Jump to content
Българският форум за музиканти

Да ви видим сега автори...


Recommended Posts

Бих предложил на Сандо ако иска да покани Alley Sin, обаче не знам дали ще извървят при вас. Те свирят някакъв рок енд рол, който при нас се хареса на младежта, обаче на вашите дърти метъли не знам дали ще им понесе такава музика. Те си обичат треснята.

 

Ами кво да ти кажа ...

Може би има известен риск, но той се състои повече в това, че когато идва нова група интереса на хората е по-занижен.Това обаче не важи за петък и събота.

За мое учудване на Габана е имало много хора, въпреки че не са популярни във Враца.Аз бях болен и не ходих.

 

А това за треснята :) наистина незнам, защо си останал с такова впечатление.Де да беше така.

 

Само за протокола - на Конкурент имаше около 70 човека преди 2 седмици, на Епизод около 60, а на Alley Sin последната събота 76. Ха познай коя е най-неизвестната група и отговори защо взеха най-голям хонорар?

 

И в трите случая казвам евала.Ако това е така значи клубчето върви добре.При нас, някак си по не се рискува с такива оферти.

Редактирано от Slacoth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 120
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Не мога да разбера защо всичко което става в Америка трябва да става и у нас ? Мога ли аз на големите разбирачи да им кажа че всичко зависи от пазара тук пазара е малък защо сравнявате мерцедес и трабант.Това дето са го намислили с обединението на интереси няма да стане вече се коментира в средите .... общо взето всички са възмутени и няма да се съгласят някой да им поставя условия.Склонен съм да поемам рискове когато и отсреща има някакво разбиране а не да си говорим едно и също и всеки да си знае своето.

Добре, хайде тогава да те попитам, какви рискове си склонен да поемеш и какво разбиране трябва да има отсреща?. Аз също свиря в група, даже в две групи. Не свиря много често, но свиря на вход, колкото изкараме - толкова. От друга страна се опитвам да управлявам и клуб. Нека направим макар и кратка, една дискусия тук. Примерно, какво точно трябва да е разбирането от моя страна и какви компромиси би направила твоята група и какви рискове би поела?

Отивам свиря на вход рекламата (отпечатване на плакати от страна на групата) реклама в интернет сайтове от двете страни и след това си прибирам целият вход.Бих рискувал ако клуба има посещаемост.Но по принцип не е лоялно да свиря в едни клубове на твърдо а в други на вход.И мога да ти кажа че дори и на твърдо групата ако е добра клуба пак ще е на печалба.Бих свирил на вход за промотирането на нов албум 1-2 пъти но каквото си изкарам е редно да си го прибера а не да ми взимат 40%.Ако клуба е в провицията имам и още един разход път ако пък е далече и спане. Не може да се свири ей така само заради кефа в крайна сметка и клубовете печелят не малко от питиета при нормални цени.Всичко зависи от това как свири групата как се представя на сцена ако е добра хора ще има ако е зле няма да има.Ти би ли работил ако постоянно си на нула покриваш разходи и нямаш никаква печалба?Има и друг проблем че доста хора нямат пари да пият до сутринта скъпи питиета пият колкото им позволява джоба но това не означава че трябва да ми взимат пари от входа щото да си вържат гащите.

 

 

Всичко това добре, но - по отношение на твърдия хонорар или свиренето на вход - ти за себе си си прав че като свириш някъде на твърдо няма да искаш да свириш на друго място на вход. Обаче аз за мен също съм си прав, че не искам да ти обещавам някакви пари, а после ако няма достатъчно публика да си бъркам в джоба и да доплащам хонорара. За това и вероятно няма да направим бизнес с вашата група. За това аз си имам в Ботевград една моя банда и още едни приятели, които свирят в ресторантите в Ботевград, но правя як купон и свирят също при мен. На тях им е изгодно, защото нямат разходи и си свирят веднъж в месеца при мен. Та за това аз се застраховам. Гледам да си имам резервен вариант. А що се отнася до печалбата от питиета, не мисли че печеля много. И преди съм го цитирал - голямото БГ питие ми е 2,80, безалкохолното ми е 1,20 а бирата 1,50. Ако това според тебе са скъпи питиета - здраве му кажи. И също така от един месец съм вдигнал цената на входа от 3 на 5 лева, защото разбрах, че в чалготеката в Ботевград входа също е 5 лева. И смятам, че е нормално цените да са еднакви. В резултат на това много хора ми се мръщят, но реших да не отстъпвам. Та такова е положението. Иначе ми се ще групата да свири на 80% от входа. Също така в последно време групите ми дават плакати - все пак добре е да разлепя 50 плаката из града. Има значение явно, след като на Alley Sin дойдоха толкова хора, при това повечето тинейджъри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А възможен ли е като опция следния модел за процедиране: бандата плаща на клуба примерно 100 лв, като си определя цената на входа и си прибира парите от целия вход.

Така клубовете си печелят от питиетата, докато групите сами си преценяват цената - предимство - няма конфликт между двете старни.

 

Може например петък и събота да вървят по 100 лв (за провинцията), а другите дни по-евтино.

Клуба да предлага на групата само сцена, ток и централно.Барабаните - под наем.

 

Звучи ми доста приложимо.Но дали греша?

Редактирано от Slacoth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А възможен ли е като опция следния модел за процедиране: бандата плаща на клуба примерно 100 лв, като си определя цената на входа и си прибира парите от целия вход.

Така клубовете си печелят от питиетата, докато групите сами си преценяват цената - предимство - няма конфликт между двете старни.

 

Може например петък и събота да вървят по 100 лв (за провинцията), а другите дни по-евтино.

Клуба да предлага на групата само сцена, ток и централно.Барабаните - под наем.

 

Звучи ми доста приложимо.Но дали греша?

Бях пуснал подобна тема преди време. Ето я http://forum.muzikant.org/index.php?showtopic=54887

Пак доста се коментираше, като аз даже предлагах по-ниска цена - евентуално да съм сигурен че ще си платя тока и евентуално надницата на бармана и охраната. А това са примерно 50-60 лева. Но много от колегите музиканти възроптаха срещу това. А пък говорейки с някои други колеги, разбрах (не знам до колко е вярно) че в Англия било така - клубовете се наемат - пак за някаква такава цена - 100 паудна. Дали е вярно - не знам. Така ми казаха някои хора. За щатите и Ню Йорк Пешо беше достатъчно търпелив да опише подробно как се организират изявите в клубовете. Също така и други колеги обясняваха подробности за чужбината. Но както и да е - най-важното е да има клубна сцена. Колкото по-дълго успеем да съществуваме, толкова повече хора, ще започнат да слушат тази музика и ще оценяват и уважават музикантите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...САЩ (а да не забравяме в общ план и Канада + Мексико), като развита икономическа структура (производство + потребление - в случая на муз. продукция) е далеко напред пред ЕС.

 

@docc: Хайде да не слагаме засега Мексико и дори Канада :) (Безмитна зона не е съвсем същото като пълна икономическа - и политическа - интеграция).

 

По данни, с които бегло съм запознат, напоследък ЕС превъзхожда САЩ по БВП и по ППС (паритетна покупателна способност).

 

Понеже не съм ровил за сравнителни статистики за музиката, приемам (тук вече признавам - доста 'наизуст'), че средният европеец има равни културни потребности със средния американец - и равен талант да произведе такива ценности. От малко по-голяма икономическа баница, правя извод, малко по-голям е и музикалният пазар.

 

(Имаш правото да ме обориш - с аргументи и факти, както винаги правиш - и да докажеш, че в битието и душевността на американеца културата е средностатистически по-важна от хамбургерите и от същата потребност на европееца).

 

Но дори европейският пазaр да е малко по-малък - той пак ще да е съпоставим и близък до американския. И несравнимо по-голям от пазарджишкия.

 

Поради което оставам на позицията си, че българските музиканти нямат право да се оплакват от малък пазар, пазарът им е (поне) цяла Европа. Това че не доминират потенциалния си пазар е може би по вина на кривия Космос.

- - -

 

А по темата нещо да кажеш?

Редактирано от Бицев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е по добре да се свири без да се взимат въобще пари от музикантите

даже да си плащат за да свирят като в репетиционните 10 лв на час е добра тарифа ама ще си свирят каквото им дойде на акъла който " ПЛАЩА "определя какво ще се свири

от клубовете искат с трици маймуни да ловят

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А възможен ли е като опция следния модел за процедиране: бандата плаща на клуба примерно 100 лв, като си определя цената на входа и си прибира парите от целия вход.

Така клубовете си печелят от питиетата, докато групите сами си преценяват цената - предимство - няма конфликт между двете старни.

 

Може например петък и събота да вървят по 100 лв (за провинцията), а другите дни по-евтино.

Клуба да предлага на групата само сцена, ток и централно.Барабаните - под наем.

 

Звучи ми доста приложимо.Но дали греша?

 

Може, както каза Slinky, и както беше споменато е легитимен модел (наем), който се прилага успоредно с другите модели (свирене на твърд хонорар или на вход, определен и събиран от клуба). По масовост и популярност последният доминира в страните, където имам наблюдения, а твърдият хонорар е най-рядък. Наемът е някъде по средата.

 

 

Наемът, естествено, много ще варира - защото клубовете не са еднакви - имат и различен капацитет (брой места), и различна по размер сцена, и различна сосбствена икономика. Може в наема да влизат много неща (озвучаване - и не само централно, а и инструментални апаратури; осветление, барабани, пиано и пр.) - а може и да се дава под наем просто сцена, а всичко друго да са 'екстри' (опции, за всяка от които се плаща отделен наем).

 

Само едно нещо не може да влезе в наема. И дори като 'екстра' няма да го има в менюто... Сещате ли се кое е това нещо?

 

А иначе си вземайте (след като платите наема - в аванс) 100% то входа. Ама 100% от нищо знаеш ли колко е?

 

Та - нещото се казва публика и пак се връщаме там, отдето бяхме тръгнали:

 

Ти щедро предлагаш на клуба да си печели "колкото си иска' от пиенето. Да, ама за да печели поне малко, някой все пак трябва да влезе в заведението. Как си представяш на вратата да стоите (според предложението ти) вие и да посрещате хората с:

 

"Тази вечер тук се свири хеви метъл, входът е 5 лева".

 

Изгонваш всички, на които това не им е любимата музика и/или не им се дават 5 лева.

 

Без хеви метъл и без вход на клуба му идват, да речем, 100 човека и всеки оставя поне (!) 5 лева, в които клубът има поне (!) лев печалба. Това ще покриете с вашите 100 лв наем. Ами неговия наем (защото малцина са собственици на недвижимостта, в която оперират)? Ами заплатите на персонала? Електричеството, рушветите на санитарните инспектори, разните общински лицензи и пр...? Ами амортизацията на 'централното' (нали искате да е чисто ново, ама все такива като вас го скапват)...

 

Дори в малък клуб, дори в делничен ден - 100 лева наем оставят оператора на клуба на червено. Някой като Slinky (понеже е И музикант) може да ви пусне гювеч, но не очаквайте такива наеми, особено с събота и неделя.

 

Има разни решения и на този проблем - на някои места до определен час е без вход (и когато стане с вход тази публика си остава вътре, но не се брои като заслуга на музикантите). Някои клубове си подбират кой ще свири и дори срещу наем не пускат всеки. Други слагат високи наеми, които им изплащат всичко гореспоменато (и автоматически служат като бариера да прогонят бандите без шанс да доведат публика)...

- - - -

 

Говори се за цивилизован диалог между страните. Може ли някой, най-после, да каже:

 

КАКВО ПРЕДЛАГАТ МУЗИКАНТИТЕ НА КЛУБОВЕТЕ?

 

Какви ползи и облаги имат последните от това, че ще предоставят сцена на вашата група? Как ще се доказват и измерват тези ползи? Какво ще загуби клубът ако вашата група не свири там? Кои са неотразимите причини клубните собственици да ви обичат и да желаят вашето присъствие в бизнеса им?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен е по добре да се свири без да се взимат въобще пари от музикантите

даже да си плащат за да свирят като в репетиционните 10 лв на час е добра тарифа ама ще си свирят каквото им дойде на акъла който " ПЛАЩА "определя какво ще се свири

от клубовете искат с трици маймуни да ловят

Опааа, пак се появи моят човек - ха здрасти! Това с триците и маймуните отдавна сме се разбрали че си го мислиш само ти. Моята позиция винаги е била да постигнем съгласие и да има парче от баницата за всеки. Но дори това - музикантите да си свирят каквото поискат и да прибират целия вход, е мнооого интересно за мен - тогава наистина ще проличи кой какво прави и дали въобще някой го харесва. Ама да ти кажа много от музикантите си ги е направо шубе от такъв резултат. Щото просто ще проличи, че не стават, че публиката не ги харесва. За това само ми реват някои хора, че видиш ли ти, аз съм им виновен, че в клуба публика няма. Пък съм им длъжен да им плащам хонорар.

Ама хайде със здраве!

Славчо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Поради което оставам на позицията си, че българските музиканти нямат право да се оплакват от малък пазар, пазарът им е (поне) цяла Европа. Това че не доминират потенциалния си пазар е може би по вина на кривия Космос.

- - -

 

Аха..... ама нали трябва в европа да се преборят с европейската конкуренция. А наш'те музиканти подготвени ли са? Щото, то май в европа има горе - долу установен критерий за качество.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подготвени са бандите, които имат концепция и стратегия, и работят целенасочено по тях. Такива банди са малко, затова и няма публика - което е основен проблем. Има една трудност - комуникацията с медиите, мисля че беше разискванпо в други теми.

Виждаме, че да се мрънка не е трудно, а да се направи добър продукт се изискват някои усилия, както мисловни - така и финансови.

1. Знаем ли какво искаме да свирим?

2. Имаме ли потенциал да го направим?/Умеят ли оркестрантите да музицират?/

3. Доколко сме креативни и оригинални?/имаме ли какво да кажем?/

4. Работим ли дисциплинирано по изяснената концепция на групата?/работят ли оркестрантите като екип?/

5. Направили ли сме си труда да си направим добри записи и опитали ли сме се да ги популяризираме?

6. Помисли ли ли сме поне малко и за вида си на сцената?

7. Продукта, който се опитваме да продадем - продаваем ли е или е поредният опит да копираме наши любимци не много адекватно.

/Това се отнася предимно за групите занимаващи се с авторска музика, което не значи че другият вид групи не трябва да има концепция и да мързелува свирейки прауд мери и джамболая 38 години прозявайки се с пепелник и чашка ракия в/у флортома./

Ако сме спазвали програмата няколко години наред - не вярвам като свирим в клуб да не дойде никой. :rocker:

Първо трябва да обвиним себе си за неуспехите, а след това да мислим как да преодоляваме различните спънки.

 

 

Причина за редакцията - баси дългия пост! :godbless: Не ме бийте!

Редактирано от yotzzo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наивната убеденост на много музиканти, че от музикалните им умения и качеството на продукта, който предлагат има пряка зависимост спрямо брой публика и приход е тъжна...

 

Нека не бъркаме изкуството и бизнеса в едни чисто пазарни и покупателно/консуматорски отношения примесени с типичния за балканския регион(и особено за България) - хаос.

 

Точно затова по света си има хора, които не са музиканти, но се занимават с музикален бизнес и го "движат". Аеросмит си организират концертите сами точно толкова, колкото и Майк Тайсън си промотираше сам мачовете. Такива хора в България няма или поне не са достатъчно и не са достатъчно финансово/организационно/ако щете и емоционално подплатени. Докато ги няма ще продължаваме да си обсъждаме никого невълнуващи теми от сорта на "Мойта група събра 100 човека в клуб Х следователно аз съм звезда и трябва да свиря на твърд хонорар"...Примерно.

 

Мерси за вниманието :godbless:

Редактирано от Katsko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Хм. А като нямаш продукт как да стане? Какво ще ти промотират? Вярно, че стиганме до проблема с липсващото звено и т.н. Но в такъв случай, ако сме идеално подготвени и това ни е кусура - ще си търсим продуцетни и импресарии в Европа. Няма гаранции за успех, но мрънкането и почесването е гаранция за неуспех.

А тезата "трябва да свиря на твърд хонорар" - няма основания. Ако наистина препълваш клубовете и се пръскат по шевовете си на далавера да свириш на вход. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

E, стига де... твърд хонорар.

Някой сеа ще ревне, че не съм си защитавал правата, ама аз с моята банда Кървавица (да речем) не бих искал да има повече от 3 лв. вход.

Ма хич не ме вълнува петък ли е, събота ли. Смятам толкова е достатъчно за първоначално запознаване.

Даже бих предпочел първом да подгрявам да речем... то няма кой де, щото техичен дет и алтернативен метъл в България не се свири. ПОне аз не съм светнат.

Както и да е, разбрахте ми идеята. ;)

 

Ма подбиваш цената... ма не може така, не се ли усещаш, че топиш останалите да свалят летвата!?

Е, аз значи треа съм доста влиятелен тогава?!

Нека тези дето вдигат ръка, да вдигнат летвата те, а не само ръката срещу моето виждане за моята банда и как тя да си определи цената за свирня тук и там.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждаме, че да се мрънка не е трудно, а да се направи добър продукт се изискват някои усилия, както мисловни - така и финансови.

 

За да се занимава една група сериозно със своя продукт, е необходимо много свободно време и по 2-3 бона на човек за качествена апаратура.

Бруталния парадокс в случая е, че тези пари няма откъде да дойдат, ако не се работи на сериозна работа, а там пък никой няма да те търпи да кръшкаш и през седмица да взимаш по ден отпуска за да пътувате с групата по изяви.

 

Следователно най-удачния момент за една банда е да си извоюва име, още докато са ученици и студенти, защото после техническата възможност за това просто изчезва ... и свиренето остава един неосъществен блян.

 

В група от 5 човека на по 30 години, трудно се случва и петимата да са на разположение по едно и също време, а повярвайте ми в провинцията не се намират толкова навитаци за вербуване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.