Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте

 

Имам 40V изправено и филтрирано напрежение. На него съм качил 2 броя усилватели TDA2050. Ето и схемата на усилвателя:

http://hobby.neomontana-bg.com/kit69.htm

 

Всичките маси са звезда в усилвателя - отиват в захранването.

 

Проблема е че при отворен вход, замасен вход, отворен вход с входящ сигнал на изхода в колоните винаги имам консистентен по ниво брум и в двата канала. Отделно единия канал грее!

 

Някакви съвети или да продавам трафа 2х32V 15А и да не се занимавам?

Отговорено

69s1.gif

 

Без измервания си сляп в тази наука. Щом грее нещо генерално е объркано.

Не знам конкретната платка как е реализирана, но от схемата стигам до извода, че от нея излизат 2 маси, означени с - на схемата. И двете трябва да са свързани в общата точка .

При захранване +40V:

На извод 5 на ИС трябва да имаш +40V.

На извод 1 на ИС трябва да имаш +20V.

На извод 3 на ИС трябва да имаш 0V.

На извод 4 на ИС трябва да имаш около +20V.

Токът на покой в точка + на платката трябва да е 30-90 милиампера. Каква е стойноста на С? Какво е напрежението в/у него?

 

Използваш ли радиатор? Опира ли нещо в него?

Първо подкарай едното стъпало, после другото.

Ако нямаш грешка в монтажа и продължава да грее ще сменяш чипа.

Отговорено
69s1.gif

 

Без измервания си сляп в тази наука. Щом грее нещо генерално е объркано.

Не знам конкретната платка как е реализирана, но от схемата стигам до извода, че от нея излизат 2 маси, означени с - на схемата. И двете трябва да са свързани в общата точка .

При захранване +40V:

На извод 5 на ИС трябва да имаш +40V.

На извод 1 на ИС трябва да имаш +20V.

На извод 3 на ИС трябва да имаш 0V.

На извод 4 на ИС трябва да имаш около +20V.

Токът на покой в точка + на платката трябва да е 30-90 милиампера. Каква е стойноста на С? Какво е напрежението в/у него?

 

Използваш ли радиатор? Опира ли нещо в него?

Първо подкарай едното стъпало, после другото.

Ако нямаш грешка в монтажа и продължава да грее ще сменяш чипа.

Благодаря за съветите!

Имам 2 маси от платката! И двете отиват в звездата!

Напреженията не съм ги мерил но ще ги меря!

Тока на покой не съм го мерил!

С е 26800 микрофарада, напрежението върху него е 40,5V до 38,9V.

 

Имам два радиатора от усилвател от 2х150W, всъщност думна единия канал на тоя усилвател и ползвам карантията траф, радиатори, кутия.

 

Е да съм изгорил и двете TDA докато съм ги запоявал? Възможно! Но съм им почистил от окиси крачетата и ги "калйдисах" с тинолец без да се нагрява чипа. След това ги лепих към платката за малко време и изчаквах бая от един крак до друг. Ама може да съм ги изгорил...

Отговорено

Е да съм изгорил и двете TDA докато съм ги запоявал? Възможно! Но съм им почистил от окиси крачетата и ги "калйдисах" с тинолец без да се нагрява чипа. След това ги лепих към платката за малко време и изчаквах бая от един крак до друг. Ама може да съм ги изгорил...

 

Едва ли е от запояването ...

Отговорено

Според мен бъркаш "масата" със "минуса".

Захранването на схемата е двуполярно. Средната точка на трафа ти е масата(което май не е точно така в твоя случай). Ти имаш траф с една намотка и ЕДНОПОЛЯРНО захранване 40V.

Ако трафа няма средна точка, има вариант за подкарване на схемата с еднополярно напрежение, но се губи малко от качеството. Освен това, ако нямаш достатъчно опит с електроника, колкото и да ти говорим няма да ти решим проблема.

Отговорено

Ако на мен се налагаше да купувам и сглобавам тези китчета бих купил минимум едно повече - и без това са евтини. При проблем като твоя сглобявам следващото ,защото времето за сглобяване е по-късо от времето за диагностика. Често се стига до смяна на чипа, а това е равностойно на ново сглобяване. Това С7 защо е за 25 волта не ми е много ясно. Бива да е повече.

 

При "оживяването" е добре да се пуснат през един резистор към 200 ома 5 вата (в този случай) за проба - ако има нещо криво да се предпази чипчето. После се замерва контролно токът на покой - ако е в норми се пуска на цялото захранване. Мерят се половинките напрежения. Добре е да се провери и за ВЧ самовъзбуждания ако загрява. Всичко в този порядък.

 

От предложените на сайта китове бих избрал този http://hobby.neomontana-bg.com/ с ТDA 7294. Инструкцията за пускане от същата страница може да ти е полезна. Вероятно ще трябва да се барне нещо по захранването ти, но не е фатално.

 

Едва ли си прегрял чипа. Студена спойка е по-вероятна. Радиаторът е под напрежение - може да е окъсил някъде/нещо. Ако нямаш мултицет да ти оставя един за ден-два?

Отговорено
Според мен бъркаш "масата" със "минуса".

Захранването на схемата е двуполярно. Средната точка на трафа ти е масата(което май не е точно така в твоя случай). Ти имаш траф с една намотка и ЕДНОПОЛЯРНО захранване 40V.

Ако трафа няма средна точка, има вариант за подкарване на схемата с еднополярно напрежение, но се губи малко от качеството. Освен това, ако нямаш достатъчно опит с електроника, колкото и да ти говорим няма да ти решим проблема.

 

Едва ли. Схемата е с еднополярно захранване и изходен кондензатор. Освен да обърка плюса и минуса посред нощ.

Отговорено
Ако на мен се налагаше да купувам и сглобавам тези китчета бих купил минимум едно повече - и без това са евтини. При проблем като твоя сглобявам следващото ,защото времето за сглобяване е по-късо от времето за диагностика. Често се стига до смяна на чипа, а това е равностойно на ново сглобяване. Това С7 защо е за 25 волта не ми е много ясно. Бива да е повече.

 

При "оживяването" е добре да се пуснат през един резистор към 200 ома 5 вата (в този случай) за проба - ако има нещо криво да се предпази чипчето. После се замерва контролно токът на покой - ако е в норми се пуска на цялото захранване. Мерят се половинките напрежения. Добре е да се провери и за ВЧ самовъзбуждания ако загрява. Всичко в този порядък.

 

От предложените на сайта китове бих избрал този http://hobby.neomontana-bg.com/ с ТDA 7294. Инструкцията за пускане от същата страница може да ти е полезна. Вероятно ще трябва да се барне нещо по захранването ти, но не е фатално.

 

Едва ли си прегрял чипа. Студена спойка е по-вероятна. Радиаторът е под напрежение - може да е окъсил някъде/нещо. Ако нямаш мултицет да ти оставя един за ден-два?

Имам мултицет, ще трябва да меря и тогава ще съобщя резултати!

Поялничето ми е маломощно и затова някой големи спойки изглеждат "груби". Изправянето е двупътно с двоет шотки SR1680 и RF филтър във високото - преди понижаващия траф. Масите на входа и на изходите са преведени с по един кабел директно в звездата.

 

Да беше тръгнало от веднъж но не би! Трябва да се мъча!

S6003474.JPG

S6003475.JPG

S6003476.JPG

S6003477.JPG

Отговорено

Мъката не е като да копаш въглища :Piano:

 

Добре е да мериш в процеса на събиране. Свързваш трафа с диодите - мериш. Добавяш филтриращите кондензатори - пак мериш.

 

За тази схема какъв да е грец ще свърши работата по изправянето на напрежението, стига токът да е подходящ.

Събирането на масите в звезда може да стане и малко по-късно или поне няма да е причина за такива сериозни проблеми.

Май ще сменяш чиповете/платките.

Отговорено

 

Едва ли. Схемата е с еднополярно захранване и изходен кондензатор. Освен да обърка плюса и минуса посред нощ.

 

Да, моя грешка. Не съм догледал схемата.

Константния брум значи само едно - разбутан постоянно-токов режим на схемата. Един от вариантите е сбъркан или кофти запоен R1, R5, R6, C6. Друг доста възможен вариант е чипа да е заминал (при запояването примерно или след това по други причини).

 

Май идеята за една платка повече не е лоша :Piano:

 

Между другото преди време бях вземал такива комплекти с TDA7294 и подобни и помня че всичките имаха проблем със самовъзбуждането при високи честоти.

Отговорено
Между другото преди време бях вземал такива комплекти с TDA7294 и подобни и помня че всичките имаха проблем със самовъзбуждането при високи честоти.

Да, капризни са, особено ако трябва да се изстиска всичко от тях. С по-малко усилване, на по-ниска мощност, повече кондензатори наоколо и последователна индуктивност в изхода се държат повече от прилично.

Отговорено

Схемата е магерена за еднополярно хранене, масата от крак 3 на ИС е изкарана за да можеш да си я пускаш с двуполярно като се замости изходящото капче и на пин 3 и 5 се подаде двуполярно захранване ,масата от средната точка си отива кадето и е мястото.Групичката от 3 (той отива и на корпуса на ИС-та) резистора и електролита след входното капче ти прави изкуствена среда за да не избега изхода у релсата - нея (купчината Р и Ц) при двуполярно требва да я" маанеш".

Схемата е крива , чипа също е крив( и дрът) щото за еднополярно си има чипове а и не е това начина за правене на изкуствена маса , ще имаш мноооого добро преходно прочесче и не само ... бтв. 2050 ги ментосват много зле - повечето 2040 са по-ячки от тях (насменявал съм поне 5 кила от тез тда20х0 чипове)...

Първо си премери да не си го пукнал чипа, премери и двете ИС м/у крак 3 и 4 и м/у 4 и 5 -"на диод" трябва да ловиш с уредчето преход в обратна спрямо захранването посока , ако ти даде късичко значи е пробило изходно транзисторче в ис-то.

Ако мериш "под захранване" ( без товар) на + и - входа на ис трябва да имаш средното на стойността на захранването ти ако нещата са ок - изхода( крак 4) също ще ти седи на средата.

Преди да закачаш товар ( особенно на схеми с двуполярно захр.) си премервай режима , захранването след грецта и кондензатора/ите го подай към чипа през резисторчета ( както ти препоръчаха - примерно 100-300 ома 2-5вт, за двуполярно по един за + и - ) , след това проверяваш офсета на изхода , удобно е меренето и на напрежението в/у тези предпазни резистори.Логично следващите проби се правят с подаване на сигнал гледане на изхода и пак гледане на изхода ама с подкачен изк. товар(с махнати резисточетата от токовете ест.) . Дигаш нивото на вх. сигнал и гледаш изхода кога ще клипне и да е симетрично( почти ;)) следиш също формичката на сигнала да е чиста , да не плува по постоянен ток. С правоъгълен сигнал може да прецениш дали е стабилна откъм осцилиране ( тука по-полека с нивото на входа ;))

Туйто , диагностиката ти е точно за 5 мин работа.

Накратко - мерни си изхода на ис-то да не е пробил към захр. , провери си на делителя (и на пин 1) дали имаш средата на захр.

И за последно една ГОЛЯМА тайна ..тез тдата реално са ОУ с по-ячко изходче , а ОУ-тата когато работят (и си имат ОВ , и не са в схема на компаратор) винаги се стремят да накарат двата си входа да имат еднакво напрежение ( като си клатят изхода в подобаващата посока) - това е една подсказка как да си мерите ОУ-та в схемите дори с "прос мултиоцет" само.

Успех ! А сигурен ли си че е брум , да не ти се е заформило някое нежелано осцилаторче ?

Отговорено (Редактирано)

А така като ти гледам картинката , тез радиатори и връзвал ли си ги към маса някаде и ако е "да" каде ?

Не ти видях "звездата" , 3 жълти жици са на сантиметри от нея .. звздичката е там кадето се опират двата крака на кондензаторите и никаде никаде никаде другаде !

От изходите отделни проводници до "звездата" - виждам само един и мостче от гол проводник ...

Редактирано от tzolov
Отговорено
А така като ти гледам картинката , тез радиатори и връзвал ли си ги към маса някаде и ако е "да" каде ?

А, може би тук оцели десятката!

Отговорено (Редактирано)

Това го предположих вчера, ама няма отговор относно радиатора.

Корпусът на ИС вътрешно е свързан с извод 3 - минус и маса в дискутираната схема. Това е една от малките ползи на еднополярното захранване.

Редактирано от L.K.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.