sw1tched Публикувано Май 17, 2010 Публикувано Май 17, 2010 Надявам се за някои от вас ще е интересно. Mix очевидно е миксът без мастеринг, Reference е с примерна обработка за отправна точка, Mastered е финалният продукт, който ще бъде на дисковете и е дело на Nathan James от The Vault Mastering Studios. Mix Sample mp3 | wav Reference Sample mp3 | wav Mastered Sample mp3 | wav Цитирай
yellow nEuphoria Отговорено Май 18, 2010 Отговорено Май 18, 2010 (Редактирано) Само едно нещо липсва за такъв стил Направи малко по остри барабаните ... Чакай! пак го изслушах, доста си е добре даже, браво.. разбираш от смесване Редактирано Май 18, 2010 от yellow nEuphoria Цитирай
Pif Отговорено Май 22, 2010 Отговорено Май 22, 2010 В микса касата честотно не е добре. Може да понесе малко компресия. Вокалите са записани лошо. Искат EQ и компресия. Звучат глухо и далечно. Не са част от микса. В "мастерираната" версия всичко е прекомпресирано. Диша. Ако нещата се компресират всяко поотделно ще зазвучи по добре. Тук вокала е пак сух и гаден. В "мастерирания" вариянт чинелите потъват и се замазват честотно. Вече не звучат като чинели а като някакъв шум. Като цяло парчето не е добре честотно разпределено. Има дупки. Да, те могат да се оправят при мастерирането но е по добре да се оправят преди това. В текущото "мастериране" не са оправени. Цитирай
vhcs Отговорено Май 22, 2010 Отговорено Май 22, 2010 Здрасти Боби, и на мен вокалите са ми малко сухи (може да отнесат малко повечко ефекти) ама това е по-скоро въпрос на вкус и може да се игнорира Чинели потъват, нещо се губят ... другото е ОК дано съм бил полезен Цитирай
sw1tched Отговорено Май 23, 2010 Автор Отговорено Май 23, 2010 Целта на тази тема бе по-скоро образователна, да помогне на хората, които биха искали да знаят как горе долу звучи една песен в завършен вид, преди и след мастериране. В този случай смея да твърдя, че крайният продукт (т.е. финалните мастери) са на високо ниво, дори и на някого нещо да не му харесва, което е практически неизбежно, ако ще да си CLA. При мастериране всички елементи са навързани и оправянето на един твърде често води до негативно влияние върху друг. Мастерът на Nathan е максимално близо до оптималният при този микс и всяко допълнително подобрение следва да идва от веригата преди това (смесване, запис, избор на инструмент). Пример за това са старите и евтини чинели, с които групата разполагаше, както и евтините MXL-ове, които студиото предостави. Тези чинели и микрофони поначало представят две опции - да оставиш грубите високи и transients или да ги подтиснеш. Първото беше много по-неприятно, докато второто е като цяло приемливо и се вписва по-добре в стиловия контекст на групата. За жалост българинът разбира твърде много от футбол, политика и мастеринг Цитирай
Audiobody Отговорено Май 23, 2010 Отговорено Май 23, 2010 Според мен има леко позасилени височки, може би за сметка на плътни среди, каквито не усещам. Касата е стандартно прекомпресирана пък според мен с типичния пънч във високите - нещо кето не харесвам особено в преекспониран вариант. Китарите звучат доста "клавирно" като семплирани на някои места (може и да е от ефект или нещо подобно). Вокалите според мен за този колежански рочец са си отлични, даже перфектни. Баса също като за този стил, макар че го няма в плътнежа отдолу. изобщо в плътните среди доста липсва месце (може би отчасти причината е имено в китарния звук, ако той трябва да замени баса отдолу, а самия бас да си остане бръждящ). Абе пътища много. Само вокалите ми харесват и соло-барабанчето с томовете и фуса. Чинелите също са подходящи при изменени други условия. Цитирай
Pif Отговорено Май 23, 2010 Отговорено Май 23, 2010 На крив космонавт космоса му пречи. Има и по добра поговорка ама .. не е за тук.Чинелите били кофти, микрофоните били кофти ... Ама някой да си изравни микрофоните честотно пък после да коригира ... не. Не може. Кога се научихте да смесвате, кога се научихте да мастерирате, че почнахте да учите другите. То бива самочувстие, бива ама чак пък толкоз. Поне да имаше минимално покритие... Виж ако говорихме за училищна самодейност на 10-токласници може би щеше да има смисъл да се гордееш с нещо но качеството ти на работа е под всякаква критика дори за българското ниво. Щял да показва... Ами песента НЕ трябва да звучи така преди мастериране. Нито след мастериране. Същата тенденция се наблюдава и във фотографията. Хванал сапунерка за 1000 лева и вече станал големия фотограф. Ти си хванал 100 плъгина и вече си великич тонрежисьор. Даже почнал другите да учи. Накъде е тръгнала тази нация направо акъла ми не го побира... Прочети малко за паралелен динамично-честотен процесинг преди да тръгнеш да учиш другите да мастерират. Може следващот ти парче да зазвучи по добре. Грешки от 0.5-1.5 децибела се понасят но ти имаш 3-6 децибела и някъде 9 децибела грешки което е далеч като резултат сравнено със самочувстието което показваш. Сигурен съм, че много от великите ще ти завидят за това самочувстие Цитирай
Audiobody Отговорено Май 23, 2010 Отговорено Май 23, 2010 ^E, e... e? Айде пък сега нападки. Обитва се sw1tched и го прави завидно добре. А нека не забравяме, че всеки стил си има особености. Моят например е финал до запис и леко балансиране. Толкоз. Никакви пък мастеринги, пък полирания, пък децибелни изравнявания, флетчър-маншон полуобувка, мъхеста брада и други герои в кацата. За едната мп3-ка ли? Благодаря. Записите са отлични. Смесването е като картината, винаги можеш да добавиш още някоя краска и така да не усетиш, кога почваш да сговнясваш цялостната картина. Аз съм на следния приинцип. Ако почнеш да дълбаеш по микса повече от половин час, значи отиваш на зле и по-добре зарежи това сега и се върни след ден-два почивка и пак седни, но пак максимум половин час. Просто трябва да чуеш желания звук и да го нагласиш. Pif, никой тук не иска да прави от домашните си излияния, студийни конкуренти на инженери, дето ръчкат техника за 5 цифрени суми. Не че и да ги имам аз примерно ще направя "ебати якия микс" (още повече, че половин час ми е екзистенц-максимума пред компа, по отношение на микс). Тези неща си зависят от стила. Аз съм привърженик на метода "capture the sound" и съвсем не на "fix in the mix". Максимум балансец , в краен случай compression и EQ. настоящите примери на sw1tched биха били още по-полезни, ако ни изкара по 20 сек. семпълчета от всеки инструмент (примерно стерео запис). Цитирай
sw1tched Отговорено Май 23, 2010 Автор Отговорено Май 23, 2010 На крив космонавт космоса му пречи... Всеки с грам опит в звукозаписа и смесването е наясно, че записаните чинели не понасят никак добре драстична обработка и е критично те поначало да звучат добре. Ако твърдиш, че за постигането на максимално добър резултат всичко опира до честотна и динамична обработка, не знам защо изобщо говорим. Снимай една синя кола и и промени цветовете и контраста да стане червен автобус Що се отнася до самочувствието и липсата на покритие, то иронията да го напишеш ти е прекрасна. Не знам защо си ме заплюл за враг номер едно и човек с голямо самочувствие, явно си имаш комплекси и много ти преча. Това си е твое право, но няма нужда да си изливаш помията при всеки опит за нещо градивно в този форум. В спора се ражда истината, но теми от типа "моята дума срещу твоята" са последното нещо, от което има нужда. Цитирай
Baby Thomas Отговорено Май 23, 2010 Отговорено Май 23, 2010 На мен темата ми харесва много и определено ми е полезна. Хайде без повече тъпотии, а? Благодаря! Цитирай
sw1tched Отговорено Май 23, 2010 Автор Отговорено Май 23, 2010 Само за сведение, понеже имаше въпрос кога се научихМЕ да мастерираме - не съм мастеринг инжинер и не бих могъл отговорно да твърдя, че умея да мастерирам. Затова пък господин Nathan James има малко опит (над 150 албума и над 100 групи) и знае и може това онова. Nathan James | Senior Mastering Engineer Introduction Nathan began his career as an audio editor and mastering engineer for Telarc International. It wasn't too long before he landed a gig in New York City at a mastering studio called Classic Sound where he assisted on hundreds of albums including projects for John Mayer, Garbage, and the Gypsy Kings. A couple years later Nathan joined the crew at The Hit Factory Mastering Studios where he mastered music for acts like The Bravery, Charlie Hunter, and The Fray. There Nathan also began his mastering service's relationship with the regional New York City music scene, a relationship that continues to thrive today. After The Hit Factory was laid to rest Nathan moved his mastering studio to a space in SoHo called Jigsaw Sound where he could focus on building a loyal and musically diverse client base, both here in New York and throughout the country. Nathan created The Vault Mastering Studios in late 2006 so that he could deliver a vision to his clients; a comfortable and creative musical space that treated indies as well as majors, cutting not a single corner in terms of mastering technology and quality, and free-flowing lines of communication. Fortunately, that vision clicked and he has since enjoyed a steady flow of great records, interesting artists, and many unique mastering experiences. He has also made a few friends along the way. Artists | The Fray | Staind | Ivy | Towers of London | Charlie Hunter | Blondie | Default | The Fine Lines | Jonah Smith | Jupiter One | Cyrus Chestnut | The Bravery | Joe Jackson | Cartel | The Cloud Room | Paul Motian | Mason Proper | Dave Brubeck | Dave Douglas | Sylvie Lewis | The Kiss Off | Dr. Manhattan | The Epochs | The Bowmans | Pietro Tonolo | Secret Life of Sophia | Labels Epic Records | Atlantic Records | Universal Music | Rykodisc | Wind Up Records | Sony Music | Virgin Records | Kill Rock Stars | Dovecote Records | Koch Records | Vagrant Records | Nonesuch Records | Lizard King Records | Fresh Sounds | XOXO Records | Sony Music Japan | Цитирай
аudiobody Отговорено Май 23, 2010 Отговорено Май 23, 2010 (Редактирано) Е, то беше ясно, че Pif хвърля плюнки на посоки и май уцели и п̀о нависоко така, но никой не е презастрахован от грешки. Pif, що не ни пуснеш твой микс, че защо не и мастер, по примера на sw1tched? Някои хора наистина се учат доста бързо, само да ти удебеля! Само да не кажеш и ти: "Абе криза е (творческа?)!" Редактирано Май 23, 2010 от аudiobody Цитирай
Pif Отговорено Май 23, 2010 Отговорено Май 23, 2010 Изобщо не ми се заяжда. Казах според мен кое не е добре. Единственната ми цел е да излезе на преден план истината. Всеки си има мнение. По вкус и цвет торариш нет както казват руснаците. Най добрите тонрежисьори които познавам с по 20-30 и повече години опит казват така: За мен така звучи добре или на мен така ми харесва. Те не казват: ТАКА СЕ ПРАВИ ДА СЕ УЧАТ ЗАЙЦИТЕ. И това го казват хора доказали се по цял свят от които може много да се научи. И изведнъж се появява някакъв дечко, дето прочел, че някой си велик прави еди си как и веднага стана големия експерт и започна да учи другите. И веднага наскочиха да го защитават. Ама видиш ли той е направил нещо.. ама туй нещо много добро .. дай да го направим цар. Да, добре. Съгласен съм. Човека е положил усилия. Пуснал е нещо в клуб - добре - даваме мнения. Но да излезе и най нагло да заяви - вашите мнения не ме интересуват аз съм го сложил тука да се учите как се прави при положение, че показаното е на светлинни години от професионализма и качеството просто нямам думи. Ако господин суичед седне и прочете детайлно статията която е постнал, ще забележи, че върпосният инжинер на който се възхищава е започнал като чирак в студио в което са работили професионалисти и се е учил от тях в продължение на години, за да стане това което е. А някой си друг прочел една статия, гледал 2-3 видеота и вече знае как се правят нещата и тръгва да учи другите. Този занаят се краде. Той се чиракува. Както хирург не можеш да станеш от гледане на видео и четене на автобиографията на други хирурзи така е и с това. И докато всезнаещите и всеможещите супермени в България не го проумеят, че нещата стават с много труд и години упорита работа а не само със самочувстие - няма да започнем да правим качествен продукт. Ако това е мастерирано от Натан Джеймс и той е готов да се подпише, че е най доброто на което е способен - много ще се замисля. Нищо против автора. Шапка му свалям за положения труд. Имам против всички (включая неговата позиция), които дефинират това за КАЧЕСТВЕННО и за стандарт към който да се стремят. 30-те плъгина в мастър канала не могат да ти заменят 30 години работа с професионалисти. Като се замисля добрите тонрежисьори които познавам преди да станат такива са завършили солидно музикално образование и имат 15-ина години стаж. Не знам някой да е станал добър за по малко. Било то с 300 плъгина в мастъра. И още по интересното от всичко е, че всеки път дъвчем едни и същи глупости по един и същи начин напълно безмисленно. Ако разделим темата на две: Искам коментари и Неискам коментари ще е лесно. В едната тема хората ще пишат а в другата хората ще се фукат във форума колко са велики и зайците ще се учат от тях и готово. Цитирай
аudiobody Отговорено Май 23, 2010 Отговорено Май 23, 2010 Е, не знам тогава. Хубаво, според теб е еди-какво-си. Аз споменах на мен, че не ми е плътен микса, но аз например се водя от съвсем друга стилова линия. За моя скромен опит на аудио-карта Creative за 30 лв. съм установил, че хубаво записаните неща (с предварителна концепция и желание за звук) се нуждаят от простичък баланс и тук-там нещо, ако пък чак толкоз боде в ухото да се парира пикче я с компресийка, я с EQ. Изобщо не говорим за творчески украси по звука като вокодери и разни ротари и подобни неща. Хубавият, качествен запис със собствена и желана акустична среда - те това е то. Справки има хиляди. То само на звукозаписния инженер на Джако като прочете човек методите на запис (някои) и разбира, че такива записи вкъщи, не малко, ами доста ще ти е трудно да ги постигаш. То са обеми, то са стерео-микрофони, едните пред Джако един централен - да има. Два отсрани и два в дълбочина. Не че ги ползва задължително в микса, ама да има за всеки случай. Ясно, не са имали плъгини тогава. Сега тези неща са малко по-автоматизирани, но ако нямаш идея как и какво означава нанасяне на акустичен обем върху сух звук по-добре иди и си купи наръчник "Как да станем аудио-инженери за две седмици" и да връткаме decay-я. Той sw1tched го спомена. Не се е очаквало кой знае какво от записа, макар че е просто видно, че се е постарал доста добре. И се радвам, че не залитна по оная безкрайна хистерезисна крива от сорта на: увеличете 260 Hz на снеъра с 1.3dB или нека бъдат с 1.34dB, че тогава би станало нелепо, но съм слушал и такива препоръки и даже нещо като общи насоки, предварителни - силно заблуждаващи и подвеждащи. От опит го знам. Затова за мен - максимум половин час за микс. Цитирай
sw1tched Отговорено Май 24, 2010 Автор Отговорено Май 24, 2010 Спорът е излишен ако ще си слагаме думи в устите. Що се отнася до Нейтън Джеймс, повярвай ми, той не е от хората които пестят усилия. И двата пъти, в които съм разботил с него, сме обсъждали нещата до най-малките детайли и не сме спирали докато резултата не отговаря максимално на вижданията ни както и на условията на групата. Доказателство, че е мастерирано от Нейтън: http://vaultmastering.com/clients.php Като доказателство, че би се подписал мога да цитирам част от кореспонденцията ни (3 различни писма, без да съм питал за оценка) Thanks, well done on the mixes, btw! We're at a good balance now with a little bit of a tighter bottom end all around and that extra butter smoothing on the top end. I'm happy with it and I'm happy to hear that Alex digs it. As before, it always helps when good sounding material comes in. =) или ни се подмазва, за да го хваля и да се връщам при него? Понеже му е притрябвало. И аз слушам с ушите си и продължавам да твърдя че крайният резултат (мастерите на Нейтън) е на добро ниво въпреки недефинираните чинели. С критиката за вокалите не съм съгласен, може да са малко сухи, но не и зле записани далечни и нуждаещи се от 100 кила eq...освен ако не съдиш по момента преди reverse-натия соло барабан, където умишлено са направени да звучат lo-fi. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.