Jump to content
Българският форум за музиканти

One-man-band ...


Jordan_J

Recommended Posts

Здравейте!

 

Пускам едно 10 минутно видео, където свиря с полифонична бас педалера (Roland PK-5), контролираща стилове в реално време (Ketron MidJay). Върху самата педалера имам суич с 6 педалата (Ketron FS-6), чрез който сменям 4 вариации, пускам Fill-In, или спирам стила. На това видео не пея, поневе нямах условия да запиша и пеенето.

 

Акордите се сменят чрез комбинации от клавиши на бас-педалерата. Стиловете са оригинални (повечето). Други са къстъм-мейд :)

 

Надявам се да ви хареса като идея ... Отне ми няколко месеца да свикна двигателно и мисловно с кобинацията бас-педал / китара / пеене.

 

Но усилията си струваха ...

 

 

Линк:

 

 

Всички коментари и въпроси са добре дошли!!

 

Данчо

Редактирано от visiondann
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Започва с много ми е любима тази песен!

 

а това е много добро

Отне ми няколко месеца да свикна двигателно и мисловно с кобинацията бас-педал

особено като е извадено от контекста :)

 

но ако не беше обяснил, въобще нямаше да разбера какво правиш, та малко се губи "ефекта", ако разбираш какво искам да кажа. Според мен труда заслужава да е "по-явен", ако мога така да се изразя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Хехе ...

 

Ами основното е, че хармонията се води с педалерата. Има само няколко двигателни ограничения при "хващането" на акорди с крака :greenball:

 

1. Имаш само 2 крака :D

2. Всеки крак може да натиска до 2 клавиша в един и същи момент :)

 

Всичко друго е зависи от въобравението ви :)

 

Ако например се натисне само клавиша С - аранжера го разпознае като C maj

Ако натиснете с левия крак клавиша С, а с десния Еb - аранжера ще разпознае комбинацията като C min

Ако натиснете с левия крак клавиша С, а с десния F# - аранжера ще разпознае комбинацията като C dim

Ако натиснете с левия крак едновременно клавишите С и D , а с десния едновременно G и A - аранжера ще разпознае комбинацията като C 9/6

Ако натиснете едновременно клавишите G и A, аранжера ще разпознае комбинацията като A7

Ако натиснете с левия крак клавишите E и F , аранжера ще разпознае комбинацията Fmaj7 и т.н.

 

Това са основни комбинации, които ползвам. Машината предлага и други интересни комбинации за "сложни" акорди между педалерата и суич педала, но сега няма да се спирам на това.

 

Поздрави!

 

Данчо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е яко,но трябва да станеш като органист или човека паяк.Иначе поздравления за готиното свирене и въобще го правиш да изглежда не толкова сложно. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отне ми няколко месеца да свикна двигателно и мисловно с кобинацията бас-педал / китара / пеене.

Но усилията си струваха ...

Всички коментари и въпроси са добре дошли!!

Страхотно си атрактивен, но не схващам смисъла от този труд. :unsure: Не може ли да програмираш на сикуенсер ритъм, акордите и баса и да не се мориш толкова. Според мен, твойто има смисъл, само ако импровизираш хармония и бас в реално време. Но ти споменаваш за песни, а при тях хармонията е вече твърдо установена. Би ли пояснил по принцип, къде и е приложението на тази система? :D

:thumbs_up:

Редактирано от Лими
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смисъла от този труд е, че МИДИ файла има начало, има и край - и то винаги един и същ. По начина, по който съм показал, всяко парче започва по начин, който зависи от настроението ми или на клиентите - примерно само с барабани, или направо синхро-старт или какво и да е там. Това прави нещата различни всеки път и не-банални за клиентите или за мен особено ...

 

Освен това, когато свириш със стил можеш да прехождаш от песен в песен със същия ритъм и да държиш хората на крака докато са на кеф и докато им се играе примерно. Много често се случва хората да се изковат накрая на някой МИДИ файл, и тъкмо станат да играят - а той файла свършил. Затова за мен е много важно да се работи със стил и да следиш настроението на хората, за да можеш адекватно да водиш шоуто ...

 

Не знам дали бях достатъчно ясен, но работата с МИДИ файл е много досадна, адски еднообразна и много често - нецелесъобразна (във времеви аспект). Да не говорим, че повечето МИДИ файлове или секвенсии звучат ужасно (най-вече дръм трака)! А стиловете, с които работя смятам, че звучат далеч по-натопорчено и динамично, на което хората реагират, колкото и странно да звучи ... Работата със стил е супер гъвкава и много по-надеждна - по всяко време можеш да оставиш примерно само барабани и да контакуваш с публиката - без да се притесняваш, че ще изтървеш някой такт и няма да влезея навреме ... и т.н. Плюсовете са много, но едва ли може да се опише/разбере така в няколко реда.

 

Истинската полза от това личи, когато се изправиш пред пълно заведение с народ, който те гледа в очите и очаква да го забавляваш качествено цяла вечер ... Това е в общи линии ... Дано съм бил поне малко полезен!

 

Поздрави!

 

Данчо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:rocker: А, така кажи! Сега вече разбрах! Ето как в една полезна дискусия се "ражда истина"! :yahoo:

Пожелавам ти, много кефчета и левчета! :thumbs_up:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много яко, в никакъв случай не можа да става дума за сравнение с мидита, тука някак си се осеща човешкия фактор , има динамика а пък и вършейки 3 неща едновременно си е супер куул за одиънса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Данчо, добре дошъл в клуба! ;)

Много добре те разбирам за "баналните мидита", макар че никога не съм работил с тях, но си представям да бачкаш всяка вечер и да чуваш същите парчето отново и отново - така ще намразиш и най-любимите си песни!

А при мен (поради спецификата на инструмента) е малко по-сложно, тък като освен 2 педала (старт-стоп и фил), свиря баса в едната ръка и пианото в другата, а и се налага и да пея...

Поздравче с едно клипче от старите години! :P

http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseacti...ideoid=30488383

Редактирано от Ивелин
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Разкош! Много уважавам пианисти, които свирят и бас в лявата ръка! Браво!

 

А по другата тема - едно време като работехме с МИДИ-та, до такава степен бях свикнал и ги бях запаметил, че можех да ти отброя точно ритъма на всяка песен (от няколко стотин) :P))) още преди да съм чул кликовете ;)

 

Преди време доста добро впечатление ми направиха румънски пиано-бар изпълнителни, които свиреха доста "агресивно" - с много яки стилове свиреха всичко - дори и баладите се свиреха в техно варианти и хората полудяваха. Тогава доста идеи почерпих от тях ... :rocker:

 

Поздрави!

 

Данчо

Редактирано от visiondann
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.