Icarus Публикувано Септември 7, 2009 Публикувано Септември 7, 2009 (Редактирано) Напоследък съм си сцепил хъмбъкърите на сплит койл и не мога да се начудя кое ми харесва повече - една или две намотки - и ми хрумна компромисен вариант, който сигурно вече е измислен, ама така и не успях да го открия. Моите сърчинг скилс не са много висок левъл Та идеята е обикновен хъмбъкър с четири жици - едната намотка си бачка постоянно, а другата се увеличава (и съответно намялава) от потенциометър, така че да се постигне компромис между hum-cancelling ефекта и звука на единичните адаптери. Ясно, че за тая работа си има noiseless адаптери, но докато съберем пари, ще ръчкаме с поялниците Та има ли китари с подобни адаптери? Някой пробвал ли е? Дава ли толкова възможности, колкото ми се струва, или е същата брада? Сам бих пробвал, ама това ще стане след седмица поне едит: Тъпо. Баш като я пуснах таз тема, намерих такива китари. Fender Jaguar Classic Player HH Редактирано Септември 7, 2009 от Icarus Цитирай
lizardman Отговорено Септември 7, 2009 Отговорено Септември 7, 2009 Или пък с пуш-пул. http://www.youtube.com/watch?v=5I97IdsctCM Цитирай
Icarus Отговорено Септември 7, 2009 Автор Отговорено Септември 7, 2009 Да ама пуш-пула е същата работа като ЦК ключе, просто е по-елегантно, един вид Цитирай
EAmechaniX Отговорено Септември 7, 2009 Отговорено Септември 7, 2009 (Редактирано) Моделът на Washburn WI-66 (просто такава съм имал) има нещо подобно. Има го и в други модели де... Та става въпрос че, като се връткат тон потовете, дели адаптера. VCC се казваше системата и мисля, че самите потове са такива. Потърси повече инфо в сайта на Уошбърн. Дали потовете не бяха стрео..., не помня. Редактирано Септември 7, 2009 от EAmechaniX Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Септември 7, 2009 Отговорено Септември 7, 2009 (Редактирано) Не е сложно да се направи. Може да се ползва стерео потенциометър, та да е общ за двата адаптера, като е най-добре ако пота е с ключ, който до отваря напълно в "хъмбъкер" положение. Идеята от една страна ми се вижда добра, от друга - не. Добра е, защото дори звука от "шунтираната" бобина да е слаб, то ухото е достатъчно чувствително да усети дори малки разлики. Лоша е, защото ухото е точно толкова чувствително и за шума, който макар и по-слаб, пак ще се чува повече, отколкото при "балансиран" хъмбъкер. Извод: трябва да се пробва на практика. Редактирано Септември 7, 2009 от Evtim Djerekarov Цитирай
EAmechaniX Отговорено Септември 7, 2009 Отговорено Септември 7, 2009 (Редактирано) VCC - Washburn Не разбирам много - нека някой обясни! Voice Contour Control Many Washburn guitars equipped with humbuckers have a feature called VCC, which is currently available only on Washburn. VCC stands for Voice Contour Control and it is a unique coil tapping system that allows players to incrementally blend between a humbucking sound and a single coil sound without the hum normally associated with single coils. In other words, it gives the player the option of a warm/thick humbucker sound, or a thinner single coil sound at the twist of a knob. With VCC at 10 on the guitar knob, you get a fuller, thicker sound characteristic of humbucking pickups. тук има дискусия по темата, но нищо не схващам.. http://acapella.harmony-central.com/showthread.php?t=1480731 Редактирано Септември 7, 2009 от EAmechaniX Цитирай
Icarus Отговорено Септември 7, 2009 Автор Отговорено Септември 7, 2009 Ще го изтествам това като стане време да сменям струните, тоест скоро. Дали мога да се размина с линеен пот, че малко мъка докато намеря логаритмични под 10 кинта парчето. Д**ба. А защо трябва да е стерео? Проблем не би ли бил налице само ако работят два адаптера едновременно? Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Септември 7, 2009 Отговорено Септември 7, 2009 (Редактирано) Ако са 2 пота за двата хъмбъкера не е проблем. А с линеен пот ще е резичко. Можеш да пробваш с логаритмични от Капъша, които са под 10 лв. Едит: Както предполагах, шунтират едната половинка към земя през потенциометъра. Следователно, колкото повече се доближаваме до сингъл койл, толкова повече се увеличава брума. Редактирано Септември 7, 2009 от Evtim Djerekarov Цитирай
EAmechaniX Отговорено Септември 7, 2009 Отговорено Септември 7, 2009 Едит: Както предполагах, шунтират едната половинка към земя през потенциометъра.Следователно, колкото повече се доближаваме до сингъл койл, толкова повече се увеличава брума. Нямаше брум - имал съм такава китара Цитирай
Icarus Отговорено Септември 7, 2009 Автор Отговорено Септември 7, 2009 ^Хм и аз предполагам, че би трябвало да има брум и да се увеличава колкото повече се намаля едната намотка... Но явно не. Освен ако не е имала по-измислена система. @Hillbilly, китарата, да кажем, е експериментаторска Цитирай
Jordan_J Отговорено Септември 7, 2009 Отговорено Септември 7, 2009 Но по темата - както е зададена - нещо не ми е съвсем ясно - двете половинки на хъмбъкъра са вързани автономно ли или? Понеже не мисля, че ако имаш две автономно вързани половинки от един и същи хъмбъкър и ги усилиш докрай и двете - ще получиш 100% хъмбъкър саунд. Все едно да сложиш 2 страт сингъла един до друг и да очакваш да звучат като хъмбъкър. Мисля, че идеята на хъмбъкъра е точно в специфичното вързване на тези половинкиедна към друга, а не просто паралелната им и автономна работа ... Нещо бъркам ли или ми е убягнало ... Цитирай
patient Отговорено Септември 8, 2009 Отговорено Септември 8, 2009 (Редактирано) Е не съм много съгласен с горното мнение - не случайно мид адаптера често се слага с обърната фаза и когато работи заедно с бриджа или нека има хъм-кенсълинг ефект. А относно това дали ще има разлика в звученето - не мога да съм сигурен, но съм съгласен с Евтим, че най-удачното решение е стерео пот. Даже ако се ползва потенциометър за баланс това би добавило допълнителни възможности за разлика от стандартното сплитване с ключ - в средно положение, ще имаме хъмбъкинг режим, а в ляво и дясно ще избираме между двете намотки на хъмбъкера. Мисля, че по този начин и сплитването би станало най-плавно, каквато е целта на заданието. Интересно е и от експериментаторска гледна точка да се види как ще звучи китарката при различен баланс на намотките на хъмбъкера и дали подобно нещо е реално ползваемо. П.П. Абе идеята ми допада. Ще взема и аз да пробвам да си модна тоягата Редактирано Септември 8, 2009 от patient Цитирай
Jordan_J Отговорено Септември 8, 2009 Отговорено Септември 8, 2009 ^ Пич, какво общо има мидъл-а с това, за което говорех по-горе ... Айде стига стрелба напосоки ... Преди малко @docc ми е пуснал РМ с доста добро обяснение на основни постановки. Мисля, че ще е интересно за всички. А то е следното: За да е безшумна работата на две намотки, те трябва да са с обратен (едната спрямо другата) магнитен и обратен електрически поляритет. На този принцип работи humbucker-a. За да е максимално ефективно обезшумяването, двете намотки трябва да са с еднакви показатели (това, обаче невинаги се прилага с цел да се постигат нюанси в звученето). Конструкцията на хъмбъкера може да е: - тип PAF - разработката на Seth Lover патентована от Gibson и използвана широко в последствие от други производители - една магнитна структура + две намотки; - dual true single coil - два фендер-тип single coils един до друг. (Tom Anderson/Schecter; Rio Grande; Don Lace...) - две магнитни структури + две намотки. Срещат се вариации на първия тип (особено при хъмбъкерите със сингъл-размер) по отношение на взаиморазположението, на намотките и магнита (всякаквите 'вертикални' хъмбъкери; Lace 'Holy Grail' ), както и в броя на намотките (Lace 'Sensor'). Цитирай
docc Отговорено Септември 8, 2009 Отговорено Септември 8, 2009 (Редактирано) ... как ще звучи китарката при различен баланс на намотките на хъмбъкера и дали подобно нещо е реално ползваемо. Това се използва напълно реално и то доста широко. При изработката на humbucking pickups през 50-те и 60-те максимална еднаквост на двете намотки се постига сравнително трудно с наличните технологически възможности. Понякога отклоненията са такива, че започва да се отчита осезаема разлика в звученето на два адаптера, които би трябвало да са еднакви. Оказва се, че в дадени случаи постигнатото по този начин звучене е предпочитано и "дефектът" започва да се използва, макар че така страда степента на обезшумяване. Съвременните производители широко използват "небалансираност" м/у двете намотки за постигане на нюанси в звученето (затова и не трябва да се изненадваме, когато установим, че един хъмбъкер шуми (малко, или повече), или шуми повече от друг (различен модел но със сходни характеристики). Редактирано Септември 8, 2009 от docc Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.