хем им виждаш произведението, хем не е то! "На живо" обаче нещата стават ясни. Но скулптурът едва ли очаква да купуват страхотно полираните кадри от заснетите скулптури. Затова и музикантът не бива да очаква, че продукцията му върху звуков носител, го представя в цялата му светлина! Ако музикант се превръща в илюзорно понятие на човек, който никога не свири музиката си пред хората, ами само я записва, смесва и мастерира до откат, значи тези дето свирят на живо пред хора... са некви аматьори! Или не трябва да е баш тъй...
  14. То цялото, Цеко, е ирония от моя страна... Всичко си идва на мястото... Ние сме на всеки километър.
  15. Основната ми идея исках по-скоро да ви наклони към размисъл, защо все повече музиканти по света предпочитат сами да правят продукцията си?! По няколко причини. Всички знаят, че дори и съвършено записване, смесване и мастериране да са им направили на идеите... още дори преди деня на официалното излизане, могат да видят продукцията си пусната от някого в Интернет. Хитовете не са нищо повече от илюзията "магарето да пее опера". Вземете коя да е песен. Оспамете ефира, радио, телевизионния, интернет и т.н. с нея и тя ще е хит само след не повече от седмица... коя да е песен. В България това се доказва ежеседмично! Дори е без значение в банята ли е записана или в студиото на ТОТО. "Радка-пиратка", "Камъните падат", на D-2 глупостите... едните (първите две) са ултра-шит откъм звукозапис, ама всички са хитове! Да не би пък аз да съм в грешка. Може би!? Каквото ти слагат на масата - това ядеш. Ако искаш сам да си търсиш храна, моля... в мазето (ъндърграунда) има голям избор. И поне си избираш сам. Не е чудно и защо в договорите със звукозаписни компании и прочие, огромният процент от прават са за самата компания. Ми че то идеята и изсвирването са най-малкото нещо. Идват запсиси, смесване, мастериране... тия хора ти сътворяват идеята наново. Къде се слагаш с твоето дрънкане. И да, емоцията най си личи "на живо". А встудиото е просто опит да се наподоби. Затова и много добри, но бедни групи и музиканти влязли в студио звучат като "Марко на бръзей". Ни емоция, ни запис! И музиканта недоволен, и инженера ангажиран с поредните, дето само гледат да си спестят парите, вместо да дадат повече и да се почувстват свободни във студийното време! Е, нали трябва да стигне до масите. Говорим за потенциален хит... пари! Ще ги връщате инвестираните като (ако) стане хит. Ма за да стане хит със сигурност, вече споменах къде още трябва да се кихат кинти... в ефира!!! Аз много се радвам, че все повече от групите, които харесвам започват сами да записват и издават албумите си. Все се питам и все повече се убеждавам, че музиката е музикалната идея. Преди електричеството най-често тя се записваше с ноти. Ама те не звучат. Те са картинки! И сега също е начин за "звукозапис"... условно казано! Защото истинате е една и все повече ще се доказва: Купуването на микрофон, който да се доближава до чувствителността на идеалното ухо, ще ви направи свободни. Разбира се ако сте китарист, ще ви трябва и китара (евентуално усилвател), ако сте барабанист - барабани, всеки с кръста си на гърба! Вече започвам да си мисля, дали звуците, които чувам всеки божи момент около себе си, не са предварително записани, смесени и мастерирани... щото някакси звучат естествено. Като ги запиша с микрофона за скайпа, бре - шит! Свалям слушалките, бре - атмосфера от звуци!? Като в някаква матрица сякаш...
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.