lizardman Публикувано Март 31, 2009 Публикувано Март 31, 2009 Хайде в тази тема да споделим упражнения, за които сме открили, че ни разгряват добре. Ако изброим упражнения, които не са всеизвестни, и се въздържаме от офтопик и споделяне кой как и колко загрявал, може и да стане много полезна тема, от която всички китаристи във форума могат да извлекат полза. Защото хубава загрявка е първата стъпка към ползотворната тренировка. Ето един сайт, в който има някои много хубави упражнения - http://myguitarsolo.com/gym.htm Искам само да кажа нещо, което ми е направило впечатление. Виждал съм на места да пише: "Свирете го много бързо, на върха на възможностите си" и т.н. Това е абсолютно нелогично. Със загряването ние целим да постигнем оптимална форма на мускулите на пръстите и ръцете. Може на някого да му се струва странно, но при бързото свирене се използва много по-малко усилие, отколкото при по-бавното. Един атлет започва с разтягане и малко по малко загрява мускулите си. Според мен това е правилният начин. Цитирай
Jorko_Beliata Отговорено Март 31, 2009 Отговорено Март 31, 2009 Speed Kills 3 - Michael Angelo Batio. Даже го имаше по торентите. Цитирай
Nordon Отговорено Март 31, 2009 Отговорено Март 31, 2009 РАзгрявката определено си трябва да я правиш бавничко поне за начало. Като се почувстваш загрял вече може и по-бързо, но да започнеш с върха на възможностите е просто начин да си докараш някоя подла травма. Цитирай
Vasil Pavlov Отговорено Март 31, 2009 Отговорено Март 31, 2009 (Редактирано) Никъде досега не съм срещал по - добро нещо за разгряване от гамите! Може и арпежи, аз не съм по тях и не ги изполвам особено усилено, някои хора много ги пилят... Напоследък разгрявам доста добре и с акорди, така че и те не трябва да се забравят, едно по - богато свирене иска добра форма и перфектна точност на лявата ръка. Даже май бях гледал Сатриани и той разправяше, че разгрявал с акорди, и то точно с това същото упражнение, което Джон Петручи показва в Рок Дисциплина - редуване на акорди. A, ето, намерих го! ЕТО го. Прави го да изглежда супер лесно... Обикновено разгрявам първо повече дясната ръка с гами - стакато, после повече лявата - почти изцяло легато. Вече за акордите, няма как да е легато Редактирано Март 31, 2009 от Vasil Pavlov Цитирай
Yves Отговорено Март 31, 2009 Отговорено Март 31, 2009 (Редактирано) e|-------------------------------------------------------------------------| b|-------------------------------------------------------------------------| g|-------------------------------------------------------------------------| d|----------------------------------------------------------------------4---| a|---------------------4---------3-4-------2-3-4---1-2-3-4---1-2-3-----| E|--1-2-3-4---1-2-3-------1-2---------1--------------------------------| И прочее до долу...след това обратно. Понеже в началото на грифа е лесно поради голямото разстояние на праговете след това го правя и по-нагоре. Малко е просташко, но не е нужна изтънченост, за да се раздвижат ръцете Редактирано Март 31, 2009 от Yves Цитирай
LOE Отговорено Март 31, 2009 Отговорено Март 31, 2009 На Ръсти Кули упражненията за разгряване са най-добрите, на които съм попадал. Има 2 - едното за легато, другото за пикинг Цитирай
Пламен Миланов Отговорено Март 31, 2009 Отговорено Март 31, 2009 Аз пък си топя ръцете във вряла вода и така загрявам Цитирай
Stranen Отговорено Април 1, 2009 Отговорено Април 1, 2009 мене най ме кефи хроматичното упражнение за загрявка от уроците на john petrucci с него най-често загрявам 4те пръста .първо бавно после колкото може по-бързо Цитирай
indy Отговорено Април 1, 2009 Отговорено Април 1, 2009 Съгласен съм с Vasil Pavlov за гамите, но аз използвам една модификация: свирене на гами възходящо и низходящо в мелодични интервали, напр., започваме от Сол мажор - в терци, /това и баба го може - G, B, A, C, B, D, C, E, D, F#, E, G, F#, A, G.../, после в кварти, /това обикновено баба не го може - G, C, A, D, B, E, C, F#, D, G, E, A, F#, B, G.../, после по същия начин в квинти, сексти, септими и октави. След това нагоре по грифа - G#dur, A dur, etc. Ако не ни е достатъчно избираме си някой минор или някоя екзотична скала и пак по същият начин. Цитирай
Arteglam Отговорено Април 1, 2009 Отговорено Април 1, 2009 Използвам упражненията на Петручи, хроматичните или свиря нещо по-бавно и не ангажиращо. Цитирай
lizardman Отговорено Април 4, 2009 Автор Отговорено Април 4, 2009 Насъбраха се някои много готини упражнения. Това на Сатриани с умалените е трепач. Ето още едно негово: Ето какво казва той за това упражнение: "This last one has always been strange for me, so I always make sure to do it. Just as a tongue twister helps pronunciation, these exercises improve finger dexterity. Try to stay absolutely relaxed as you do them." Цитирай
James Hetfield Отговорено Април 7, 2009 Отговорено Април 7, 2009 (Редактирано) Почвам примерно от 3-та струна на 12 с 4-те пръста от кутрето... 12, 11, 10, 9, 4-та струна повтарям, после серията продължава от 11-то и така общо 4 пъти. След това връщам от 4 струна на 9 позиция от показалеца... 9, 10, 11, 12, на 3 струна същото и така общо 4 пъти. И така примерно 10-на мин. Според мен това е добро и за пикинг. Пробвал съм го с метроном, но там издишам след темпо 170 Редактирано Април 7, 2009 от James Hetfield Цитирай
LucaTurilli Отговорено Април 8, 2009 Отговорено Април 8, 2009 Unholy Warcry Solo на Luca Turilli за бърза загрявка. Ще ви позатрудни. =) Доста е бързичко. Цитирай
hand_of_doom Отговорено Април 13, 2009 Отговорено Април 13, 2009 Аз лично предпочитам да загрявам с някакъв инструментал - някакви сола дори, а ако може да са по-бързи - още по-добре. Доскоро използвах интрото на Always Will Be на HammerFall, сега предпочитам да разгрявам с Master of Puppets на Metallica. Като, разбира се, преди това съм минал през няколко по-бавни песнички, акорди и подобни. Така за около 15-20 минути достигам оптимална температура Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.