fake Отговорено Януари 19, 2006 Отговорено Януари 19, 2006 Глаа готов съм да ти стана роуди ами той уж цецко ми е роуди ама чат пат,биричката му идва в повече и забравя за задълженията си Цитирай
cecko_affection Отговорено Януари 22, 2006 Отговорено Януари 22, 2006 Браво бре Батка...хората ше ни са смеят... ААА-иначе съм готов да ти стана роуди-300 кинта на месец и си уреден Цитирай
NeonGod Отговорено Януари 30, 2006 Отговорено Януари 30, 2006 кавто саунд си направиш на 4ека сас такав ще излезеш.То е близо до акьла. Нали за тва се праеи тоя саунд4ек Цитирай
Mephistopheles Отговорено Февруари 1, 2006 Отговорено Февруари 1, 2006 Е, а случвало ли ви се е да си направите чек-а и след вас да излезе следващата група д аправи саунд и да ви преебе всичко затва нали знаете - глупавите помнят, а умните си записват Цитирай
Katsko Отговорено Февруари 1, 2006 Автор Отговорено Февруари 1, 2006 ми то тва се подразбира бе със записването на разни кубета и процесори и лайна...а иначе на пулта ако нема отделни канали за групите е работа на озвучителя да си запише,не на групата Цитирай
bonzo Отговорено Февруари 1, 2006 Отговорено Февруари 1, 2006 Аз съм много виновен,защото често ми се случва да закаснявам,понеже съм творец човек,отвеян,шматка и тн.В повечето случаи не е фатално,защото повечето случаи са в клуб,а там барабани се озвучават само с майк на касата.За свирене в клуб препоръчвам на всички малко по на ти с техниката ако им е кофти озвучителя просто да му кажат "ей пич я по-добре си почини днес ние ще си направим звука"Ебаси не е толкова трудно просто някой трябва да слуша какво се случва отпред.А за голям концерт -ако е зле озвучителя ,каквото и да направиш не може да стане по-добре.Същото ако е зле групата Съществува една връзка между музикант и озвучител и поради тази причина някои хора си работят цял живот с един и същ озвучител.Например когато за първи път свирихме с озвучаването на Ники Брадата правихме чек 40 минути,вторият път 30 ,и така и вече за 10-15 минутки сме готови и изкарваме много добър звук. Цитирай
Mr.Bungle Отговорено Март 27, 2006 Отговорено Март 27, 2006 ммммммдамм тва е доста вярно! Тва лично мен доста ме дразни . Все пак 2 пъти ми се случва !! Според мен тва хич не е за пренебрегване але .... мамата Цитирай
Mr.Bungle Отговорено Март 27, 2006 Отговорено Март 27, 2006 Става6е вапрос за претупването от страна на озвучителите Цитирай
Sandman Отговорено Януари 26, 2008 Отговорено Януари 26, 2008 (Редактирано) Интересна тема! Моя опит: 1. Никой, никога, по никакъв начин не се чува от мониторите и няма как да го убедиш, че в същност всичко си е наред, докато не ги изключиш, за да му покажеш, че в същност проблема е бил в него. 2. Всеки свири с каквато си динамика му скимне(т.е. хубво са репетирали парчетата, но чисто като нива - никой не го е еня и съответно се получава манджа с грозде върху, иначе добрия аранжимент), съответно озвучителя, ако е някой на който му пука, се стреми да прави нов звук за всяко парче, така, че всичко да е балансирано като нива. 3. Важи за рок и метъл - винаги по някое време(по-често още на 2-рото парче) барабанистът се въодошевява и решава, че е останал сам на сцената - започва да блъска като хамалин и отново насира звука. 4. (асъл по темата) На саундчек всички се правят, че свирят и всичко си е наред, но като дойде време да ударят 1-вото парче - минимум 5 канала клипват. И съответно, ако си решил да се правиш на висококвалифициран професионалист и си оставил мастъра на 0 Db (както и би трябвало да бъде, но в един по-добър Свят), става интересно светлинно шоу на пулта! Мойте хитринки: 1. (по време на концерта, клавириста или китариста ми правят знак да ги вдигна) Правя се, че пипам нещо по пулта. - Сега добре ли е? - Идеално! Причината за това е, че просто като те видят, че пипаш пулта започват да слушат и ето по този повод и успяват и да се чуят! 2. Ако все пак упорстват (важи най-вече за певаци), че ги няма в монитора - Mute на Монитора и въпрос: "Сега как е?" Обикновено правят странна физиономия от типа (верно бе). 3. На саунд чека правя нива и след края на саунд чека ги свалям с половин до 1 единица. Често за барабанчето ползвам копченцето -20Db Често пъти един концерт се превръща в надлъгване между музиканти и озвучител, а би трябвало всички да работят за общата кауза - добър звук! Така, че скъпи музиканти един концерт да стане като хората от към звук се иска освен озвучител и мислеща и чуваща банда. Не - ние ще си свирим, както ни дойде, пък той озвучителя ще се оправи! И после - ама тоя за нищо не става звучахме отвратително! (За щастие никой не ми го е казвал до сега, но все пак...). Редактирано Януари 26, 2008 от Sandman Цитирай
bombjack Отговорено Януари 31, 2008 Отговорено Януари 31, 2008 има една простичка рецепта ! всяка банда трябва да си има адекватен собствен озвучител !!! или да попадне на човек на който не му е все тая как ще звучи групата ! Цитирай
Danny47 Отговорено Януари 31, 2008 Отговорено Януари 31, 2008 (Редактирано) Интересна тема. Аз не съм компетентен много, но само ще отбележа от страната на барабанистите, че където и да ида НИКОГА не чувам каса в общия микс. Това е много важно, особено за метъл. Толкова ли никой не мое да вдигне една каса в монитора да му е*а майката. Редактирано Януари 31, 2008 от Danny47 Цитирай
Katsko Отговорено Февруари 1, 2008 Автор Отговорено Февруари 1, 2008 ми в повечето "монитори" по клубовете - НЕ иначе дет' се вика - искай, за да получиш Цитирай
yotzzo Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 (Редактирано) Тая тема къса нерви...Сетих се за всички гадости свързани с чековете.Всяка група трябва да си има озвучител,както казва колегата.Освен това за саундчек НЕ СЕ закъснява и НЕ СЕ претупва. И го тормозиш озвучителя,ако го мързи или се е разбързал,мрънка и се чеше.Ама групата трябва да знае какво иска и да не се мотае с кабели,поялници тиксо и макетни ножове... Оня номер си пипането по пулта скоро се опитаха да ми го проложат,ама аз докато не чуя ,че има добър баланс не мирясвам Редактирано Февруари 3, 2008 от yotzzo Цитирай
Грация Отговорено Февруари 4, 2008 Отговорено Февруари 4, 2008 Закъснението за репетиция и чек са нещата, които могат да ми скъсат нервичките!!! Не, че не ми се е случвало, ама като ти се прецака организацията хващаш първото такси за ушите и компенсираш. А не 4 човека се шашкат и бързат като за самолет и петия, понеже го забавила мацката/майката/кучето/хапването и т.н. и понеже не му се набива с 6лв - всички седят и него чакат... Ако не ти се занимава с чека и искаш по-бързичко да ходиш да спиш/хапваш/пиеш/........ и после ти е кофти звука - не се сърдиш на никой друг, освен на себе си!! АЗ, С ТВЪРДЕ СКРОМНИЯ СИ ОПИТ май съм попадала само на 1 озвучител, който не държеше да си изпипа нещата максимално. Даже в повечето случаи те са по-настоятелни за по-дълъг чек, отколкото самите музиканти. Пак казвам - имам скромен опит, а вероятно и късмет на начинаещия За чека: 1. Наистина съм се убедила, че излишното враждебно ПРЕДубеждение само може да оплеска нещата. И музикантите (повечето нормални) искат да зазвучат добре и озвучителя иска да се получи същото, най-малкото за да не му горят ушите после! 2. По време на самия чек е може би най-добре да слушаш ПРЕДИМНО своя инструмент и да не прекаляваш с умуването кое къде да се пипа (за другите инструменти). Накрая, СЛЕД КАТО озвучителя смята, че всичко е Ок, а ти чуваш нещо, което не ти харесва - казваш възпитано и нещата се оправят най-често. 3. Ако не чуваш нещо в мониторите по-добре си кажи, а недей да хулиш озвучителя като омажеш всичко на лайфа после. 4. Това наистина не е момент за репетиция. Аз лично като "певица" държа да изсвирим едно парче, което е по-леко и вокалите се чуват ясно и едно, което е по-брутално и вокалите обикновено се губят. За останалите не знам как стоят нещата - ама вярвам, че могат и те да си измислят подобна схема... Забелязала съм, че най-добър (за мен) звук правят хората, които и свирят, и пеят. Най-често - пеещи китаристи. Знаем колко е деликатен (и обикновено в ущърб на вокала) баланса между китарата и гласа. Цитирай
Адам Отговорено Февруари 4, 2008 Отговорено Февруари 4, 2008 Интересна тема.Искам да споделя и личното си виждане по върпоса. Ние специално на повечето си участия държим да си правим сами звука.Мисля,че се получава доста добре,всички сме доволни,никого не обвиняваме ако има проблем,а като видим,че и хората се кефят и идват при нас с думите 'до сега не съм чувал по-як саунд в клуб' - какво повече да искаш.Ако има нает озвучител,отиваме при него,всеки си знае какво иска като звук,който след това ще звучи добре като засвирят всички,изслушваме се и т.н.Но когато някой озвучител тръгне да ме убеждава,че аз звуча добре,а в същото време като се чуя не мога да позная,че това съм аз - съжалявам,не искам да обидя никого,но тази няма да я бъде.В такива случаи се е стигало и до крайности. Относно закъсненията - на всеки може да се случи и никой не е застрахован,но да не се превръща в система.Обикновено всички идваме на време,но се е случвало някой да закъснее ако са го задържали в работата,заради задръствания и т.н.Също така се е случвало 2 часа да чакаме озвучител /не помня дали се появи в крайна сметка/. За времетраенето на чека - твърдо съм убеден,че един чек трябва да продължи колкото е нужно.Разбира се не е приятно ако се свири в клуб,да започнат да влизат клиенти преди да е свършил,но понякога се налага.При едно познаване на апаратурата,с която се работи,времето се свежда до 15-20мин.,разбира се имало е случаи нещата да се закучат и настройването да продължи 2 часа и половина.Дори в такъв случай мисля,че не трябва да се допусне претупване на нещата. Сега за озвучителите - с няколко човека,които са писали в темата съм работил лично и мога да кажа,че си разбират от работата/да не споменавам имена,за да не пропусна някой/.Споменахте проблемите с мониторите и това кой какво чува на сцената.Забелязал съм,че все още има озвучители,които започват и правят чека на пуснати монитори.Как няма да има такива оплаквания? За мен най-правилният начин е да се направи звук с изключени монитори,за да може всеки,който се мисли за Петручи,Портной и т.н. да види колко и какво чува от саунда,който излиза от централното т.е. нищо,тогава да му се пусне монитор.Забелязал съм,че тогава и най-големите звезди казват 'А , сега се чувам' ).Но каквото и да си говорим,работата на хората,занимаващи се със звук не е никак лесна,най-вече поради причините изброени от Sandman. Какъв е изводът другари и другарки - ходете си на чековете/и най-големите звезди го правят/,работете в екип с хората,които си изкарват хляба с това и уважавайте труда им,а ако не сте недоволни и мислите,че ще се справите сами - договорете се да си правите сами звука. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.