metalhammer Отговорено Ноември 25, 2005 Отговорено Ноември 25, 2005 Май никой не го е изтрил .Не искам да спориме кой е по добрияt усилвател, защото въпросната схема е измислена много преди Фендер и Маршал да съществуват. Целият звук се крие (или поне 80%) в главата и тук там някой кондензатор в предусилвателите. За целта просто трябва да се експериментира. Това какви лампи ще се използват не оказва влияние освен на мощността и начинът им на свързване. Известните ЕЛ34 имат руски аналози които са честотно доста по-добри като параметри. Искам да ви кажа, че никои не е открил топлата вода. Просто китарният звук е строго индивидуален... Коментарът ми преди всичко беше относно цената и съдържанието на амп-а. Лично незнам какво има в него но от писаното по горе разбрах, че технически не е кой знае какво. Според мен 5 бона струват не частите а времето за експерименти . тук си написал колкото вярни толкова и грешни неща звука в един китарен усилвател зависи и от преампа и от краиния амп също адски зависи какви лампи се използват във усилватели като фрндер и меса (USA sound) се разчита на изкривяване от преампа и линеен краен амп, при тях крайните лампи са студено биаснати при маршал (BRIT sound) крайните лампи са с топъл биас и оцветяват доста звука друго на ръка е че ел 34 доста подчертават средите като цяло моля те не заблуждавай хората във форума може да си голям гуро в електрониката но явно с китарните ампове изобщо не си наясно Цитирай
niki123bg Отговорено Ноември 25, 2005 Отговорено Ноември 25, 2005 Погледнете и това: http://www.diezelamplification.com/. Преди във форумът им имаше един пост със сравнителни записи с меса. Определено Diezel-а звучеше супер яко, както със малко, така и с много гейн. Лично на мене ми хареса повече, но за съжаление цената е доста висока - няколко хиляди евро (мисля че VH4 беше около 4300 EUR официалната цена). Цитирай
niki123bg Отговорено Ноември 25, 2005 Отговорено Ноември 25, 2005 Ето това вече е странно: DIEZEL ENDORSERS Metallica – James Hetfield Korn – Head & Munky (USA) Limp Bizkit – Wes Borland (USA) Staind – Mike Mushok (USA) Tool – Adam Jones (USA) Nine Inch Nails – Trent Reznor (USA) Smashing Pumpkins – Billy Corgan (USA) Methods of Mayhem – Tommy Lee (USA) Guns ‘n Roses (USA) Ozzy Osbourne (USA) Rob Zombie – Riggs (USA) Journey – Neal Schon (USA) Brett Garsed (USA) Jim Harper (USA) Helloween (Germany) Die Toten Hosen – Kuddel (Germany) Peter Maffai Band – Andreas Becker (Germany) Muse Slipknot Fuel Помислих си, че това е някакъв майтап, но след като порових ето какво пише из нета например за Хетфилд: James Hetfield currently uses a Diezel VH4 as his main amplifier, though he was a fan of Mesa Boogie amps in the late 1980's and all through the 1990's. He was arguably one of the first investors in the company during its rise to fame in the 1980's, having used their coveted Mark IIC+ amp, which is to this day considered one of the very best in the business for high-gain guitar sounds. След като човек толкова вклюбен в Меса е преминал на Diezel, вероятно има за какво. Цитирай
niki123bg Отговорено Ноември 25, 2005 Отговорено Ноември 25, 2005 Ето ги и сравненията (Diezel Herbie, Mesa Mark IV, Mesa Triaxis): http://www.amps.bluestream.de/ За съжаление семплите са в OGG формат и трябва да имате примерно WinAmp за да ги слушате. Цитирай
emil Отговорено Ноември 26, 2005 Отговорено Ноември 26, 2005 metalhammer това е което си написл е все едно да сравняваш клас А, клас B и клас C усилватели.... замисли се малко . Много ясно че ако изместиш работната точка на крайните стъпала ще кривят. За предусилватели съм виждал няколко класически схеми, които се различават по някой друг елемент в корекциите. Друг важен параметър за мен е пресенса. Един кондензатор в обратна връзка може много да промени нещата Цитирай
wolfgang Отговорено Ноември 26, 2005 Отговорено Ноември 26, 2005 metalhammer това е което си написл е все едно да сравняваш клас А, клас B и клас C усилватели.... замисли се малко . Много ясно че ако изместиш работната точка на крайните стъпала ще кривят. За предусилватели съм виждал няколко класически схеми, които се различават по някой друг елемент в корекциите. Друг важен параметър за мен е пресенса. Един кондензатор в обратна връзка може много да промени нещата емиле, метълхамер е прав. 1 кондензатор ще промени честотната лента на обратната връзка, защото евентуално ще сформира хай пас или лоу пас филтър в ООВ. именно на този принцип се основава работата на презенс и резонанс корекциите по китарните ампове. но ти го сравняваш с класовете, които са базирани на фазово разделяне на сигнала и са друго нещо :-D като брит саудна (маршал) и американ саунда (фендер) все разчитат на клас AB. единствените популярни решения от клас А на пазара са на VOX и MESA. Те си имат своя чар, но не за това се говори тук .... много офф отидохме, но трябваше да разсея тази заблуда Цитирай
emil Отговорено Ноември 26, 2005 Отговорено Ноември 26, 2005 да направия уточнение че не коментирам дист каналите... там схеми милиони... Цитирай
emil Отговорено Ноември 26, 2005 Отговорено Ноември 26, 2005 wolfgang ти май си заблуден . Първо не съм обърквал класа с кондензатора. Имах в предвид, че промяната на един елемент може да промени звученето до неузнаваемост. Второ прочети това ВНИМАТЕЛНО: Класа на усилвателите било то лампови или транзисторни се определя от стойността на тока, преминаващ през крайните лампи или транзистори в покой (т.е. без входен сигнал). Идеята на този ток е да премести работната точка на лампата или танзистора в определен участък от преходната им характеристиката (Iвх=f(Iизх)). Тази характеристика най-често в началото е нелиненейна. Ако нямаме ток на покой (клас Б), то ние сме там и звукът на изхода е силно нелинеен, но това може на нас да ни хареса, ако говориме за китарен амп, за HI-FI това е абсурдно. Ако използваме клас А+Б вече започваме да излизаме от нелинейния участък т.е. входния сигнал отговаря в определени рамки на изходния, но това означава че все още имаме малки изкривявания на изхода (под изкривявания нямям в предвид дистер!!!!). Ако тези изкривявания са по-малко от 2-3 децибела човешкото ухо НЕМОЖЕ да ги усети. Ако използваме клас А значи през крайните лампи или транзистори преминава достатъчно голям ток че да измести работната ни точка в линейния участък на характеристиката. Там имаме 99% съответствие между входен и изходен сигнал - за Hi Fi това е супер. За лампов амп - вие ще прецените. Така както виждате можем с една и съща схема да наравим 3 различно звучащи усилвателя. Защо различните лампи и транзистори променят звука? Ами много просто различните елементи имат различен наклон на преходната характеристика затова, ако използваме други елементи трябва да внимаваме дали няма да променим работната точка т.е. от клас А да отидеме в Б или обратното. Това кара музикантите да си мислят че лампите коренно променят звука. Така е... всъщност неможе да се каже че лампите имат линеен участък , но това е тема на друг разговор. Неисках това да става технически спор, защото мисля че знам за какво става на въпрос. Както казах съм 90% инженер и 10% музикант и докато има такива дето си купуват скъпи ампове аз ще имамам какво да ям (и ще пия Джак Даниелс). Ако имах време щях и книга да напиша.... но като гледам никой няма да я оцени или поне хората си мислят, че са наясно с всичко. Не казвам, че трябва да сте съгласни с мен, но това за което писах е самата истина и не съм я измислил аз, ако невярвайте прочетете малко техническа литереатура, а не брошурки от лачени магазини. Ако някой мисли, че мога да помогна с нещо пишете в темата за ремонт и изработка или най-добре ЛС, ако ли не - живи и здрави и Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Ноември 26, 2005 Отговорено Ноември 26, 2005 wolfgang ти май си заблуден . Първо не съм обърквал класа с кондензатора. Имах в предвид, че промяната на един елемент може да промени звученето до неузнаваемост. Второ прочети това ВНИМАТЕЛНО: Класа на усилвателите било то лампови или транзисторни се определя от стойността на тока, преминаващ през крайните лампи или транзистори в покой (т.е. без входен сигнал). Идеята на този ток е да премести работната точка на лампата или танзистора в определен участък от преходната им характеристиката (Iвх=f(Iизх)). Тази характеристика най-често в началото е нелиненейна. Ако нямаме ток на покой (клас Б), то ние сме там и звукът на изхода е силно нелинеен, но това може на нас да ни хареса, ако говориме за китарен амп, за HI-FI това е абсурдно. Ако използваме клас А+Б вече започваме да излизаме от нелинейния участък т.е. входния сигнал отговаря в определени рамки на изходния, но това означава че все още имаме малки изкривявания на изхода (под изкривявания нямям в предвид дистер!!!!). Ако тези изкривявания са по-малко от 2-3 децибела човешкото ухо НЕМОЖЕ да ги усети. Ако използваме клас А значи през крайните лампи или транзистори преминава достатъчно голям ток че да измести работната ни точка в линейния участък на характеристиката. Там имаме 99% съответствие между входен и изходен сигнал - за Hi Fi това е супер. За лампов амп - вие ще прецените. Така както виждате можем с една и съща схема да наравим 3 различно звучащи усилвателя. Защо различните лампи и транзистори променят звука? Ами много просто различните елементи имат различен наклон на преходната характеристика затова, ако използваме други елементи трябва да внимаваме дали няма да променим работната точка т.е. от клас А да отидеме в Б или обратното. Това кара музикантите да си мислят че лампите коренно променят звука. Така е... всъщност неможе да се каже че лампите имат линеен участък , но това е тема на друг разговор. Неисках това да става технически спор, защото мисля че знам за какво става на въпрос. Както казах съм 90% инженер и 10% музикант и докато има такива дето си купуват скъпи ампове аз ще имамам какво да ям (и ще пия Джак Даниелс). Ако имах време щях и книга да напиша.... но като гледам никой няма да я оцени или поне хората си мислят, че са наясно с всичко. Не казвам, че трябва да сте съгласни с мен, но това за което писах е самата истина и не съм я измислил аз, ако невярвайте прочетете малко техническа литереатура, а не брошурки от лачени магазини. Ако някой мисли, че мога да помогна с нещо пишете в темата за ремонт и изработка или най-добре ЛС, ако ли не - живи и здрави и Цитирай
wolfgang Отговорено Ноември 27, 2005 Отговорено Ноември 27, 2005 ... Първо не съм обърквал класа с кондензатора. Имах в предвид, че промяната на един елемент може да промени звученето до неузнаваемост. Второ прочети това ВНИМАТЕЛНО: емиле, тук няма първо-второ видяхме те колко си инжинерен - с 1 кондензатор променяш звученето до нузнаваемост, което за теб е клас ;-) иди чети това - написано е като за музиканти. и ако имаш нужда от още информация - ще ти намерим и по-техничски ориентирани статии. аджеба разбереш защо с тия ламбета правят клас а ампове, с другите клас аб, защо за едни се предпочита катод биас, а за други фиксиран и други такива неща, които не пише в книгите на МЕИ-то и т.н. щото това не се обяснява с формула, а с връзка между слуховият апарат и главният мозък. NO OFFENSE TO ANYONE! шишетата ще усилват и при клас С, но никой не ползва такива решения в музикантска апаратура едно е човек да може да цитира формули и да изчислява, друго е да го докара на звук. успех с Джака ;-) нямам абсолютно никакво намерение да влизам в спор и се извинявам на ТОНИ, че участвах в израждането на темата! Цитирай
emil Отговорено Ноември 27, 2005 Отговорено Ноември 27, 2005 Няма да коментирам . Кой както си иска да разбира... wolfgang сложи 1uF на презенса и виж дали няма да се промени звука... Най-добре недей да разчиташ на ушите си, а бодни скопа на изхода... Успех Цитирай
bobalan Отговорено Ноември 27, 2005 Отговорено Ноември 27, 2005 хихихихи, прав е човека, недей да разчиташ на ушите си, винаги избирай китарните ампове по техническите им характеристики и дълбочината на обратната връзка. Разбира се и по цвета с който светят лампите..... Абе хора, ушите са най-важното, след това онова до което водят... А вие двамата говорите за различни неща според мен. Цитирай
emil Отговорено Ноември 27, 2005 Отговорено Ноември 27, 2005 bobalan Много ясно! Различните хора имат различен слух затова неможе да разчитаме на слуха си когато правим нещо, защото ако на нас ни харесва на този който ще го купува няма да му хареса... а това че говориме за различни неща е така . Аз лично няма да се подпиша в документ в който пише че два усилвателя са еднакви разчитайки на ушите си... Това с цвета на лампите е идейно. Ако се направят със синя подсветка според мен ще се купуват яко.. мерси за идеята . Още утре слагам по един син светодиод... Цитирай
Dylan_101 Отговорено Ноември 28, 2005 Отговорено Ноември 28, 2005 Емиле, напълно съгласен с теб! Оттук натам в спора двете страни стават "точната" и "хуманитарната". Както знаем двете "говорят" на различни езици, така че няма шанс да се разберат. Цитирай
TONY Отговорено Декември 15, 2005 Автор Отговорено Декември 15, 2005 днес попаднах - на това http://www.guitarworld.com/archives/2005/1...world-fa_1.html доста добре написана статия а както се вижда - цените за щатите са си екстра ако бях там щях да спестявам 2 - 3 месеца от скапани Мак Доналдси,УнкълБенси,ДънкинДонатси , Кентъки Фрайед Чикъни и дриги подобни БОКЛУЦИ - , с което сериозно да укрепна здравето си и да си купя един як Кранкещайн Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.