Александар Отговорено Октомври 25, 2009 Отговорено Октомври 25, 2009 За тоа дека брзото свирење е убава изразна можност наполно се согласувам, а тоа и го напишав во претходниот мој пост, исто и како што напишав дека брзото свирење само за себе не треба да биде крајната цел. Има многу такви гитаристи кои цело време свират шеснаестини ноти во дабл тајм што ако ме прашувате мене нема никаква врска со музикалноста. Брзото свирење и тоа како може да биде музикално, ама патот до брзото музикално свирење е преку бавното музикално свирење. На пример овој лик: http://www.myguitarsolo.com/Licks/htm/Lick274.htm има интересни ритмички варијации, ама за да може тоа да се исвири брзо но правилно, треба да се научи бавно и правилно. Пикингот е се разбира од круцијална важност. Треба да се прават колку што е можно помалку излишни движења, да се настојува перцето да биде поставено под прав агол в однос на жиците, и да има некаква логичност при пикингот кога ползуваме легато. На пример, една група од шеснаестини ноти со алтернативен пикинг најчесто се свири вака: озгора-оздолу-озгора-оздолу; Ако решиме на пример првите две ноти да бидат сврзани со легато (било хамер он било пул оф) тогаш пикингот изгледа вака: озгора- (легато)-озгора -оздолу; Ако вторите две ноти се сврзани со легато ттогаш тоа изгледа вака: озгора-оздолу-(легато)-оздолу итн. Како што реков, треба постојаност и дисциплина за да се постигне, да кажеме, брза музикалност. Еве најдов еден интересен сајт, па да го споделам со вас, доколку не сте го знаеле: http://www.myguitarsolo.com/Licks/htm/Lick274.htm Цитирай
Александар Отговорено Октомври 25, 2009 Отговорено Октомври 25, 2009 http://www.myguitarsolo.com/ Цитирай
YES Отговорено Октомври 25, 2009 Отговорено Октомври 25, 2009 Друго интересно нещо, което съм чувал за бързото свирене е, че могат да се правят мелодии ВЪВ самия бърз пасаж, като дадени тонове се свирят по-силно: (16-тини) A, B, C, D, E, C, D, E, G, E, D, E, G, E, G, A... Съответно хората ще чуят скритата мелодия от: A, E, D, E, G, G, A (в интересна ритмика!) Цитирай
Stranen Отговорено Октомври 25, 2009 Отговорено Октомври 25, 2009 еми и аз съм съгласен с по-горните постове ,че ако искаш да се научиш да свириш бързо трябва много търпение и упражнения на бавни обороти.А също според мене за пикинга арпежи и т н трябва да си ги почувстваш сам на моменти в процеса на свирене как да станат правилно и е много важно да се записваш и чуваш после или да питаш хора и да се интересуваш дали си на прав път с пилнята. Цитирай
Александар Отговорено Октомври 25, 2009 Отговорено Октомври 25, 2009 Друго интересно нещо, което съм чувал за бързото свирене е, че могат да се правят мелодии ВЪВ самия бърз пасаж, като дадени тонове се свирят по-силно:(16-тини) A, B, C, D, E, C, D, E, G, E, D, E, G, E, G, A... Съответно хората ще чуят скритата мелодия от: A, E, D, E, G, G, A (в интересна ритмика!) Да, динамиката е исто многу важен дел од свирењето воопшто. Можат да се прават најразлични комбинации на тој план. Мене еден од поголемите проблеми ми претставуваше да научам да свирам брзо и тивко. Цитирай
/BaSS FreaK/ Отговорено Ноември 2, 2009 Отговорено Ноември 2, 2009 ами аз не че съм адски бърз ама то ше дойде от самосебеси просто повече трейнинг и тва е Цитирай
Judas Priest Отговорено Ноември 3, 2009 Отговорено Ноември 3, 2009 (Редактирано) Абе всеки ден свиря по 2 часа някъде и упр. и гами и апржи но пръстите не ми се раздвижват как сте постигнали тази техника? Ще ти кажа аз какво направих за бързи пръсти......Взимаш някоя от любимите ти песни дето не можеш да я изсвириш(защото е много бърза.за солови части говорим разбира се.Ритъма трябва да е като часовник ) в моя случай беше Megadeth-Hangar 18 и съседката и в албума Holy Wars.И като научиш нотите(или таблатурата) започваш тия места дето не излизат като хората ако трябва по цял ден дори,ама от най-малката скорост до по-бърза скорост от оригиналната(когато свикнеш) ги правиш без много и сериозни грешки и така като сглобиш цялата песен вече си си покачил нивото Поздрави! Редактирано Ноември 3, 2009 от Judas Priest Цитирай
Ивелин Отговорено Ноември 5, 2009 Отговорено Ноември 5, 2009 Учителката ми по пиано ми казваше да свиря даден бърз/възлов пасаж в бавно темпо с метроном. След 20 изсвирвания качвах темпото с 1 единица, докато стигнех до момента, в който започвам да го смотавам. Тогава смъквах темпото с 10 единици и пак по 20 (или 50) повтаряния. Като стигнех до мястото където бъркам вече не ми беше проблем и качвах още и още, докато не объркам отново и пак смъкване с 10 единици, а ако е много бързо темпото и 20... и така. Действа! Цитирай
Yves Отговорено Ноември 6, 2009 Отговорено Ноември 6, 2009 ^ Действа, ама ми звучи като някой прийом от Аушвиц Цитирай
AXE Отговорено Ноември 6, 2009 Отговорено Ноември 6, 2009 Учителката ми по пиано ми казваше да свиря даден бърз/възлов пасаж в бавно темпо с метроном.След 20 изсвирвания качвах темпото с 1 единица, докато стигнех до момента, в който започвам да го смотавам. Тогава смъквах темпото с 10 единици и пак по 20 (или 50) повтаряния. Като стигнех до мястото където бъркам вече не ми беше проблем и качвах още и още, докато не объркам отново и пак смъкване с 10 единици, а ако е много бързо темпото и 20... и така. Действа! Подкрепям! Само да допълня, че е важно да видиш какво точно бъркаш, когато си на най-високото за момента темпо и като го свалиш да внимаваш повтарянията да са перфектни (т.е. да го няма тоя проблем). Цитирай
Бицев Отговорено Ноември 6, 2009 Отговорено Ноември 6, 2009 (Редактирано) ^ Действа, ама ми звучи като някой прийом от Аушвиц Ами точно така си е - овладяването на инструмент си е чист мазохизъм (в детската възраст - садизъм). Който е почнал инструмент като малък, са го инквизирали учители и родители. А на съзнателна възраст е въпрос на воля и мотивация (т.е. да имаш силата да си го наложиш и да си убеден защо си струва). Част от цялата методика е способността да се зарадваш от подобрението (дори да е частично). Ако си усвоил първата стъпка към целта, и на това ниво се справяш без грешка - това трябва да те кефи. Ако на всичко гледаш само като изтезание, по-добре е да се откажеш. Добрите педагози умеят да поднасят това удовлетворение - като похвалват (малкия) напредък в определен момент, за да мотивират. Или дават (за почивка и разнообразие) друго - много леко упражнение, което свириш с лекота и се чувстваш guitar hero. И после пак те хвърлят в дълбокия край на басейна. Без пояс. Без да искам май отново отговорих на темата, че най-добре се постига добра техника... с добър учител Редактирано Ноември 6, 2009 от Бицев Цитирай
Ивелин Отговорено Ноември 7, 2009 Отговорено Ноември 7, 2009 То и със щангите си е садо-мазо... Цитирай
Yves Отговорено Ноември 7, 2009 Отговорено Ноември 7, 2009 ^ Ако имаше "анаболи" за музиканти както има за щангисти...щеше да е голям кеф Цитирай
Pwnzorafied Отговорено Ноември 7, 2009 Отговорено Ноември 7, 2009 Извинявам се ако повторя някой пост,не съм чел цялата тема,само до 3та страница г/д. Значи аз сола уча от Licklibrary,например "Learn to play Randy Rhoads the solos'',има ткова и за Ричи Блекмор и т.н,и хубавото е , че дават по 3 бекин трака за всяка песен и всеки е с различно темпо.Например солото на Mr.Crowley има брутално бърз части за мен и в момента само свиря на medium и чат пат fast (нормално темпо).Aко нямаше такива бекинг траци сигурно още щях да вися на Crazy train.Това ме навежда на мисълта , че да започнеш да свириш бързо,трябва да можеш бавно! Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.