bulby Отговорено Януари 28, 2007 Отговорено Януари 28, 2007 Щом стане въпрос за екстремни вокали, веднага един от първите, идващи в съзнанието ми, е Джеси Лийч от Killswitch Engage (пее в първите два албума, следващите са с Хауърд Джоунс). Е тоя пич какво дране докарва... направо ме размазва на места, а в същото време и пее много яко и страшно чисто. От по-класическите екстремни метъл банди съм много фен на вокалите на Джеф Уолкър (Carcass) и Томас Линдгрен (At the Gates). Дет метълското дране ала "cookie monster vocals" не ме кефи особено много, но и то на места добре влиза Цитирай
vile.odp Отговорено Януари 28, 2007 Отговорено Януари 28, 2007 Запознати сме с тая техника но определено звучи тъпопо принцип с екстремните вокали се стреми усещане за повече пауър в гласа, докато специално това навява впечатление за идиотизъм Абе аз затова питам, защото ми се струваше тъпо и на мен и си мисля, аз ли не разбирам как се прави и затова звука е... прасешки хахах... все пак трябваше да питам Цитирай
THE_INEXORABLE Отговорено Май 31, 2007 Отговорено Май 31, 2007 Просто чуй Джордж Фишър в албума VILE na Cannibal Corpse. Е т'ва е вокал!! Цитирай
problem child Отговорено Юни 3, 2007 Отговорено Юни 3, 2007 значи . . аз съм момиче и смея да кажа че го владея екстремното пеене. . не си спомням как се научих, ама си спомням, че беше някво адски брутално преминаване от нежен глас в ръмжене няма основно правило за това да се научиш да ръмжиш.. в началото доста ме боля гърлото и пих чайчета , от което има-няма една нощ и се оправях. И така продължавах и продължавах, докато накрая му хванах цаката - може би вече свикнах и не ми правеше впечатление. така си е и сега. Но според мен има различни стилове в екстриим пеенето - моито е повече като блек, може би отчасти дет . . но не мога да го направя като боруди от дистилърс или като къртни от хоул, просто това тяхното си е чисто "дране", при което преобладават високите, а те не са ми силната страна, демек че имам още много да се упражнявам хаха иначе някой преди мен беше споменал , че след ръмжене доста ти се отварят възможностите на гласа.. ама при мен зависи. смисъл, че ако преди това съм се разпявала с нещо с повече извивки (екс кристина агилера) , а след това ако премина в екстриим се изморявам и трябва да почина. абе де'а знам . винаги е различно, зависи от т'фа колко си надъхан Цитирай
LOE Отговорено Юни 7, 2007 Отговорено Юни 7, 2007 проблема на повечето "екстремисти" е че звучат като повредени грамофони, едно и също монотонно дране и прочее мога да ви предложа да слушате една сравнително нова банда, чиито вокал няма такива проблеми групата се казва All Shall Perish, за мързеливите давам и линк към една тяхна песничка който го повтори да се обади, ще го вземем за вокал колкото до това дали дрането трябва да боли... това е доста относително, някой звуци си причинават болка, обикновенно вокали които пеят така имат по 2 варианта, единия е студийния, който е болезнен но дава добри резултати (за кракто време), и вариант за на живо, който се прави по по-компромисен начин, като не звучи чак толкова добре, но натоварва гласът много по малко, което позволява изкарването на цял концерт, много по добър вариант от това да излезеш, да викаш 2 песни като луд, и после цял концерт да не можеш да издаваш звуци Цитирай
martinkfreeman Отговорено Юни 8, 2007 Отговорено Юни 8, 2007 проблема на повечето "екстремисти" е че звучат като повредени грамофони, едно и също монотонно дране и прочее мога да ви предложа да слушате една сравнително нова банда, чиито вокал няма такива проблеми групата се казва All Shall Perish, за мързеливите давам и линк към една тяхна песничка който го повтори да се обади, ще го вземем за вокал Начини за "разнообразие" при този тип вокали - бол. Игра с динамиката, адамовата ябълка, layering... Само дето обикновено няма смисъл от толкова разнообразие и става дразнещо - после скучно. Вокалите трябва да подхождат на музиката под тях, това е най-важното. Kalmah, Equilibrium, Ensiferum рядко имат повече от два подхода към вокалите в една песен и не стават скучни. В повечето си песни, Norther и Children Of Bodom рядко и два имат. И никоя от изброените банди не е "скучна" (субективно мнение). колкото до това дали дрането трябва да боли... това е доста относително, някой звуци си причинават болка, обикновенно вокали които пеят така имат по 2 варианта, единия е студийния, който е болезнен но дава добри резултати (за кракто време), и вариант за на живо, който се прави по по-компромисен начин, като не звучи чак толкова добре, но натоварва гласът много по малко, което позволява изкарването на цял концерт, много по добър вариант от това да излезеш, да викаш 2 песни като луд, и после цял концерт да не можеш да издаваш звуци "Доста" не трябва да боли. Малко предиране - може, но никога не трябва да боли "много", ако започне да боли много - спира се. Евентуално се развива издръжливост. Цитирай
LOE Отговорено Юни 9, 2007 Отговорено Юни 9, 2007 Алекси е приличен китарист, но като вокал е много зле, лично мнение. Но понеже егото му е прекалено голямо, няма как да си вземат някой който не звучи като одрана котка... Цитирай
v3x Отговорено Юни 10, 2007 Отговорено Юни 10, 2007 Абе аз не пиша в тез форуми ама реших да постна Тоя тип от All Shall Perish мноо сменя "стила" на пеене от блек пеене (дране ) през Дет пеене (грухтене) та чак до грайнд (абсолютно нечленоразделни звуци :Д) Аз лично пея в моята група (ахха :Д) и точно блек/дет се мъчим да правм, аз лично се занимавам от 1 година някъде с такова пеене и вече съм свикнал да пея екстремно (така да се каже) и вече не ми пречи да се дера по цяла репетиция! Лично моята "формула за успех" е: 1во да се подгрява макар и малко със нормално или по-лекичко пеене/дране 2ро Пият се течности да ти "смазват" гърлото и 3то (най-безсмисленото, но ми помага) ям работи които ми дразнят леко гърлото (люто, чипс и тн) и пия газирано... последното може и да си го втълпявам, мисля че ми помага. Освен това чисто пея рядко и не мога да хващам високи тонове. Ако някой се занимава със този тип пеене би трябвало да не пее чисто (и без това се поврежда гласа даже и малко) Абе логиката ми е че ако пееш във блек/дет група ще ти е трудно да пееш във хеви група (например) Айде че много нафлудих ... да сте живи и здрави! GRINDCORE IS LOVE! Цитирай
LOE Отговорено Юни 11, 2007 Отговорено Юни 11, 2007 ми не знам... аз си покривам всичките бленди почти, включително и тия звуци които се издават с вдишване, но чистото пеене не ми пречи тва което пречи е дрането на чистото пеене, и по точно като съм се драл дълго време и високите ми тонове са яко дрезгави, което не е лошо като ефект, защото се получава по начин по който не мога да го направя нарочно, но не винаги е желано Цитирай
{{RazoR}} Отговорено Юни 11, 2007 Отговорено Юни 11, 2007 проблема на повечето "екстремисти" е че звучат като повредени грамофони, едно и също монотонно дране и прочее мога да ви предложа да слушате една сравнително нова банда, чиито вокал няма такива проблеми групата се казва All Shall Perish, за мързеливите давам и линк към една тяхна песничка Уаууу Много добър, много стига да не ползва някакви кривящи дистер-ефекти... щото веднъж не го чух да пее чисто... Но предполагам, че просто си е гласовит, евалла!! Цитирай
martinkfreeman Отговорено Юни 11, 2007 Отговорено Юни 11, 2007 Абе аз не пиша в тез форуми ама реших да постна Тоя тип от All Shall Perish мноо сменя "стила" на пеене от блек пеене (дране ) през Дет пеене (грухтене) та чак до грайнд (абсолютно нечленоразделни звуци :Д) Аз лично пея в моята група (ахха :Д) и точно блек/дет се мъчим да правм, аз лично се занимавам от 1 година някъде с такова пеене и вече съм свикнал да пея екстремно (така да се каже) и вече не ми пречи да се дера по цяла репетиция! Лично моята "формула за успех" е: 1во да се подгрява макар и малко със нормално или по-лекичко пеене/дране 2ро Пият се течности да ти "смазват" гърлото и 3то (най-безсмисленото, но ми помага) ям работи които ми дразнят леко гърлото (люто, чипс и тн) и пия газирано... последното може и да си го втълпявам, мисля че ми помага. Освен това чисто пея рядко и не мога да хващам високи тонове. Ако някой се занимава със този тип пеене би трябвало да не пее чисто (и без това се поврежда гласа даже и малко) Абе логиката ми е че ако пееш във блек/дет група ще ти е трудно да пееш във хеви група (например) Айде че много нафлудих ... да сте живи и здрави! GRINDCORE IS LOVE! 1во - правилно 2ро - правилно 3то - неправилно 4то - пълни.глупости. Чистото пеене разваля гласните струни МНОГО по-малко от дрането. Нищо не пречи на това да можеш да пееш чисто и да се дереш (освен това, че на живо може да имаш малко проблеми с първото), даже е препоръчително ("отваря" гласа ти допълнително). Пример - Jari Maenpaa. Въпреки, че дрането му не е точно блек, може да прави и доста неща с чистия си глас... Най-добър пример за това е Starchild ( http://youtube.com/watch?v=suGJU0_S3TI ). Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юни 11, 2007 Отговорено Юни 11, 2007 Една от истините е, че трябва да се пее с МАЛКО ВЪЗДУХ, за да не натискате гласните връзки, и да не ги уморявате. Друга истина е, че НЕ ТРЯБВА ДА НАТЪРТВАТЕ никоя съгласна, като Г, Д, Т, нито който и да е звук изобщо, понеже форсирате гласните връзки излишно. Фразите трябва да се пеят "на един дъх", не на пресекулки с форсирания. Освен това, трябва да се пее на ВИСОКА ПОЗИЦИЯ, не на гърло. Усещането, когато се пее екстремно, няма НИЩО ОБЩО с напъване на гърлото. Нищо не пречи човек да може да пее добре чисто и задрано. Напротив - доброто чисто пеене е предпоставка за качествено екстремно пеене. Цитирай
LOE Отговорено Юни 12, 2007 Отговорено Юни 12, 2007 хяхя, евтиме, я пусни малко екстремно пеене от тебе, да чуем за какво става въпрос тва за гласните е много вярно, баба мелиса е доста права в случая, но някой от теориите и са малко крайни, в смисъл че тя поставя на първо място издръжливостта на гласа, а не това как звучи именно за това няколко поста по горе споменах че има голяма разлика между перформънса наживо и в студиото та да не бъркаме понятията.... екстремното пеене си е екстремно пеене, другото е имитация на екстремно пеене, мисля че самата дума "екстремно" има в себе си достатъчно смисъл в себе си, ако не.. има тълковни речници из нета Нищо не пречи човек да може да пее добре чисто и задрано. Напротив - доброто чисто пеене е предпоставка за качествено екстремно пеене. изобщо не съм съгласен... познавам много хора които пеят страхотно, но са просто плачевни дерейки се, просто защото им липсва физиката изобщо хората които могат да пеят и чисто и екстремно, и да ги блендват... са много малко, в смисъл тези които го правят наистина добре хвърлете по едно ухо тук http://www.myspace.com/letthemdieband вокалката се казва симона(мда правилно разбрахте, пее момиче), и има доста добра техника, поне на тия записи, достатъчна да скрие шапките на 99% от родните екстремни вокалисти Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юни 12, 2007 Отговорено Юни 12, 2007 Toва, че чистото пеене е предпоставка за екстремното, не значи, че всеки, който пее чисто, може да пее и екстремно. Но според мен, човек, който може единствено и само да грухти, и не може да изпее нищо, просто не е певец. Аз не ползвам грухтене, а по-скоро рокаджийско задиране. Иначе мога да вкарвам хрип, и да задирам грубо, но не ми е специалитет, просто защото тази музика ме дразни. Иначе за екстремно пеене - мисля си, че всяко едно пеене трябва да е сравнително лесно, и не чак толкова уморително, иначе не е пеене, а е викане. А и темата не е "как да викам колкото глас имам" така или иначе. Цитирай
martinkfreeman Отговорено Юни 12, 2007 Отговорено Юни 12, 2007 Нищо не пречи човек да може да пее добре чисто и задрано. Напротив - доброто чисто пеене е предпоставка за качествено екстремно пеене. изобщо не съм съгласен... познавам много хора които пеят страхотно, но са просто плачевни дерейки се, просто защото им липсва физиката изобщо хората които могат да пеят и чисто и екстремно, и да ги блендват... са много малко, в смисъл тези които го правят наистина добре Имах на предвид, че като се дереш (демек си се ориентирал към този стил) е хубаво да пееш и чисто, не обратното. Въздух трябва да има, иначе звучи заспало - все едно дори и не се опитваш, а го правиш само "заради спорта". Но и не трябва да се напъваш, защото си личи... Трябва да ти идва естествено (например, когато текста изисква да дадеш всичко от себе си (и стомаха си), когато и музиката го изисква - няма смисъл да се задържаш). Все пак това пеене се използва за въздействие, а когато не чувстваш песента и това, което изпълняваш... Няма как да го накараш да звучи добре. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.