blr Публикувано Септември 14, 2010 Публикувано Септември 14, 2010 Toва е с къс гриф, само заради това не си заслужава, освен ако не е за дете. Цитирай
разбойник Отговорено Септември 14, 2010 Отговорено Септември 14, 2010 Не съм съгласен. Късата мензура не е предназначена за конкретна възраст, а за хора с вкус към определен вид звук. Не е подходяща например за по-ниски настройки или пък ако търсиш бесен фюжън звук с искрящи високи и атака като на пиано, но е екстра, ако имаш вкус към по-ретро звучене. Цитирай
blr Отговорено Септември 14, 2010 Автор Отговорено Септември 14, 2010 (Редактирано) Това за децата беше шега, прекалено буквално ме разбираш. Главният пробем на късата мензура са отпуснатите струни. Колкото и дебели да сложиш си остава проблем, който влияе на звука, неизбежно е. Аз самият съм с не особено дълги пръсти (B major от втора позиция винаги ми е било мъка ), но късата мензура не е решение. Що се отнася до "ретро" звученето, не виждам никаква връзка, при положение, че първият ел. бас е бил с 34" мензура. Редактирано Септември 14, 2010 от blr Цитирай
разбойник Отговорено Септември 14, 2010 Отговорено Септември 14, 2010 Извинявай, но не съм разбрал, че се шегуваш от лаконичното ти изявление по-долу. Отпуснатите струни имат пряка връзка с тембъра на инструмента. Дали това е "проблем", както ти го наричаш или манна небесна е въпрос на лична гледна точка. Например не един и двама известни музиканти сменят струни, само ако скъсат някоя и то с нежелание. За други пък свиренето със стари струни е ужасно преживяване. Всяка една от страните е права за себе си и с мензурата, удобството и звука положението е подобно, според мен. Първият електрически бас не е бил с 34 инчова мензура, но това е извън темата в момента. Използвах определението "ретро" като противоположност на т.нар. piano like tone - модерен звук с ясни високи, стегната атака, директен, бърз и със стабилно и дълго отзвучаване. Ако това е едната крайност, а в другата е къс, топъл тон с по-малко високи хармоници и дълбок бас, но с изразени ниски среди, то съм на мнение, че късата мензура е близко до последно описаното звучене. За финал - за студийна работа бас китарите с къса мензура винаги са имали малко, но запазено място, без това да има нещо общо с ретро-манията, която тресе масовия потребител в последните години. Цитирай
blr Отговорено Септември 14, 2010 Автор Отговорено Септември 14, 2010 Ако това е едната крайност, а в другата е къс, топъл тон с по-малко високи хармоници и дълбок бас, но с изразени ниски среди, то съм на мнение, че късата мензура е близко до последно описаното звучене. Това което описваш, в моята глава звучи като бас с класическа конструкция/електроника (think Precision) с гладки струни. Продължавам да не разбирам какво общо има дължината на грифа с цялата тази работа. Ако вземеш някой супер-дупер, ултра мега активен бас с 34" мензура, сложиш му, например Rotosound RS66 и го строиш с цял тон надолу дали ще извади "къс, топъл тон с по-малко високи хармоници и дълбок бас, но с изразени ниски среди" Според мен-не. Цитирай
Свилен Бас Отговорено Септември 14, 2010 Отговорено Септември 14, 2010 (Редактирано) Почти целият Крийм е с Gibson EB-3 - http://www.jackbruce.com/newpics/eb3.jpg, който е с мензура 30.5". Говоря за '67-'69 (а 66-та е с бас сикс на Фендер, който освен с къса мензура е и с тънки струни...). Не ми се търси за точни дати и изпълнители, но голяма част от рока по онова време е записвана с басове с къси мензури. Късата мензура си има своя чар и е незаменима в някои случаи, но може би ни трябва отделна тема за това. Редактирано Септември 14, 2010 от ...taka li e? - a taka. Цитирай
разбойник Отговорено Септември 15, 2010 Отговорено Септември 15, 2010 blr, не съм казвал, че всеки стар бас звучи без високи, с къс тон и т.н. Твърдя, че дължината на мензурата влияе на тона по описания от мен начин и е определяща за звука в не по-малка степен от избора на струни, материалът и конструкцията на инструмента, адаптерите и т.н. Темата се отклони твърде много. Нека ако има нужда продължим обсъждането в нова тема. Цитирай
bgmttt Отговорено Септември 15, 2010 Отговорено Септември 15, 2010 Свирил съм доста на седемдесетарски Мустанг. Мензурата му е 30". Много приятен инструмент, с мек и благ тон. Няма дълбоки ниски, нито ясно изразени високи. Леко скопен пресижън. Според мен късата мензура при баса означава компромис с тона за сметка на следните неща: 1. По-удобен е когато пръстите на басиста са малки. 2. По-удобен е когато басистът е нисък (и ръцете му са къси) 3. По-удобен е когато басистът е суетен (колкото по-малка е китарата в ръцете ти, толкова рамената изглеждат по-широки - оптическа измама). 34" мензура също е компромис -по-голяма мензура - по-дълбок тон. Колегата Chobbi да каже как звучи Си на 37". Цитирай
blr Отговорено Септември 15, 2010 Автор Отговорено Септември 15, 2010 И още, намален sustain. Предполагам, това имаше предвид и разбойника под "къс" тон Цитирай
Vrnko Отговорено Септември 16, 2010 Отговорено Септември 16, 2010 Хм, а какво би станало тогава ако на такъв бас с къса мензура му се сложат и едни гладки (flat wound) струни? Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.