Jump to content
Българският форум за музиканти

Соло-въпрос


Crimson

Recommended Posts

Накратко искам да ми препоръчате някакви солата, в които скоростта се повишава постепенно!В момента малко по-малко напредвам ама са си изчерпих солата, които мога да изсвиря на тоя етап!

По принцип свиря от бавните сола на Хамет, и по-яките на In Flames(които са сравнително бързи)!!!Сегаси търсянещо горе долъ бързо aма не като Master of Puppets...

Нещо нито твърде бързо, нито твърде бавно....знам че не звучи много умно :rolleyes: , просто не знам и аз какво искам :wall: ...така че предлагайте на воля :greenball:

Мерси предварително :godbless:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитвай се да импровизираш! Не ти трябват разни сола за да си подобриш скороста и техниката... Като за начало хващай пентатониките и яко блус импровизации. Аз силно подържам тезата, че блус-а е в основата на рок/метъл солата. На мен лично адски много ми помогна.

 

Успех!

Редактирано от Sieger
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако пък не си харесаш нищо(поне аз така права), свири си гами(ама чисто) - от по-бавно към по-бързо, хем пикинга и скоростта ти се подобряват...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз силно подържам тезата, че блус-а е в основата на рок/метъл солата. На мен лично адски много ми помогна.

а история показва, че блуса е в основата на цялата модерна музика дори :greenball:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пентатоники може

а освен това просто си хващаш някаква гама например Ла мажор от 12то прагче на 5та струна и свириш нагоре-надолу по нея. абе мъчението е майка на знанието :greenball:

Редактирано от npace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич ,съветът ми е да не се плашиш от бързите сола - хващаш някое което те кефи го свириш бавно (ама БАВНО за начало) с метроном .Като зециклиш на някоя скорост ,свали темпото с около 10-15 bpm и остани на същата скорост за около седмица-две (може и три ,зависи) .После постепенно ще добиеш повече увереност и техника и ще започнеш да ги правиш нещата за доста по-кратко време в темпо . :violin:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси много момчета ще пробвам това което препоръчахте!!! :)

Иначе само да спомена, че гамите(или ладове) и минорната пентатоника си ги свиря всеки път докато загрявам - така че от тая гледна точка нямам проблеми!

Някой спомена импповизации - според мен е нужно поне някой да ти праска ритъм за да импровизираш(поне на мен така ми е най-удобно)!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако правилно съм схванал - искаш да свириш нещо за развиване на техника. Ако е така, при всички положения ти препоръчвам да тренираш с упражнения, защото е много вероятно когато опреш до конкретното соло да имаш 2-3 проблемни момента, които ако не са отработени като техника, ще си ги мажеш навеки. Измисляш си упражнения, включващи въпросните гадории и търпеливо ги усвояваш. :violin: :)

Независимо дали са упражненията или самото соло, свири ги толкова бавно, че да не усещаш умора и напрежение в ръцете (схващане и желание да пуснеш грифа и да разтръскаш ръце). Забрави напълно оригиналната скорост на солото - свири спокойно и чисто. Ако си търпелив, ще има резултат - при всеки различно бързо.

Стана като лекция, но още нещо: постановката на ръцете е много важна. Опитай се да ги "наместиш" правилно и дори да ти се струва безкрайно неудобно спрямо това което до сега си ползвал, всичко е ? на навик - след седмица-2 търпение, внимание и бавно свирене ще си стъпил на вярна основа (като техника на свирене).

Успех! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитвай се да импровизираш! Не ти трябват разни сола за да си подобриш скороста и техниката... Като за начало хващай пентатониките и яко блус импровизации. Аз силно подържам тезата, че блус-а е в основата на рок/метъл солата. На мен лично адски много ми помогна.

 

Успех!

Много вярно. Пентатониката има само 5 тона(които се движат по мажор/натурален минор). За да изсвириш готино соло трябва наистина да предадеш нещо, да говориш чрез китарата. Понеже разполагаш само с пет тона, в блуса наистина трябва да имаш много добра фраза. Добре е и да започнеш да учиш елементарна музикална теория и да се опитваш да вмъкваш

други ладове в пентатониката. Обикновенно връщането от някой лад обратно в пентатоника е много ефектно. Гледай видеото на Скот Хендърсън - "Melodic Phrasing". Там можеш да разбереш по -подробно за какво говоря като казвам фраза. Прави и упражнения, но не прекалявай с пиленето на скали и арпежи. Обръщай винаги внимание и на посланието в солото ти. Понякога една пауза може да е по - добро решение от дълъг арпеж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако правилно съм схванал - искаш да свириш нещо за развиване на техника. Ако е така, при всички положения ти препоръчвам да тренираш с упражнения, защото е много вероятно когато опреш до конкретното соло да имаш 2-3 проблемни момента, които ако не са отработени като техника, ще си ги мажеш навеки. Измисляш си упражнения, включващи въпросните гадории и търпеливо ги усвояваш. :violin: :)

Независимо дали са упражненията или самото соло, свири ги толкова бавно, че да не усещаш умора и напрежение в ръцете (схващане и желание да пуснеш грифа и да разтръскаш ръце). Забрави напълно оригиналната скорост на солото - свири спокойно и чисто. Ако си търпелив, ще има резултат - при всеки различно бързо.

Стана като лекция, но още нещо: постановката на ръцете е много важна. Опитай се да ги "наместиш" правилно и дори да ти се струва безкрайно неудобно спрямо това което до сега си ползвал, всичко е ? на навик - след седмица-2 търпение, внимание и бавно свирене ще си стъпил на вярна основа (като техника на свирене).

Успех! :)

Всъшност главната идея на пост-а ми е, че искам да почна да уча някакви сола, които да съчетават яко звучене с определена степен на сложност, коята да ми помогне в последствие на премина на друго ниво(имам предвид ниво на умения)!Това е!!!

За постановката на пръстите, за упражненията и за много други неща се погрижи да ме просвети един приятел - Fenix :) (може и да сте го чували :) )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

искам да почна да уча някакви сола, които да съчетават яко звучене с определена степен на сложност, коята да ми помогне в последствие на премина на друго ниво(имам предвид ниво на умения)!

Дай някакъв ориентир за сегашното си ниво - кои са солата които можеш да свириш вече?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитвай се да импровизираш! Не ти трябват разни сола за да си подобриш скороста и техниката... Като за начало хващай пентатониките и яко блус импровизации. Аз силно подържам  тезата, че блус-а е в основата на рок/метъл солата. На мен лично адски много ми помогна.

 

Успех!

Много вярно. Пентатониката има само 5 тона(които се движат по мажор/натурален минор). За да изсвириш готино соло трябва наистина да предадеш нещо, да говориш чрез китарата. Понеже разполагаш само с пет тона, в блуса наистина трябва да имаш много добра фраза. Добре е и да започнеш да учиш елементарна музикална теория и да се опитваш да вмъкваш

други ладове в пентатониката. Обикновенно връщането от някой лад обратно в пентатоника е много ефектно. Гледай видеото на Скот Хендърсън - "Melodic Phrasing". Там можеш да разбереш по -подробно за какво говоря като казвам фраза. Прави и упражнения, но не прекалявай с пиленето на скали и арпежи. Обръщай винаги внимание и на посланието в солото ти. Понякога една пауза може да е по - добро решение от дълъг арпеж.

Мисля, че с това мнение темата някак се изчерпи :ph34r: Напълно съгласен съм с Джерекаров: не бързащината и пиленето на безсмислено бързи арпежи те прави добър китарист, а всеки тон сам по себе си. Има много примери (няма да споменавам имена, че пак ще се развикате) за китаристи, които по 20-25 години си бръмчат скорострелните пасажи и...толкова! Така или иначе фразирането остава много близо до центъра на практическите упражнения. Scott Henderson ни съветва да създадем един...инструментариум, съдържащ определен брой patterns, които да раздвижваме, комбинираме, променяме непрекъснато. А присъства ли и истинската емоция при свиренето (не онази, за която ни плащат малко или много пари и правим НЕнашата музика) - всичко е наред. Или поне е в правилната посока. защото свиренето на сола и въобще свиренето на който и да е инструмент не е в заучаването на пасажи на еди-кой-си суперсвръххипермегавиртуоз. Ако научиш всички сола на Бекър или Вай, това ще те обогати, ще развие мисленето ти, но няма да ти даде нужното, за да градиш собствената фраза (тази, за която говори Henderson) - просто ще станеш една машинка, която ще свири изцяло в "стила" на избрания/избраните шредърчета. А струва ли си да изгубиш толкова време, за да разбереш скоро или не след това, че реално не си постигнал нищо за музикалната си култура?

 

@kitaratapesho Един мой добър приятел имаше една много подобна теория на твоятаза блуса и важността му в съвременната музика: Dream Theater са повлияни от Rush, Rush - от Led Zeppelin, Led Zeppelin - от Willy Dickson(тук може да съм объркал спелинга). :pray: И до голяма степен е прав. :virtuoz:

 

@AwXy Приятелю, искрено се надявам, че се шегуваш със съвета си да се опитва на свири "Since I've Been Loving You" на този етап :) Мисля, че ще му дойде в повече :D

 

Успех и поздрави! :hello:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.