Jordan_J Публикувано Февруари 9, 2010 Share Публикувано Февруари 9, 2010 (Редактирано) Здравейте! Пускам едно 10 минутно видео, където свиря с полифонична бас педалера (Roland PK-5), контролираща стилове в реално време (Ketron MidJay). Върху самата педалера имам суич с 6 педалата (Ketron FS-6), чрез който сменям 4 вариации, пускам Fill-In, или спирам стила. На това видео не пея, поневе нямах условия да запиша и пеенето. Акордите се сменят чрез комбинации от клавиши на бас-педалерата. Стиловете са оригинални (повечето). Други са къстъм-мейд Надявам се да ви хареса като идея ... Отне ми няколко месеца да свикна двигателно и мисловно с кобинацията бас-педал / китара / пеене. Но усилията си струваха ... Линк: Всички коментари и въпроси са добре дошли!! Данчо Редактирано Февруари 9, 2010 от visiondann Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fenix Отговорено Февруари 9, 2010 Share Отговорено Февруари 9, 2010 Започва с много ми е любима тази песен! а това е много добро Отне ми няколко месеца да свикна двигателно и мисловно с кобинацията бас-педал особено като е извадено от контекста но ако не беше обяснил, въобще нямаше да разбера какво правиш, та малко се губи "ефекта", ако разбираш какво искам да кажа. Според мен труда заслужава да е "по-явен", ако мога така да се изразя. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jordan_J Отговорено Февруари 10, 2010 Автор Share Отговорено Февруари 10, 2010 ^ Хехе ... Ами основното е, че хармонията се води с педалерата. Има само няколко двигателни ограничения при "хващането" на акорди с крака 1. Имаш само 2 крака 2. Всеки крак може да натиска до 2 клавиша в един и същи момент Всичко друго е зависи от въобравението ви Ако например се натисне само клавиша С - аранжера го разпознае като C maj Ако натиснете с левия крак клавиша С, а с десния Еb - аранжера ще разпознае комбинацията като C min Ако натиснете с левия крак клавиша С, а с десния F# - аранжера ще разпознае комбинацията като C dim Ако натиснете с левия крак едновременно клавишите С и D , а с десния едновременно G и A - аранжера ще разпознае комбинацията като C 9/6 Ако натиснете едновременно клавишите G и A, аранжера ще разпознае комбинацията като A7 Ако натиснете с левия крак клавишите E и F , аранжера ще разпознае комбинацията Fmaj7 и т.н. Това са основни комбинации, които ползвам. Машината предлага и други интересни комбинации за "сложни" акорди между педалерата и суич педала, но сега няма да се спирам на това. Поздрави! Данчо Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Heartman Отговорено Февруари 10, 2010 Share Отговорено Февруари 10, 2010 Много е яко,но трябва да станеш като органист или човека паяк.Иначе поздравления за готиното свирене и въобще го правиш да изглежда не толкова сложно. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Лими Отговорено Февруари 10, 2010 Share Отговорено Февруари 10, 2010 (Редактирано) Отне ми няколко месеца да свикна двигателно и мисловно с кобинацията бас-педал / китара / пеене.Но усилията си струваха ... Всички коментари и въпроси са добре дошли!! Страхотно си атрактивен, но не схващам смисъла от този труд. Не може ли да програмираш на сикуенсер ритъм, акордите и баса и да не се мориш толкова. Според мен, твойто има смисъл, само ако импровизираш хармония и бас в реално време. Но ти споменаваш за песни, а при тях хармонията е вече твърдо установена. Би ли пояснил по принцип, къде и е приложението на тази система? Редактирано Февруари 10, 2010 от Лими Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jordan_J Отговорено Февруари 10, 2010 Автор Share Отговорено Февруари 10, 2010 Смисъла от този труд е, че МИДИ файла има начало, има и край - и то винаги един и същ. По начина, по който съм показал, всяко парче започва по начин, който зависи от настроението ми или на клиентите - примерно само с барабани, или направо синхро-старт или какво и да е там. Това прави нещата различни всеки път и не-банални за клиентите или за мен особено ... Освен това, когато свириш със стил можеш да прехождаш от песен в песен със същия ритъм и да държиш хората на крака докато са на кеф и докато им се играе примерно. Много често се случва хората да се изковат накрая на някой МИДИ файл, и тъкмо станат да играят - а той файла свършил. Затова за мен е много важно да се работи със стил и да следиш настроението на хората, за да можеш адекватно да водиш шоуто ... Не знам дали бях достатъчно ясен, но работата с МИДИ файл е много досадна, адски еднообразна и много често - нецелесъобразна (във времеви аспект). Да не говорим, че повечето МИДИ файлове или секвенсии звучат ужасно (най-вече дръм трака)! А стиловете, с които работя смятам, че звучат далеч по-натопорчено и динамично, на което хората реагират, колкото и странно да звучи ... Работата със стил е супер гъвкава и много по-надеждна - по всяко време можеш да оставиш примерно само барабани и да контакуваш с публиката - без да се притесняваш, че ще изтървеш някой такт и няма да влезея навреме ... и т.н. Плюсовете са много, но едва ли може да се опише/разбере така в няколко реда. Истинската полза от това личи, когато се изправиш пред пълно заведение с народ, който те гледа в очите и очаква да го забавляваш качествено цяла вечер ... Това е в общи линии ... Дано съм бил поне малко полезен! Поздрави! Данчо Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Лими Отговорено Февруари 10, 2010 Share Отговорено Февруари 10, 2010 А, така кажи! Сега вече разбрах! Ето как в една полезна дискусия се "ражда истина"! Пожелавам ти, много кефчета и левчета! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jordan_J Отговорено Февруари 10, 2010 Автор Share Отговорено Февруари 10, 2010 ^ Мерси! Дай боже всекиму от всичко ! Наздраве! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DREAMMIND Отговорено Февруари 11, 2010 Share Отговорено Февруари 11, 2010 Много яко, в никакъв случай не можа да става дума за сравнение с мидита, тука някак си се осеща човешкия фактор , има динамика а пък и вършейки 3 неща едновременно си е супер куул за одиънса Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ивелин Отговорено Февруари 11, 2010 Share Отговорено Февруари 11, 2010 (Редактирано) Данчо, добре дошъл в клуба! Много добре те разбирам за "баналните мидита", макар че никога не съм работил с тях, но си представям да бачкаш всяка вечер и да чуваш същите парчето отново и отново - така ще намразиш и най-любимите си песни! А при мен (поради спецификата на инструмента) е малко по-сложно, тък като освен 2 педала (старт-стоп и фил), свиря баса в едната ръка и пианото в другата, а и се налага и да пея... Поздравче с едно клипче от старите години! http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseacti...ideoid=30488383 Редактирано Февруари 11, 2010 от Ивелин Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jordan_J Отговорено Февруари 11, 2010 Автор Share Отговорено Февруари 11, 2010 (Редактирано) ^ Разкош! Много уважавам пианисти, които свирят и бас в лявата ръка! Браво! А по другата тема - едно време като работехме с МИДИ-та, до такава степен бях свикнал и ги бях запаметил, че можех да ти отброя точно ритъма на всяка песен (от няколко стотин) ))) още преди да съм чул кликовете Преди време доста добро впечатление ми направиха румънски пиано-бар изпълнителни, които свиреха доста "агресивно" - с много яки стилове свиреха всичко - дори и баладите се свиреха в техно варианти и хората полудяваха. Тогава доста идеи почерпих от тях ... Поздрави! Данчо Редактирано Февруари 11, 2010 от visiondann Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.