Jump to content
Българският форум за музиканти

Свирене на тремоло


Evtim Djerekarov

Recommended Posts

Не мисля, че някой може да изсвири 32-ни на темпо 180. Пусках го същото "произведение" в Гитар Про. На теб между 16-ни и 32-ни не ти различавам изобщо свирнята!

ми пусни си го по-силно и може да го чуеш B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 122
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено (Редактирано)

32-те ти мязат повече на триоли 16-ни. Много неритмични са. На практика чисто май мойе максимум 16-ни на около 240 да се изсвирят, и то за не прекалено дълго.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На практика чисто май мойе максимум 16-ни на около 240 да се изсвирят, и то за не прекалено дълго.

Не бъди глупав :greenball:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами това, че 16-ни на 240 не е въобще толкова бързо и също така това колко време ще свириш на тремоло без прекъсване не би трябвало да има значение. Ако ти се схваща ръката след 1 мин. (примерно), то е най-вероятно защото или постановката ти не е правилна или просто темпото ти е прекалено бързо и ръката ти трябва да свикне да свири без абсолютно никакво напрежение на по-бавно темпо. (между другото в случая не визирам теб конкретно, просто обобщавам) Също така за изключително изчистен пикинг е много важно как заглушаваш с дясната ръка (особено високите струни). На мен ми харесва пикинга на Paul Gilbert, защото е страшно динамичен и пича има невероятен контрол над дясната си ръка, без абсолютно никакви излишни движения от китката нагоре. :greenball:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естествено, тези които го правят обикновено пишат учебници :D

Между другото, много по-яко (и трудно) е да свириш групи от пет или седем (квитноли и септими ли им викаха??? :greenball: ) отколкото 16-ни или 32-ни. Звучи доста нестандартно и също така всяко първо време ти е наопаки, защото броят на нотите е нечетен и трябва да си доста прецизен :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата е доста стара, и аз упражнявам тремолото, за сега сум някуде 16-ни на 200-210 максимум, но понякога изпускам удари. Затова, искам да питам добрите китаристи във форума - за постановката и перото-ясно, но какво е усещането, когато правиш тремолото както трябва?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
Отговорено (Редактирано)

О да, аз тази техника я научих от Mr. Fastfinger :)

 

Майтапът на страна - много ефектна техника и много яко звучи! "Fret pick tremolo" му се казва иначе на английски.

Редактирано от SomeoneElse
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Здравейте. Напоследък имам известен напредък с тремолото(стабилно държа 16-ни на 180 без умора). В процеса на упражнение, забелязах някои неща.

Първо - желателно е ръката да се опира до китарата в ТОЧКА, а не в линия.

То ест опирайте дланта си върху магарето само от едната страна на дланта си(аз избрах долната част на дланта - не откъм палеца, а от другата страна, там, където дланта леко напомня на пета). По този начин китката извършва въртеливо движение около тази точка, без да се налага да преодолява допълнителното съпротивление на ръката ви, както ако цялата задна част на дланта ви беше опряна в магарето. При това движение цялата долна част на ръката ви изглежда така, все едно се върти, около точката на опитане на ръката ви. Така когато перцето и пръстите ви се привдижат надолу, китката ви(която е над точката на опиране на ръката) се придвижва леко нагоре, и обратно. Това леко противоположно движение на горната част на ръката ви се забелязва чак до лакътя леко(но силата, която го поражда идва от китката, не от лакътя, може би от лакътя идва само едно леко завъртане на цялата ръка от лакътя надолу, по оста на предмишницата). С това "въртеливо" движение до голяма степен се избягва и инерцията, от мятане на дланта нагоре-надолу, ако цялата ви предмишница стоеше неподвижна, а се движеше само ръката от китката надолу.

 

Друг момент - често е неудобно да променяте положението на ръката си от лакътя, когато преминавате към съседна струна. Затова е силно препоръчително, да упражнявате гореспоменатото движение при различни ъгли на извиване на китката. Коггато свирите нещо, изискващо бързо преминаване през много струни, стремете се да свирите така, че китката ви да е в неутрална позиция, когато свирите на 3-та и 4-та струна, да е леко извита нагоре, когато свирите на 5-та и 6-та струна, и да е леко извита надолу, когато свирите на 1-ва и 2-ра струна.

 

Трети момент - когато свирите на по-тънките струни(1-ва, 2-ра, 3-та, 4-та), не опирайте палеца си в струните отгоре. Така само вдигате шум, и се бавите.

Изобщо ръката(под китката) не трябва да се отпуска прекалено много върху струните, а по-скоро трябва да стои във въздуха, и да се опира само в една точка. Останалата част от ръката ви(от лакътя нагоре) трябва да е максимално отпусната.

 

Четвърти момент - упражнявайте и свирене само с удари нагоре. Помага!

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.