Jump to content
Българският форум за музиканти

Резонанс в стаята на Си


Recommended Posts

Обикновена празна стая често има резонанс около 50-60 херца - тази най-вероятно е на 62. Докато е празна - няма много опции. Сещам се ниско-честотните уплътнители, които се слагат по ъглите, а може и да си намериш гадже с много, много, много дрехи. :hysterical:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 30
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Сред евтините и опитни (от опит-грешка) решения, освен разместването, обзавеждането, особено с мека мебел, помага да се потиснат подобни резонанси.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с нещата, които се изписаха, но все пак имай предвид, че колоните и върху 50 см. ауралекс да ги сложиш, бюрото ти пак ще кънти, а имам основания да мисля, че то е основния виновник за резонанса, понеже повечето бюра, на които съм работил в различни помещения, са с приблизително сходни размери и всичките резонират около 120 Hz.

Ако се окаже, че това е проблема - можеш просто да си вземеш няколко листа пресована минерална вата, да си изрежеш n-броя поскости с размера на колоните и да ги сложиш върху така образувалите се подложки.

Другата опция е просто да си вземеш стойки и да сложиш колоните на тях, за да не са върху бюрото, обаче трябва все пак и пода да ти е поне с мокет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето това са размерите на стаята и що годе актуален чертеж:

staq.JPG

 

Ето какво има вътре в единия край:

IMG_0463.jpg

 

IMG_0464.jpg

 

IMG_0466.jpg

 

А това е в другия:

IMG_0465.jpg

 

 

 

Опитах с акустичната китара да предизвикам това явление и не успях.

Обаче с електричката включена в процесора (при палм мютинг особено) успявам.

 

Пробвах с октавер и тогава също е силно но най-силно е при мютинг. Което ще рече (според мен) че явлението се получава при Си от 1-в аоктава също. И там е най-силно. Установих също, че и на Ми от 2-ра пак кънти ама по-малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От видяното дотук веднага предлагам да се "обзаведе" помещението с някакви поглъщащи материали по стените и на пода. Хубаво би било да се обзаведе и тавана, но предполагам, че няма да е лесно или желано.

Завеси, черги, килими и тем подобни , които дори временно да се "инсталират", с най-малко "повреди" по стените.

Ако помещението ще бъде предназначено за студийна/репетиционна работа, вече може да се обзаведе по-сериозно от акустическа гледна точка.

Голите стени и паралелността им са основната причина за проблема.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това вашто е нищо.Един приятел с 350 ватови колони щеше да събори блока сигурно с баса.

Много лоша работа е тва резонанса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Различните конфигурации тела и материали поглъщат различни честоти. На сайта от линкла пише, че някои са за средни и високи честоти, други за ниски. Вероятно на сайт ан апроизводителя трабва да се види какво точно имат предвид.

 

Стаята ти наистина е много гола и на практика няма начин да не резонира. Лесни, но не на 100% ефективни начини за промяна на нещата са звукоизолиране на стените с:

- дебели плоскости велпапе от кашони;

- кори от яйца;

- трапецовидни стиропори;

- завеси, спуснати пред стените.

Комбинацията от горните може да се окаже доста сполучлива. Ако нещо ти допада - експериментираш. Добре е да разчупиш правите ъгли, успоредните и симентрични повърхности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^^Разбира се, че ще помогне, но няма ли да е проблем закрепването по стените? Освен това, еднаквите размери предопределят конкретни честотни области. Добре е да се използва комбинация от различни размери, за да се покрие по-широк обхват.

Преди да инвестираш (освен ако не си решил вече) изпробвай най-напред един или няколко килима (или нещо подобно) на пода, и провеси на една от стените, за да се ориентираш в резултата. (Само да не те погнат с точилка, като отмъкваш килимите... :girl_cray2: ).

Освен това спазвай следното правило - отразяващи елементи от към източниците на звук (озвучителните тела) и поглъщащи откъм гърба. На снимките ясно се вижда изпълнението на това правило - Ръбестите конструкции от към гърба и назад по стените са пана, изпълняващи едновременно дифузиране и поглъщане на звуковата енергия. Това , което е необходимо за твоя случай. Обърни внимание и на обработката на таваните - важно е, понеже тавана и пода са паралелни структури с голяма отразяваща площ, и са благодат за стоящи вълни.

 

Е, малко далеч ще е от показаните, но принципите са си принципи.

 

Накрая все пак да отбележа, че без измерване на конкретните акустически условия, ще бъде трудно да се направи оптимално решение.

Успех!

main_control_room-falcon_recording_studios.jpg

1040_One_of_our_traditional_analog_recording_studios_with_Sony_console.jpg

phaseone.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Зала 1 на НДК акустичните елементи са зле прикрити и илюстрират нагледно принципите на разполагане. Не хваля акустиката на залата, разбира се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на сайта на производителя е дадена следната картинка за първата изолация:

rmd36_1.jpg

 

Демек слагат се около мониторите. Аз се надявам да могат да се демонтират ако се наложи :hysterical: В смисъл ако жената ме погне да мога да ги демонтирам и да си ги занеса там дето ме е изгонила :)

Това е стая в апартамента ми и не се предвижда да служи за репетиции или нещо такова. Просто това е личният ми кът за сега, където е домашното ми студио. Тези панели са дизайнерски издържани и не вярвам да внесат погрозняване в стаята.

 

Perfect for spot treatment and that designer look. The Roominators D36 acoustic sound control kit offers you a starting point to reduce unwanted slap and flutter echo in your room.

 

Whether it's your first studio, a home theater, or a Pro Tools Suite, the Roominators-DST Kits are designed to dramatically improve your acoustics, and give you a great designer look!

 

LENRD Bass Traps are extremely effective at smoothing out low frequency room nodes.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си решаваш. Това, което виждам на 3D рекламата се разминава почти напълно с принципите, залегнали в акустическата обработка на истинските студиа. Няма да коментирам.

Един съвет. Преди да правиш перманентна инсталация, направи експеримент с временни решения.

Имай предвид, че поглъщането на звуковата енергия може да бъде и неправилно, което ще доведе до заглушаване на определени честотни области, което също е неприятно.

Още нещо. Разполагането на озвучителните тела и интензитета на звука са важни компоненти. Съотношението на директен и отразен сигнал е важно за възприятието на звуковата картина. Затова в правилните студиа, основните монитори се монтират "софитно", т.е. вградени в предната стена ( или с допълнителна конструкция са "нулирани" с ограждащата ги площ.

При Near Field мониторите, които са твоят случай, се използва идеята да се слуша с нисък интензитет, за да има приоритет директният звук, а не реверберирания (отразения). Това освен с акустично третиране, се прави и с определен контрол на интензитета на прослушване.

 

Малко се отплеснах, но толкова неща влияят на звука, че не може да се ограничим едностранно. :hysterical:

Успех с експериментите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.