Jump to content
Българският форум за музиканти

Китарни строеве


solo5

Recommended Posts

A E A D F# B E - от дебело към тънко въже :( не знам дали някой свири така ама мен ме кефи :)

 

B A D G B E - все ено 7 с трунна без 6-та струна ... май ненормалика от ТУУЛ свири така в 1 песен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • Отговори 156
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

B A D G B E - все ено 7 с трунна без 6-та струна ... май ненормалика от ТУУЛ свири така в 1 песен.

Няма да е само в една (; Ама Адам Джоунс верно е нехуманен :greenball:

BTW, и китариста на HIM свири така до някое време (:

 

Иначе за мен Ми си е най-стегнатия и благо звучащ строй, особено за по-тънки струни. И от CGCFAD също останах доста доволен.

 

А веднъж бащата сложи едни евтини, мизерни китайски въжета за акустична дето щяха да ми откинат мостчето във Ми. Та тогава дропих нещото без въобще да мисля докъде точно слизам и постигнах нещо доста близко до звука на Корн (:

 

Въобще, строеве дал Господ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А я светнете кои адаптери сте забелязали, че се държат добре при по-ниски тонове? Щото повечето мажат яко... при мен DM Evolution се държи идеално

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 1 month later...
А я светнете кои адаптери сте забелязали, че се държат добре при по-ниски тонове? Щото повечето мажат яко... при мен DM Evolution се държи идеално

от това което съм чувал активните адаптери на емг дават звук с най много дефиниция при ниските тонове

 

 

инъче гледа че никой не спомена един доста разпространен напоследък строй

 

B F# B E G# C#

 

от ниско към високо

 

Machine Head, Slipknot, Devil Driver, Stone Sour и още много от по-актуалните неща

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай освен да изредим всички (разумно) възможни варианти на нормална drop-настройка, а? :dance: Дали ще е D-A-D-G-B-E, C#-G#-C#-F#-A#-Eb, C-G-C-F-A-D, B-F#-B-E-G#-C#, дори A#-F-A#-Eb-G-C, все тая, само дето става все по-ниско... Според мен трябва да се наблегне на функционалността на строевете, а не, просто на височината на тоновете...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най-якия строй напоследък е стандартния... взех да го преоткривам напоследк...

 

даже ла-то ми е 440Хз ... нечувано...

 

:cheers:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай освен да изредим всички (разумно) възможни варианти на нормална drop-настройка, а? :rolleyes: Дали ще е D-A-D-G-B-E, C#-G#-C#-F#-A#-Eb, C-G-C-F-A-D, B-F#-B-E-G#-C#, дори A#-F-A#-Eb-G-C, все тая, само дето става все по-ниско... Според мен трябва да се наблегне на функционалността на строевете, а не, просто на височината на тоновете...

тя стандартната настройка не е стандартна ей така без нищо

 

не говоря за височината а за самия строй на струните - просто тва си е оптималния вариант, да смениш строя си е все едно да смениш инструмента - тепърва да учиш къде какво се пада, интервали, скали и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз свиря на стандартен (то аз свиря от по-малко от половин година, де), но напоследък си мисля да направя нещо от рода на: A-a-d-g-b-e т.е. да смъкна 6-та струна на A, или даже направо на G, че ми трябва едно ниско G като свиря Stairway To Heaven. Идеята е да имам една струна, която да ми звучи почти като бас и в някои песни да свиря части от партията на баса (вместо китарата, или когато нея я няма), когато е нужно... Дали ще се получи нещо? :think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ По принцип, ако е свободна - да :rolleyes:, но за да звучи добре, трябва да е струна за бас, а тя е пригодена за друга мензура и може да е леко фалшива :think:

Най-добре го направи това с някоя по-не-ценна китара, че и натоварването на грифа ще е изменено и може и да се поизметне малко...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма как да е фалшива струната, ако е смъкната. Това зависи само от китарата... или поне така си мисля. :violin:

Грифа се съмнявам да му стане нещо, защото не е чак толкова различно натоварването (то пък и егати грифа да се изкриви по толкова елементарен начин), а той между другото моя гриф с 1 см. на 12-то прагче на акустична китара... какво да му изкривявам повече? :killyou: Пък и пластмасовите струни няма как да изкривят гриф правен за метални струни...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

Искам да споделя и собствения си нещастен опит. Имах една заигравка със строеве преди някоя друга година - това на което се спрях за известно време е (1-ва към 6-та):

 

D# A# F C G D

 

Най-интересното е че всички струни при това положение са на чиста кварта една от друга (чудех се що ли трябва има голяма терца между втора и трета :metalist:) - при равни интервали много неща се случват малко по-естествено (особено при импровизация).

 

Свиренето с различен строй ми се видя по-криво от това да учиш нов инструмент. Лошото е че променят ли се интервалите между струните трябва да промениш много от китарните си навици (Абе забравяш за всички пръстовки - акорди, ладове ... всичко отива и започваш отначало). Отгоре на всичко в един момент хванеш ли китара в нормален строй установяваш че не можеш вече да свириш така Накрая не ми издържаха нервите, настроих си китарата нормално и забравих за всякакви експерименти. Някак си свикнах отново и досега си подрънквам така. Не че съжалявам за изгубената близо година - просто не ми стигна куража/ината/простотията да продължа нататък. Ако вие ги имате или искате да си ги пробвате - смело напред и успех :metalist:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз свиря на стандартен (то аз свиря от по-малко от половин година, де), но напоследък си мисля да направя нещо от рода на: A-a-d-g-b-e т.е. да смъкна 6-та струна на A, или даже направо на G, че ми трябва едно ниско G като свиря Stairway To Heaven. Идеята е да имам една струна, която да ми звучи почти като бас и в някои песни да свиря части от партията на баса (вместо китарата, или когато нея я няма), когато е нужно... Дали ще се получи нещо? :think:

 

здравей

много често пренастройвам 6та струна на A, а дори понякога правя този строй (A D d g b e). ...a taka?taka li e... не е китарист и явно не е доста запознат по въпроса. няма нужда струната да е от бас или каквото и да е, джаз китаристите използват тези техники от цял век :wacko: единственият проблем, който се появява е, че струните отпуснати до тези тонове, стават доста меки и трябва много леко да се пипат, за да не звучи като развален грамофон, а точничко :)

 

 

 

^ относно Уес Монтгомъри - не бих казал, може някои неща и с тази настройка да е изсвирил(въпреки че и за това се съмнявам), но всички видео неща, които имам с негово участие свири с италиански строй.

 

а иначе забелязвям, че последните ти няколко мнения в тази тема са доста странни. ти нали беше фен всеки да си пише само в разделите, в които е компетентен - кво стана ?

 

поздрави

 

Петър

Редактирано от kitaratapesho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето и една от мен, но е за седемструнна китара

 

1D

2B

3G (F# if you want)

4D

5A

6E

7B (A for drop)

 

Пробвайте акордчета с повече отворени струни и чиста бленда или ефект :greenball:

Звучи ethereal and inspirational !!!! :)

Приятно дрънкане.... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.