Jump to content
Българският форум за музиканти

Общи приказки за клубовете, репертоара и още нещо...


Recommended Posts

значи правиш следното. ти поне си в маък град и може да се манипулира.

въртиш постоянно демото на бандата, ако мислиш, че си заслужава и зарибяваш клиентие си. така те ще са чули за бандата и няма да се мръщят. трябва да създаваш атмосфера.

незнам, както прецениш. приемам аргументите ти.

аз съм гледал почти всички оригинали на кавърите, които се изпълняват по барчетата. за мен лично е една голяма илюзия, ако си гедал оригинала след тва да гледаш кавър банда, независимо колко добри музиканти са.

по-приемливо е да иа трибют банда и да си правиш тематични вечери. да кажем днес само металика или юту, ац/дц и тн.

 

ааа, сетих се. можш да манипулираш клиентите със закона за авторско право, като им кажеш, че за кавъри трябва да се плащат авторски права(ларс улрих ги събира) и затова вече не се свирят при теб. (което е истина)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 85
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Проблемът с кавърите

 

според мене не е, че се свирят кавъри - и най-големи артисти правят кавъри, не само в началото на кариерата си. Грешно е, обаче разбирането за кавър като индиго-копие: това върви в кръчма, или на сцена - от трибют банда (bassiscota употреби думата, не аз вкарвам тук чуждици :hysterical: ). А кавър, който заслужава да се чуе е интерпретация - често отдалечена от оригинала (за добро).

 

Някой е внушил на българските деца, че парчетата трябва да се свирят нота-по-нота както големите батковци - 'истинските' музиканти. Това е вярно и полезно за начинаещите: възпитава и слух, и техника. Но те порастват, понаучили са инструмента и дори някаква теория дето им позволява да правят аранжименти - и продължават да си бичат 1:1 (и даже да се гордеят,че са го "докарали точно като оригинала"). То нито е точно, нито това се иска - ако се искаше, има записи на оригинала - хем по-'точно', хем по-евтино...

 

Този манталитет ако може да се прекърши и да се обърнат ценностните представи (че 'точно' е кофти, а различно е всъщност истината) - няма да има проблем с кавърите...

= = =

 

Само забравих да спомена, че който има талант да прави интересни кавъри, той може да прави и интересна авторска музика :)

 

.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да правиш кавър (всъщнсот интерпретация), трябва да имаш СТИЛ. А той се гради след първите няколко години усърдни занимания с инструмента и музиката изобщо. За беда не при всички групи и изпълнители се получава. Това което при 90% от занимаващите се с тая материя хора се получава е, че си остават на ниво - караоке (макар и с инструменти в ръцете и прочее). Което при някои е толкова зле, че също може да мине за кавър (интерпретация).

Няма нищо лошо в това да излезеш и да изпраскаш 2 сесии от 10 парчета на хитове от '70, '80, '90. Публиката ги знае, ти също ги можеш. Всичко е тип-топ.

Занаят. Чалагата с тая концепция е завладяла почти целия Балкански регион. Рокът и Метълът с авторската си концепция обаче е завладял почти целия Скандинавски регион. Въпрос на географско положение ли... не знам?! Може би. Да си негър в Алабама - пак не става.

 

За това в една друга тема повтарям, че е хубаво да има повече банди, повече... повече. Да се мъчат да товорят, някои наистина ще започнат да го правят. И за почивка едно две парчета на Пърпъл или Джудас. През останалото време обаче да правят авторска. Да - 90% ще е пълен боклук, но какво от това. Аз дори мога да науча някое парче на Рейнбоу например, ма като ми е скучно кат го правя, кво - да се застрелям ли!? Още преди 10-тина години има-няма в даскало се опитвах да накарам бандата да правим авторски идеи, отначало - добре, спер, яко, зарибявка и след първия напън за аранжименти, части, хармонии и малко повече вгълбяване, се почваше с рифчета на Металика, Сепултура (и другите дето са фенове, ама не са седнали да отворят табовете точно на тва парче: "О, я дай тва, мноо яко парче!") и рабоата се сговнясва.

И после авторското отива в: "А, тва как беше сега, че нещо го забрайх...". :)

 

То точно там идва и работата на продуцента всъщност... да ги накара да свирят заедно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе как ще интерпретираш, купонясващите в клуба ще кажат че не си добър, ако не го направиш 1:1 и ще те осФирка както го осФирква публиката в гитар хироу. ;) или свириш едно към едно или си аут.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, точно това е и моето мнение по отношение на кавърите. Та като го повтарям, че трябва и кавъри да има - трябва, но да бъдат наистина кавъри, а не да звучат 99% като оригинала. Преди време имаше едно такова мнение на един известен наш съфорумник - трябва да се бяга от детската болест - аз съм луд фен на Металика или на Ричито - дай да свирим Металика или Пърпъл или Рейнбоу.... Наистина трябва да се търси авторската музика - може да не е много добра, но постепенно, постепенно ще се избистрят нещата. Но за кавърите - в миналите ми вече банди винаги съм карал пичовете първоначално да хванем, да научим парчето в оригинал, та след това като решим да му правим баш кавър, наистина да направим нещо като хората. Щото иначе е тъпо една супер начинаеща и неможеща да свири банда да почне да свири нещо и понеже не може да го докара както трябва да го обяви за кавър. Видите ли, ние имаме такова виждане за парчето. Даже сме си правили експерименти - при това успешни да започнем едно парче като оригинала, да го изсвирим до някъде, след това да сменим аранжимента за 1 куплет и 1 припев, след това да се върнем на оригинала или да отидем в друга посока. Само за протокола - правихме Да живее рок енд рола на Васко Кръпката всеки куплет в различен стил. Като почнеш от рок енд рол, та на пънк, та на метъл, на някакъв бавен и тежък блус, накрая даже на сиртаки го изкарвахме. Като погледнеш - лигавщина, щото това беше преди 15 години - не сме и можели да свирим много добре, обаче публиката се кефеше страхотно. Но наистина трябва да се разграничават нещата. Както казва bassiscotta - ако ще е строго специфицирана авторска музика - най-добре е да бъде само такава, публиката да знае какво ще очаква и да го получи. Ако ще е смесица - и това е възможно, но пак да се знае. Ако пък ще се свирят само кавъри - то нека бъдат кавъри. Въпроса е че при авторската музика не може да се създадат толкова бързо традициите в публиката. Една банда, която свири авторска музика може би най-често 2 пъти в годината е добре да минава през един град. Но от тук натам вече трябва да добива популярност като цяло в държавата. Щото ако те чуят есента веднъж, а след това се появиш след 6 или 8 месеца, има много голяма вероятност въобще да не си те спомнят. Ако не си напомнял на хората за себе си през целия този период. Не че няма хора, които ще се заинтригуват, но това са малко наистина запалени фенове. Иначе ако една група търси популярност непременно трябва да напомня за себе си колкото се може повече и по-често.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе как ще интерпретираш, купонясващите в клуба ще кажат че не си добър, ако не го направиш 1:1 и ще те осФирка както го осФирква публиката в гитар хироу. ;) или свириш едно към едно или си аут.

Хе-хе, не е точно така - не изпадай в крайности. Аз съм бил свидетел на не една и две добри банди, които са правили наистина добри интерпретации на разни известни хитове и са се приемали много добре от публиката. Това което го казваш е в сила за извастна част от комплексираните музиканти. Познавам достатъчно и такива. Колкото и добре да се представя една банда все ще намерят някакъв кусур - я звука им не бил добър, я парчето не го били изсвирили както трябва, а може всичко да им е супер ама видиш ли - сценичното им поведение куца и не могат да правят купона... Или пък певицата им била грозна. Всякакви такива може да се чуят. Ние обаче тука бистрим нещата от позитивната страна. Просто искам да се предпазя колкото е възможно от грешни ходове. Да направя така, че в моя клуб да се случват събития от които и групите да са доволни, и публиката да се кефи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

ман, ти съвсем се обърка. как ще възпитаваш публика да уважават авторска музика като им предлагаш нон стоп кавъри?

Редактирано от bassiscotta
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)
ман, ти съвсем се обърка. как ще възпитаваш публика да уважават авторска музика като им предлагаш нон стоп кавъри?

баце, хич не съм се объркал. И ако си чел внимателно, ще видиш че поради причината че за всеки влак си има пътници искам да пусна няколко влака. А кавърите просто трябва да бъдат наистина кавъри, а кръчмарски опит да бъдат изсвирени парчетата.

И освен това да залагам на авторската музика си е наистина голям риск - просто това че някоя банда може да свири готино, че на мен ми харесва (такъв пример съм дал в предните си постове ) въобще не означава, че публиката ще я хареса. Дори да вържа хората и денонощно да им пускам само тая банда.

В заключение искам да кажа - за да съществува сцената има ЕДНО МНОГО ВАЖНО И ОСНОВНО ПРАВИЛО - ТРЯБВА ДА СЕ ПОДДЪРЖА ФИНАНСОВО. НЯМАМ ЛИ ДОСТАТАЧЪНО ПРИХОДИ, КОИТО ДА СА ПОВЕЧЕ ОТ РАЗХОДИТЕ - ВСИЧКО У М И Р А. И ще останем пак само да си клопаме ченетата по форумите.

Редактирано от Slinky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи си ок тогава. с какво друго бих могъл да ти бъда полезен? направи си майспейс или уеб да зяпам как се развива сцената.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи си ок тогава. с какво друго бих могъл да ти бъда полезен? направи си майспейс или уеб да зяпам как се развива сцената.

Майспейс има някакъв, но нямам време да го поддържам - bluejeansclub. А сайт сега е почнал един приятел да ми прави, но му се струпаха много проблеми, така че се забавят нещата. Иначе дай боже да има за всеки по нещо. Както казах - и групите да са доволни, и публиката да се забавлява. Че и някоя пара да остава в помощ на каузата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ ами не е съвсем така, щото повторението е майка на затъпяването... в добрия смисъл... или на зомбирането, ако щеш. Пример за това са последните няколко "хита" на Ред Хот, които са пълна трагедия, но като ги въртяха и въртяха и въртяха, даже аз ги запомних. ;)

Гарантирам ти, че ако групите имат възможност да свирят и свирят и свирят и свирят, през ден тук, там, в този клуб, в този град, и прочее... песните им ще се запомнят от публиката, без значенеи колко са хитови или уникални.

 

Примери - много, от чалагата та до зомбирането на сащците с думички като: terror, bombs, al-kaida и подобни измишльотини

 

Повече банди, повече живи участия. В къщи и на маса всеки "е цар"!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, да де добре е да се свири, свири и пак да се свири. Ама нали трябва да я има тая сцена. И тая сцена да се издържа финансово. За това трябва да се създават традиции. А традиции с нова авторска музика трудно се създават. Когато една банда вече се наложи, това може да стане традиция, ама колко време трябва да мине, за да се наложи една нова, неизвестна банда? И защо в БГ като една банда направи силен първи албум след това или няма никакъв втори или е пълна боза? Така ли се създават традициите? За мен най-важното е сцената ми (тази която се опитвам аз да създам) да функционира. Да си плаща разходите, за да може да съществува. Това е базата - всичко друго вече е следствие. Така че макар много да се повтаряме - от всички тези мнения трябва да синтезирам формулата - как клуба да съществува финансово. Пък след това вече ще му мислим за възпитаването на публиката, за промотиране на нови банди, авторска музика и така нататък.

Аре със здраве и ;)

 

 

 

Иначе съм благодарен за всички отзиви по тази тема, щото има винаги информация от която ще се поуча. Чета целите теми от време на време и си водя бележки. В края на краищата ако няма обратна връзка нищо не се получава. Трябва да знам какво искат и търсят и музикантите, и публиката. За това като пусна сайта на клуба задължително ще има форумче и там . Трябва да събирам колкото се може повече инфо, за да знам отношението на публиката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми имаш изградено и описано ноу хау. единственото което трабва да предприемеш е конкретна стртегия, съответно и тактика в реализирането на плановете. успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повярвайте ми в клубовете няма кой да се вслуша в авторската музика пробвайте се в радиата

А участието в клуб по добре си го представете като репетиция пред 20 души поне няма да плащате наем за репетиционна а за пари въобще и не мислете защото няма да вземете

това е реалността у нас свирете си за кеф и каквото ви кефи а тъпите кавъри дето вървели в " КЛУБОВЕТЕ "

да ги свири който си няма друга работа и време за губене

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.