Jump to content
Българският форум за музиканти

Помощ при пускането на Tda2050 еднополярно


Recommended Posts

Здравейте

 

Имам 40V изправено и филтрирано напрежение. На него съм качил 2 броя усилватели TDA2050. Ето и схемата на усилвателя:

http://hobby.neomontana-bg.com/kit69.htm

 

Всичките маси са звезда в усилвателя - отиват в захранването.

 

Проблема е че при отворен вход, замасен вход, отворен вход с входящ сигнал на изхода в колоните винаги имам консистентен по ниво брум и в двата канала. Отделно единия канал грее!

 

Някакви съвети или да продавам трафа 2х32V 15А и да не се занимавам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

69s1.gif

 

Без измервания си сляп в тази наука. Щом грее нещо генерално е объркано.

Не знам конкретната платка как е реализирана, но от схемата стигам до извода, че от нея излизат 2 маси, означени с - на схемата. И двете трябва да са свързани в общата точка .

При захранване +40V:

На извод 5 на ИС трябва да имаш +40V.

На извод 1 на ИС трябва да имаш +20V.

На извод 3 на ИС трябва да имаш 0V.

На извод 4 на ИС трябва да имаш около +20V.

Токът на покой в точка + на платката трябва да е 30-90 милиампера. Каква е стойноста на С? Какво е напрежението в/у него?

 

Използваш ли радиатор? Опира ли нещо в него?

Първо подкарай едното стъпало, после другото.

Ако нямаш грешка в монтажа и продължава да грее ще сменяш чипа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

69s1.gif

 

Без измервания си сляп в тази наука. Щом грее нещо генерално е объркано.

Не знам конкретната платка как е реализирана, но от схемата стигам до извода, че от нея излизат 2 маси, означени с - на схемата. И двете трябва да са свързани в общата точка .

При захранване +40V:

На извод 5 на ИС трябва да имаш +40V.

На извод 1 на ИС трябва да имаш +20V.

На извод 3 на ИС трябва да имаш 0V.

На извод 4 на ИС трябва да имаш около +20V.

Токът на покой в точка + на платката трябва да е 30-90 милиампера. Каква е стойноста на С? Какво е напрежението в/у него?

 

Използваш ли радиатор? Опира ли нещо в него?

Първо подкарай едното стъпало, после другото.

Ако нямаш грешка в монтажа и продължава да грее ще сменяш чипа.

Благодаря за съветите!

Имам 2 маси от платката! И двете отиват в звездата!

Напреженията не съм ги мерил но ще ги меря!

Тока на покой не съм го мерил!

С е 26800 микрофарада, напрежението върху него е 40,5V до 38,9V.

 

Имам два радиатора от усилвател от 2х150W, всъщност думна единия канал на тоя усилвател и ползвам карантията траф, радиатори, кутия.

 

Е да съм изгорил и двете TDA докато съм ги запоявал? Възможно! Но съм им почистил от окиси крачетата и ги "калйдисах" с тинолец без да се нагрява чипа. След това ги лепих към платката за малко време и изчаквах бая от един крак до друг. Ама може да съм ги изгорил...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да съм изгорил и двете TDA докато съм ги запоявал? Възможно! Но съм им почистил от окиси крачетата и ги "калйдисах" с тинолец без да се нагрява чипа. След това ги лепих към платката за малко време и изчаквах бая от един крак до друг. Ама може да съм ги изгорил...

 

Едва ли е от запояването ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен бъркаш "масата" със "минуса".

Захранването на схемата е двуполярно. Средната точка на трафа ти е масата(което май не е точно така в твоя случай). Ти имаш траф с една намотка и ЕДНОПОЛЯРНО захранване 40V.

Ако трафа няма средна точка, има вариант за подкарване на схемата с еднополярно напрежение, но се губи малко от качеството. Освен това, ако нямаш достатъчно опит с електроника, колкото и да ти говорим няма да ти решим проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако на мен се налагаше да купувам и сглобавам тези китчета бих купил минимум едно повече - и без това са евтини. При проблем като твоя сглобявам следващото ,защото времето за сглобяване е по-късо от времето за диагностика. Често се стига до смяна на чипа, а това е равностойно на ново сглобяване. Това С7 защо е за 25 волта не ми е много ясно. Бива да е повече.

 

При "оживяването" е добре да се пуснат през един резистор към 200 ома 5 вата (в този случай) за проба - ако има нещо криво да се предпази чипчето. После се замерва контролно токът на покой - ако е в норми се пуска на цялото захранване. Мерят се половинките напрежения. Добре е да се провери и за ВЧ самовъзбуждания ако загрява. Всичко в този порядък.

 

От предложените на сайта китове бих избрал този http://hobby.neomontana-bg.com/ с ТDA 7294. Инструкцията за пускане от същата страница може да ти е полезна. Вероятно ще трябва да се барне нещо по захранването ти, но не е фатално.

 

Едва ли си прегрял чипа. Студена спойка е по-вероятна. Радиаторът е под напрежение - може да е окъсил някъде/нещо. Ако нямаш мултицет да ти оставя един за ден-два?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен бъркаш "масата" със "минуса".

Захранването на схемата е двуполярно. Средната точка на трафа ти е масата(което май не е точно така в твоя случай). Ти имаш траф с една намотка и ЕДНОПОЛЯРНО захранване 40V.

Ако трафа няма средна точка, има вариант за подкарване на схемата с еднополярно напрежение, но се губи малко от качеството. Освен това, ако нямаш достатъчно опит с електроника, колкото и да ти говорим няма да ти решим проблема.

 

Едва ли. Схемата е с еднополярно захранване и изходен кондензатор. Освен да обърка плюса и минуса посред нощ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако на мен се налагаше да купувам и сглобавам тези китчета бих купил минимум едно повече - и без това са евтини. При проблем като твоя сглобявам следващото ,защото времето за сглобяване е по-късо от времето за диагностика. Често се стига до смяна на чипа, а това е равностойно на ново сглобяване. Това С7 защо е за 25 волта не ми е много ясно. Бива да е повече.

 

При "оживяването" е добре да се пуснат през един резистор към 200 ома 5 вата (в този случай) за проба - ако има нещо криво да се предпази чипчето. После се замерва контролно токът на покой - ако е в норми се пуска на цялото захранване. Мерят се половинките напрежения. Добре е да се провери и за ВЧ самовъзбуждания ако загрява. Всичко в този порядък.

 

От предложените на сайта китове бих избрал този http://hobby.neomontana-bg.com/ с ТDA 7294. Инструкцията за пускане от същата страница може да ти е полезна. Вероятно ще трябва да се барне нещо по захранването ти, но не е фатално.

 

Едва ли си прегрял чипа. Студена спойка е по-вероятна. Радиаторът е под напрежение - може да е окъсил някъде/нещо. Ако нямаш мултицет да ти оставя един за ден-два?

Имам мултицет, ще трябва да меря и тогава ще съобщя резултати!

Поялничето ми е маломощно и затова някой големи спойки изглеждат "груби". Изправянето е двупътно с двоет шотки SR1680 и RF филтър във високото - преди понижаващия траф. Масите на входа и на изходите са преведени с по един кабел директно в звездата.

 

Да беше тръгнало от веднъж но не би! Трябва да се мъча!

S6003474.JPG

S6003475.JPG

S6003476.JPG

S6003477.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мъката не е като да копаш въглища :Piano:

 

Добре е да мериш в процеса на събиране. Свързваш трафа с диодите - мериш. Добавяш филтриращите кондензатори - пак мериш.

 

За тази схема какъв да е грец ще свърши работата по изправянето на напрежението, стига токът да е подходящ.

Събирането на масите в звезда може да стане и малко по-късно или поне няма да е причина за такива сериозни проблеми.

Май ще сменяш чиповете/платките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Едва ли. Схемата е с еднополярно захранване и изходен кондензатор. Освен да обърка плюса и минуса посред нощ.

 

Да, моя грешка. Не съм догледал схемата.

Константния брум значи само едно - разбутан постоянно-токов режим на схемата. Един от вариантите е сбъркан или кофти запоен R1, R5, R6, C6. Друг доста възможен вариант е чипа да е заминал (при запояването примерно или след това по други причини).

 

Май идеята за една платка повече не е лоша :Piano:

 

Между другото преди време бях вземал такива комплекти с TDA7294 и подобни и помня че всичките имаха проблем със самовъзбуждането при високи честоти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото преди време бях вземал такива комплекти с TDA7294 и подобни и помня че всичките имаха проблем със самовъзбуждането при високи честоти.

Да, капризни са, особено ако трябва да се изстиска всичко от тях. С по-малко усилване, на по-ниска мощност, повече кондензатори наоколо и последователна индуктивност в изхода се държат повече от прилично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Схемата е магерена за еднополярно хранене, масата от крак 3 на ИС е изкарана за да можеш да си я пускаш с двуполярно като се замости изходящото капче и на пин 3 и 5 се подаде двуполярно захранване ,масата от средната точка си отива кадето и е мястото.Групичката от 3 (той отива и на корпуса на ИС-та) резистора и електролита след входното капче ти прави изкуствена среда за да не избега изхода у релсата - нея (купчината Р и Ц) при двуполярно требва да я" маанеш".

Схемата е крива , чипа също е крив( и дрът) щото за еднополярно си има чипове а и не е това начина за правене на изкуствена маса , ще имаш мноооого добро преходно прочесче и не само ... бтв. 2050 ги ментосват много зле - повечето 2040 са по-ячки от тях (насменявал съм поне 5 кила от тез тда20х0 чипове)...

Първо си премери да не си го пукнал чипа, премери и двете ИС м/у крак 3 и 4 и м/у 4 и 5 -"на диод" трябва да ловиш с уредчето преход в обратна спрямо захранването посока , ако ти даде късичко значи е пробило изходно транзисторче в ис-то.

Ако мериш "под захранване" ( без товар) на + и - входа на ис трябва да имаш средното на стойността на захранването ти ако нещата са ок - изхода( крак 4) също ще ти седи на средата.

Преди да закачаш товар ( особенно на схеми с двуполярно захр.) си премервай режима , захранването след грецта и кондензатора/ите го подай към чипа през резисторчета ( както ти препоръчаха - примерно 100-300 ома 2-5вт, за двуполярно по един за + и - ) , след това проверяваш офсета на изхода , удобно е меренето и на напрежението в/у тези предпазни резистори.Логично следващите проби се правят с подаване на сигнал гледане на изхода и пак гледане на изхода ама с подкачен изк. товар(с махнати резисточетата от токовете ест.) . Дигаш нивото на вх. сигнал и гледаш изхода кога ще клипне и да е симетрично( почти ;)) следиш също формичката на сигнала да е чиста , да не плува по постоянен ток. С правоъгълен сигнал може да прецениш дали е стабилна откъм осцилиране ( тука по-полека с нивото на входа ;))

Туйто , диагностиката ти е точно за 5 мин работа.

Накратко - мерни си изхода на ис-то да не е пробил към захр. , провери си на делителя (и на пин 1) дали имаш средата на захр.

И за последно една ГОЛЯМА тайна ..тез тдата реално са ОУ с по-ячко изходче , а ОУ-тата когато работят (и си имат ОВ , и не са в схема на компаратор) винаги се стремят да накарат двата си входа да имат еднакво напрежение ( като си клатят изхода в подобаващата посока) - това е една подсказка как да си мерите ОУ-та в схемите дори с "прос мултиоцет" само.

Успех ! А сигурен ли си че е брум , да не ти се е заформило някое нежелано осцилаторче ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А така като ти гледам картинката , тез радиатори и връзвал ли си ги към маса някаде и ако е "да" каде ?

Не ти видях "звездата" , 3 жълти жици са на сантиметри от нея .. звздичката е там кадето се опират двата крака на кондензаторите и никаде никаде никаде другаде !

От изходите отделни проводници до "звездата" - виждам само един и мостче от гол проводник ...

Редактирано от tzolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А така като ти гледам картинката , тез радиатори и връзвал ли си ги към маса някаде и ако е "да" каде ?

А, може би тук оцели десятката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това го предположих вчера, ама няма отговор относно радиатора.

Корпусът на ИС вътрешно е свързан с извод 3 - минус и маса в дискутираната схема. Това е една от малките ползи на еднополярното захранване.

Редактирано от L.K.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.