musicman Публикувано Март 7, 2006 Публикувано Март 7, 2006 Може ли някой да ми обясни каква е разликата между open-backed cabinet и closed-cabinet. В смисъл каква е разликата в звученето? Цитирай
разбойник Отговорено Март 7, 2006 Отговорено Март 7, 2006 (Редактирано) Вторият има повече ниски. Оттам нататък зависи и от др. неща - параметри на говорителя - диаметър, резонансна честота и пр., размер на тялото и т.н. Преди време бях пуснал тема за озв. тела за китара (можеш да я намериш тук), където съм копирал статия от Celestion, ето обяснение от нея: Open back or sealed boxes should be used. Open back gives a looser low end with less depth, and 'figure 8' directivity (sound field looks like an 8 when looked down on from above the cab). Sealed boxes give tight, deeper low end but are more directional, giving less spread of sound. Редактирано Март 7, 2006 от разбойник Цитирай
musicman Отговорено Март 7, 2006 Автор Отговорено Март 7, 2006 Много хубава статия! Който не чете басисткия форум е изпуснал Виж сега аз какво си намерих там: Vented / tuned / ported boxes are not recommended for lead guitar, as they can damage guitar speakers Явно затворените кутии са китаристите Цитирай
musicman Отговорено Март 7, 2006 Автор Отговорено Март 7, 2006 офф... ама и аз говоря глупости... статията е точно където трябва да бъде извинявам се Цитирай
разбойник Отговорено Март 8, 2006 Отговорено Март 8, 2006 QUOTE Vented / tuned / ported boxes are not recommended for lead guitar, as they can damage guitar speakers Явно затворените кутии са китаристите Тук имат предвид басрефлексни боксове. Иначе първите два варианта (за които е и темата) са ОК. Цитирай
musicman Отговорено Март 8, 2006 Автор Отговорено Март 8, 2006 Ясно Но все пак от това, което чета излиза, че за китаристи е добре да са затворени кабинетите. От друга страна всички кубета са отворени?!?!? Цитирай
Vlado_Abroad Отговорено Март 8, 2006 Отговорено Март 8, 2006 Кубетата са отворени най-вече,за да осигуряват достъп до лампи и другите електроники,също така и за да са по-леки-липсата на тази задна страна от солидно дърво помага за това.Поне така съм чувал аз от хора,които правят усилватели.Колкото до тази статия,която пусна разбойника,не съм съгласен че така наречените "ported" и "tuned" кабинети не са за китарни приложения-има примери за такива и то доста успешни. Владо 1 Цитирай
DaftFunk Отговорено Март 8, 2006 Отговорено Март 8, 2006 (Редактирано) Кубетата са отворени най-вече,за да осигуряват достъп до лампи и другите електроники,също така и за да са по-леки-липсата на тази задна страна от солидно дърво помага за това.Поне така съм чувал аз от хора,които правят усилватели.Колкото до тази статия,която пусна разбойника,не съм съгласен че така наречените "ported" и "tuned" кабинети не са за китарни приложения-има примери за такива и то доста успешни. Владо Всъшност наистина няма логика защото една кутия за да резонира пълноценно би следвало да е затворена. Но от друга страна съм виждал много комбота.. не само лампови но и транзисторни които са opened. Темата е за кабинети не за кобота де.. но то принципа на отворената колона няма значение дали говорим за комбо или чиста колона. Мисълта ми беше че има резон в логиката да се отварят кабинетите за достъп до лампите и тн. макар че ... има и др. начини за достъп... ако ще е това проблемът. Както и да е аз съм свикнал че повечето кабс и колони са opened. :think: Темата е изключително интересна. П.С. Моето комбо е затворено но не е от солидно дърво очевадно... Marshall не са си направили труда за 15 ватоово практис кубенце ;-) и въобще не го отежнява задната част. а и повечето кубета от такъв малвк клас ... просто не са от солидно дърво .... ама тва вече е оффтопик. Редактирано Март 8, 2006 от DaftFunk Цитирай
разбойник Отговорено Март 8, 2006 Отговорено Март 8, 2006 Кубетата са отворени най-вече,за да осигуряват достъп до лампи и другите електроники,също така и за да са по-леки-липсата на тази задна страна от солидно дърво помага за това.Поне така съм чувал аз от хора,които правят усилватели. Практично Това обаче води и до определен тип звучене. В общи линии, китарния звук се е развивал в бясно противоречие с акустичните и инжинерни правила - изкривяване на сигнала, компресия, нелинейно свирещи озв. тела, говорители, разположени в неподходящи по размер боксове и т.н. Не казвам че това е лошо, просто факт Колкото до тази статия,която пусна разбойника,не съм съгласен че така наречените "ported" и "tuned" кабинети не са за китарни приложения-има примери за такива и то доста успешни. Celestion са дали коментар, че не препоръчват басрефлексни озв. тела за техните говорители. Типичния "vintage" китарен говорител е с конструкция, която не е подходяща за такива озв. тела. Иначе е ясно, че може да се направи. Мисля, че Electrovoice имат такива китарни боксове още през 70-те Но все пак от това, което чета излиза, че за китаристи е добре да са затворени кабинетите. От друга страна всички кубета са отворени?!?!? Тези два типа се ползват масово, но кой ще ти хареса повече - не знам. Да не смяташ да си правиш бокс? Цитирай
musicman Отговорено Март 8, 2006 Автор Отговорено Март 8, 2006 Ами замислям се... въпреки, че повече се кефя на идеята да си купя нов. Чиста работа. Цитирай
Telerig Отговорено Март 8, 2006 Отговорено Март 8, 2006 Аз например ползвах китарно комбо Peavey classic 30 отворено отзад (което ми беше откраднато :killyou: ) с 12 инчов говорител Blue Marvel (аз по принцип не харесвам Celestion). Сега си купих затворени китарни боксове 1х 12-ки на Cerwin Vega! които са невероятно евтини, но не са от масивно дърво и са супер леки. Разликата се усеща в ниските наистина...Blue Marvelа си е с топло меко звучене по принцип, но на сегашните ми боксове ниските сякаш излизат изпод земята и ми "пълнят душата". Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.