Jump to content
Българският форум за музиканти

Пикинг


Evtim Djerekarov

Recommended Posts

Четох наскоро нещо за Economy Picking техника за свирене с перце. До сега бях сжикнал да използвам Alternate picking, където законът е да се свири с редуване на удари нагоре и надолу. При Economy Picking трябва да се свирят по нечетен брой удари на струна например:

 

Alternate picking:

 

--д--г--д--г--д--г--д--г--д--

----------------------5--6--7--

------------5--6--7------------

--5--6--7----------------------

 

 

Economy Picking:

 

--д--г--д--д--г--д--д--г--д--

----------------------5--6--7--

------------5--6--7------------

--5--6--7----------------------

 

 

д - удар надолу

г - удар нагоре

 

Някой пробвал ли го е и какво мисли по въпроса- кой метод е по - добър и дали си струва да се учат и двата начина.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 51
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

струва си определено

економи - арпежи

алтернеит - шред или иначе казано скалички

иначе економито може да се използва и при шреда, немалко китаристи го правят но аз си предпочитам алтернеита, поне засега :)

 

П.С. мисля че преди имаше 2-3 теми по този въпрос :D

Редактирано от Alexi_Laiho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:D

Няма такова нещо като по-добър стил пикинг. Всеки си има приложение и е най-добре да ги знаеш и владееш всичките.

 

Едва ли би изсвирил една песен само с alternate или само със sweep (also known as economy picking :) ).

 

Иначе sweep-а си е по-бърз по обясними причини :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно на мен ми е по удобно да шредвам скали с economy пикинг, защото така съм свикнал... (за добри или за зло... понякога е по удобно :D ) Един от известните китаристи, които често ползват икономи пикинг е Michael Romeo от Symphony X! В едно видео каза нещо от сорта на "You can pick however you want, to get the notes out, that's the important part" (по памет цитирам), аз съм на същото мнение. :guitar: :guitar: :guitar:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sweep и Economy picking са две различни неща .

Правилото при иконъми пикинга (или поне мен така са ме учили) е :

"use the nearest motion when moving from one string to another"

Т.е. при качване (ascending) ,когато преминаваме от една струна към друга ,ползваме два последователни удара надолу ,точно както беше дал за пример колегата

 

--д--г--д--д--г--д--д--г--д--

----------------------5--6--7--

------------5--6--7------------

--5--6--7----------------------

 

При слизане (descending) пък е обратното - удари нагоре .

 

Теоритически погледнато ,иконъми и суийп пикинга са две различни техники ,защото при суийпа се свирят по една нота (най-много две) на струна и в 99% от случаите се ползва само за бързо свирене на арпежи .В смисъл ,всяка от техниките си има своето приложение ,ето защо трябва да се владеят всичките! :D:)

 

В момента се сещам за двама известни китаристи ,ползващи economy picking главно - Marty Friedman и Frank Gambale

 

Аз по принцип ползвам economy picking ,когато свиря джаз-пазажи ,защото ми е по-удобно да акцентирам по този начин ,пък и динамиката е друга .

За метъл предпочитам alternate.

Редактирано от trendkiller
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото ми е известно sweep се нарича самата идея да свириш на две или повече струни с едно насочване на перцето.

Така или иначе няма голямо значение, важното е да ги знаеш и можеш всичките :guitar: :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Практически sweep и economy са едно и също. И наистина, има неща, които е удачно да се свирят sweep, и неща, които е удачно да се свирят alternatе. Тъй като двата вида пикинг звучат твърде различно, спорове кой е по-добър са неуместни. Владеенето и на двата дава по-голяма свобода, така или иначе :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези от вас които са гледали видео уроци или въобще свиренето на Ингви Малмстийн не може да не са забелязяли икономичното му свирене. С малко движения и на двете ръце той постига невероятна скорост. Ингви е новатор в този стил на свирене и по-късно е копиран от китаристи като Майкъл Ромео, Крис Импелитери или Майкъл Анджело и много други.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а аз ползвам економичния стил ма не защото мога да свиря титаничните апержи, ами щото ме мързи да си игра по друг начин, тоя е с малко движения :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз примерно доста време не обръщах голямо внимание на начина по който свиря и интуитивно си свиря с economy, едва в последната година - година и половина почнах да се упражнявам с alternate и в началото ми беше доста трудно, но сега даже ми е по удобно, някакси по-лесно поддържам равномерен ритък, защото ръката се движи като махало нагоре-надолу.

 

П.П. това "д г д" как да го разбираме? :):D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен с обясненията, които е дал trendkiller по-горе.

Иначе всяка техника е удобна за определени пасажи (и за определени хора - да не се лъжем). Аз при скали използвам alternate (иначе губя темпото на дясната ръка и съответно синхрона и с лявата, макар че такива като Майкъл Ромео и Малмстийн явно нямат този проблем), а при арпежи - зависи от скоростта.

Не може да има правила - всеки си решава за себе си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На този екномичния му е проблема, че ако не си навътре в нещата несзнателно се влага повече сила при преминаването. alternate-а ми е много по удобен, щото мога да се отпусна и да държа ритъм като хората, което помага много повече за скороста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено за арпежи се използва еconomi picking a за скали аlternate, но и перото има значение (казвам го за начинаещите). Ако използват твърдо перо, ще е добре то да е средно заоблено, да го държат под лек наклон а захвата да е леко отпуснат. При по-меко перо наклона може да е минимален, дори да няма такъв, тъй като неговата гъвкавост ще му позволи преминаването на следваща струна. Захвата трябва да е здрав. Това е от личен опит. Освен това мисля че с много труд се постига всичко, така че GOO TO WORK :guitar: :guitar: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако използват твърдо перо, ще е добре то да е средно заоблено, да го държат под лек наклон

Аз пък използвам твърдо перо и свиря абсолютно успоредно на струните с него и се получава много чист тон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.