Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)
...скоро направиха един на много добро за БГ ниво...

 

Защо тая уговорка? Ако махнеш от изречението "за БГ' - ще кажеш ли уверено пак "на много добро ниво"? Не слагай тая уговорка тогава, тя принизява това, което искаш да похвалиш.

 

Критерий за ниво трябва да ни бъдат единствено най добрите албуми и записи които чуваме, независимо откъде идват! Иначе все едно ми казваш: 'Абе тоя, за глух с ампутирани пръсти, доста добре свири!' (Не искам да кажа нищо за нивото в България, просто такива уговорки съсипват аргумента).

 

:punk_guitar:

 

П.с. Понеже ми се стори,че малко 'защищаваш' circles - не съм го атакувал. Постът му просто прозвуча като от музикант, който иска сам да си записва музиката - и изказах мнение адресирано към такива. Ако има професионални амбиции в звукозаписа (според споменатите инвестиции в техника и курсове), той става един от онези, на които съветвам музикантите да доверят отговорните си записи. Ако не го прави като бизнес: респект за благотворителната му щедрост!

Редактирано от Бицев
  • Отговори 83
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

Колегата flisk ме разбира.. :punk_guitar:

Който е идвал в "navilata" (така мисля да кръстя студиото) също... :D

 

Концепцията е кристално ясна - средата за свирене да удовлетворява максимално свирещите - т.е. нас!

 

Хляба за сега не го изкарвам по този начин, но не се знае знае ли се, но и това не е сигурно, така че...

Няма да говоря за налятата цифра, не е важно и мисля още да наливам. ;)

 

Пак споделям че стигне ли се до смесване и мастериране на цял албум или продукт гонещ високо ниво може би ще се обърна към някой Про. Иначе мисля да продължа с опитите. Време за сега имам, мерак също.

 

Поздрави!

Отговорено

И аз искам да споделя мнението си, или по точно да отговоря на Бицев и други, които споделят подобно мнение. Всъщност, това което си написал ми напомня на нещо, което изповядва (доста по-арогнантно) в един друг подраздел един индивид, който във всяка тема влиза и обяснява, как никой не трябва да се опитва да прави нещо, което не разбира, ами да го остави на профитата и как никой не иска да им даде паричките си. Разбира се, ти го казваш доста по-цивилизовано и се вижда, че става дискусия и има смисъл да се пише.

 

Честно да си призная, не мисля, че има човек в темата, които да е от тези, които да искат да спестят 10 лева повече от нещо, което струва 500 примерно. Това го казвам малко образно де, имам предвид, че надали са много хората, които ще предпочетата да си загубят от времето (което реално могат да са пари), за да направят нещо посредствено, което ако го дадат на човек дето наистина разбира от тия неща, ще стане по-добре, а през това време първият ще си прави кефа или ще се развива в някоя по-интересна за него насока. Изключвам в писянията си тези, които имат желание да се научат или го правят за кеф...

С една дума - мисля, че това, което казваш на всички ни е ясно... :punk_guitar:

Просто действителността е такава, че

а) хората просто нямат възможности. Аз искам нещата ми да звучат хубаво, но нямам пари да ги дам на някой да ги направи, студент съм. Нямам как да му платя. Та аз нямам средства да заделя да за една сносна саунд карта, а камо ли да плащам на някой за нещо, от което няма как да има възрвъщаемост, поне не в близко бъдеще.

б) хората не знаят какво искат. Пак ще дам пример със себе си. Нямам никакво желание да мастерирам и да миксирам и да си "губя" времето да го уча това. Не ме влече, предпочитам да свиря за това време или да прочета нещо, което ми е интересно. Имам идеи, които искам да реализирам, но ги нямам готови, т.е. "които само да трябва да бъдат записани". Онзи ден пак правех нескопосани опити и като чух малко по-различен вариант и ми дойде идея как да развия една част. Та как да го дам на някой и да му кажа - "направи го да звучи, ма аз не знам как и какво искам". Не съм барабанист, не съм тонрежисьор, не съм басист и постоянно променям нещата по баса, по барабаните. Оттам нещо различно ми идва като китара и става един затворен кръг. Как да ги дам на друг, без да знам какво искам аз самият. Иначе последното ми авторска музика е точно такова. Звучи гадно, едни кухи перкусии, един кух бас (мисля че миди). Питах дали има желаещи да пипнат нещо по своя воля, но такива реално не се намериха, а аз все искам да променям нещо.

в) малко нашата крива действителност ни е направила недоверчиви към "майстори". Просто защото много от "майсторите" не са изучавали занаята си и много хора са си патили то такива. Говоря генерално тука. "Не Ви оправих спирачките, но пък ви усилих клаксона...". Не знам в кой друг език има такава поговорка. И това рефлектира и върху музиката като занят. Колко хора са "тонрежисьори" наистина? И озвучители и не знам си кви си. Повечето се мъчат да парвят 500 неща, защото от едно единствено нямат възможност да се изхранват. И не са виновни те.

 

И тия неща заедно мисля, че описват голяма част от случайте. Сигурен съм че и други съфорумци ще се видят в гореописаните ситуации. Иначе нямам нищо против да имам някаква реализация и да инвестирам в продукта си, или пък просто да мога да си го позволя, да съм развит музикално така, че да знам точно какво искам от песните си и т.н. и т.н.

В крайна сметка продължавам да се занимавм и нямам никакво намерение да спирам ;). А тези които наистина се занимават им казвам само: респект! :D

Отговорено
...скоро направиха един на много добро за БГ ниво...

 

Защо тая уговорка? Ако махнеш от изречението "за БГ' - ще кажеш ли уверено пак "на много добро ниво"? Не слагай тая уговорка тогава, тя принизява това, което искаш да похвалиш.

 

Критерий за ниво трябва да ни бъдат единствено най добрите албуми и записи които чуваме, независимо откъде идват! Иначе все едно ми казваш: 'Абе тоя, за глух с ампутирани пръсти, доста добре свири!' (Не искам да кажа нищо за нивото в България, просто такива уговорки съсипват аргумента).

 

:punk_guitar:

 

П.с. Понеже ми се стори,че малко 'защищаваш' circles - не съм го атакувал. Постът му просто прозвуча като от музикант, който иска сам да си записва музиката - и изказах мнение адресирано към такива. Ако има професионални амбиции в звукозаписа (според споменатите инвестиции в техника и курсове), той става един от онези, на които съветвам музикантите да доверят отговорните си записи. Ако не го прави като бизнес: респект за благотворителната му щедрост!

 

Ами честно казано да. Аз не си го въртя постоянно но е на ниво. И за да не е съвсем голословно отдолу прилагам линкове към 2 видеота към песни от албума. Също можеш да пробваш на don_pepinio авторските из раздела за авторска.

 

 

Видео Little Bliss

 

A и това:

 

Myspace Sugarbrew

Отговорено

След като получих лична нападка и обида от г-н Бицев ще му отговоря:

Господин Бицев,

радвам се, че можете да давате отценки на моята компетентност и познания. За Ваше съжаление обаче, ще игнорирам мнението Ви, тъй като в него не намерих нито 1 точен аргумент или доказателство подкрепящо думите Ви. Звучите ми като свещенник който не знае какво е бог но е много сигурен, че е нещо голямо и велико и не позволява никой да богохулства. В тази връзка ще Ви помоля да спестите последващи коментари по мой адрес ако те не са подплатени с доказателства на думите Ви. В противен случай ще го считам за просташко селско заяждане на ниво - кръчма.

 

Така. По темата.

Някой като не се е доказал на живо - си умира да се докаже във форума.

 

Тук и сега е мястото да направим разграничението между музикант и инструменталист (изпълнител). Не всеки който хване инструмент и започне да свири добре е музикант както и не всеки който разбира от музика е изпълнител. Познавам прекрасни музиканти които свирят слабо. Вярно всеки музикант тръгва от инструмент.

За да си добър музикант трябва да познаваш всички инструменти. Дори да не можеш да свириш превъзходно на тях - трябва да ги познаваш в детайли с техните особенности за да може да ги използваш в идеите си.

Задачата на инструменталиста е много сложна. Той трябва до съваршенство да познава инструмента си за да може да изкара от него каквито звуци иска независимо от условията. Не да се оправдава - гадно кубе, лош процесор и т.н.

Помислете хората 50-те и 60-те години каква техника са имали. А 70-те. И какъв звук са правили. И защо. Най важното е как са успяли с мизерните условия които са имали да направят неща които в днешни дни трудно постигаме със всичките килохерци, битове, децибели, канали, плъгини, ефект процесори и ... богове (мастеринг инжинери).

За да си добър изпълнител трябват много репетиции. Да си опознаеш инструмента. За да си добър музикант трябва доста учене и слушане. За да изучиш основите на музиката, инструментите, композицията, звукозаписа, дирижирането и всичко свързано с това.

По същият начин за да си добър тонтехник трябва да познаваш най напред техниката. Микрофони, пик-ъп-и, кабели, усилватели, конектори, миксери, съгласуване, ефект процесори, магнетофони, озвучителни тела и всичко техническо. Освен това трябва да познава и инструментите и процесите на смесване.

Тонрежисьора трябва да е малко техник, малко инструменталист, малко музикант. От всичко по малко. Неговата най важна задача е да чува и да има мнение. Последните 2 неща и многото години опит правят тонрежисьора такъв. И е много грешно да се мисли, че неговата работа е по малковажна от на един изпълнител или музикант. Затова ако всеки си върши работата и е добър в нея - ще се получава добър продукт.

В БГ всички сме така: Моя запис гаден ама на Вуте по гаден. Музиканта подценява труда на изпълнителя и вместо добър инструменталист слага нотички на кюбейс. Вместо да викне тонрежисьор слага 30 плъгина които му попаднат под ръка и върти компресори и ефекти докато не стане пълна боза. И накрая казва: е, то е гадно като запис ама като музика е много добре написано.

Всички сме с голямо самочувствие и разбираме от всичко и ... резултата е такъв. Това да си добър музикант и изпълнител в повечето случаи пречи да си добър тонрежисьор.

Да поживее още малко баба Лили, че май друг перфекционист в БГ не остана.

Отговорено

:);) :thumbs_up :) :

Много се радвам на дискусията....

минал съм през целия този път - инструмент-свирене-групи (оркестър) - звукозаписни студия (едно време 2-ро студио на телевизията), много слушане на музика, крадене на занаят (само така става - никой не може да Ви научи да слушате)...

с две думи - музиката сама по себе си (би трябвало) да звучи.

Тоновете плъгини, и техника са само една възможност да работим от спалнята "като в студио" ...

Чуйте звука на Мотаун, и си спомнете, че е правен на 4-пистов магнетофон..., без монтажи и аутотюн...

А колкото до ролята на тонтехника, тонрежисьора и мастеринг инженера...така е , спор няма. Три в едно е само нескафето...

Отговорено

E, Мотаун. Силата е в:

 

ЕМОЦИЯТА

 

и

 

ИЗПЪЛНЕНИЕТО

 

 

A такива при Мотаун има в изобилие. Не че е нямало и една купчина кандидати които са били като ото конкурс за Музикален Идол или некъв подобен.

Аве музиката е преди всичко забавление, но малко хора го разбират. Или поне не напълно.

Отговорено

Музиката не е забавление.

Такова мислене подценява музиката и сваля нивото й - затва сме на тва положение.

Когато повече хора започнат да мислят за музиката като за незабавление и

започнат да възприемат правенето й като отговорност, тогава ще можем

да кажем че сме почнали да ъпгрейдваме.

Отговорено

Ми в интерес на светата истина и откровеност, за мен, звука на "Мотаун" си е гаден, но това остава всъщност на заден план, зад великолепните изпълнители и инструменталисти, което аз приемам по-скоро като "звученето" на Мотаун, което е за мен е различно нещо ;-)

 

@Pif - aз поне не чета никъде лична нападка в мнението на Бицев (поне не виждам някъде да пише "дрънкаш глупости, защото нищо не разбираш"), а просто коментар с различно мнение. Това е форум. Засега само ще помоля да не се праща в странична посока (офтопик) и заяждане тази една приятна засега за четене тема. Интернет, форумите и писаните мнения (или поне форумните такива, все пак не е необходимо да изписваме романи) не дават възможност винаги и реално да се разбере настроението и емоцията, затова - малко по-широк възглед и да гледаме винаги с положително чувство на нещата. Успех.

Отговорено

^ ами аз това имах предвид под забавление. Просто да ти е кеф като свириш иначе си просто занаятчия. Като във всяка друга човешка дейност.

Добре де, за мен музиката е забавление. Никога няма и как да гледам на нея по друг начин.

Иначе дори и секса си е индустрия, ама за мен пак си е и той нещо подобно квото е и музиката - забавление. Просто явно това забавление и

онова забавление за което antonium казва са омоними. :cheers:

Отговорено

Тъй като изчетох всичко, написано в тая тема, смятам да споделя и някое друго мое виждане за нещата.

 

Първо - съгласен съм и с Бицев и с Pif - следя им мненията из форума и съм на мнение, че и двамата са интелигентни хора, достатъчно наясно с тази материя и в общи линии тук споделиха едно и също (като изключим това недоразумение относно "магията" на мастеринга). Само моля ви се, не се разправяйте за глупости. Това е една от малкото интересни и неразводнени теми във форума и бих се радвал да остане така.

Също така смятам, че допълнението от presly е съвсем точно и достатъчно.

 

Това, което всъщност искам да кажа е някаква част от моя опит.

 

Занимавам се с музика от 20 г. насам и с течение на времето по една или друга причина се понаучих да свиря на доста инструменти - беше ми нужно поради композиторските си занимания. За добро или зло, колкото повече влизах навътре и се занимавах с композиране и със звукоинженерство, толкова повече техническите ми интрументални умения отиваха на заден план. Работя като звукоинженер от доста години вече, но у себе си забелязвам такава тенденция, че аз винаги ще си остана повече музикант, отколкото звукоинженер, макар и да съм минал през доста студия и да съм записвал доста работи - били те акустични, електрически, пистово, едновременно и каквото се сетите още. Да - грамотен съм технически, при това не малко - смятам, че съм в състояние да произведа добър материал и на ниво композиране и на ниво аранжиране, свирене, записване и смесване. Но въпреки всичко, когато нещата опрат до наистина сериозна и отговорна продукция - предпочитам да съм по-скоро помощник-звукоинженер на колегата ми в студиото, в което работя, тъй като той е много по-добре специализиран по отношение на смесване и мастеринг, отколкото аз. За сметка на това, когато нещата опират до въпрос за свирене, аранжиране и т.н - то тогава по-скоро аз съм човека за това. Приел съм тази си роля и не се бутам там, където не ми е работа. Естествено никога не спирам да се уча и да чета, но за момента мястото ми е това, което описах.

Отговорено

Аз не съм човек който да казва кой с кво треа се занимава. Ако си навитак дори само и имаш оборудването за едно студийце - супер. Днешната техника позволява такива самоинициативи. Е, друг е проблемът, че ако аз ги имах бих си привлякъл човек, който ама наистина се кефи да бъзика врътки, плъгини, звукозаписни джаджи и софтуер.

В крайна сметка дори такъв лаик като мен може да си инсталира било то Cubase или пък Sonar, а аз лично - Reaper. И с една ефтинджос Creative-ка да си ръчка из програмите, да си записва от скайп-микрофона, от китарката... преди съм се мъчил и с касетофони и магнетофони. Сега е светлинни години по-лесно в технически смъсъл иначе технологията на смесване и мастеринг си е тъмна Индия за мен и преди и сега. Предпочитам да съм човека дето стои зад инструмента с идете в главата, сяда (става) и свири, а пък вече продуценти ли ше са, аудио-инженери ли ше са, да казват: "Я, това е добро! Дай да пробваме с тия и тия настройки на джигалките, усилватели, тамагочита и порчее лампички и врътки." ТОва съвсем не го казвам пренебрежително. Напротив, просто кат видя смесителна конзола и дори софт за тая цел... и се едно съм във космически кораб. Няма нищо лошо в това да има човек желание да разбере какво се прави и как аджеба стават нещата.

 

И още нещо (поне в моите очи е така). Какво е това надмогване, блъскане... кой ще смачка със запис, компресия, ревърби, мощ!

Съберете като банда поне 1000 фена на живо и ги смачкайте от кеф! Другото е просто един диск в архива на радио X. А най-често е листа с .mp3-ки, ogg-чета и подобни

цифрови компресии. Е, те тва не го разбирам... Сигурно щото аз винаги гледам от камбанарията на изпълнителя... някак си. Не че съм корифей на инструмента, ама така си мисля. :cheers2:

Отговорено
Миксинг и мастеринг, ("направи си сам" или не?)

 

аз съм посредата накъде м/у направи си сам или не.

 

Лично сме събрали едно малко семипрофесионално студиице и там хем репетираме хем записваме. Работим обаче с хора които са по-наясно с материала както за тракинг, така и за миксове. Мастеринг - това ще го правим при всички положения навънка.

Или с други думи - хамалогията и това което много средства яде си го правим сами, но с чужда подкрепа която носи със себе си необходимият KnowHow. Микса - даваме насоката в началото, после работим заедно с тонинжинера по детайлите ... но само не човъркаме .. поне за сега ... а поради липса на време надали това ще се промени - желание иначе има :cheers2:

 

... да споделя и ние как си "готвим супичката"

 

Поздрави

Алекс

Отговорено
... смятам, че съм в състояние да произведа добър материал и на ниво композиране и на ниво аранжиране, свирене, записване и смесване. Но въпреки всичко, когато нещата опрат до наистина сериозна и отговорна продукция - предпочитам да съм по-скоро помощник-звукоинженер на колегата ми в студиото, в което работя, тъй като той е много по-добре специализиран по отношение на смесване и мастеринг, отколкото аз. За сметка на това, когато нещата опират до въпрос за свирене, аранжиране и т.н - то тогава по-скоро аз съм човека за това. Приел съм тази си роля и не се бутам там, където не ми е работа...

 

Достойно мнение на човек с неоспоримо доказани способности - включително тук във форума, с материали, които могат да се чуят в други теми. Малцина могат да говорят от такава позиция.

 

И - да, трябва да си 'истински мъж', за да можеш да се откажеш от нещо (което умееш) и да го отстъпиш на друг да го свърши по-добре.

 

Смея да кажа, че и аз постъпвам приблизително по същия начин. Мен пък, от пиедестала на 'началник' и на човек дето дава парите, са ми изпадали изкушения да се бъзикам с контролите по конзолата като че са ми детското влакче на пода. Никога не съм си позволил да смесвам (и не съм и помислил да мастерирам) при наличието на професионалисти. Принцип.

 

Пак ще цитирам стих (бях го писал, мисля, в друга тема) от един наш поет, говори се за таланта:

 

" Талантливо живей. Талантливо

сей пшеница и къщи строй.

Ако нещо не правиш красиво -

талантливо встрани стой. "

 

И за това трябва талант (особено за това) - да си знаем мястото.

 

:)

Отговорено

Мен пък в тоя дух винаги ме е кефил завършека:

"Талантът - мярка за злато

в антични времена,

талантът, само когато няма злато,

има цена."

 

Утопично някак си... но вярно. Абе свирене му е майката... записите друг да ги прави. Който има и познанията и слуха и апаратурата за това.

Винаги ползвам разни звукосаписни програми само доколкото да си пазя идеите. Rec arm, rec: Тралала... дрън-дрън, лупа-трапа...

И съм дотам. Ако видиш ли пък зема, та седна да човъркам копчетата, треа нещо да съм я творческа дупка, я да съм и аз барабар Петко с мъжете. :thumbs_up:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.