Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

Абе свирене му е майката...

това ми хареса..., когато се научим да свирим и пеем, тогава вече можем да имаме претенции за звук, микс, мастер... и т.н.

Поздрави на всички!

  • Отговори 83
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

Е той ВСТ го каза. Като се научим да свирим и да пеем. Кога ли ще стане. И аджеба ЗАЩО до сега не съм чул едно БГ нещо което да е на световно ниво. Ама едничко. Айде дайте някое МНОГО ДОБРО Бг "нещо" да чуя.

Отговорено (Редактирано)

^ Не съм съвсем съгласен. Какво точно разбираш под "световно ниво"? Аз лично го разбирам така. Мп3ка в листата ми се пуска след някоя друга (на световноизвестна банда, "призната") и на мен не ми прави лошо впечатление. Примерно след Металика ми се пуска групата на Пенка и аз не правя разлика, музиката ме кефи и записа ме кефи (не звучи като пържене на яйца или каквито други примери те кефят). И звука да ме кефи много!

 

Ами ето няколко неща, които за мен като звук са на "световно ниво" (каквото и да значи това)

 

 

Little bliss, постнато горе

Последният албум на Налбантов от форума

 

Тези неща ги казвам от мястото на слушател. Нямам ухо за миксиране и мастериране. Мога да кажа само дали едно нещо ми звучи добре или зле (не музикално ами звуково).

А позицията на слушател мисля, че е позицията на масата или?

 

 

едит: за пример за нещо, което въобще не ме кефи като звук е Ахат, "черната овца". Ще ме прощават всички фенове, но за мен звука е отвратителен, на мп3ката дето имам. Песента иначе ме радва. ;)

Редактирано от Fenix
Отговорено

Ами например новото парче на O.H. - Killing Machine звучи трепач, нищо че още не е мастерирано, както пише на страницата им в майспейс:

www.myspace.com/ohband

Съвсем случайно попаднах на бандата. Даже не ги бях и чувал. ;)

Значи все пак има хора, които вместо да си чешат клавиатурите, правят продукция и мачкат!

Не знам къде е правен този им запис, но предполагам е правен тук в България и според мен не отстъпва на записи на чиждуте банди в тоя жанр.

Та дори и на Pantera, ако щеш.

Отговорено

...ам и аз я прочетох тази тема - почти цялата ...

...та не ми узря главата,че форума става само за губене на времето...

...та кво смислено се каза в тази тема,освен,че в Mixing и Mastering-а има няколко професии,за които в БГ няма добре подготвени кадри ?...

...ама как да се развие една тема ,която започва така "Трябва да кажа че съм много приятно изненадан как общото техническо ниво (в раздел Звукозапис сме) изглежда доста високо. "

 

...та за Миксинга и Мастеринга мението ми - хубави работи са тези Рабти...само да имаше нужда от тях...

...Призрака на "Направи си Сам" дълго ще броди из музикантските среди в БГ ... докато коренно не се променят нещата в БГ Бизнеса...

...Миксинг и Мастеринг ще има когато се появи и нормален Бизнес...

...дотогава с Крактнат Софт и с Ефтини Играчки - толкова ще е...

...без Пари - така е...

 

 

...тези Американо- Европейските Бандички дето "ги зареждаме в Плеарите" са Завършени Продукти, за които не е платено само за Миксинг и Мастеринг,че да звучат така ...

...много са факторите и са комплексни...

...пак да кажа - не очаквайте БГ продукциите скоро да доближат онези стандарти...

...може и да стане нещо ако някой БГ Продуцент му Уври Главата и закара някоя Банда или Изпълнител към Острова,Германията или Щатите и хвърли една Торба Пари , които БГ пазара никога няма да му върне...

...и все пак някое Изключение от Правилото винаги може да изкочи ...

Отговорено
Е той ВСТ го каза. Като се научим да свирим и да пеем. Кога ли ще стане. И аджеба ЗАЩО до сега не съм чул едно БГ нещо което да е на световно ниво. Ама едничко. Айде дайте някое МНОГО ДОБРО Бг "нещо" да чуя.

 

Подозирам, че дебатите тук са предимно около рок музиката и дори - предимно около 'по-тежките' и форми.

 

Иначе в най-широкия спектър от жанрове има доста изпълнения и записи на световно ниво:

 

- Много от българските оперни певци, включително много от техните записи, правени в България

- Някои от класическите ни музиканти. Минчо Минчев,например, както и Софийски Солисти бяха в дадения период не само световни имена, но някои от записите им (правени в България) се считаха еталонни като меломански продукт за тестване на скъпи HiFi системи и се преиздаваха без изменение от водещи грамофонни къщи.

- Джазови музиканти от няколко поколения са стигали върховете (някои и днес са там). Като аудио записи албумите на Банана с втория картет (с Марио Станчев) бяха на световно ниво, също повечето записи от Първо Студио с Биг Бенда и по-малки негови под-формации бяха на ниво.

----

- от 'рок' музиката може би единствено записите на ФСБ (по-специално - онези от края на аналоговата епоха) бяха (или се доближаваха) до световното ниво.

 

Като цяло, звукозаписната колегия в България (по мое скромно виждане) беше достигнала върха си към края на аналоговата епоха и винила. Дълги години гонене на по-напредналите, (само)учене и не на последно място някои държавни инвестиции - създадоха условия да се правят прилични звукозаписни продукции.

 

После дигитализацията не можа да повтори тая "крива на научаване", защото беше рано прекъсната от разрушаването на тоталитарния монопол в звукозаписа, световната "демократизация" на звукозаписа (всеки стана тонинженер в спалнята си) и изчезването на всепризнати критерии за квалификация и качество. Сега не само всеки вади разни "дипломи", ами даже всеки ги издава на други мераклии ;) Споменатото вече отсъствие на цивилизован музикален бизнес само ни е отдалечило още повече от световното ниво.

 

Тук не се и опитам да дефинирам какво значи "световно ниво" (може би някой ще помогне).

 

:)

 

П.с. Аз като "бутилка и половина" оптимист не губя надежда, но съм съгласен с изказаните мнения, че се стартира от нелека позиция.

Отговорено

^ - "световно ниво", в контекста на по-агресивните стилове - при всички случаи не е последния албум на Металика например :punk_guitar:

Отговорено (Редактирано)

И значи, пак се връщаме в началото на дискусията - кой какво прави, и какво трябва да прави...(тонтехник, тонрежисьор, миксинжинер, мастеринг...)

 

КАто непосредствен участник в аналогово-дигиталната ера на 2-ро студио на телевизията - (имаше един гуру на име Вальо Ветов...лека му пръст) видях, и откраднах много занаят. Та - всеки е свободен да гледа и да се учи - вече има нет, видеоуроци и т.н.... Но, остава и следващата стъпка - ДА СЕ СЛУША И АНАЛИЗИРА ЗВУКА... след това вече е по - лесно, знаеш какво търсиш, и го правиш.

(и не се опитваш да разцъкваш всичкия софт, дето го има, за да стане нещо...)

Редактирано от VSTi
Отговорено

Леко офтопик, но искам да дам един съвет за нещо което практиката е показала като много полезно

 

Правете записи на репетиции, правете демо записи на парчетата си-това ще ви помогне да ги чуете отстрани и да прецените дали не трябва нещо да се добави, махне или промени. Също така ако имате условия за сносни домашни демозаписи-правете експерименти - това ще ви помогне да си изградите някаква концепция за звука и за целия микс преди да започнете записи в студио. И разбира се трябва да се скъсате от репетиции на парчетата преди да отидете в студиото - всичко това ще ви помогне да спестите студийно време, а съответно и пари...няма смисъл да харчите излишни средства за студийно време в което да репетирате партиите си които не свирите добре или тепърва да си измисляте солото или пък да се чудите кое как да се смеси.

Разбира се този съвет няма значение ако работите в домашното си студио, но все пак домашното студио освен добър слух и опит изисква и немалко капиталовложения за акустична обработка, добри монитори и микрофони, аудио интерфейс и всякакъв нужен за музиката ви хардуер и софтуер.

Отговорено

Първо благодаря на всички за отговорите по темата.

 

...ама как да се развие една тема ,която започва така "Трябва да кажа че съм много приятно изненадан как общото техническо ниво (в раздел Звукозапис сме) изглежда доста високо. "

 

Извинявам се че не спазих приетия етикет в България. Позитивните коментари се тълкуват като неразбиране, не като добро възпитание, единствено коментарите "Момчета, гледайте сега - вие всъщност нищо не разбирате, сега бат' ви Жоро ше ви обясни" безпрекословно доказват expert level. Живейте както знаете. Аз няма да споря с никого.

 

Конкретно, за "много приятно изненадан как общото техническо ниво (в раздел Звукозапис сме) изглежда доста високо" - Първо очевидно става въпрос за общо "любителско" ниво. Хората които си плащат сметките (единствено и само) чрез звукозапис вероятно се броят на пръстите на едната ръка в този форум. А и вероятно са заети да работят, не да обсъждат "пътя, истината и живота" във форума. Така че за любители нивото е високо. Който се мисли за професионалист, нека живее от музиката само няколко години, тогава може с право да претендира.

 

Според мен основния проблем в бг не е нито беднотията, нито липсата на "музикален пазар", нито липсата на особени традиции в производството на музика (на живо или на запис). Основния проблем е че поради изброените (не малки) проблеми, ние българите решаваме че единствения начин за реална "изява" е да покажем един на друг (на сънародниците си), как сме много по-голяма работа от тях. Тогава вече може да се спи спокойно нощем. Това според мен са големите радости на дребната душа. Успехи на всички в "музикалната индустрия", аз мисля че в общи линии се нагледах на "хубост" в този форум и вероятно няма да прекарвам време тук повече.

Отговорено

Това не е точно така, с хората, които работят, а не седят във форума, поне в доста чужди форуми не е така. Има доста хора, които работят на много високо ниво (Металика, Блинк 182, Екстрийм, Кристина Агилера, етц етц ), които си пишат редовно - в gearslutz.com например.

 

Единственото потенциално обяснение тук е вероятната липса на Интернет култура в нашите гурута :wacko: Подчертавам "вероятна" :cheers2: Може и да не е така.

Отговорено

Нещото се казва: приемственост

Малко хора знаят значението на тази дума у нас... в България. Приемствеността във всяко нещо, в конкретния наш случай, свързано с музиката. От фенове през техническата част, та докато стигнем до големите изпълнители. Тук приемственост между поколенията липсва...

Аз поне се стремя да я започна. Давал съм китарата си на хлапета... около 10-12 години по-малки от мен, която е доста над ценовата рамка, която те могат да си позволят за китара. И някои странични наблюдатели са ме питали: "Аве как може да си даваш инструмента на някво хлапе, дето още не знае как се настройва китара?" или подобни, не толкова да потиснат хлапетата, колкото "да се опитват да ме вразумят". Но явно някои и след уволнявката живеят с мисълта за това как стават нещата в казармата. Което е трагично.

 

По-лошото е, че когато им разясня действието си (като опит да им отговря на риторичния сарказъм): "Ами просто щото ме изкефи хлапето с къв хъс и надъханост си свири в ритъм и хваща яко и има емоция...", същите си мислят, че нещо съм се побъркал явно. Че кой от тях ше си даде китарата за хилядарка на пишлеме с няма и два акорда парче?! И така един глупав разговор може да протече без особено значение.

 

Музиката е за всички, но не е за всеки!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.