PKaloyan Публикувано Януари 7, 2010 Публикувано Януари 7, 2010 Здравейте! В училище решихме за втора поредна година да правим DVD с мюзикъла ни. Миналата година използвахме записи директно от стерео изходите на пулта, но те имат проблеми откъм корекции и звучене, когато се пуснат на телевизор или въобще на система, различна от тази в залата. Освен това, тези записи дават много по- малко гъвкавост при последващото правене на стерео микса за DVD-то. По тези причини, искаме тази година да запишем вокалите отделно от плейбека, за което ни трябва по- добра техника, а именно една осемканална звукова карта (или повече, но 8 канала са достатъчни). Държа да подчертая, че проектът е изцяло ученически и ако се осъществи, ще затвърди началото на една много добра традиция в училището. Молбата ми е ако някой може да помогне и да услужи за една седмица около 22-24 април с такава техника, нека се свърже на ЛС, всички от екипа ще му бъдем много благодарни. P.S. Тук ли е по- подходящо да пусна темата, или в някой друг раздел на форума? Цитирай
tednet Отговорено Януари 7, 2010 Отговорено Януари 7, 2010 (Редактирано) Бихме били изключително благодарни ако някой прояви инициатива да подпомогне нашата продукция с аудио карта. Предполагам се подразбира, че ще има безплатни билети за всичките дни от продукцията за човека който ни помогне =) Техниката ви ще е в пълна безопасност. Нашето училище е с изключително високо ниво на охрана и външни хора не се допускат. Самата зала се заключва. Отгоре на това има и сейф в залата за неща като микрофони и други подобни неща. А и ще можете да си наглеждате техниката, все пак ще сте в залата по време на мюзикъла. Сигурен съм, че има човек от вас притежаващ подобен аудио интерфейс и не го позлва постоянно. Вместо да събира прах, защо да не ни услужите за няколко дена? Ще ни направите една изключително голяма услуга и ще спомогнете продукцията ни да звучи добре на запис. Редактирано Януари 7, 2010 от tednet Цитирай
PKaloyan Отговорено Януари 16, 2010 Автор Отговорено Януари 16, 2010 Аз отново да напомня за молбата си, ако някой има 8-канален интерфейс като Delta 1010LT, Terrasoniq 88 или пък някакъв рекордер с 8 канала, който би бил готов да даде на заем за една седмица (или поне за репетициите на 20, 21 април (за да можем да настроим нивата според цялото представление) и след това за представленията на 22, 23 и 24), нека напише едно лично съобщение, екипът по изготвянето на DVD-то ще му бъдем много благодарен. Цитирай
Bakko Limited Отговорено Януари 16, 2010 Отговорено Януари 16, 2010 Ако не намерите може да ползвате 2-3 компютъра с по 2-3 карти и сте перфектни. Цитирай
PKaloyan Отговорено Януари 16, 2010 Автор Отговорено Януари 16, 2010 Ако не намерите може да ползвате 2-3 компютъра с по 2-3 карти и сте перфектни. Благодаря много за идеята . Ще се радвам и на други, ако някой иска да ги сподели. Контролът на тези три компютъра ще е кошмарен (все пак всеки си иска монитор, най- малко с два мога да мина), а и след това напасването на осемте (или повече) записа от микрофоните ще бъде пипкаво. Пак е вариант, но в краен случай. Цитирай
Pif Отговорено Януари 16, 2010 Отговорено Януари 16, 2010 Взимате едно ПЦ. Събирате от всичките си познати звукови карти. Има ПЦ-та с по 6 ПиСиАй слота. Това прави поне 14 канала запис (със 2-та на дъното). А ако вземете и някоя Ю Ес Би звукова карта ... Дори да ползвате няколко ПЦ-та (лаптопа) синхронизирането изобщо не е трудно. Прави се с пегел или произволен звук пуснат на всички канали едновременно в началото. По сложният въпрос остава как от пулта ще изкарате 8 канала звук като на всеки да можете да му регулирате нивото. А вие кое училище сте и какъв мюзикъл ще правите ? Цитирай
PKaloyan Отговорено Януари 16, 2010 Автор Отговорено Януари 16, 2010 От пулта смятахме да вземем звук директно от insert-ите на конзолата. Така ще можем да настроим нивата според картата, а разликата между нивото на конзолата и това на картата е само 5dB (т.е. разликата между -10dBV и +4dBu е само 5dB според Wikipedia). Така че компромисът с нивото и фоновия шум на озвучителната система няма да е голям, особено като се има предвид, че доста време системата е била неправилно настроена и е работила на около -20dB RMS без да е имало сериозни проблеми по звука. Знам, че има компютри с по 6 PCI, само че това са стари машини и то от сравнително висок клас, т.е. едва ли са останали много наоколо. Не знам дали има дъна с 6PCI от времето на първите AMD64 насам (поне в компютърджийския свят това са стари машини). Помня, че като сглобявах моя компютър, избрах дъното с възможно най- много PCI на пазара и пак беше само с 3. Все пак и това е вариант, само че не знам дали ще се спогодят толкова много различни саундкарти на едно място. А и предвид, че повечето ми познати или са с лаптопи, или карат на вградените, вече става съвсем сложно. Но пак е вариант, ако не намеря друго. Май така ще направя и ще стискам палци всичко да работи както трябва, по много причини, най- вече защото мястото ми е крайно ограничено. Цитирай
presly Отговорено Януари 18, 2010 Отговорено Януари 18, 2010 (Редактирано) от инсъртите звук не можете да вземете, освен ако след това не го и върнете към конзолата. Което пък ще ви дари с великолепна латенция на живо изпълнение. За многоканален запис или взимате сигнал от директ аут на канала, или от матрица (не вярвам вашата конзола да има), или от ауксите. Редактирано Януари 18, 2010 от presly Цитирай
PKaloyan Отговорено Януари 18, 2010 Автор Отговорено Януари 18, 2010 (Редактирано) Presly, не си прав в случая. Прави се кабел с TRS жак на единия край (този който влиза в insert-a) и чинч на другия. На този в insert-a се свързват ring и tip и voilа! имаме безплатно preamp out. Preamp-овете едва ли ще имат проблем с увеличения товар. Ето едно обяснение. Редактирано Януари 18, 2010 от PKaloyan Цитирай
Parni_Valjak Отговорено Януари 18, 2010 Отговорено Януари 18, 2010 ...разликата между нивото на конзолата и това на картата е само 5dB (т.е. разликата между -10dBV и +4dBu е само 5dB според Wikipedia). Не видях да има такова нещо в WIKIPEDIA... -10dBV=.316V +4dBu=1,228V 1.228/0.316= 3.886 -> 20lg 3.886=11.79dB Цитирай
presly Отговорено Януари 18, 2010 Отговорено Януари 18, 2010 (Редактирано) При посочения начин може и да се получи нещо, но в никакъв случай няма да е нормален сигнал за запис. Има един такъв тъп раздел в елекронните устройства - викат му съгласуване по съпротивление (impedance matching). Та преди да се ровите по съмнителни форуми, 'земете почетете малко обща теория - страшно помага за отсяване на семето от плявата. Извинявам се за (излишно, може би) назидателния тон, но след като сте тръгнали да правите ДВД, при това с многоканален запис и последвало смесване (тук въобще не повдигам въпроса за 5.1 смесване, което пък си е стандарт за ДВД медията) - правете нещата максимално правилно, т.е. конвенционално. Тези начини не напразно са се утвърдили в практиката. Успех! Редактирано Януари 18, 2010 от presly Цитирай
PKaloyan Отговорено Януари 18, 2010 Автор Отговорено Януари 18, 2010 (Редактирано) И аз се извинявам, ако при първото ми обръщение към теб съм прозвучал по- остро, не съм целял да нагнетявам положението. Доколкото ми е известно, impedance matching не се използва при звукозаписните устройства колкото impedance bridging, което е различно, поправи ме ако греша. Освен това бих те помолил да обясниш технически защо такъв запис няма да бъде качествен предвид че това е нещо, описано като метод за превръщане на insert в direct out в не едно упътване на конзола (pdf, страница 28), което съм виждал. Сега не искам да преравям цялата Yamaha Sound Reinforcement Handbook, но и там на страница 154 се говори за взимане на сигнал от inserts or direct outs и използването му за създаване на втори микс, точно това, за което говоря аз. Отделно от това, "трикът" с вкарването на жак само до първия клик също е добре познат и описан във всепризната литература, това е същото, но в по- сигурен вариант, защото жаковете могат да се вкарат безпроблемно докрай. Трето, виждал съм същото в работеща система. @Parni_Valjak Напълно съм съгласен, някъде съм блеял докато съм го смятал. Закръглял съм грешно и съм смятал с 10lg, както се смятат децибели за SPL или други мощности. Благодаря много за поправкатa, нещата станаха с 5dB по- малко розови, отколкото очаквах. Редактирано Януари 18, 2010 от PKaloyan Цитирай
Pif Отговорено Януари 18, 2010 Отговорено Януари 18, 2010 Ако започнете да спорите кое е първо - яйцето или кокошката ще има повече смисъл и верни твърдения в спора ви. (не визирам конкретен човек) Похвавлно е, че Калоян е тръгнал да чете тонтехническа литература и да се образова електрически. Системата с инсъртите ще работи и то добре. Може да се получат брумове в записа и крайният микс но и с Директ Аут пак може да се получат. Все пак този вид звукови карти не са предвидени да ги интерфейсваш с каквото ти падне. Проблем за самият запис - няма. Проблема идва от там, че дори да намалите лайн ин-а на звуковата карта до минимум ще докарате до 2.3 2.4 волта пик ту пик което за вас ще е удачен вариант за запис. НО, проблема идва от там, че за смесването в реално време ще се наложи да работие с много ниски нива по шините. Малко неприятно ще е, че трябва да работите с регулатори на каналите на +10 и мастер регулатора и той там някъде за да изкарате номинално ниво от пулта но науката изисква жертви. Проблема е решим, така че не му мислете много. Това което е прието и не в практиката е за тонрежисьори и музиканти. Не за тонтехници. Те трябва да решат електрически проблема при добри параметри за звука. Дали е прието или не е въпрос на схващане. Ако утре аз отида с 3 лампи, 10 транзистора и 15 операционни усилвателя навързани с хвърчащи жици и направя добър запис пак ли ще е непрофесионално и т.н. За Пресли - импиданс матчинг в случая не играе толкова голяма роля защото: 1. Работим при ниски честоти 2. Нямаме 100-200-500 метра кабел който да се явява индуктивен / капацитивен товар и да се появяват всякакви видове изкривявания 3. И пулта и звуковата карта имат близки импеданси. Картите обикновенно имат 100 килоома входно (много рядко до към 10) а операционният усилвател на изхода на инсърта можеш да го натовариш спокойно доста, така че импидънс матчинг резисторите на изхода на инсърта няма да усетят звуковата карта и от нея нивото няма да падне с повече от 1 децибел. В повечето случаи изхода можеш да го натовариш до 75 ома товар (в редки 300) - далеч от 10-те килоома входно съпротивление на същият. Причините - термичен шум от резисторите. Колкото по ниско държиш импеданса - толкова по малко шум. Та обратно по темата - мислете как чисто акустично ще решите проблема и кое е това което не можете да направите на живо за да ви се налага да го записвате на 8 канала. Мислете го от музикантска и слушателска гледна точка, както и какво ще чуват хората в залата. Цитирай
PKaloyan Отговорено Март 27, 2010 Автор Отговорено Март 27, 2010 Още веднъж искам помоля, ако някой може и иска да услужи да ми пише на лично. Целия екип ще сме ви много благодарни за помощта, все пак някой от нас може след няколко години да работи заедно с вас . Датата си остава същата, от 19 до 24 включително са три репетиции и самото представление, предостатъчно време за да се направят всички настройки за нивата. Ако някой може да услужи, но има някакви колебания за сигурността на картата или нашата компетентност може да ги сподели на лично за да видим дали можем да решим проблема. Благодаря предварително на всички отзовали се. Цитирай
PKaloyan Отговорено Април 17, 2010 Автор Отговорено Април 17, 2010 (Редактирано) Още веднъж да помоля и спирам вече . Ако някой добър човек се съгласи да използваме картата му за представлението ще сме му много благодарни. Всякакви неясноти и проблеми можем да уточним на ЛС или ако предпочита в явен вид във форума. Редактирано Април 17, 2010 от PKaloyan Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.