Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Моля за насоки относно необходимото оборудване(от средният рафт)както се казва.Братята станаха много придирчиви и вече и аз не знам какво предпочитат.

Отговорено

Прав сте господине малко е странна темата за форум на тежки рокаджии,но нека не забравяме,че и звездите от другата страна на барикадата също търсят качество на звука и съответното звуково налягане.Освен това вече имат и доста тежко оборудване като инструменти имам предвид.

Отговорено (Редактирано)

...ами кажи какво точно те интересува, или дай ориентировъчен бюджет, канали, инструменти, и т.н. Иначе нещата изглеждат така - миксер (дигитален, с ефекти и компресори) субове и сателити - активни. Относно инструментите - това е броя на каналите на мискера, плюс поне 6-8 свободни, без да броим поне 3 двойки безжични микрофони. И цялото нещо в раксистема, и после в багажника на комбито... :music336:

Редактирано от VSTi
Отговорено

На първо време защо точно активни колони,второ DYNACORD POWER MATE 1600 не е ли по-добрият вариант,трето препоръчаха ми колони на BMS и процесор на dbx DRIVE RACK PA+,Четвърто същата фирма предлага и стъпало 4x800W но не му знам точно моделът пък и саудът.

Отговорено

Мисълта ми беше да се информирам от колеги кой с какво работи за да си сверим часовниците.Иначе дал бог имам някакво оборудване,бусът малко трудно го хваща но се справяме взаимно.Това имах предвид а който иска да си каже мнението ще се радвам да го чуя! :D

Отговорено
На първо време защо точно активни колони,

Най-вероятно защото е по-леко и съставено от по-малко компоненти

второ DYNACORD POWER MATE 1600 не е ли по-добрият вариант,

Тук може да има 10000 различни мнения

трето препоръчаха ми колони на BMS и процесор на dbx DRIVE RACK PA+

Ако това, което са ти препоръчали има необходимата функционалност, може и да се окаже, че имат право

Четвърто същата фирма предлага и стъпало 4x800W но не му знам точно моделът пък и саудът.

Ами остава някой, който го е чул да ти каже, или да отидеш до магазина, да чуеш за себе си

 

Малък съвет: недей да нареждаш така "първо, второ, трето, четвърто..." защото може да се възприеме като недобро отношение, а виждаш, че човекът се опитва да ти помогне, което не е задължен да прави.

Иначе, ще те посъветвам да прочетеш малко(ако не си прочел) за характеристките на различните микрофони, техниката на работа с тях(кой микрофон за къде е подходящ, оптимално позициониране и т.н.), след това се поинтересувай от работата на устройствата за динамична обработка(като компресорите). Има резон в това, което те съветва колегата горе... ако имаш миксер, който има ефекти, а и отделен компресор за всеки канал, това би те улеснило значително, защото ще можеш лесно да правиш динамична обработка на звука, без да се налага да пренасяш и свързваш външни компресори.

Отговорено

Темата е сериозна. По много причини.

По стечение на обстоятелствата дълго време работих за поддържането на апаратурите на известния Георги Бейков, от известното дуо Нове. Лека му пръст на човека! А апаратурите не бяха малко - над 15 комплекта, плюс няколко за сватбарски мероприятия. Такива неща, случили се на апаратурата съм виждал, които съм сигурен, че малко хора са виждали. Работата с циганите е постоянна война... с апаратурата.

Препоръчвам на първо място сериозни регулатори на захранващото напрежение - но не евтини, а сериозни, които да имат възможност за работа от 80-100 волта напрежение на мрежата. Само автоматични, защото вариациите са големи и ако се мине тънко, апаратурата просто изгаря.

Ако става въпрос за свирене по заведения, посоченото от пусналия темата може и да свърши някаква работа.

НО! Ако става въпрос за сватбарски свирни, за палатки с размери на мегдан, трябва много по-сериозно оборудване. Като мощност и като сигурност. Работните условия са много тежки - жега, дъждове, прах... И недай си боже да ти спре апаратурата - направо си аут!

Затова сериозните мероприятия, които продължават с дни, се правят с дублиране на апаратурата. Е, не на всичко, но така, че при проблем да се излиза от ситуацията, с по-малко мощност, но без спиране!

Сериозни ресурси се налага да се влагат, защото шега няма. Когато дълбочината на палатките е десетки метри, се налага да се поставят озвучителни тела на големи разстояния. Което налага да се използват закъснители, че иначе ехото е фатално. Е, може и без тях, но тогава трябва да се прави прецизно регулиране на насочеността и нивата в отделните зони. Нали е ясно, че всяка зона има отделни системи от озвучителни тела и мощни стъпала ( или активни ОТ, както бе посочено по-нагоре).

Освен апаратура трябва и значително умение, опит и сериозно познаване на особеностите на етноса.

 

Темата не може да даде единствен отговор. За това се използват специалисти с познания и решения за всеки конкретен случай. Не само за електроакустиката, но и за сервиза, поддържането на апаратурата в работоспособно състояние. Това е едно от изискванията за успех в дейността .

Отговорено (Редактирано)

Прави сте момчета,имам много още да чета.В тази връзка бихте ли ми препоръчали от къде мога да си набавя литература или къде в нета да попрочета това-онова.На първо време ме интересува въпросът с компресорите(защо на всеки канал,не може ли централно през insert) същото бих попитал и за gate.Има ли такива пултове със компресор на всеки канал?Другото което споменавате е времезакъснението,с какво и как точно се постига?Напоследък чета че за монитори ползват и басбоксове,бихте ли казали нещо по въпроса?Хубаво би било да ме посъветвате за конкретни марки и модели(компресори,лимитери,гейтове и времезакъснители).Благодaря ви предварително!

Редактирано от rodji
Отговорено

За външни озвучавания/открити площи и палатки/ не са много подходящи активни колони по две причини:

Първо-активните колони нямат принудително охлаждане.Може би трябва да им се монтира допълнително.

Второ-до всяка колона трябва да се инсталира мрежово напрежение,което си е проблем, относно безопасността и ниските напрежения

по палатките 100-160V. Основните проблеми са със захранването,както каза по-горе Парния Валяк-трябва да се използуват стабилизатори на напрежението.Аз съм използвал стабилизатори тип SVC със серво мотор и латер с четка и съм много доволен.Също трябват стъпала-не-много

мощни,а колоните да са с голям SPL.Това не ми е основното занимание,но кой не се е сблъсквал с тия проблеми при братята.

Отговорено (Редактирано)

Чак пък стъпало 4X800W.Това стъпало при КПД от 60-70% консумира 4500-5000W,което е проблем.По-добре 2X500W на 4 ома-за сателитите и 2X600W на 4 ома за бас касите и задължително да могат да работят на 2 ома,за да може да се свържат повече колони при нужда.Ако те интересуват стъпала от производител,които не дефектират, пиши ми ЛС или се обади на 0878 86 19 50 или 0898 825872.

Атанас- Асеновград.Повече стъпала-по-голяма сигурност!!!

Редактирано от MARK B
Отговорено

Значи проблемът ми не е толкова в мощността и колоните(имам едно стъпало 2x1900W на 4 ома,две стъпала 2x400W на 4 ома и разбира се DYNACORD POWER MATE 1600-2 с неговите 2x700W на 4 ома,както и съответните колони общо 14 на брой).По-скоро ме интресува какво бихте ми препоръчали за периферията(компресори,лимитери,гейтове,закъснители и т.н.)Решил съм да си купя и аналайзер за контрол на общият звук.Това е с две думи,ако можете дайте някакви по-конкретни съвети.Освен това ме интресува за мониторните кръгове непременно ли е нужен втори пулт или може и от ауксите на основният пулт?

Отговорено
Значи проблемът ми не е толкова в мощността и колоните(имам едно стъпало 2x1900W на 4 ома,две стъпала 2x400W на 4 ома и разбира се DYNACORD POWER MATE 1600-2 с неговите 2x700W на 4 ома,както и съответните колони общо 14 на брой).По-скоро ме интресува какво бихте ми препоръчали за периферията(компресори,лимитери,гейтове,закъснители и т.н.)Решил съм да си купя и аналайзер за контрол на общият звук.Това е с две думи,ако можете дайте някакви по-конкретни съвети.Освен това ме интресува за мониторните кръгове непременно ли е нужен втори пулт или може и от ауксите на основният пулт?

 

Струва ми се, че слагаш каруцата пред магарето! С тая периферия дето си я намислил, следва да се смята че разполагаш със система от типа на Cobra 2 на Dynacord, а доколкото сващам май разчиташ на full range озвучителни тела... Ако искаш да ти помогне някой дай малко по подробно описание на сетъпа с който разполагаш и колко квадратни метра (какъв тип помещение) искаш да озвучиш!?

И кажи нещо и за ромския райдър - кави инструменти свирят в бенда... Ако се завреш с 2 активни колони в ресторант тромпетиста е абсолютно безпредметно да го пускаш през системата - той и без микрофон ще избива над всички. Микрофоните са почти толкова важни колкото и периферията и всичко останало. Всички цигани (извинявам се за термина) които свирят на духов инструмент е абсолютно невъзможно да ги заковеш пред стойка с BETA 56 например. Те по условие са шоуто и държат да са с wireless за да могат да ходят на всякъде докато свирят. Така де - кой ще дойде да набута 100 лв нацяло в тромпета или кларинета на музикант вързан за стойка с микрофон... не става.

Та за това ако очакваш помощ и професионално мнение - дай повечко инфо - никой няма да ти вземе хляба, че даже и ще понаучиш това - онова!

Отговорено

Такааа....ромската банда варира от клавир,духач и певец до китара,бас,електронни барабани + перкусия отделно,два клавира + брассекция т.е. кларинет,сакс,тромпет(флигорна според случая)и цигулка понякога,също и певец и певица в комплект с кючекини.Всички духачи обикновено са оборудвани с дистанционно(дози,пиезо и т.н.)китарите а и някои духачи работят с процесори(някои доста скъпи и последни модели),клавирите са на високо и то не само ценово ниво(KORG PA2 PRO например),вокалистите вече не пеят с дистанционни микрофони под 1000 лв. а басистите все повече залитат към 5-струнни басове с активна електроника и не лоши кубета.Мисълта ми е не за кварталната кръчма с 60 клиента а за големите палатки и мегдани(както се изрази един приятел по-горе) където трябва нещо повече от тъпи и остри а средата свалена максимално.Та исках да кажа,че на тяга горедолу го докарвам,но ми трябват някои екстри даже и за хармонайзер се замислям.Надявам се,че не съм бил многословен,просто ме подканиха да бъда по-конкретен.

Отговорено

Брато , виждам , че " Парни Валяк " и Евтим са казали своето мнение . Може да ги послушаш . Аз ще засегна психическата страна на въпроса . Около 90 % от въпросните оркестри "знаят " всичко !!!! И 100 киловата да им сложиш те пак не се чуват !!! При повечето от тях има вечно надсвирване и ако на пулта всичко не свети червено - не им е кеф!!!!!! Мога да напиша книга за такива оркестри . Естествено има и изключения . Дано да попаднеш на такива ! Пример -- някаде около Търново - Кръчма 150 квадрата . Оркестър - 8 музиканти и 3 певци . Оборудване - 8 киловата . Барабани - акустични - озвучени !!!!!!!!!!!! Клиенти - или луди или мазохисти !!!!!!!!! Няма да засягам финансовите проблеми . Дано не съм обидил някого !!!! Но в повечето случаи това ми се е случвало !

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.