byschmidt Отговорено Септември 28, 2009 Автор Share Отговорено Септември 28, 2009 Защо клавишите на пианото ми "блокират","потъват" или трудно се връщат в изходно положение ? В повечето случаи блокирането на клавиши е в резултат на промяна във влажността и температурата и не са сериозни повреди. Температурните промени могат да "раздуят" филца под клавишите. Така се създава по-голямо триене между филца и оста,като по този начин клавишът се задържа вместо да се върне обратно.В много случаи този проблем може да се разреши като внимателно натиснете клавиша на ляво и на дясно няколко пъти за да отворите повече разстояние .Ако филца прекалено се се деформирал ще се наложи да го смени акордьор. Като натискате в ляво и в дясно задържайте по няколко секунди. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
byschmidt Отговорено Октомври 9, 2009 Автор Share Отговорено Октомври 9, 2009 Какво се случва ако боядисате пианото си с неподходяща боя ? Няма да усетите разлика веднага.Проблемите идват след няколко години обикновено.Боите и лаковете на различните производители се различават, но основната идея е дървото да "диша" Неправилният лак или боя ще спомогнат по бързото разрушаване на структурата на дървото.Няма да има толкова голям ефект върху звука колкото върху "възрастта" на инструмента.Съвета ми е да не го правите или ако сте достатъчно непреклонни,поне не преди да сте се посъветвали със специалист. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
byschmidt Отговорено Октомври 22, 2009 Автор Share Отговорено Октомври 22, 2009 Смяна на сезона! Напомням ви да се грижите за пианата си.Смяната на сезона е най-правилното време да сторите това. Началото на зимата и края на пролетта са най-стресиращи за инструмента.Това е времето за акордиране. Вероятно сами ще чуете че не звучи така, както трябва.... За тези които са останали без пари,напомням ви че обещах да акордирам безплатно по едно пиано на месец и го правя. За останалите-стягаите коланите Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Георги Мърхов Отговорено Октомври 28, 2009 Share Отговорено Октомври 28, 2009 (Редактирано) Току-що отидох да гледам едни стари пиана в едно читалище, просто от интерес. И разбрах, че преди няколко години един акордьор от Пловдив е казал, че едното за нищо не става, а другото може да се оправи. И двете са много стари - едното е PETROF още преди комунистическа Чехия (то не става), а това, което става е August Fцrster и е на може би повече от век. Като седнах да посвиря на него някои струни дори не бяха паднали (а не е акордирано от десетилетия може би) и клавишите бяха най-леките, на които съм свирил досега. Звукът беше много хубав. Отворих го - плочата беше бронзова и даже с отлят герб, и с гербове на държави (може би даже на имперска Австрия, но не съм сигурен). Направо си го купих и може би ще ми илзезе тройно да го поправя, но нали излиза звук и то хубав. Но все пак се чудя, дали си заслужава. Редактирано Октомври 28, 2009 от Георги Мърхов Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
byschmidt Отговорено Октомври 29, 2009 Автор Share Отговорено Октомври 29, 2009 А.Фьорстер са едни от най-добрите производители на пиана.Не мога да ти кажа от разстояние в какво състояние е,трябва да го видя.Може би е с виенска механика която е малко по-сложна за поддръжка и ремонт.Като марка си направил повече от добър избор.Прати ми ЛС със снимки за да ти кажа повече(снимай от възможно най-различни ъгли).Скоро реставрирах подобен инструмент и си заслужаваше труда.Поздрави Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
talibanina Отговорено Ноември 13, 2009 Share Отговорено Ноември 13, 2009 пияното на моята учителка не е акордирано от 10 години, колко ще струва една акордация и клавишите са запо4нали да потъват и не издават гюникакав звук. Между другото марката на пианото е ALEXANDER HERRMAN. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sasho54 Отговорено Декември 10, 2009 Share Отговорено Декември 10, 2009 Здравейте, бих искал да попитам с какъв от достъпните лакове може да се лакира една резонаторна дъска, така че да не й заглъхнат високите честоти? Т. е лак с висок "качествен фактор". Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
byschmidt Отговорено Декември 19, 2009 Автор Share Отговорено Декември 19, 2009 За повечето стари пиана се използва шеллак.Трябва да се свалят струните за да се освободи място за работа.Не ви препоръчвам да го правите сам.За работа с шеллак се изисква опит.Нанася се ръчно.Ако все пак сте решили да се упражнявате на пиано което не смятате за ценно-пратете ми ЛС и ще ви дам подробна информация. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
eXile Отговорено Декември 19, 2009 Share Отговорено Декември 19, 2009 Много хубава тема, браво Освен всичко останало ме подсети, че пианото ми трябва да се погледне от акордьор Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
byschmidt Отговорено Януари 6, 2010 Автор Share Отговорено Януари 6, 2010 Какво може да се направи ако басовите струни на пианото ми звучат все по-мътно и бързо заглъхват ? Едно старо пиано ме подсети тези дни за този проблем. Най-скъпото и просто решение е да си поръчате нови Има и друго решение-да помолите вашият акордьор да ги усуче.Звичи смешно, но ще ви спести доста пари, поне за няколко години(ако, разбира се, не са в абсолютно трагично състояние).Усукването става по посока на медната намотка.3 оборота обикновено са достатъчни.Ако объркате посоката, обаче, ще постигнете точно обратния ефект. Успешна година на всички ! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Георги Мърхов Отговорено Януари 30, 2010 Share Отговорено Януари 30, 2010 (Редактирано) Искам да задам един въпрос. Преди няколко седмици ми акордираха пианото отново, тъй като през лятото го акордираха след близо 20 години без настройване. Доколкото разбрах първото акордиране се нарича повдигане на строй, а второто трябваше да настрои тоновете на нормалната честота (440 Hz за ла на първа октава). Така или иначе акордьорът не го вдигна до тази честота, защото смяташе че струните могат да се скъсат. Въпросът ми е дали съм се излъгал и човекът просто го е било твърде страх или наистина има вероятност да се скъсат. Споменавам, че пианото е Беларусъ и почти не е било докосвано откакто е купено преди близо 25 години и е стояло на еднаква температура и влажност дълго време. Точно затова се чудя дали струните може да са загубили издържливостта си.Благодаря предварително. Редактирано Януари 30, 2010 от Георги Мърхов Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
byschmidt Отговорено Февруари 1, 2010 Автор Share Отговорено Февруари 1, 2010 Вашият акордьор е действал абсолютно правилно.След такъв период от 25 години рискът от скъсване на струни е огромен. Това което следва(преполагам и той ви го е препоръчал) е да се вдига с 1/4 тон при всяко следващо акордиране докато се достигне стандартен строй. За препоръчване е поне месец релаксация между акордиранията. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CyberGene Отговорено Февруари 2, 2010 Share Отговорено Февруари 2, 2010 byschmidt, може ли да кажеш нещо повече за акустичните рояли втора ръка? Интересувам се по принцип, не ми е спешно, но имам като идея в главата си да си купя акустичен роял някой ден, когато си имам собствено жилище и ме интересува при тях каква е поддръжката, кои са слабите места, кои марки от употребяваните рояли се тачат, какво да се гледа при покупка на роял на старо и т.н. Също така ако знаеш, бих се радвал на малко по-конкретна информация (макар че може и да не е точно за тази тема и бих го отделил в нова, ако прецениш) за малък роял втора ръка, който обаче да е наистина запазен и да има качествена механика и звук, колко горе-долу би ми струвал и кои марки са добри? Също така гледам, че има някакви китайски чисто нови рояли Schumann, които са доста евтини, та се чудя - вероятно са големи боклуци? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
byschmidt Отговорено Февруари 3, 2010 Автор Share Отговорено Февруари 3, 2010 (Редактирано) CyberGene, много е обширна тази тема за отговаряне..Разбира се, лидерите са Стенуей и Бьозендорфер.Има много други прекрасни инструменти като Фьорстер,Блютнер,Бекщайн,Петроф....Поддръжката е подобна като при пианата.Акордиране на 6 месеца и всички регулационни практики по механиката когато е необходимо.В началото на миналия век до към 1930 немските и австрийските пиана са с най добро качество.За съжаление в Австрия в момента има една единствена фабрика но затова пък произвежда феноменални инструменти.Ямаха(която по количество произведени инструменти е номер едно в света) произвежда 300 000 пиана и рояли всяка година- за сравнение,австрийската Бьозендорфер прави по 300-400 инструмента за година.Те до голяма степен са запазили традиционните методи на производство.За китайските Шуман,мисля че сам сте си отговорил логично.Всеки инструмент би трябвало да се разглежда според състоянието и изработката му.Няма универсална рецепта.А за това колко струват,аз не съм най-точния човек понеже съм акордьор и реставратор и не се занимавам толкова с търговия.Обикновено свързвам клиентите си и те се разбират най-добре.Цялата тази информация няма да ви помогне много.Когато някой ден намерите инструмент ще ви посъватвам за качеството и състоянието му.Да сме живи и здрави до тогава Редактирано Февруари 3, 2010 от byschmidt Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
costa Отговорено Февруари 8, 2010 Share Отговорено Февруари 8, 2010 привет, за самият лак е важно да е влагоустойчив. Само лакирането може да не промени изобщо звука. Резонансните дъски на старите пиана могат спокойно да се лакират и със съвременни лакове. По важно е когато се свалят струните да се установи дали има още така наречения натиск на струни върху резонансната дъска. Ако е изчезнал напълно, при кърпенето на резонатора може да се възстанови лек натиск. Може да се прибегне и до ново напасване на чугунената рамка, като допълнително се обработва корпуса, където са вирбелите, както и опорните точки на чугунената рамка. Доверете само на специалист подобни акции, защото съм виждал добре изпипани външни реставрации с чудесно лакиране, но с пропуснати важни детайли, и резултатът е осакатени звуково инструменти. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.