Jump to content
Българският форум за музиканти

Британец за аудиофилските форуми


Recommended Posts

Пускам темата в този раздел, защото мсля, че тук ще си е на мястото - при хора, които могат да отсейват брашното от плявата.

 

Мнение на Британец от "vintage radio forum" за аудиофилските форуми. Хаха, аз пък си мислех, че само у нас е така...

 

Good hi-fi forums are quite rare. I have found nothing comparable with the quality of this one. Rudeness and ignorance seem to be regarded as virtues on some of them. If you don't share their prejudices and follow their fashions they assume your hearing is defective or your equipment lacks 'discrimination'. I was once criticised for trying to design something using a valve datasheet and a calculator - apparently I should have just used my ears!!
Добрите Hi-Fi форуми са доста редки. Аз не съм намерил нищо сравнимо с качеството на този (английски за ретро). Грубостта и невежеството, изглежда че се разглеждат като добродетели в някои от тях. Ако не споделяш техните предразсъдъци и не следваш тяхната мода, те приемат, че слуха ти е дефектен или на оборудването ви липсва "дискриминация" ( тук може да се постави "сцена", "картина", "северен звук" и каквито още HI-END определения може да се сетите). Веднъж бях критикуван, че се опитах да проектирам нещо с помощта на лампови характеристики и калкулатор - очевидно трябваше да използвам само моите уши!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е... хората чуват "кафяв бас"...а ние пресмятаме токове и напрежения :yes:

 

Ми явно нещата не опират само до елементарни характеристики като "токове и напрежения". Или отказваш да приемеш, че нещата са по- сложни от описаните в учебника по електротехника за 8-ми клас ? Не съм специалист по "токове и напрежения", но имам по няколко различни усилватели, плейъри, колони, кабели (и каквото се сетиш), и се чува ясна разлика между тях.

Не принизявайте нещата до толкова елементарни сметки, моля !

 

Смятал съм няколко колони и филтри с разни софтуери - никога не са ми звучали "идеално сметнатите" неща, и се е налагало да ми ги дооправят приятели "на слух." Да приемем, за удобство, че нещата не опират само до прости бакалски сметки, а ?

 

А дали тук е мястото (и хората), за отсяване на брашното и плявата - да ме извинява Парния Валяк, ама за мен "чуващите" музиканти са МНОГО малко !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята позиция е в средата, защото както сметките могат да бъдат и доста сложни, така и слуха може да не е добър съветник.

Може звук, който е изкривен по някакъв начин, да звучи по-добре от референтен звук в много ситуации.

Затова аз разграничавам аудиофилството от професионализма - едното е слушателска, потребителска категория, другото не е. За мен най-добър е усилвателят, който има най-малки изкривявания, измерени по по-сложни начини, както и съответните озвучителни тела. Това не означава, че те винаги ще звучат най-добре, обаче.

Понякога, когато звука има повечко втори хармоник и т.н. разкрасявания, той звучи по-приятно, но за мен това не е най-вярно свирещия усилвател. От друга страна, за вкъщи е ОК.

 

Трябва да се работи, според мен, с възможно най-верния, а не най-красивия звук. Представете си какво би се случило с един микс или мастер, ако инженерите работят с любимия си усилвател, който звучи много красиво, в студиото...

 

Затова, за мен всичко е ОК, стига нещата да не се смесват. Винаги ще има инженери, саунд инженери, както и слушатели. Според мен мястото на усилвателите, които са правени "на слух" е вкъщи и само вкъщи, или на съответните места, където са необходими(инструметнални усилватели и т.н.).

 

От друга страна, смятам аудиофилите, които обвиняват инженерите в липса на слух, също за нетрезво мислещи.

Сега... един усилвател, който наистина има много малки изкривявания на 20kHz, просто свири ДОБРЕ, без значение дали някой го намира за "плоско звучащ" или не. Този усилвател е за предпочитане пред друг такъв, който свири много гот, но прави 3% изкривявания, там, където се работи със звук. От друга страна, вкъщи потребителят гони да му е кеф на ухото и там изкривяванията не са толкова важен фактор.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, да де, ама ако вземем любимия ми случай - една теоретична с-ма, която е абсолютно линейна в цялата (чуваема) честотна област (че и малко извън нея, за да е съвсем хай-енд оф дъ енд оф хай) и си представим, че е реализирана на практика, какъв би бил смисълът от нея, в крайна сметка, след като ухото ни чува нелинейно, а и музиката, която ще си пуснем на нея, е правена с "несъвършена" техника?

 

Въпреки това, обичам да изпадам в крайни сметки и детайли, ей така, за разкош :yes:

Редактирано от ...taka li e? - a taka.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен главната причина много хора да недолюбват хай-енд проповениците е в това, че има много голямо поле за (ценова) спекулация там, на базата на малко вероятни, а понякога и на откровенно измислени неща.

 

Примерно, един Fender Twin звучи много гот, поради изкривяванията, които прави и там никой не казва, че свири "много вярно". Според мен такъв би трябвало да бъде подходът и при слушателската апаратура, правена "на слух".

Да кажеш обаче, че твоя прекрасен SE усилвател, който продаваш за $5000 и прави 2% изкривявания е много по-вярно свирещ от друг усилвател, който е 20 пъти по-мощен, с 2-3 пъти по голям КПД, струва 5 пъти по-малко и прави 50 пъти по-малко изкривявания, само защото твоя криви "гот" е пренебрегване на инженерните принципи и откровенно лицемерие със съвсем финансова цел.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо очаквах включване от теб, Евтиме Ти си един от музикантите, които съм се убедил че чуват. Другия човек, който от раз бих посочил, е Киро Янев.

Признавам (и осъзнавам) залитането си по "аудиофилския" "неверен" и "украсен" звук, но нали тон-инженерите в студията точно за такива хора правят музиката ? Потребителите няма да я слушат на линейни студийни усилватели, а на обикновена (или по-екстравагантна) техника.

 

Ключовите моменти в твоето мнение, за ме са:

 

За мен най-добър е усилвателят, който има най-малки изкривявания, измерени по по-сложни начини, както и съответните озвучителни тела.

Измерени по сложни начини....

То хората ако се оправяха само с "напрежения и токове", нямаше да измислят имагинерните числа. Значи някъде в "бакалските сметки" се появяват неизвестни и необясними фактори, които като почнат да се изследват и обясняват, получават някакви имена и стават термини, на които градим следващите уравнения ! Нещата не са прости ! Колкото пъти съм се опитвал да задълбавам в материята, толкова пъти се плаша колко дълбоки води са... И тук идва някой и казва - "Па кво толкова - кабел като кабел - некви електрони текът от единия към другия край. Просто и ясно !" Ей против това опростяване съм !

 

А за "плоския" звук - оня ден извадих от кашона един мой стар транзисторен усилвател, да го послушам за сравнение... Еми плосък ми стоеше, даже и жената забеляза че няма живот. И си върнах лампите. Еб@л съм го, искам звука да ми звучи красиво ! Няма да го меря на кило и метър, не слушам през осцилоскоп - това е работа на тия в студиото ! Аз искам звука ми да е красив, да ме пренася пред изпълнителя, да ме омагьосва... И това също е работа на тия в студиото ! Проблема е, че те не слушат звука, а го мерят. Зяпнали едни графики, едни софтуери... и резултата е плосък и скопен !

Я си пуснете първото парче от диска на Буена Виста Сошъл Клъб

затворете си очите и вижте музикантите. След това мълчаливо си изхвърлете компютрите, щото парчето е записвано в едно читалеще с два микрофона и аналогов пулт !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Казвам по-сложни начини, защото простите(примерно обикновен frequency sweep за АЧХ и обикновен спектър на хармониците) не са много точни(примерно за озв.теля самия микрофон е някакъв интегратор). Има по-сложни начини, които по-точно измерват тези характеристики.

 

Като цяло, според мен един усилвател, който:

-Има равномерна АЧХ, да кажем поне до 40 kHz

-Има под 0.02% ТHD изкривявания за целия диапазон

-При правоъгълна вълна, да кажем 4-10KHZ с товар, не я размазва значително на осцилограмата(дори поради деформирането, дължащо се на небезкрайната честотна лента, вълната пак е симетрична и правилна, просто без най-острите "ръбове").

-Има незначителен TIM(няма затихващи осцилации след фронтовете на правоъгълната вълна) и приличен slew rate.

-има малки интермодулационни изкривявания за чуваемия диапазон, дори при много малки мощности(клас AB)

-Не осцилира.

 

може да се нарече добър референтен усилвател.

 

Много от аудиофилските усилватели далеч не покриват тези изисквания.

Това което искам да кажа, че усилвателите, правени "на слух" не са референтни и не бива двете неща да се бъркат.

 

Ако инженерите работят в студиата с нереферентни усилватели, тогава няма да са сигурни как звучи записа, а още по-малко ще са сигурни как ще звучи той на потребителската система на човека X.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И понеже явно изказването ми за "напреженията и токовете" е подразнило доста някои чуващи :hysterical: искам само да кажа... не си мислете, че не вярвам/е на ушите си. Ако не беше така нямаше да слушам музика на хорни по 1.40m в и без това тясната си стаичка :whistle: Просто има аудиофилски "определения", които са откровено казано... смешни.

 

Айде мир и всеки да чува и да си смята каквото си иска :wallbash: !

Редактирано от MR_STENCH
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам няколко системи у дома,които свирят различно.Уокменчето свири малко гадничко с едни малки тонколонки,за разлика от един корав усилвател,на който има вързани трилентови колони (Ооооо,какъв ужас!!!!ТРИЛЕНТОВИ!).Имам и едно старо касетофонче,то май най-гадно свири,сякаш му е поизгоряло крайното стъпало...

Свирели различно различните системи?Ами как да свирят,като са различни?Кабелите имали посоки,"оцветявали (в кафяво! :offtopic-001: ) звука...Дрън-дрън!Айде някой да ми познае посоката на кабелите,ако не вижда,а само чува звук от свирката!Ще познае,ама друг път!Изобщо това е тема за чесане на езици,заяждания с колеги или приятели/неприятели или пък опит да се докара някой будала на въдичката,че да му пробутаме "неземнио саунд " за съвсем земни кинти,и то ако е възможно-много кинти!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм явно най щастлив, защото обръщам внимание предимно на качеството на музиката, а не уредбата с която я слушам ( същата е Ipod Touch или лаптопа ми с два монитора за домашно "студио" ), така ми излиза евтинко :greenangel:

 

Поздрави на всички

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата пое по страничната пътека, ама няма лошо.

Моята идея беше по-обща - за:

Грубостта и невежеството, ... предразсъдъци...

и липсата на комуникация.

Най-сериозният проблем пред човечеството още от Вавилонската кула!

Огромната разлика във възможностите за мислене поставя на изпитание развитието като цяло, и опъва нервите :punk_guitar: .

 

Аудиофилите са само част от проявлението на проблема, и съм ги посочил като ярко доказателство в темата. И като мои любимци, разбира се :icon_shithappens: !.

И не се надявайте. Няма да има оправия, защото човека така е създаден ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.