Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Мисля, че няма да е лошо да има такава тема, ще се радвам ако след време се напълни с информация за начинаещи в екстремното пеене.

 

Хрумна ми да я пусна не за друго, а защото съвсем скоро видях 2-ма човека, които съвсем скоро ще останат без глас :) а в България няма как да се намери информация как да го правим правилно, без да нараняваме гласните си струни.

  • Отговори 56
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

Niilo,

 

шпонеже харесах много аватара ти, ще ти дам една насока...

Преди да пееш екстремно е необходимо да слушаш повечко такива изпълнители.

 

Чък Шулдинър (лекак му пръст)

Фил Анселмо

 

това са само няколко от по-известните

 

личен мой фаворит е изрода: Девин Таунсенд

 

Слушай, слушай и накрая ще чуеш, надявам се. После мисли за практически наръчници! Въпрос на усет е и на малко съзерцание.

 

Но-о-о... не е за всеки. Нали се сещаш - от всеки дръвник не става чеп за зеле!

 

Майкъл Джаксън е мой любим певец още от 1988, когато бях в първи клас!

Аре, чао

Отговорено (Редактирано)

Има, има. Хватката е първо да разпееш наистина добре (за чисто пеене става въпрос) и след туй съвсем лекичко да започнеш да си понапрягаш ларинкса.

И най-важното когато започваш да изграждаш техниката си е следното: усетиш ли, че нещо не се получава както трябва (примерно дразни те гърлото), веднага спираш. Оттам нататък правила няма, защото видовете screaming са адски много и всеки си има характерните особености. Единственият общ закон е този за ларинкса - може да се тренира чрез хм... стягане на челюстта на брадичката :think: Мисля, че така може да бъде описано най-точно :P

 

И още нещо - преди screaming, задължително singing :) Първото е продължение на второто - 'коремно' пеене, задължително пеене в тоналност с инструментите (иначе си личи като фалшивееш, и още как :read:).

 

Между другото, има едно нещо, което се отнася за мен и е адски любопитно. Разпявам нормално, качвам се на сцена, един час screaming и след това имам чувството, че мога да изпея абсолютно всичко :P Съвсем сериозно, туй нещо удивително много отприщва гласовите възможности, не знам дали просто моят глас е свикнал така, но мога да разпея адски впечатляващо чрез 'пищене'. Интересно ми е обаче защо точно става така :think: Ако може Евтим и птицата да се изкажат :P

Редактирано от MDFk
Отговорено

Наистина разпяването и "чистото" пеене много помагат, колкото и невероятно да звучи за някои. Колкото повече напредвам в "чистото: пеене, толкова мюпо-лесно ми става да "крещя" и да се "дера". Развивам старите техники и откривам нови. Успявам да звуча по начини, по които преди ми е било невероятно да постигна, но все пак... Винаги след пеене, което не е било "чисто", се чуствам поне малко изморен. Колко съм способен да пея и какъв диапазон вадя след това, зависи от това, колко съм се "драл". При всички случай, обаче, усещам това, че е имало по-агресивно мероприятие от обикновеното.

Това, което правя е да "крекам" по-кротко (не за сметка на песента) и да изтеглям "крекащите" парчета за по-накрая. Не ми се вярва да има начин за "врещене", който изобщо да не скапва гласа, но ако все пак знаеш такъв - кажи! Определено ще съм много заинтересуван.

П.П.: Интересно ми беше да видя уроците на Мелиса не знам си коя, защото мислех, че там ще открия ключето от къщичката, но не би. Всъщност, първото нещо, което чух от тези уроци беше, че ако искаш да се "дереш" - "дери" се без да се притесняваш, че ще ти скапе гласа. Или с други думи "Щом ти е кеф, няма значение, че ще ти се скапе гласа". Затова, според мен, истината е в компромиса.

Отговорено

Аз лично мисля, че има и доста по-безопасни начини пеенето ти да звучи "екстремно" без да се дереш на гърло, особено ако искаш да пееш и чисто. Всъщност трябва да се замислим дали дране и викане са едно и също нещо - според мен не са, но някак си естесвено който се дере го прави викайки, което води до едни известни стягания където не трябва, което пък от своя страна може доста да навреди - неща, които няма нужда да ви обяснявам, защото със сигурност знаете по-добре от мен. ВСичко трябва да става с мярка и не за сметка на здравето.

Отговорено

Нека си изясним, че аз не говоря за дране. Всъщност, зависи какво разбира всеки под 'дране', разбира се. Към тази категория бих сложил примерно вокала на Дистормънт - давам за пример, защото в авторска музика има техни материали.

 

Т.н. 'screaming' е нещо по-различно, което, поне според моите наблюдения, не скапва гласа. Това си е точно пеене, с поприсвит ларинкс. Не е лесно да се овладее, спор няма. Но можеш да си контролираш динамиката, можеш да изкараш съответния тон, който ти трябва, без проблем. Именно тук идва заблудата - че трябва да крещим :rolleyes: Напротив, това естествено скапва не само гласа, но и изтощава адски много като цяло.

 

За Мелиса Крос - видях някои наистина добри съвети, но репликата 'запомнете: целта не е да извадите тон, а шум' някак си... не ми допадна :think: И това за гласа също. Но за разпяване уроците й бяха добре, още повече че има за всеки един глас по-специфичните съвети.

Отговорено

Нека и аз да се поясня. Под "дране" имах точно предвид дране. Този звук, който, може би, може да се сравни с дистър на гласа ти. Не искам да давам примери с дерачи, защото има наиситна много варианти. Във всички случай, обаче, е необходимо стягане на гърлото (колко противопоказно е, няма да коментирам пак). За различното дране - по различен начин.

Наистина сте прави, че съвсем спокойно може да се прави нещо "екстремно" без да се дереш. Обратното също е вярно. Слушал съм продрани балади.

Това, което искам да кажа на младите (аз се сбръчках вчера), е, ако искате да се дерете - лошо няма, но имайте предвид, че това винаги скапва гласа!!! Недейте да мислите, че нямате нужда от уроци, понеже искате да се дерете!!! Уроците по пеене помагат и за дране!!!

Отговорено

това за което става въпрос се прави с тази част от гласните струни която не се използва при пеене, става с много упражнения

 

анселмо не се е щадил изобщо, той още в far beyond driven си беше загубил половината глас, неговото е нечовешко просто, но пък загубата е оправдана

 

но в интерес на истината може да се издават доста екстремни звуци без да си нараняваш безвъзвратно гърлото, но отнема много много време в опитване докато се научиш - може би 1 година сериозно занимаване ...

  • 6 months later...
Отговорено (Редактирано)
Хватката е първо да разпееш наистина добре (за чисто пеене става въпрос) и след туй съвсем лекичко да започнеш да си понапрягаш ларинкса.

Искам да питам, това за писъци тип Роб Халфорд, Себастиан Бах и т.н. ли се отнася? Понеже се порових малко във форума, и си изясних, че при споменаване на "крещене" и "дране" всеки го възприема по различен начин. Например, под дране аз разбирам дране тип дет метъл, а не дрезгавеене като на Blackie Lawless от WASP.

Редактирано от Silverleaf
Отговорено

Няма начин да пееш екстремно и да не си прееб*ш гласа.има начин

това да не стане за една година-пии мноо вода преди да почнеш да

издаваш нечленоразделни звуци(аз лично много обичам дет метъл и грайнд

кор-типични примери за такива звуци),разпей се добре преди да започнеш

с екстремно пеене и когато те заболи гърлото веднага спри.с достатъчно тренировки времето,през което ще можеш да грухтиш/квичиш ще се увеличава.

успех

Отговорено (Редактирано)

Къде бяхте да ми кажете това преди няколко месеца??? :D

 

Тогава започнах да се опитвам да пея дрезгаво като Блеки и много кашлях, най-вече на припева на Hellion... Който го е слушал знае за какво става въпрос. Както и да е, сега малко се пообразовах на тема как да си пазим гласа, но вече съм привикнал да пея дрезгаво и не ми е проблед да изкарам целия прпев на един дъх. Е, всъщност, на два :P . Тук научих, че като привикнеш веднъж, трудно пееш чисто пак. Не че това ме притеснява особено, но започнах да не се претоварвам. Така или иначе ще трябва да се консултрам с вокален педагог. Въпросът е, че финансовите ми средства са доста ограничени (студент съм, все пак :););) ) и си мислех да се запиша в хора на пловдивските момчета (там съм пял като доста малък, преди да започне да ми мутира гласа). Мислите ли, че това ще е добре за мен? То със сигурност няма да е зле, ама дали ще е "достатъчно" добре?

Редактирано от Silverleaf
Отговорено

също така не е излишно да спомена че повечето вокали които се дерат имат и доста ефекти на гласа, не че са задължителни, но ако един ефект прави това което иначе изисква тройно напъване и съсипване на гласа според мен е добре дошъл

Отговорено (Редактирано)
Аз лично мисля, че има и доста по-безопасни начини пеенето ти да звучи "екстремно" без да се дереш на гърло...

Абе, аз преди го имах тоя проблем с дрането, ама овладях горе-долу нещата и сега мога да звуча раздрано без да се напъвам много (без да викам). Всичко е в изкарването на въздуха. То май и при свяко пеене си е така. И наистина задължително, за да не си прецакаш гласеца като почувстваш напрежение в него прекрати репетето! Не чакай да те заболи яко, 'шото т'ва репете може да ти е последното като вокал!

Има едно DVD за такива като нас (екстремни вокали имам пред вид), ама още не мога да го намеря. Става въпрос за уроци на няк'ва мацка, които са взимали доста от любимите ни вокали (Макс Кавалера например). Ако някой го има или знае от къде да го намеря (както и всички интересуващи се) да свирка.

Редактирано от DaInsane

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.