wessy Отговорено Юли 23, 2006 Отговорено Юли 23, 2006 A E A D F# B E - от дебело към тънко въже не знам дали някой свири така ама мен ме кефи B A D G B E - все ено 7 с трунна без 6-та струна ... май ненормалика от ТУУЛ свири така в 1 песен. Цитирай
KeRRANGKid Отговорено Септември 10, 2006 Отговорено Септември 10, 2006 B A D G B E - все ено 7 с трунна без 6-та струна ... май ненормалика от ТУУЛ свири така в 1 песен. Няма да е само в една (; Ама Адам Джоунс верно е нехуманен BTW, и китариста на HIM свири така до някое време (: Иначе за мен Ми си е най-стегнатия и благо звучащ строй, особено за по-тънки струни. И от CGCFAD също останах доста доволен. А веднъж бащата сложи едни евтини, мизерни китайски въжета за акустична дето щяха да ми откинат мостчето във Ми. Та тогава дропих нещото без въобще да мисля докъде точно слизам и постигнах нещо доста близко до звука на Корн (: Въобще, строеве дал Господ. Цитирай
7thString Отговорено Септември 10, 2006 Отговорено Септември 10, 2006 А я светнете кои адаптери сте забелязали, че се държат добре при по-ниски тонове? Щото повечето мажат яко... при мен DM Evolution се държи идеално Цитирай
Свилен Бас Отговорено Октомври 16, 2006 Отговорено Октомври 16, 2006 Новият ми строй: E G# C E G# C Особено подходящ за Жазз Цитирай
LOE Отговорено Декември 11, 2006 Отговорено Декември 11, 2006 А я светнете кои адаптери сте забелязали, че се държат добре при по-ниски тонове? Щото повечето мажат яко... при мен DM Evolution се държи идеално от това което съм чувал активните адаптери на емг дават звук с най много дефиниция при ниските тонове инъче гледа че никой не спомена един доста разпространен напоследък строй B F# B E G# C# от ниско към високо Machine Head, Slipknot, Devil Driver, Stone Sour и още много от по-актуалните неща Цитирай
SomeoneElse Отговорено Декември 13, 2006 Отговорено Декември 13, 2006 Дай освен да изредим всички (разумно) възможни варианти на нормална drop-настройка, а? Дали ще е D-A-D-G-B-E, C#-G#-C#-F#-A#-Eb, C-G-C-F-A-D, B-F#-B-E-G#-C#, дори A#-F-A#-Eb-G-C, все тая, само дето става все по-ниско... Според мен трябва да се наблегне на функционалността на строевете, а не, просто на височината на тоновете... Цитирай
Bo Yan Отговорено Декември 13, 2006 Отговорено Декември 13, 2006 най-якия строй напоследък е стандартния... взех да го преоткривам напоследк... даже ла-то ми е 440Хз ... нечувано... Цитирай
LOE Отговорено Декември 14, 2006 Отговорено Декември 14, 2006 Дай освен да изредим всички (разумно) възможни варианти на нормална drop-настройка, а? Дали ще е D-A-D-G-B-E, C#-G#-C#-F#-A#-Eb, C-G-C-F-A-D, B-F#-B-E-G#-C#, дори A#-F-A#-Eb-G-C, все тая, само дето става все по-ниско... Според мен трябва да се наблегне на функционалността на строевете, а не, просто на височината на тоновете... тя стандартната настройка не е стандартна ей така без нищо не говоря за височината а за самия строй на струните - просто тва си е оптималния вариант, да смениш строя си е все едно да смениш инструмента - тепърва да учиш къде какво се пада, интервали, скали и т.н. Цитирай
Metanoia Отговорено Декември 14, 2006 Отговорено Декември 14, 2006 Аз свиря на стандартен (то аз свиря от по-малко от половин година, де), но напоследък си мисля да направя нещо от рода на: A-a-d-g-b-e т.е. да смъкна 6-та струна на A, или даже направо на G, че ми трябва едно ниско G като свиря Stairway To Heaven. Идеята е да имам една струна, която да ми звучи почти като бас и в някои песни да свиря части от партията на баса (вместо китарата, или когато нея я няма), когато е нужно... Дали ще се получи нещо? :think: Цитирай
Свилен Бас Отговорено Декември 14, 2006 Отговорено Декември 14, 2006 ^ По принцип, ако е свободна - да , но за да звучи добре, трябва да е струна за бас, а тя е пригодена за друга мензура и може да е леко фалшива :think: Най-добре го направи това с някоя по-не-ценна китара, че и натоварването на грифа ще е изменено и може и да се поизметне малко... Цитирай
Metanoia Отговорено Декември 14, 2006 Отговорено Декември 14, 2006 Няма как да е фалшива струната, ако е смъкната. Това зависи само от китарата... или поне така си мисля. :violin: Грифа се съмнявам да му стане нещо, защото не е чак толкова различно натоварването (то пък и егати грифа да се изкриви по толкова елементарен начин), а той между другото моя гриф с 1 см. на 12-то прагче на акустична китара... какво да му изкривявам повече? :killyou: Пък и пластмасовите струни няма как да изкривят гриф правен за метални струни... Цитирай
daniel.hristov Отговорено Януари 12, 2007 Отговорено Януари 12, 2007 Искам да споделя и собствения си нещастен опит. Имах една заигравка със строеве преди някоя друга година - това на което се спрях за известно време е (1-ва към 6-та): D# A# F C G D Най-интересното е че всички струни при това положение са на чиста кварта една от друга (чудех се що ли трябва има голяма терца между втора и трета ) - при равни интервали много неща се случват малко по-естествено (особено при импровизация). Свиренето с различен строй ми се видя по-криво от това да учиш нов инструмент. Лошото е че променят ли се интервалите между струните трябва да промениш много от китарните си навици (Абе забравяш за всички пръстовки - акорди, ладове ... всичко отива и започваш отначало). Отгоре на всичко в един момент хванеш ли китара в нормален строй установяваш че не можеш вече да свириш така Накрая не ми издържаха нервите, настроих си китарата нормално и забравих за всякакви експерименти. Някак си свикнах отново и досега си подрънквам така. Не че съжалявам за изгубената близо година - просто не ми стигна куража/ината/простотията да продължа нататък. Ако вие ги имате или искате да си ги пробвате - смело напред и успех Цитирай
Свилен Бас Отговорено Януари 17, 2007 Отговорено Януари 17, 2007 ^ Уес Монтгомъри така праска (на кварти де)! Цитирай
kitaratapesho Отговорено Януари 17, 2007 Отговорено Януари 17, 2007 (Редактирано) Аз свиря на стандартен (то аз свиря от по-малко от половин година, де), но напоследък си мисля да направя нещо от рода на: A-a-d-g-b-e т.е. да смъкна 6-та струна на A, или даже направо на G, че ми трябва едно ниско G като свиря Stairway To Heaven. Идеята е да имам една струна, която да ми звучи почти като бас и в някои песни да свиря части от партията на баса (вместо китарата, или когато нея я няма), когато е нужно... Дали ще се получи нещо? :think: здравей много често пренастройвам 6та струна на A, а дори понякога правя този строй (A D d g b e). ...a taka?taka li e... не е китарист и явно не е доста запознат по въпроса. няма нужда струната да е от бас или каквото и да е, джаз китаристите използват тези техники от цял век единственият проблем, който се появява е, че струните отпуснати до тези тонове, стават доста меки и трябва много леко да се пипат, за да не звучи като развален грамофон, а точничко ^ относно Уес Монтгомъри - не бих казал, може някои неща и с тази настройка да е изсвирил(въпреки че и за това се съмнявам), но всички видео неща, които имам с негово участие свири с италиански строй. а иначе забелязвям, че последните ти няколко мнения в тази тема са доста странни. ти нали беше фен всеки да си пише само в разделите, в които е компетентен - кво стана ? поздрави Петър Редактирано Януари 17, 2007 от kitaratapesho Цитирай
мишунгт Отговорено Януари 17, 2007 Отговорено Януари 17, 2007 ето и една от мен, но е за седемструнна китара 1D 2B 3G (F# if you want) 4D 5A 6E 7B (A for drop) Пробвайте акордчета с повече отворени струни и чиста бленда или ефект Звучи ethereal and inspirational !!!! Приятно дрънкане.... Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.