Jump to content
Българският форум за музиканти

Общи приказки за клубовете, репертоара и още нещо...


Recommended Posts

Аз другарю клубаджия съм свирил по "клубове" 15 години и такива като теб специалисти съм видял как фалират с гръм и трясък само в София бяха 30-40 "клуба" сега има 2-3 и те са пътници правете си изводите сами колко струвате

а за изисквания към групите как и какво да свирят за без пари е просто смешно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 85
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

^За съжаление си прав в общи линии..

Но за "кавърите" мен ме дразни,че повечето разбират под понятието да извадиш парчето 1 към 1 -това не е кавър,и най стария рокендрол ако се изсвири с хъс и душа,пречупен през твоя тип саунд се усеща от хората и това създава настроение (а нали това е идеята?)

Същото важи и за авторската музика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

свиренето на кавъри 1 към 1 се прави само и само да се угоди на собствениците на клубове групата да замести диджея предполагам на никой не му се свирят изтъркани песни и то по тихо ако е възможно все едно си пуснал запис

сакън да не стреснеш някой заспал клиент

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) и това е така,но това не са клубове а кръчми - ако е рок клуб трябва да мачкаш със саунд и енергия -ти си знаеш де,гледал съм ви,май сте от последните динозаври..
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз другарю клубаджия съм свирил по "клубове" 15 години и такива като теб специалисти съм видял как фалират с гръм и трясък само в София бяха 30-40 "клуба" сега има 2-3 и те са пътници правете си изводите сами колко струвате

а за изисквания към групите как и какво да свирят за без пари е просто смешно

А аз другарю разбирач и свирач също съм свирил по клубовете от 1996 година до 2003, достатъчно активно. Свирил съм по за 40-50 лева на вечер и то не на човек, а за цялата група. Свирил съм и по за 100 лева на човек. Никога не сме били супер звезди, но където и да сме свирили, дали пред 30 или пред 300 човека винаги сме правили купона. И половината клуб е идвал да ни пита понякога - абе пичове вие от къде сте, как се казвате (щото често не е имало никаква реклама). И сме свирили повечето кавъри, щото и до сега имаме 10-11 авторски парчета, които също сме свирили (за твое успокоение) - но просто не стигат за цялата вечер. И авторската ни музика се е приемала с различен успех, някой я харесва, друг не, но това си е въпрос на личен вкус. Така че не ми обяснявай на мен как стоят нещата. И понеже съм ги видял, и понеже с моята бивша банда сме постигали достатъчно успехи, знам каква е формулата на успеха. В София нещата са супер изкривени. Свирил съм и в софийски клубове, но тука просто повечето собственици са супер тъпи парчета. За това и няма да има клубове като хората. При нас в провинцията нещата са много по-естествени - заведенията, които правим не са перачници на пари и се издържат от реално получената печалба. За това се старая да постигна баланс във всичко - в това, да имам приходи по-големи от разходите, за да оцелея, в това групите да получават някакъв достатъчен хонорар и най-важното - публиката да е доволна и да става купон. А няма какво да се лъжем - прочети която и да е биография, било то на AC/DC, Deep Purple, Led Zeppelin или на която и да е друга успяла група - всички са започнали да свирят с КАВЪРИ. Но за кой път трябва да обяснявам на НЕРАЗБРАЛИТЕ - трябва да можеш да свири, да направиш кавърите наистина с твоето виждане - да имаш интересен и оригинален аранжимент. И едновременно с това да пускаш по някое и друго парче авторска музика. Много малко банди имат толкова материал авторска музика, така че да заемат цяла вечер в един клуб. И ЗА ПОСЛЕДЕН ПЪТ ТИ ПОЯСНАВАМ, ПУБЛИКАТ ИСКА ДА СЕ ЗАБАВЛЯВА. АКО И СВИРИШ НЯКАКВИ СВЕТОВНО НЕИЗВЕСТНИ АВТОРСКИ ПЕСНИ, КОИТО СА СЪС СЪМНИТЕЛНО КАЧЕСТВО, ПУБЛИКАТА ЩЕ ГЛЕДАТ КАТО ПРЕБОЗАЛИ ТЕЛЕТА. И АКО ТЕ ОСВИРКВАТ, ВЪОБЩЕ НЕ СЕ УЧУДВАЙ. Не че в България няма банди, които правят добра авторска музика. Има и аз каня и ще каня такива банди. Но коя банда ще поканя си е според моята преценка. Ето една известна веселяшка врачанска банда, на която съм голям фен - Докторс ГоГо бенд - е свирила при мен, ще свири и за напред. Не са супер музиканти, но правят много приятна и забавна, особено от към текстове музика. Ако се интересуваш, ще ги чуеш. Също така бях впечатлен много от една друга банда, която гледах на живо в София - Daily Noise Club и имам желание да ги поканя, защото наистина правят КАЧЕСТВЕНА АВТОРСКА МУЗИКА. Но както казах, това са някакви бегли проблясъци в общия мрак. В България в момента повечето музиканти само се изживяват като голямата работа, а няма кой да им каже - пичове свирите много добре като изпълнители, но музиката ви е СЛАБИЧКА. Извадете молива и списъка с песните и драскайте наред - 90% от парчетата не стават. Правете нови. ТОВА Е ПОЛОЖЕНИЕТО.

Айде със здраве и гледай малко по-позитивно на нещата. В следващия пост Малин е пояснил каква е формулата на успеха - трябва да се свири с хъс и насторение. Само така ще те хареса публиката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

^ Не разбирам само защо групата трябва да свири цяла вечер, та авторските парчета не стигали. Обикновенно сет с авторски парчета трае час, час и полвина. Нали за това свирят по 2 или повече групи на вечер, всяка по 1-2 часа. А за кавърите е доста спорен въпроса, и аз се кефя да чуя някоя любима песен между другото, но според мен в сета на група за вечерта не трябва да има повече от 2-3 кавъра. И както казват останалите да е кавър като кавър, не 1:1. Аз лично не бих отишъл на клуб за да слушам как някоя група свири до болка изтърканите рок парчета, свирени до безкрай в клубовете последните 20 год. Ходя да слушам групи на живо само с авторски репертоар и те делеч не са толкова малко и с такова ниско качество, колкото мислите.

Просто както много пъти е коментирано тук нещата са някак сбъркани. Има нещо гнило в цялата сцена за жива музика в България и незнам какво точно. Някак оставам с впечатлението, че хората в България не уважават труда на сънародниците си. Наистина намирам много български групи за готини и на световно ниво като идеи и музика, и какво от това. Истината е, че просто страната е твърде малка и още по малък процент от населението се интересува от алтернативна/различна/некомерсиална и т.н. музика. Отново някой по-горе беше казал, че това се възпитава, но от кого се възпитава. От собствениците на клубове или от обществото? При нормална пазарна икономика би трябвало тези в клубовете да предлагат каквото се търси. А щом не се търси авторска музика, а джу бокс на живо, то това ще се предложи от собственика на клуба. Много разбъркани мисли нахвърлих, а отговор на въпроса за клубовете, групите в България и всичко останало няма...

Дано да се променят нещата, ама надали. Свикнали сме да се дивим на "големите" от чужбина, а на сънародниците си да плюем независимо какво предлагат и така ще бъде и за напред...

Редактирано от pampi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбирам само защо групата трябва да свири цяла вечер, та авторските парчета не стигали. Обикновенно сет с авторски парчета трае час, час и полвина.

 

ТОВА Е!

После ДЖ да пуска музика.

Баси табаетите са хванали местни егоисти.

Я свире ве яз съм клиент, яз съм си платил. Платил си за 1 и 1/2 концерт. да ти е........., а не за да ти плюща квот ти кефне.

 

И Не. Клиентът не е винаги прав.

Клиентът е платил за нещо. Не за всичко останало

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе нещата са много прости.

просто трябва да се поглежда на този вид дейсност като все едно ходиш на изложба, а не на кръчма.

отиваш за да гледаш, а не за да пиеш. пиенето ще се извършва паралелно.

има супер яки беге банди, които свирят авторско.

има и супер яки банди, които свирят и много готини кавъри.

но цялата структура по организирането на свирки е много хаотична.

први се в последния момент. това е и по вина на конкретната банда, както и вина на клубовете.

за да се развият нещата положително трябва да има:

организиран и синхронизиран букинг (да не се предприемат хаотични и случайни свирки)

като за начало

бандите:

да почнат да се уважават и да ходят да гледат и да си сравняват часовниците с кой какво свири как свири.

и се премахват всички гест листи.

да се стергнат малко и да разберат, че това е бизнес и да са по-френдли, а не да се правят нещо средно между американска рок звезда и англиийки брит поп лигльо.

няма приятел, няма приятел на приятеля. трябва да има респект и спазване на принципи.

клубовете трябва:

да почнат да си плащат за организирана реклама - флаери, статии, карета, плакати и тн. за да покажат поне някакво отношение към даден евент.

да таргетират, а не хаотично да се пляскат "където е можело".

ако немогат да се справят с програмата на клуба си да почнат да бачкат с външни промотъри, които да подбират селектирано банди.

и тн.

успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

За клиентите само това ми стига И следващия път като "дойдем"да ви слушам да научите нещо на Металика или Слеър е те тва е положението у нашите "клубове"а ти си свири каквото си искаш

 

 

 

А на клубаджията мога да кажа ако не е кьорав и глух в подписа ми са песните които свири нашата група

Редактирано от temerut
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато кръчмарите поставят "музикантите" на пиадестала над клиента, тогава ще се оправим ;) Тогава публиката ще се научи да уважава труда на артиста !

А ако искате да си взема оборудването за х бона, да сложа годините прекарани в усъвършенстване на това, което правя и за 50лв да ме караш да свиря, докато някакви пияни чички викат : Дай онова парче...!? Хахаха - не,благодаря ! Аз бих ти дал 50лв само за да не ме заминаваш :girl_witch:

 

 

Овен това много се спекулира с авторски/кавъри !

За мен има групи,които свирят добре и които не свирят добре !

 

А свирещите добре също са два вида - такива,които са банди за слушане(яки музиканти,свирещи хубава,но некомерсиална музика) и банди за куфеене(свирещи супер популярни парчета,авторски или кавъри)

Ясно е,че понеже Бг слушателя няма добра музикална култура, вторите са по-вървежни(бандите за куфеене) От тях обаче едва ли има повече от 3-4,които могат да си позволят да свирят само авторска музика. Аз се сещам за Сигнал,БТР,Ку-Ку бенд...в момента други не ми идват :/

 

Както и да ги въртим нещата, винаги идваме до можещи и неможещи. Като тези 2 определения не се отнасят само до изпълнителските умения ! Важно е как ще се "продадеш". Как изглеждаш на сцената,как си си подбрал репертоара,как си наредил сет-листа за серията. Защото ако се касае до клубно свирене(не концерт) - идва Гошо,който е взел заплата и води гаджето да я черпи и му дреме дали ще свириш авторска или кавъри... Той иска да се забавлява ! И ето тук идва тънкия и неясен за собствениците момент ! Гошо трябва да знае,че не всичко му е позволено ! Че не може да реве - дай Металика,дай Лепа Брена ! Шефовете трябва да плащат адекватно на бандите, както и бандите трябва да са адекватни ! Едното е свързано с другото ! Не може да даваш по 30лв и да очакваш групата да размаже ! И после като не стане,да си кажеш,че момчетата са виновни ! Не - ти си виновен,че не си дал пари за по-добра банда,за по-хубава реклама,за охрана,която да изхвърли Гошо,ако много знае ;) Нещата са колкото сложни,толкова и прости ! И вече живеем в 21век ! Трябват пари ! Музиката е бизнес ! Като нямаш кинти и търговски нюх - не се занимавай ;) Желанието не е достатъчно и не е оправдание !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Офф, пичове, тъкмо след известно време обсъждане, бяхме стигнали до достатъчно разумни изводи, какво, защо и как да се прави, за да може да постигнем максимален успех, да има някакъв положителен резултат за всички, които клубното свирене касае и другаря темерут пак си започна неговата като развален грамофон. И се започна отново една дандания, кой крив, кой прав, кой за колко трябвало да свири, КОЙ КАКВО ТРЯБВАЛО ДА СЛУША И ЗАЩО ТРЯБВАЛО ДА РЪКОПЛЯСКА. Според мен, това е само избиване на комплекси от страна на музиканти, които са добри, но просто не са намерили реализация и сега само злобеят типично по байганьовски, защото някой се интересува да направи нещо полезно. И обясняват как нямало да стане. На мен ми е все тая, щото има една поговорка - кучето си лае, кервана си върви. Не искам да обиждам никого тука и ако съм засегнал някого моля да ме извини, обаче няма да търпя мен да ме обиждат, държейки ми поучителен тон. Аз събрах някаква информация от страна на музикантите и ще се постарая да я използвам за развиване на клубната сцена. Не по-малко важно е да събера информация и от страна на клиентите, защото те дават парите. А ДРАГИ КОЛЕГИ, МИСЛЯ ЧЕ Е КРАЙНО ВРЕМЕ ДА РАЗБЕРЕТЕ СТАРАТА ПОГОВОРКА - КОЙТО ДАВА ПАРИТЕ, ТОЙ ПОРЪЧВА МУЗИКАТА. Може да сте най-големите музикални гении в света, може след години да ви боготворят в цял свят, но запомнете - никой не е по-голям от публиката. Тя ви прави звезди. И забележете - публика има за всички, въпроса е не да я възпитавате. Щото тук ми звучите като ДРУГАРЯ ТОДОР ЖИВКОВ. КОИ СТЕ ВИЕ, ДА ВЪЗПИТАВАТЕ? КОЙ СЪМ АЗ ДА ВЪЗПИТАВАМ? Ние може само да предлагаме един продукт - вие музиката си, аз съм дистрибутор и имайки сцена - предлагам вашия продукт директно на публиката. Аз съм свързващото звено - каня групата, каня публиката и от там нататък вече топката е у вас. Вие трябва да докажете на публиката, че не е сбъркала че си а платила билета за да ви гледа и слуша. Нещата на практика не са много сложи. Но както в предния си пост казах - може би 90% от авторската музика в БГ е просто слабичка. Особено на софийските банди. Моля да ме извините, но това е факта - голяма част от софийските банди са МЪРЗЕЛИВИ И ЛАКОМИ - обичат да НЕ свирят много, а да вземат големи хонорари. Е ще си седите в София тогава, ще си свирите в клубовете, които другаря Темерут цитира, ще се настъпвате по палците и ще плювате по форумите. Ако искате да успеете - трябва да се раздавате за публиката. Ако раздаването ви доставя удоволствие и свирите с хъс и тръпка, както Малин написа в един пост по-нагоре, тогава публиката наистина ще ви хареса и ще ви боготвори. И където да се появите винаги ще става лудница. Иначе нищо няма да се получи. Е, и в София има хубави банди, някои от тях са свирили при нас, останали са доволни надявам се, най-малкото защото винаги съм им платил колкото сме се разбрали и най-вече - всички са идвали повече от веднъж при нас. Но нито една от тези банди явно не е на другаря Темерут, надявам се. Или и да е била, не съм говорил аз със него и не съм му обещавал хонорар. Защото имаше един период от няколко месеца, когато аз не се занимавах с нищо в клуба. За щастие или не, в момента вече всичко в клуба зависи от мен и за това от преди месец-два пуснах разни теми, задавах разни въпроси, за да имам информация - как стоят нещата от към музикантите. Преди просто бях един от съдружниците, които се занимаваха с този клуб. Така че поздрави на всички, още веднъж се извинявам, ако съм попрекалил с резкия тон, но вече се издразних да се повтаря едно и също и да ме слагат под общ знаменател с разни други собственици на клубове, които са виновни за всичките ви нещастия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога да ви дам пример с добър клуб в София в който свирим вече два пъти.Претъпкана зала и прикрепения към нея бар.Отлични условия за добър концерт.Става дума за Чешкият център в София.Разбира се това си зависи и от музиката.По принцип не свирим по клубове.Но това е едно приятно изключение.И двата концерта който имахме там се получиха много добре а и отношението от страна на организаторите беше прекрасно.Ние сме от тези групи които не стават за забавление и никога не сме свирили кавъри а и не смятаме да го правим.Групата се казва Лот Лориен.Между другото сме свирили и в Бекстейдж и там беше много добре пълен клуб прекрасна публика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично впечатление от клубния живот в София

 

Току-що се прибирам оттам. Бях за два и половина дни по делова работа и с много заета програма, но исках да чуя жива музика (не ми се случва често да си прескачам). Имаше концерт на група Ние в Бекстейдж. И във форума беше обявен, и запознат човек ми го препоръча - та реших да ги чуя.

 

Имаше концерт, ама нямаше концерт. В последния ден го отмениха, по причини, които останаха тайна :D

 

Това честа практика ли е в клубовете? Пряко впечатление от жива сцена ще добия някой друг път... (като дойда през 2012-та, макар че работя по въпроса да е по-скоро... )

 

:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

при мен също се е случвало да отпадне участие на банда. Ето например на 1 май се случи. Предната вечер ми се обади вокала на бандата и каза че е с темература, не можеше да говори, та камо ли да пее. И кво да направя - тяхното участие отпадна. Друг е въпроса, че когато създадохме нашия клуб преди около година ние си бяхме все още действаща банда. Класически рок квартет китара, бас, барабани и вокал. И ако се случваха подобни събития си свирехме ние. Друг е въпроса, че се вече не съществуваме, обаче пак имам резервни варианти с местни музиканти от Ботевград. Така че случва се да отпаднат концерти, при това по обективни причини. Въпроса е, да има резервни варианти, защото клиентите на клуба не трябва да бъдат разочаровани тотално. Ето, ако ти си държал да гледаш точно конкретната банда, много трудно ще ти се оправи настроението. Но въпреки това, ако импресариото на клуба (а то трябва да има такъв) си постарае, може да намери банда във същия стил и да я пусне да поеме вечерта. Друг е въпроса, че в БГ по принцип си няма достатъчно банди на ниво, камо ли във всеки стил да има и такива, които да бъдат винаги резервен вариант. А като се добави това, че много от клубовете не печелят кой знае колко пари, този вариант почти отпада. Имам пред вид, да викнеш банда в последния момент да свири, нали се сещаш, че трябва да им дадеш доста по-голям хонорар от колкото обикновения. Ако бандата са наистина добри професионалисти, разбира се :) . Хайде със здраве!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.