Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Абе саунда е убиец...

 

Я сподели с каква китара е и с какви адаптери :D

И кой кабинети на Уейвс. Ако не е тайна ъфкорст :hysterical:

 

Веселна Нова Година,

Митко

Отговорено (Редактирано)

Не че е важно, но има нещо по барабаните (касата ли няма пик) и май заради това китарите ми стоят пред лицето. Иначе се чуват мощно! :thumbs_up:

 

като споменахте Джон Лорд, ама изобщо не е лесен... с тва B4 на Native Instrument много трудно постигам някъква близка бленда...

Може би щото освен всичко по дроубара, ползва и китарни кубета, :thumbs_up:

Редактирано от Ивелин
Отговорено (Редактирано)
Я сподели с каква китара е и с какви адаптери :)

И кой кабинети на Уейвс. Ако не е тайна ъфкорст :)

Ти пък тайна :)

 

Китарата е нещо като фендер телекастер, ама само на форма :) - грифа е телекастерски, а тялото е махагоново, адаптерите са Кент Армстронг. Абе не съм виждал другъде подобна китара и в голяма степен звука си идва от нея. На тона съм сменил кондензатора с дсота по-малка стойност, от тези по повечето китари - така мога да си дърпам тона до край, при което се получава доста специфичен тембър, без да изчезва презънса на китарата. Само с едно движение имам нова и съвсем различна бленда. Та тона е доста намален и при китарите от този семпъл - почти до край. Ползвам клонинг на тюбмена, който аз съм правил, а на уейвс от GTR 3 позлвам от усилвателите за бас първия - directube и два кабинета 4_12inchVintage и 2_12InchClosedBack с микрофон CondVM1_OnAxis.

 

Не че е важно, но има нещо по барабаните (касата ли няма пик) и май заради това китарите ми стоят пред лицето.

Аз умишлено съм ги "плеснал" така директно. Иначе, както в самото начало споменах, микса няма претенци за съвършенство, но така или иначе факт е, че всичко в микса оказва влияние и върху другите инструменти, и няма как да даваш оценка на един звук, без отичитане на влиянието на другите в микса. Касата е мътна определено и са много впити с баса в една обща мазня. Самите барабани са доста по-далече от китарите в микса (като дълбочина). Това създава впечатление за китарист, които ти диша във врата, а баса и барабаните са някъде по-назад. Мързи ме да си играя по барабаните, а и са за съвсем друго парче от това, което е на семпъла :) Просто ги изпозлвам за експериментална подложка :) Освен това, съм ползвал по два кабинета за всяка китара, като единия е с леко закъснение и доста по-ниско ниво. С подходяща панорама, дефазирайки, двата сигнала, се създава леко субективно впечатление, че звука ти идва леко отзад (не с идея за злоупотреба :) ) и още повече отделя китарите от подложката. Но това си е просто експеримент.

Редактирано от fire_garden
Отговорено (Редактирано)
А солото си е 1:1 Сатриани като звук от албума 95-та година, сещате се.

Извинявай, но никакво сходство не чувам аз, може и в мен да е проблема де, далеч не съм изслушал всичко на Сатриани.

Има нещо от звука на соло китарата дето си ме дразни и не мога да го обяся и това е.!

Някакво "примляскване" между отделните ликове, може би на това му викат лампов звук, знам ли?!

Ама не се чува, из повечето записи ... По скоро прекомерно наслагване на гейн( според мен, никак не се възприемам като голям капацитет, казвам каквото си мисля че чувам)

Редактирано от ultramega
Отговорено

Вярно, че ако си го представиш, китарите идват някак си...еротично :) а основната ми е кацнала на челото!

Я обясни по-подробно как стават тия пинизи с дефазирането и какъв софт ползваш?

Искам и аз да си слагам пианата отзад... :greenball:

Отговорено

С фазите става, като единия кабинет се мести с мили секунди.

Все едно дърпаш мика. И после ги местиш в панорамата.

Но много често стават проблеми с моно сигнала.

Отговорено (Редактирано)
Искам и аз да си слагам пианата отзад... :godbless:

Малеее - минахме в теми табу :recourse:

 

Тук темата е много дълга и ще ми е трудно да кажа много неща в един пост, но долу горе идеята е следната. Ако имаш един монофоничен звук, т.е. моно трак на китара примерно или там на каквото и да е, и я пуснеш, тя се чува по средата между двата монитора, точно пред теб. Ако въпросният моно трак го копираш и сложиш на два моно трака и дадеш панорама пълно ляво и дясно за всеки трак, то пак ще чуваш въпросната китара в средата, но ако обърнеш фазата на единия трaк и двата трака са напълно дефазирани, изведнъж китарата губи фокус и все едно идва отвсякъде или поне така би трябвало да бъде, ако системата за възпроизвеждане е добре настроена и е в подходящо за целта помещение. Ако натиснеш бутона моно в това положение двата сигнала с противоположна фаза се сумират и се "гасят" - няма сигнал. Това са двете крайни положения - когато имаш пълен фокус на сигнала в центъра и другия в пълна противофаза в двата канала, т.е. пълна липса на фокус. От тук може да манипулираш положението на инструмента освен само чрез панорамите на неговия моно трак, така също и чрез фазата на същия сигнал спрямо самия себе си. Тук обаче, както спомена "Black Bird", се явява проблема с дефазирането при моно, а и не само при моно - тук влизаме в дълбоки води. Човешкото ухо+мозък е много добър 3D звуков процесор. Ние разпознаваме отлично кой звук от къде идва и въпроса е да успеем да се излъжем чрез два монитора, за да създадем усещане за 3D звукова картина. Ако просто копираш един моно трак и го пускаш със закъснение в двата канала това работи, но когато двата сигнала са абсолютно еднакви нещата не са съвсем ОК. В природата почти нищо не е абсолютно еднакво и така трудно можем да излъжем ухото. По-добре е, когато имаме два независими записа на един и същ източник, т.е. записваме си китарата с два микрофнона от различна позиция, или поне да приложим подходящ еквилайзер или друга обработка на копирания трак - всичко зависи от резултата, който търсим. Би могъл да създадеш много по-добър фокус в микса, ако запишеш една акустична китара с два микрофона, отколкото с един, но това зависи от много фактори и със същия успех би могъл и да скапеш звука от неправилно използване на тези два микрофона при запис и кофти смесване. Oсновeн момент тук е, че има едно критично закъснение на двата сигнала, след което вече закъснението явно се усеща като закъснсние. То е около 20ms. Около и след тази стойност ние вече ясно започваме да разделяме двата сигнала. А какво става ако сигналите са 3 или повче? Какво - каша :D)) Ами ако помислим върху термина „дефазиране” – при фиксирано закъснение между два сигнала, дефазито е едно при едни честоти, но при други е различно! Не случайно някои аудиофилски неща (основно джазец) са записани с една стерео двойка в добре подбрано помещение и от качествена група, която свири с хубав звук и отличен баланс, за да не се налага инженера зад пулта да има докторати по висша математика и физика :D))

 

За да не говоря много ето какво съм направил в този микс - има 3 китари. Две ритъм и една соло. Всяка ритъм китара минава през два виртуални усилвателя. Двата усилвателя са с различни кабинети и различни микрофони. Това е важно, именно за заобляне на проблемите с дефазирането. Много е важно при подобни експериметни винаги да се използва бутона mono, за да не стане така, че пускат ти парчето по телевизията и ХА - изненада - китарата ми я няма?!? След това избирам единия сигнал за "водещ" и той преобладава и е примерно с лява панорама. Другият е леко закъснен и е в другата панорама със значително по-малка сила. Тук термини като "значителна", "леко" и „важно” са относителни. Най-добре е да се доверяваш на ушите си - те са най-добрия 3D процесор така или иначе - нали заради тях се прави цялата какафония! И винаги моно - за да се види какво става.

Това е един от начините и далеч не е най-добрия. Има разни плъгини за подобна 3D процедура, но лично аз не ползвам подобни. Както казват в един любим мой филм за звукообработка има три параметръра, които се регулират - ниво, панорама и фаза на сигнала. Вички плъгини и устройства правят едно или някаква комбинация от трите.

Редактирано от fire_garden
Отговорено

Здравейте, интересувам от звукозапис и музика за игри най-вече и филми може би някой ден :lol:

Аз не че разбирам кой знае колко, но съм запомнил нещо от това което съм слушал и чел и искам да кажа, че не може с два монитора да се пресъздаде 3D звукова картина. Простата причина е, че човек слуша с двете си уши тези два монитора обикновено пред него самия поставени. Най-удачна 3D картина може би би се постигнала с повече от 5-6 монитора поставени в полусферична конфигурация и нали се сещате как се прави съраунда, но с колони и отгоре и въобще, колкото повече толкова по-добре.

Тези китари от парчето звучат много яко като запис, макар че като микс не са добре като цялостен микс. Доста преки са ми, нямат нужната за мен "глътка въздух" така да се каже. Но това може и да е търсеният ефект. Ако се направи качествен стерео запис с по два микрофона проблемите с дефазирането в моно ще са минимални, защото може това дефазиране да се възприеме и като един вид еквалайзер. ;) особено за високите честоти с дефазиране и това придава "мекота" на звука в доста случаи, ако се направи както трябва.

Това е и основното при звукозапис - да коригираме така записаните сигнали, че наслагването на честотни характеристики да се суперпонира контролирано.

 

Този запис е много добър. Миксът обаче би могъл да се подобри силно.

Отговорено (Редактирано)
... но съм запомнил нещо от това което съм слушал и чел и искам да кажа, че не може с два монитора да се пресъздаде 3D звукова картина....

Миксът обаче би могъл да се подобри силно.

 

Сега би трябвало да сме на новогодишната маса - не пред компа. Зареждай шампанското и весело посрещане :)

 

Първо още от начало съм споменал, че идеята на темата е да видя впечатление за самата китара - как е възприема като звук, дали прилича на нещо, дали звучи нормално или странно. Микса сам по себе си е суров, но да не се повтарям.

 

А 3D от два монитора е възможно. Не съм аз авотритета, който трябва да го казва, но има информация за това. Звукът в миска може да се мести нагоре-надолу, да потъва в дълбочина, и да се движи наляво-надясно. Е, разнира се това е в някакви рамки и със сигурсност звука не те обикаля 100%, както в живота, но има 3D и може да се пресъздаде някакво помещение пред теб с дълбочина, височина и ширана - това си е тримерен обект.

 

Айде весела Нова година и да не прекаляваме с алкохола, че тогава всякакво 3D се сплесква :cheers2::)

Редактирано от fire_garden
Отговорено

Това за което говориш е като 3D-то на игрите, ако си фен. Никакво 3D не е, а обикновена 2D перспектива Не знам дали си учил перспектива. Същото е и в микса, за който говориш. Истинско 3D може да получиш или само от много говорители, като споменах в поли или пълно сферично разположение или със слушалки като записите и смесването трябва да са направени специално за това. Същото като да сложиш 3D каска или ония специфични цайси дето nVidia започнаха да произвеждат.

 

Весела Нова година на всички! Няма да поствам в темата вече.

Отговорено (Редактирано)

^ Е за какво няма да постваш - нещо лошо ли е станало?!? Хващаме дадена тема и си лафим :girl_cray2: Както и да е :greenangel:

 

Може да се поинтересуваш от работата на Chesky Records. Имат много подходящи демонтрационни и тест дискове, които е за предпочитане да се поръчат в оригинл и които естествено трябва да се чуят на наистина качествена аудио апратура. Има какво да се научи.

 

ПП ЧНГ

Редактирано от fire_garden

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.