Parni_Valjak Публикувано Май 14, 2010 Share Публикувано Май 14, 2010 Записване на електрическа китара - Науката и Митът от Alex Case, an assistant professor at UMass Lowell, chair of the AES Education Committee, and author of Sound FX–Unlocking the Creative Potential of Recording Studio Effects. Съвсем прясна статия в Списанието на Обществото на Звуковите Инженери (JAES). Научно - инжинерен анализ, представен в неакадемичен стил, който със сигурност ще бъде полезен за любителите на записа. Поради изискванията на форума и на изданието на AES, няма как да публикувам линкове или копия. Да напомня, че е на английски език ! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Adversarius Отговорено Май 14, 2010 Share Отговорено Май 14, 2010 (Редактирано) Хъ... за регистрация проста искат да платиш $50 годишно. За пръв път срещам подобно нещо. Кажи поне автора разделил ли е изложението си на двете основни разклоненеия - записи с микрофони пред говорители и записи директно в аудио-интерфейс (карта, преобразувател). Ако не е, няма нужда. Редактирано Май 14, 2010 от Adversarius Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
L.K. Отговорено Май 16, 2010 Share Отговорено Май 16, 2010 Авторът анализира АЧХ на системата кабинет (кубе) - микрофон - преамп във функция от положението на микрофона спрямо високоговорителя. Мести го от центъра на мембраната към периферията, напред-назад и встрани. Визуализира получените резултати. Изводът за мен - ако сложиш микрофона пред кубето и го насочиш перпендикулярно към центъра на високоговорителя получаваш един добър резултат. Ако почнеш да се водиш по "златни правила" (митове) за озвучаване не получаваш по-добър резултат. Благодаря на когото трябва за каквото трябва Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
synchu Отговорено Май 17, 2010 Share Отговорено Май 17, 2010 Това е въпрос, който винаги ще се появява. Моят скромен опит показва, че това което четох преди много години (и не му повярвах твърде)като съвет в един форум ли/ббс ли беше от един стааар стаар студиен тип от Пенсилвания - слагаш един добър микрофон в един нелош предусилвател, пред една колона в един добър усилвател, с добра китара и китарист, който знае какво прави с добре аранжирани секции за съответното музикално произведение, и обикновено нещата се получават. Останалото са предпочитания, ако мога така да се изразя. Следващите 10-12-15 години прекарах в опити да уточня или оборя горното - ама то което си е така си е така Винаги обаче ми е твърде интересно споделянето на личен опит и използването на определена техника - микрофони/усилватели/предусилватели до какви резултати води и затова с интерес чета подобни статии. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Parni_Valjak Отговорено Април 10, 2015 Автор Share Отговорено Април 10, 2015 (Редактирано) Публикацията вече отдавна е Open Access Recording Electric Guitar—The Science and the Myth [Feature] Electric guitar tone, you know it’s right when you hear it. How is it achieved? The typical starting approach at the guitar amp: Shure SM57 microphone, slightly off center of one of the cones of a driver, up close and almost touching the grille cloth. Oh, and angle the microphone a little. Ask veteran engineers why this microphone placement strategy is so common and a range of justifications follows, from seemingly scientific explanations, to vague guesses, to an honest, “I have no idea. I’ve always done it that way. Everyone does.” OpenAccess Author: Case, AlexPublication Date:February 12, 2010 Download Now (2.1 MB) Редактирано Април 10, 2015 от Parni_Valjak 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.