Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено
Здравейте! Значи всяка втора тема тук е "дали тази китара е добра", и това дразни 70% от потребителите. Нормално. Само дето въпроса ми не е свързан с това. Въпроса ми е КАК разбираме коя китара/кое кубе/кой ефект е добър/лош.

 

Пример : Темата за "хубаво кубе лоша китара или хубава китара гадно кубе" 50% беше в това как кубето прави голямата разлика, след което в няколко други теми се споменава как дори различния фингърборд ти обръща звука на 360 градуса.

 

Въпрос 1 : Как решаваме дали едно кубе е хубаво или лошо, след като според второто твърдение в пример 1, китарата прави звука, т.е. от къде да знаем коя китара е "стандарта" ?

 

Въпрос 2 : Как да знаем дали дадено педалче е добро, след като то вероятно ще звучи по съвсем различен начин в две различни вериги (ала Гибсън -> педалче -> Маршал Плекси и Скуайър -> педалче -> Фендер ФМ15), т.е. при толкова теми "кой дистър да си купя" (и толкова забележки + още толкова противоречия), как наистина знаем кое?

 

Въпрос 3 : Ами китарите? Един наистина уважаван съфорумец каза в темата за "гадно кубе/хубава китара или обратното", че ако е хубаво кубето ти, разликата във Фендер и Скуайър ще е минимална. WTF? Значи да си купя един Маршал за 2000 лв. и да си карам с Корта, понеже и да си купя Гибсън, то същата работа?

 

Въобщеееееееее, нещата се изчерпват до "НЕЩО НЕ СХВАНАХ"... Кое е стандарта? Как знаем как звучи едно кубе, като при всяка китара ще е различно? Как знаем как ще звучи едно педалче, като това ще зависи поне наполовина от това какво има от двете му страни? Как знаем коя китара е по-хубава/по-добра/по-гадна, като и тя във всяко кубе ще звучи различно??

 

В тези неща стандард няма, или по скоро има, но той е строго индивидуален за всеки, съобразно вкуса, музикалното развитие, възможностите на свирещия, финансовите възможности и тн. Да се отговори на тези въпроси еднозначно е невъзможно.

 

Въпрос 1 : Как решаваме дали едно кубе е хубаво или лошо, след като според второто твърдение в пример 1, китарата прави звука, т.е. от къде да знаем коя китара е "стандарта" ?

 

 

Едно кубе е добро, ако в съответната ситуация върши нужната работа на свирещия. Тоест едно кубе е хубаво, ако ни харесва и според нас, съотношението цена/качество е задоволително (от наша гледна точка, не на някой друг).

 

За мен, например, добър амп е този, който има добър чист канал, (а за мен това означава балансиран от към честоти, динамичен и с добре направен EQ и разборащ се добре с външни педали), достатъчен clean headroom, за да може да остава чист чистия канал при сериозни нива на звука, както и по възможност добър (за моя вкус) драйв, като на последното не държа чак толкова.

 

Заради тези ми предпочитания не харесвам много световно доказани ампове, на които много други хора са супер фенове (като например Маршал като цяло, заради пълната липса на добър чист канал, или пък повечето модерни Хай-гейн ампове). От това просто си личи, че вкус приятели няма

 

Въпрос 2 : Как да знаем дали дадено педалче е добро, след като то вероятно ще звучи по съвсем различен начин в две различни вериги (ала Гибсън -> педалче -> Маршал Плекси и Скуайър -> педалче -> Фендер ФМ15), т.е. при толкова теми "кой дистър да си купя" (и толкова забележки + още толкова противоречия), как наистина знаем кое?

 

При педалите е валиден същия принцип. Напълно съм сигурен, че голяма част от педалите, които харесвам биха били отписани веднага от любителите на съвременния Хай-гейн звук, заради недостатъчния им гейн и благия им характер. По същата логика, аз ненавиждам много обичани от други китаристи ефекти. Би следвало да се прилага логиката, пробваме педала в апаратурата, с която смятаме да го използваме и за това, което смятаме да свирим и го преценяваме, спред вкуса, портфейла и възможностите си.

 

При китарите, апетитът идва с яденето (както и при почти всичко друго). Истина е че разликата между един евтин Корт и един скъп Гибсън, като звук е много малка (може не повече от 5%, доколкото нещо толкова индивидуално, може да се смята в проценти). Но също така е истина, че разликата между орангутан и човек, генетически не е по далеч, тоест имаме много общи неща, но правим разлика между двата вида. Просто, за някои хора разликата е важна, други претендират, че им е важна по най различни съображения, трети не се нуждаят от 5те %(щастливци). Ако сме начинаещи и свирим отскоро при това с посредствен баклайн, според мен няма нужда да се нахвърляме на топ китари. Това става необходимо, когато за самите нас, разликата в звука стане ушевадна и дразнеща. Най добре е (пак според мен) да се започне по скромно и гиъра да се подобрява, заедно с уменията ни да го използваме и да вадим макса от него, за да не си хвърляме и без това малкото пари (за повечето от нас, предполагам) на вятъра.

 

Много хора тук, всъщност си избират китарите по скоро по вид, отколкото по звук, това е нормално навсякъде по света, но спада по скоро към чесането на хобито, отколкото да има реално отношение към правенето на музика. И разбора и в това няма нищо лошо, стига да можем да си го позволяваме, един живот се живее и човек трябва да си угажда колкото може, нали сме вече в капитализма, за да върви системата, трябва да консумираме :(

 

Много често по форумите се срещат теми от типа, как да изкараме звука на любимите ни китаристи. Отговорът би следвало да е кой точно? Записаният такъв или този, който те чуват, когато го записват или свирят на живо. Защото това са два съвсем различни звука. Записаният, сравнително евтино и в домашни условия се вади с софт, процесор и тн. Що се отнася до концертния (този на живо), за него ни трябва същото или подобно оборудване, като това, което те ползват

 

И за двата трябват и ръцете и главата на съответния идол. Огромна част от саунда идва от специфичното свирене на всеки и не се продава. Съвършено еднакво оборудване, звучи коренно различно у двама различни свирача

Отговорено

^ :(

 

Такъв отговор очаквах, поздравления Кольо, от цял форум, дето ми се накара (дори не ме и разбра), само ти даде компетентен и наистина обясняващ отговор. Очаквах го това с петте процента, като мисля да добавя, че според мен тези пет процента могат да бъдат и много повече от пет процента дори в две китари от към 500 лв. - например различно дърво + различни по аутпут адаптри ще направи също голяма разлика. :D

 

А това да звучиш като идолите си за мен са пълни глупости - оправданието вероятно е "свиря си само за забавление", но и това не ти пречи да си изкараш собствен звук, бил той и на 15-ватов транзисторен Фендер. :)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.