Jump to content
Българският форум за музиканти

Акордиране на пиано. Как да се избегне честото акордиране.


Recommended Posts

Защо клавишите на пианото ми "блокират","потъват" или трудно се връщат в изходно положение ?

 

В повечето случаи блокирането на клавиши е в резултат на промяна във влажността и температурата и не са сериозни повреди.

Температурните промени могат да "раздуят" филца под клавишите. Така се създава по-голямо триене между филца и оста,като по този начин клавишът се задържа вместо да се върне обратно.В много случаи този проблем може да се разреши като внимателно натиснете клавиша на ляво и на дясно няколко пъти за да отворите повече разстояние .Ако филца прекалено се се деформирал ще се наложи да го смени акордьор.

Като натискате в ляво и в дясно задържайте по няколко секунди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • Отговори 69
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Какво се случва ако боядисате пианото си с неподходяща боя ?

 

Няма да усетите разлика веднага.Проблемите идват след няколко години обикновено.Боите и лаковете на различните производители се различават, но основната идея е дървото да "диша" Неправилният лак или боя ще спомогнат по бързото разрушаване на структурата на дървото.Няма да има толкова голям ефект върху звука колкото върху "възрастта" на инструмента.Съвета ми е да не го правите или ако сте достатъчно непреклонни,поне не преди да сте се посъветвали със специалист.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Смяна на сезона!

 

Напомням ви да се грижите за пианата си.Смяната на сезона е най-правилното време да сторите това.

Началото на зимата и края на пролетта са най-стресиращи за инструмента.Това е времето за акордиране.

Вероятно сами ще чуете че не звучи така, както трябва....

За тези които са останали без пари,напомням ви че обещах да акордирам безплатно по едно пиано на месец и го правя.

За останалите-стягаите коланите :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Току-що отидох да гледам едни стари пиана в едно читалище, просто от интерес. И разбрах, че преди няколко години един акордьор от Пловдив е казал, че едното за нищо не става, а другото може да се оправи. И двете са много стари - едното е PETROF още преди комунистическа Чехия (то не става), а това, което става е August Fцrster и е на може би повече от век. Като седнах да посвиря на него някои струни дори не бяха паднали (а не е акордирано от десетилетия може би) и клавишите бяха най-леките, на които съм свирил досега. Звукът беше много хубав. Отворих го - плочата беше бронзова и даже с отлят герб, и с гербове на държави (може би даже на имперска Австрия, но не съм сигурен). Направо си го купих и може би ще ми илзезе тройно да го поправя, но нали излиза звук и то хубав. Но все пак се чудя, дали си заслужава.

Редактирано от Георги Мърхов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А.Фьорстер са едни от най-добрите производители на пиана.Не мога да ти кажа от разстояние в какво състояние е,трябва да го видя.Може би е с виенска механика която е малко по-сложна за поддръжка и ремонт.Като марка си направил повече от добър избор.Прати ми ЛС със снимки за да ти кажа повече(снимай от възможно най-различни ъгли).Скоро реставрирах подобен инструмент и си заслужаваше труда.Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

пияното на моята учителка не е акордирано от 10 години, колко ще струва една акордация и клавишите са запо4нали да потъват и не издават гюникакав звук. Между другото марката на пианото е ALEXANDER HERRMAN.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Здравейте, бих искал да попитам с какъв от достъпните лакове може да се лакира една резонаторна дъска, така че да не й заглъхнат високите честоти? Т. е лак с висок "качествен фактор".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

За повечето стари пиана се използва шеллак.Трябва да се свалят струните за да се освободи място за работа.Не ви препоръчвам да го правите сам.За работа с шеллак се изисква опит.Нанася се ръчно.Ако все пак сте решили да се упражнявате на пиано което не смятате за ценно-пратете ми ЛС и ще ви дам подробна информация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много хубава тема, браво :)

Освен всичко останало ме подсети, че пианото ми трябва да се погледне от акордьор :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Какво може да се направи ако басовите струни на пианото ми звучат все по-мътно и бързо заглъхват ?

 

Едно старо пиано ме подсети тези дни за този проблем.

Най-скъпото и просто решение е да си поръчате нови :headbang:

Има и друго решение-да помолите вашият акордьор да ги усуче.Звичи смешно, но ще ви спести доста пари, поне за няколко години(ако, разбира се, не са в абсолютно трагично състояние).Усукването става по посока на медната намотка.3 оборота обикновено са достатъчни.Ако объркате посоката, обаче, ще постигнете точно обратния ефект.

 

Успешна година на всички !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Искам да задам един въпрос. Преди няколко седмици ми акордираха пианото отново, тъй като през лятото го акордираха след близо 20 години без настройване. Доколкото разбрах първото акордиране се нарича повдигане на строй, а второто трябваше да настрои тоновете на нормалната честота (440 Hz за ла на първа октава). Така или иначе акордьорът не го вдигна до тази честота, защото смяташе че струните могат да се скъсат. Въпросът ми е дали съм се излъгал и човекът просто го е било твърде страх или наистина има вероятност да се скъсат. Споменавам, че пианото е Беларусъ и почти не е било докосвано откакто е купено преди близо 25 години и е стояло на еднаква температура и влажност дълго време. Точно затова се чудя дали струните може да са загубили издържливостта си.Благодаря предварително.

Редактирано от Георги Мърхов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вашият акордьор е действал абсолютно правилно.След такъв период от 25 години рискът от скъсване на струни е огромен.

Това което следва(преполагам и той ви го е препоръчал) е да се вдига с 1/4 тон при всяко следващо акордиране докато се достигне стандартен строй.

За препоръчване е поне месец релаксация между акордиранията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

byschmidt, може ли да кажеш нещо повече за акустичните рояли втора ръка? Интересувам се по принцип, не ми е спешно, но имам като идея в главата си да си купя акустичен роял някой ден, когато си имам собствено жилище и ме интересува при тях каква е поддръжката, кои са слабите места, кои марки от употребяваните рояли се тачат, какво да се гледа при покупка на роял на старо и т.н. Също така ако знаеш, бих се радвал на малко по-конкретна информация (макар че може и да не е точно за тази тема и бих го отделил в нова, ако прецениш) за малък роял втора ръка, който обаче да е наистина запазен и да има качествена механика и звук, колко горе-долу би ми струвал и кои марки са добри? Също така гледам, че има някакви китайски чисто нови рояли Schumann, които са доста евтини, та се чудя - вероятно са големи боклуци?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

CyberGene,

много е обширна тази тема за отговаряне..Разбира се, лидерите са Стенуей и Бьозендорфер.Има много други прекрасни инструменти като Фьорстер,Блютнер,Бекщайн,Петроф....Поддръжката е подобна като при пианата.Акордиране на 6 месеца и всички регулационни практики по механиката когато е необходимо.В началото на миналия век до към 1930 немските и австрийските пиана са с най добро качество.За съжаление в Австрия в момента има една единствена фабрика но затова пък произвежда феноменални инструменти.Ямаха(която по количество произведени инструменти е номер едно в света) произвежда 300 000 пиана и рояли всяка година- за сравнение,австрийската Бьозендорфер прави по 300-400 инструмента за година.Те до голяма степен са запазили традиционните методи на производство.За китайските Шуман,мисля че сам сте си отговорил логично.Всеки инструмент би трябвало да се разглежда според състоянието и изработката му.Няма универсална рецепта.А за това колко струват,аз не съм най-точния човек понеже съм акордьор и реставратор и не се занимавам толкова с търговия.Обикновено свързвам клиентите си и те се разбират най-добре.Цялата тази информация няма да ви помогне много.Когато някой ден намерите инструмент ще ви посъватвам за качеството и състоянието му.Да сме живи и здрави до тогава :)

Редактирано от byschmidt
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

привет,

за самият лак е важно да е влагоустойчив. Само лакирането може да не промени изобщо звука. Резонансните дъски на старите пиана могат спокойно да се лакират и със съвременни лакове.

По важно е когато се свалят струните да се установи дали има още така наречения натиск на струни върху резонансната дъска. Ако е изчезнал напълно, при кърпенето на резонатора може да се възстанови лек натиск. Може да се прибегне и до ново напасване на чугунената рамка, като допълнително се обработва корпуса, където са вирбелите, както и опорните точки на чугунената рамка.

Доверете само на специалист подобни акции, защото съм виждал добре изпипани външни реставрации с чудесно лакиране, но с пропуснати важни детайли, и резултатът е осакатени звуково инструменти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.