Jump to content
Българският форум за музиканти

Как се композира


Recommended Posts

Та наскоро си взех синтизатор и много искам да напиша музиката на песните си , проблема е там че изобщо незнам какво трябва да направя ( новобранка съм в това ) :) . Приемам всякакви съвети , ПЛС помогнете ! :yes::)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
Отговорено (Редактирано)

Най простия на4ин е сядаш пред клавира и записваш на компа,тел,или квот имаш под ръка. след това слушаш и ако ти е харесало си го преработваш със текста и ако не стане отново и пак наново. :) надявам се да се полу4и нещо.успех! :punk_guitar:

Редактирано от dandi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та наскоро си взех синтизатор и много искам да напиша музиката на песните си , проблема е там че изобщо незнам какво трябва да направя ( новобранка съм в това ) :greenangel: . Приемам всякакви съвети , ПЛС помогнете ! :greenball::no:

Не е нужно да си грешен дявол, за да композираш; трудно е тогава, когато няма визия и идеи, та изсмукваш поредния акорд от пръстите си. Казаното за хармония, полифония, анализ, оркестрация, инструментознание е съвсем вярно и полезно, ала не е всичко - това са инструменти и градивни елементи. Yanni например не е никакъв теоретик, нито може да чете и пише ноти. На "вие" с нотацията е и Brian Eno - мой голям любимец, който е сред най-интересните и оригинални музикални автори след Beatles (той самият казва, че е немузикант). И двамата обаче са креативни и правят много добра музика. В основата е музикалното въображение, слушането на музика в себе си. Ако някой мисли, че като изчете книгите или раздроби и анализира подробно градивните елементи в музиката на Бетовен, ще се превърне във великолепен композитор, то не само че изяжда един голям банан, но и си хвърля обелката под краката. Учебните заведения бълват ежегодно такива никому неизвестни хорица, които творчески не могат да се закачат и на малкия пръст на тези двамата. Творческият заряд си е там, вътре, независимо от обучението; то не може да го вкара. Сещам се и за думите на един педагог по композиция: "Ние не можем да научим хората да композират, можем само да им покажем начините за това".

Можеш да се пробваш още сега. Като за начало, съсредоточи се върху идея и си я избистри. В най-началния стадий може да се бавиш, докато попаднеш на точните тонове. Виж какво се получава и как се справяш с времето. Ако все още считаш, че имаш желание за това и творческо виждане, помисли за развитие в нея посока и за знания. Но без творчески импулс, който да го оживява, цялото музикално познание във Вселената е една суха и безполезна купчина от факти.

Пиша това, защото подкрепям и окуражавам творческото начало у хората. Знам колко е неприятно в началото, когато си несигурен и неориентиран в нещо, да не ти обърне никой внимание и да ти подхвърлят с пренебрежение няколко евтини огризки. Добрата новина е, че не по целия свят е така, а България е само малка част от него. ;)

 

Това са моите 0.05 евро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз напълно подкрепям предното мнение изразено по този въпрос,но все пак намирам хармонията,елементарната теория и т.н. за изкю4ително полезни.е,разбира се ако нямаш идеи те не могат да ти бъдат от полза за композирането но така или ина4е зна4ително те улесняват :greenball:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това казвам и аз, като се има предвид, че имам слабост към теоретичните аспекти, но отбелязвайки, че не е табу иначе.

И добре дошла! :greenball:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До тук съветите са добри но ми се струва че или питанката не е зададена правилно или ние я разбираме не както трябва.

 

1- "Та наскоро си взех синтизатор "- наличие на музикален инструмент със евентуална възмоност за включване към компютър(това дето си мислим че прави всичко което ние неможем)

2-"музиката на песните си "- явно имамаме конкретна идея, мелодия към даден текст

3-"много искам да напиша "- е тука е главното въпросче, иска да напише....

3.1- или иска това което и е в главата да излезе като нотен текст на хартия....

3.2-или има само текст на песен а в главата е вихрушка от ноти и незнае как да постъпи.

 

Е па аз тъй ги виждам нещата, може и да греша :greenball:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Авторката на темата не спомена какъв синтезатор си е взела!??

А относно композирането - много е важна музата (в случая "музът") + всичко изброено дотук. :greenangel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Ами как се композира ли?

Почваш да си дрънколиш по синта (или пианото )каквото ти идва от вътре. И постепенно ще се оформи някаква темичка или мотивче дето ще му се кефиш повече. Почваш с него и после се опитваш да продължиш нататък, така че да ти харесва и така.

 

Ако пък е песен измисляш си мелодията после и слагаш и акорди за акомпанимент (които ти харесват и смяташ че се връзват с мелодията) и като за начало можеш на синта да си харесаш някой стил и да опиташ да изпееш ( или изсвириш със дясна ръка мелодийката на) песничката със този стил сменяйки акордите, които вече си си измислила. После можеш да помислиш за някакво интро и така нататък.

 

По нататък може да промениш нещо в стила от синтезатора така, че да ти харесва повече. Или да се опитваш да си правиш свои аранжименти ама това е доста по сложно.

 

 

Всичко, което са ти казали по горе е много вярно, ама казано по толкова сложен начин, че чак и аз се обърках.

Редактирано от a_c_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега забелязах че колежката е посочила като инструмент-китара.

Това е само в неин плюс. ако и е по лесно може първо да си направи "скелет-основа" и да гради върху него. :hysterical:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Девойката е писала "инструмент:китара" ? Ако знае как да свири няколко известни песни, ще се сети как да си направи и своите, и най-известните художници са станали такива, защото (когато са се учили) са прерисували картините на предшествениците си.

Колегите са прави за теорията, защото не можеш да построиш къща, без да знаеш как точно да наредиш строителните материали, да - можеш да вдигнеш няколко стени, да сложиш и покрив, но ако не са наредени както трябва - утре къщата ще се срути! Така че теорията си е нужна!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също смятам, че теорията е доста важна. Истина е, че човек трябва да има нещо в себе си, но все пак всеки може да се научи на всичко, стига да иска. Но аз винаги съм смятал, че музиката е съставена от строго определени правила, които не можеш да подминеш. Без тях всичко е неравномерно дрънчене, но явно някои просто вътрешно съумяват да спазят всичко така, по начинът, по който човек стъпва равномерно без да знае. Но за това вече трябва много талант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Благодаря Ви за съветите и мнението , много ми помогнаха :) . Да свиря и на китара ,по-точно акостична, :) .Но да композиром на нея ми е по-трудно, за това първо на синтезатора, той е английски MK-928 :greenball:

Редактирано от Dimi4ka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.