sw1tched Отговорено Юни 9, 2011 Автор Отговорено Юни 9, 2011 Като хора занимаващи се със звукозапис е нормално веднага да забелязваме семплите. Ще се изумиш колко голяма част от обикновените слушатели не забелязват, дори при Midi барабани, в който случай чинелите много лесно се забелязва, че не са истински. Според това което казваш, 90% от дискографията на Andy Sneap и Colin Richardson не е на ниво? За Joey Sturgis да не става и дума По втория въпрос - надявам се не го казваш насериозно. Обработката на писти с блийд и непостоянната динамика на бързите каси са 2-те основни, но значителни разлики. На пръсти се броят барабанистите по света, които могат да изсвирят нечовешките каси в днешната музика без да потъват на места и тук проблема не е само чуваемост (с подходяща компресия и automation това се оправя), има се предвид разликата в звука при по-силен и по-слаб удар и т.н. Барабанчето също не се удря с достатъчно сила на места, често се удря и прекалено далеч от центъра. Още една немалка разлика е в това какви микрофони можеш да си позволиш да сложиш на барабанчето когато правиш семпъл и какви когато се свири и има опасност да ги удари. Blend-ването на семпли е още нещо недостъпно при живи барабани - много от семлпите в Slate Platinum са 2 или повече барабанчета комбиниращи различни качества - пробвай да постигнеш това с 1 барабанче. Не можеш да избягаш от законите на физиката, ако не ползваш семпли и когато точно това е търсеният ефект на музиката то не мисля, че трябва да има спор дали да го направиш. Що се отнася до тригерите, не виждам защо ти е смешно - микрофоните не винаги са пълен шит (обикновено барабаните са ) и особено при snare-а като оставиш 20-50% от живите барабани помага доста да предотвратиш мachine-gun ефекта. С напредъка на тригериращия software още повече не е проблем да се ползват микрофони вместо тригери. Цитирай
tanov Отговорено Юни 9, 2011 Отговорено Юни 9, 2011 Не знам, може би толкова години се занимавам със семпли, че ми е писнало и за това говоря само за акустични сега Цитирай
synchu Отговорено Юни 10, 2011 Отговорено Юни 10, 2011 ^Хахахаха Мдам, и аз така толкова години електрическа китара, и последните две години акустична. Човекът, като такъв си има необходимост от промяна. Във връзка с "т.е и акустичните могат, стига да знаеш как" - тези "акустични" семпли - обикновено единия от тях е сбирщайн от няколко инструмента (барабанчета) записани с няколко микрофона и прекарани през техника, която в БГ, да не казвам голяма дума, но ако не липсва, то поне е едични бройки. По-важното е че е прекарана през ценни уши Аз също намирам, че е редно да сме застъпници на чистия акустичен звук, когато има смисъл. Ако звучи добре не ме интересува дали барабаниста си е тупал на коляното или на сет за 10'000$, както е приказката. Цитирай
tanov Отговорено Юни 10, 2011 Отговорено Юни 10, 2011 Точно в една книга за запис на барабани имаше подобен израз - "барабани за $10 000 могат да звучат лайк шит и шит барабани могат да звучат като барабани за $10 000" Но колегата е прав за стила музика - там се набляга на саунда, а не на великата композиция Цитирай
sardaesox Отговорено Юни 10, 2011 Отговорено Юни 10, 2011 В духа на темата, а и не съвсем -room-овете на Slate са два вида-SSD и NRG, като последния е суров пространствен звук без обработка,(компресия,eq, и т.н.).И тъй като прочетох, че ползваш NRG room-a, би ли споделил каква обработка му правиш.Иначе микса ми харесва, но може би прекалено много съм редил SLATE и "характерната" им каса по-принцип не ми харесва, което може би се дължи до голяма степен на room-a.Така че... Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.