Jump to content
Българският форум за музиканти

Има ли свестни мениджъри в България?


Recommended Posts

Кажете ми няколко български мениджъра, без значение от кой жанр музика,

и ми посочете успех на техните артисти-за да разберем всички "Има ли свестни мениджъри в България?", кои са те и влизат ли въобще в този форум!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 49
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Наистина ще е полезно за всички ако има референции, отправни точки за тези (иначе необосновани) и безсмислеи коментари.

 

Дайте конкретни имена за български мениджъри и техните артисти/групи. Ако не са медийно известни на цялата нация - и малко инфо: къде се подвизават артистите, по кои сцени и пазари - и какво точно прави мениджърът за тях.

 

Много ще ми е интересно да науча примери от днешна България. (Защото когато аз живеех там и се занимавах с музика, думата 'мениджър' беше мръсна дума, забранена, не беше в партийната линия. Имаше Художествени Ръководители. Някои даже бяха добри... Но това е друга история).

 

Двайте имена на съвременни наши мениджъри. Например кой е мениджър на Уикеда? А на Обратен Ефект? Ами на Лили Иванова (в днешно време)? Или дори на победителя (победителката?) в първия Music Idol - BG ?

 

А някой от тук участващите - имате ли си мениджър и кой е той? Идва ли във форума?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На художествените ръководители мястото им е зад решетките,с оглед на изхарчените за 65 години стотици милиони и постигнатите скромни резултати.

На "мениджърите" от прехода мястото им е в съседната килия, с оглед на източените, изпраните и безхаберно похарчени пари и още по-скромни резултати.

На собствениците и управителите на клубове, дискотеки и увеселителни заведения (питейни), както и на техните dj-и, мястото им също е в дрънголника, и на техните деца също там им е мястото, защото и те станаха мениджъри на дискотеки и dj , без да платят нито стотинка авторски права за 20 години безогледно печалбарстване.

Единственият светъл лъч,по ирония на съдбата, е наследство от годините на комунизма и това е огромната база от концертни зали, чиито наеми за съжаление са твърде високи на фона на безумния брой "безплатни" концерти.

 

Резервата "България" трябва да се затвори, херметизира, напръска с препарат против кърлежи и бълхи-докато и последния маймунски задник не бъде поставен на мястото си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^

 

Това становище го разбирам.

 

А има ли някой да отговори на въпросите, които зададох по-горе?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^

 

Това становище го разбирам.

 

А има ли някой да отговори на въпросите, които зададох по-горе?

 

хаха, аз мога да ти отговоря изчерпателно на всики зададени въпроси по-горе, но не виждам смисъл, защото нещата не са такива както изглеждат.

в кратце. има свестни мениджъри и те са няколко, останалите са така наречени ПиАрки или ПиАри на групите, които са неква мелез от имидж мейкъри, букъри, агенти и мениджъри. отгоре на тва нищо не разбират от музикален бизнес, а отгоре на тва нямат много изпълнителни отговорности да взимат решения, защото в повечето случаи музикантите директно се уговарят с промотъри, шефове на клубое, телевизии, незнам си кви спонсори и дефакто т.нар ПиАрки не исм се дава свобода. или ако им се даде, те не разбират пазара.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, де - ако не искаш да издадеш 'неколцината свестни мениджъри' - кои са тогава мениджърите на (1) Уикеда и (2) Обратен Ефект, на (3) Лили Иванова и на (4) първото място в първия български Музикален Идол (ако въпросният победител/ка към днешна дата е в музикалния бизнес. Кой е той/тя?)

 

Та интересно ми е - кои са тези 4 мениджъра, единствено с тези артисти ли работят или имат и други, какво се знае за способностите им и стила им на работа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, де - ако не искаш да издадеш 'неколцината свестни мениджъри' - кои са тогава мениджърите на Лили Иванова ... , какво се знае за способностите им и стила им на работа?

 

Този На лили Го Познавам.

"Прави" й публиката за турнетата, а тя го пази в тайна (той говори с кметовете, той търси нафта за зимните зали и той продава билетите на по кочани при шефовете на предприятията, а после хората се възхищават, колко обичана певица е, но нека не им разваляме илюзията, пък и това правило важи на доста места :girl_cray2: ).

Човека е възръстен, каквито са му и схващанията за хубава музика, но принципно това няма общо с професията му.

В случая си върши добре работата, но на млада група не го препоръчвам.

Редактирано от Slacoth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно: върши си работата човекът. А тя е - да осигурява на артиста регулярно излизане пред пълни зали с публика. Останалото е работа на артиста (да остане публиката доволна). Тук не дискутираме второто, а мениджърите. Той не я съветва каква прическа да си направи (перука да си сложи?), нито дава писмени интервюта от нейно име на вестниците и списанията, нито пък пише аранжименти или диша във врата на тонрежисьорите зад пулта. Това е работа на други. Но той прави всичко възможно (и явно го прави добре) тя отново да има концерт след не много време - и на новото място в залата по столовете да има задници.

 

Значи - има; засега един. (На въпроса 'Има ли свестни мениджъри в България?'). Нека дефинираме 'свестен' като мениджър който си върши работата и осигурява на артиста редовни участия и пълни зали с публика. *

 

По тази дефиниция кого още можете да посочите? От по-младите? От споменатите по-горе артисти?

 

 

* Освен живото концертиране съществува, разбира се, и звукозаписна индустрия и медиен показ. Последният е също въпрос на 'поставяне на артиста пред камерите', т.е. пред публиката - и изисква подобни качества и усилия като горните. А със звукозаписнния бизнес е малко по-различно, но той (а) според авторитетни източници от Музикант.орг, в България не съществува и (б) и в международен план е в процес на радикално преразглеждане и губи икономически приоритет, с тенденция да остане поддържаща (зарибяваща) функция на живите прояви като главни приходи. Затова нека разгледаме предимно горния модел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересна агенцийка, с впечатляващ ростер от изпълнители.

 

Става ли ясно на музикантите тук - на какви условия трябва да отговарят, за да попаднат в този ростър? (И на някои - защо не стават за там? Пардон: защо тази скапана агенция не става за техния музикален гений...)

 

Докато нищим тука, в раздел 'Музикален Бизнес' на форума www.MusicManager.org някой е пуснал тема: 'Има ли свестни банди в България?' :hysterical:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

А някой знае ли нещо повече за DOUBLE D music label?

 

LABEL не е MANAGER, но както изяснихме тук всички сме толкова умни, че разделението на труда не го бръснеме за слива :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^

 

Погледнах им страницата в МайСпейс - първото впечатление беше, че съм на страницата на бандата Fyeld. За какъв лейбъл става дума? Нищо не пише за лейбъла, само за една единствена банда! Дори помислих, че съм в грешка - но в плейъра имаше наредени 1-2 други имена.

 

След дълго скролване надолу (ама МНОГО дълго), видях и втора банда, и след това още един изпълнител. Но те са ПОГРЕБАНИ под Fyeld и никой никога няма да ги види - защото средностатистическият Гошко от публиката няма търпение да слиза километри надолу само да провери дали пък няма и нещо друго...

 

Непрофесионално!

 

Разбира се, това идва от формАта на MySpace, но като се знаят ограниченията на този формат, читавите ползуватели не слагат тонове информация, особено когато ще е за различни неща. Страица на единичен артист е друго, но и там не бива да се прекалява с размерите на изображенията и с дължината на текстовете.

 

Една професионална фирма от бранша би предложила всичката тази информация на отделен, собствен сайт - където е подредена на достатъчен брой страници с подходяща навигация. А MySpace се използва само като 'втори вход' към отделния сайт, и за директно взаимодействие с публиката - със социалните механизми ('приятели' и пр.) които платформата предлага.

 

Не видях линк към отделен сайт на лейбъла - ако изобщо има, е добре скрит. Ако няма такъв сайт, вадя изводи за нивото на 'лейбъла'.

 

Сигурно има много неща които не знам - как работи лейбълът в други медии, как промотира артистите си, каква издателска и разпространителска стратегия и политика има... Но на базата на подадения линк, оценката ми е в най-добрия случай "горе долу". Нищо лично, може да са отлични хора - но така са се показали пред света.

 

А темата беше за 'свестни' ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^^ Това си е агенция на Драгомир Драганов ,бившият китарист на група Епизод.В май спейса пише че е бивш де,аз не знаех че са се разделили както и да е.В този май спейс профил има само две групи и соловите неща на същия китарист.Той явно представя Fyeld ,Nightmare и себе си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...

Спомних си,че ги приех във фейсбука си, говоря за Дабъл Ди Мюзик на Д.Драганов ето и линк към техния буук:

Double D Music

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.