Dimi4ka Публикувано Юни 30, 2009 Публикувано Юни 30, 2009 Та наскоро си взех синтизатор и много искам да напиша музиката на песните си , проблема е там че изобщо незнам какво трябва да направя ( новобранка съм в това ) . Приемам всякакви съвети , ПЛС помогнете ! Цитирай
jordanil Отговорено Юни 30, 2009 Отговорено Юни 30, 2009 трудно.Трябва да ти е в главата,да знаеш за хармония,полифония,елементарна теория и т.н.... Цитирай
dandi Отговорено Юли 19, 2009 Отговорено Юли 19, 2009 (Редактирано) Най простия на4ин е сядаш пред клавира и записваш на компа,тел,или квот имаш под ръка. след това слушаш и ако ти е харесало си го преработваш със текста и ако не стане отново и пак наново. надявам се да се полу4и нещо.успех! Редактирано Юли 19, 2009 от dandi Цитирай
kalinpetkov Отговорено Юли 22, 2009 Отговорено Юли 22, 2009 Колегата каза:" ТЕОРИЯ, ПОЛИФОНИЯ, КОМПОЗИРАНЕ и т.н." Цитирай
Steppenwolf Отговорено Юли 23, 2009 Отговорено Юли 23, 2009 Та наскоро си взех синтизатор и много искам да напиша музиката на песните си , проблема е там че изобщо незнам какво трябва да направя ( новобранка съм в това ) . Приемам всякакви съвети , ПЛС помогнете ! Не е нужно да си грешен дявол, за да композираш; трудно е тогава, когато няма визия и идеи, та изсмукваш поредния акорд от пръстите си. Казаното за хармония, полифония, анализ, оркестрация, инструментознание е съвсем вярно и полезно, ала не е всичко - това са инструменти и градивни елементи. Yanni например не е никакъв теоретик, нито може да чете и пише ноти. На "вие" с нотацията е и Brian Eno - мой голям любимец, който е сред най-интересните и оригинални музикални автори след Beatles (той самият казва, че е немузикант). И двамата обаче са креативни и правят много добра музика. В основата е музикалното въображение, слушането на музика в себе си. Ако някой мисли, че като изчете книгите или раздроби и анализира подробно градивните елементи в музиката на Бетовен, ще се превърне във великолепен композитор, то не само че изяжда един голям банан, но и си хвърля обелката под краката. Учебните заведения бълват ежегодно такива никому неизвестни хорица, които творчески не могат да се закачат и на малкия пръст на тези двамата. Творческият заряд си е там, вътре, независимо от обучението; то не може да го вкара. Сещам се и за думите на един педагог по композиция: "Ние не можем да научим хората да композират, можем само да им покажем начините за това". Можеш да се пробваш още сега. Като за начало, съсредоточи се върху идея и си я избистри. В най-началния стадий може да се бавиш, докато попаднеш на точните тонове. Виж какво се получава и как се справяш с времето. Ако все още считаш, че имаш желание за това и творческо виждане, помисли за развитие в нея посока и за знания. Но без творчески импулс, който да го оживява, цялото музикално познание във Вселената е една суха и безполезна купчина от факти. Пиша това, защото подкрепям и окуражавам творческото начало у хората. Знам колко е неприятно в началото, когато си несигурен и неориентиран в нещо, да не ти обърне никой внимание и да ти подхвърлят с пренебрежение няколко евтини огризки. Добрата новина е, че не по целия свят е така, а България е само малка част от него. Това са моите 0.05 евро. Цитирай
леля цура Отговорено Юли 23, 2009 Отговорено Юли 23, 2009 аз напълно подкрепям предното мнение изразено по този въпрос,но все пак намирам хармонията,елементарната теория и т.н. за изкю4ително полезни.е,разбира се ако нямаш идеи те не могат да ти бъдат от полза за композирането но така или ина4е зна4ително те улесняват Цитирай
Steppenwolf Отговорено Юли 23, 2009 Отговорено Юли 23, 2009 Това казвам и аз, като се има предвид, че имам слабост към теоретичните аспекти, но отбелязвайки, че не е табу иначе. И добре дошла! Цитирай
BASHMAISTORA Отговорено Юли 24, 2009 Отговорено Юли 24, 2009 До тук съветите са добри но ми се струва че или питанката не е зададена правилно или ние я разбираме не както трябва. 1- "Та наскоро си взех синтизатор "- наличие на музикален инструмент със евентуална възмоност за включване към компютър(това дето си мислим че прави всичко което ние неможем) 2-"музиката на песните си "- явно имамаме конкретна идея, мелодия към даден текст 3-"много искам да напиша "- е тука е главното въпросче, иска да напише.... 3.1- или иска това което и е в главата да излезе като нотен текст на хартия.... 3.2-или има само текст на песен а в главата е вихрушка от ноти и незнае как да постъпи. Е па аз тъй ги виждам нещата, може и да греша Цитирай
miro2bg Отговорено Юли 24, 2009 Отговорено Юли 24, 2009 Авторката на темата не спомена какъв синтезатор си е взела!?? А относно композирането - много е важна музата (в случая "музът") + всичко изброено дотук. Цитирай
a_c_ Отговорено Юли 26, 2009 Отговорено Юли 26, 2009 (Редактирано) Ами как се композира ли? Почваш да си дрънколиш по синта (или пианото )каквото ти идва от вътре. И постепенно ще се оформи някаква темичка или мотивче дето ще му се кефиш повече. Почваш с него и после се опитваш да продължиш нататък, така че да ти харесва и така. Ако пък е песен измисляш си мелодията после и слагаш и акорди за акомпанимент (които ти харесват и смяташ че се връзват с мелодията) и като за начало можеш на синта да си харесаш някой стил и да опиташ да изпееш ( или изсвириш със дясна ръка мелодийката на) песничката със този стил сменяйки акордите, които вече си си измислила. После можеш да помислиш за някакво интро и така нататък. По нататък може да промениш нещо в стила от синтезатора така, че да ти харесва повече. Или да се опитваш да си правиш свои аранжименти ама това е доста по сложно. Всичко, което са ти казали по горе е много вярно, ама казано по толкова сложен начин, че чак и аз се обърках. Редактирано Юли 26, 2009 от a_c_ Цитирай
BASHMAISTORA Отговорено Юли 26, 2009 Отговорено Юли 26, 2009 Сега забелязах че колежката е посочила като инструмент-китара. Това е само в неин плюс. ако и е по лесно може първо да си направи "скелет-основа" и да гради върху него. Цитирай
Dan Отговорено Юли 26, 2009 Отговорено Юли 26, 2009 Девойката е писала "инструмент:китара" ? Ако знае как да свири няколко известни песни, ще се сети как да си направи и своите, и най-известните художници са станали такива, защото (когато са се учили) са прерисували картините на предшествениците си. Колегите са прави за теорията, защото не можеш да построиш къща, без да знаеш как точно да наредиш строителните материали, да - можеш да вдигнеш няколко стени, да сложиш и покрив, но ако не са наредени както трябва - утре къщата ще се срути! Така че теорията си е нужна! Цитирай
Георги Мърхов Отговорено Юли 29, 2009 Отговорено Юли 29, 2009 Аз също смятам, че теорията е доста важна. Истина е, че човек трябва да има нещо в себе си, но все пак всеки може да се научи на всичко, стига да иска. Но аз винаги съм смятал, че музиката е съставена от строго определени правила, които не можеш да подминеш. Без тях всичко е неравномерно дрънчене, но явно някои просто вътрешно съумяват да спазят всичко така, по начинът, по който човек стъпва равномерно без да знае. Но за това вече трябва много талант. Цитирай
Dimi4ka Отговорено Юли 30, 2009 Автор Отговорено Юли 30, 2009 (Редактирано) Благодаря Ви за съветите и мнението , много ми помогнаха . Да свиря и на китара ,по-точно акостична, .Но да композиром на нея ми е по-трудно, за това първо на синтезатора, той е английски MK-928 Редактирано Юли 30, 2009 от Dimi4ka Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.