Jump to content
Българският форум за музиканти

Център на тежестта


Recommended Posts

Въпреки, че става въпрос за софтуер, не пускам темата в раздела за програми, понеже там се разисква звукозапис, а тук става въпрос за изработка на китара.

 

Проблемът е следният:

Избрал съм нестандартна форма и още много нестандартни неща относно бъдещият си бас и ме притеснява като му сложа колана (някой ден...), какво ще се случи...

 

Това, което ми трябва е някаква моделираща програма, с която да направя 3Д модел на китарата, да дам параметри на всички части и след това да окача "въженце" на две точки от нея (евентуално и да я подпра с трета, че да не "ляга") и да видя как ще виси и съответно как "висенето" ще се влияе от разни промени по нея, като смяна на точките (за колана), смяна на ключове, промяна на форма и т.н., че даже да изкарам и графично зависимостите между някои от данните.

 

Почти не съм се занимавал с моделиращ софт от този тип и се надявам въпросът ми да не е много зле, пък ако е смешен, насочете ме къде да гледам (за нещо, което да прави всяко от почдчертаните неща по-горе), понеже Гугъл ме препрати към някакви игри, нефтени платформи и самолетостроене...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Програми за 3Д моделиране да искаш, но тези които ще ти свършат работа се доста сложни. Аз работя с 3d studio max, но ако за първи път се сблъскваш с програмата не мисля че ще ти е лесно. Трябва да се направи много прецизен модел и симулация за да съвпадне после и с истинския модел. Все трябва да има и по лесен начин. Макет или нещо подобно. Ако се изреже от фазер основната форма няма ли да добиеш представа. Не е скъп и може да направиш няколко, че даже и корекции. Няма да е точно до сантиметър, но все пак е нещо. :wallbash:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Ами, не (за физическия макет) - по-скоро целя да задам неща, които освен с форма, се характеризират и с плътност, кухини и т.н.

 

Нищо не ми пречи, да си направя съответните приближения и да ползвам стандартният начин с лист и молив, но ми се иска да съм по-прецизен този тъп и закръгленията да са минимални.

Освен това, грифът ще е от поне 3 вида дърво (два за грифа плюс едно за фретборд), после взимаме предвид и струните, и ключовете, съответно и тежестта на тръсрода, кухините в баса - това (а и още доста работи) са все неща, които не зависят от формата.

Говорих с приятелка, която с това се занимава (изкарва пари), но не и се е налагало до сега да ползва плътности и дъра бъра.

Ако 3d studio max го предлага (плътностите най-вече), предполагам нещата биха могли да се направят по заобиколен начин, като се проектира въпросното нещо, с всичките си части и след това се пусне да виси на някоя точка като видео и съответно да се види балансът (следващ от гравитацията) какъв е?

 

Въпреки това, този начин ми се струва доста груб и тромав, а на мен ми трябва по-скоро нещо, което използва точни и ясни параметри на всеки един елемент от изследвания дивайс и когато тези параметри се променят в дадени граници, да се проследява резултатът.

Относно "лесното" - тези неща са относителни, а относно софта - питам, понеже опитът ми показва, че в много случаи е по-удачно да намериш точният и съответно опростен софт, който прави точно това, което искаш, а не "тежкият" и "перфектен", който е с претенции, че прави всичко :wallbash:

 

@ Evtim Djerekarov:

Ще проверя какви ги върши споменатата програма и ще споделя.

Редактирано от ...taka li e? - a taka.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам известен опит със SW - правил съм детайли и сглобки за отливане на нея - има да си слагаш всякакви материали и ти смята тежест, обем и какво ли не, но поведение при гравитация не знам дали симулира, но не съм и търсил такива опции.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Siemens NX - 6та или 7ма версия. От типа на SolidWorks, визуално и функционално същата, но е доста по-премислена и доста по-лесна за докарване на идентичен модел. Има избор на материали(но е бедна на дървесини), има си и модул за изчисления на тегло, напрежения на усукване и т.н., има даже и човек в произволен персентил, за да видиш дали е ергономичен продукта който правиш.

Само че заема повече място, и "подкарването" й не е от най-простите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.