Crimson Публикувано Октомври 9, 2005 Публикувано Октомври 9, 2005 Накратко искам да ми препоръчате някакви солата, в които скоростта се повишава постепенно!В момента малко по-малко напредвам ама са си изчерпих солата, които мога да изсвиря на тоя етап! По принцип свиря от бавните сола на Хамет, и по-яките на In Flames(които са сравнително бързи)!!!Сегаси търсянещо горе долъ бързо aма не като Master of Puppets... Нещо нито твърде бързо, нито твърде бавно....знам че не звучи много умно , просто не знам и аз какво искам :wall: ...така че предлагайте на воля Мерси предварително Цитирай
black_waltz Отговорено Октомври 9, 2005 Отговорено Октомври 9, 2005 Children Of Bodom - Bed Of Razors, Everytime I die.... Imperanon - Rhythm Of Pain Eternal Tears Of Sorrow - The River Flows Frozen ..... успех Цитирай
AwXy Отговорено Октомври 9, 2005 Отговорено Октомври 9, 2005 Led Zeppelin - Since I've been loving you Цитирай
Sieger Отговорено Октомври 9, 2005 Отговорено Октомври 9, 2005 (Редактирано) Опитвай се да импровизираш! Не ти трябват разни сола за да си подобриш скороста и техниката... Като за начало хващай пентатониките и яко блус импровизации. Аз силно подържам тезата, че блус-а е в основата на рок/метъл солата. На мен лично адски много ми помогна. Успех! Редактирано Октомври 9, 2005 от Sieger Цитирай
st0rmblastt Отговорено Октомври 9, 2005 Отговорено Октомври 9, 2005 Ако пък не си харесаш нищо(поне аз така права), свири си гами(ама чисто) - от по-бавно към по-бързо, хем пикинга и скоростта ти се подобряват... Цитирай
kitaratapesho Отговорено Октомври 9, 2005 Отговорено Октомври 9, 2005 Аз силно подържам тезата, че блус-а е в основата на рок/метъл солата. На мен лично адски много ми помогна. а история показва, че блуса е в основата на цялата модерна музика дори Цитирай
npace Отговорено Октомври 9, 2005 Отговорено Октомври 9, 2005 (Редактирано) пентатоники може а освен това просто си хващаш някаква гама например Ла мажор от 12то прагче на 5та струна и свириш нагоре-надолу по нея. абе мъчението е майка на знанието Редактирано Октомври 9, 2005 от npace Цитирай
trendkiller Отговорено Октомври 9, 2005 Отговорено Октомври 9, 2005 Пич ,съветът ми е да не се плашиш от бързите сола - хващаш някое което те кефи го свириш бавно (ама БАВНО за начало) с метроном .Като зециклиш на някоя скорост ,свали темпото с около 10-15 bpm и остани на същата скорост за около седмица-две (може и три ,зависи) .После постепенно ще добиеш повече увереност и техника и ще започнеш да ги правиш нещата за доста по-кратко време в темпо . :violin: Цитирай
DILETANT Отговорено Октомври 9, 2005 Отговорено Октомври 9, 2005 Опитай солото на Highway Star на Deep Purple. Истинска класика!! Цитирай
Crimson Отговорено Октомври 9, 2005 Автор Отговорено Октомври 9, 2005 Мерси много момчета ще пробвам това което препоръчахте!!! Иначе само да спомена, че гамите(или ладове) и минорната пентатоника си ги свиря всеки път докато загрявам - така че от тая гледна точка нямам проблеми! Някой спомена импповизации - според мен е нужно поне някой да ти праска ритъм за да импровизираш(поне на мен така ми е най-удобно)! Цитирай
ivivdim Отговорено Октомври 9, 2005 Отговорено Октомври 9, 2005 Ако правилно съм схванал - искаш да свириш нещо за развиване на техника. Ако е така, при всички положения ти препоръчвам да тренираш с упражнения, защото е много вероятно когато опреш до конкретното соло да имаш 2-3 проблемни момента, които ако не са отработени като техника, ще си ги мажеш навеки. Измисляш си упражнения, включващи въпросните гадории и търпеливо ги усвояваш. :violin: Независимо дали са упражненията или самото соло, свири ги толкова бавно, че да не усещаш умора и напрежение в ръцете (схващане и желание да пуснеш грифа и да разтръскаш ръце). Забрави напълно оригиналната скорост на солото - свири спокойно и чисто. Ако си търпелив, ще има резултат - при всеки различно бързо. Стана като лекция, но още нещо: постановката на ръцете е много важна. Опитай се да ги "наместиш" правилно и дори да ти се струва безкрайно неудобно спрямо това което до сега си ползвал, всичко е ? на навик - след седмица-2 търпение, внимание и бавно свирене ще си стъпил на вярна основа (като техника на свирене). Успех! Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Октомври 9, 2005 Отговорено Октомври 9, 2005 Опитвай се да импровизираш! Не ти трябват разни сола за да си подобриш скороста и техниката... Като за начало хващай пентатониките и яко блус импровизации. Аз силно подържам тезата, че блус-а е в основата на рок/метъл солата. На мен лично адски много ми помогна. Успех! Много вярно. Пентатониката има само 5 тона(които се движат по мажор/натурален минор). За да изсвириш готино соло трябва наистина да предадеш нещо, да говориш чрез китарата. Понеже разполагаш само с пет тона, в блуса наистина трябва да имаш много добра фраза. Добре е и да започнеш да учиш елементарна музикална теория и да се опитваш да вмъкваш други ладове в пентатониката. Обикновенно връщането от някой лад обратно в пентатоника е много ефектно. Гледай видеото на Скот Хендърсън - "Melodic Phrasing". Там можеш да разбереш по -подробно за какво говоря като казвам фраза. Прави и упражнения, но не прекалявай с пиленето на скали и арпежи. Обръщай винаги внимание и на посланието в солото ти. Понякога една пауза може да е по - добро решение от дълъг арпеж. Цитирай
Crimson Отговорено Октомври 9, 2005 Автор Отговорено Октомври 9, 2005 Ако правилно съм схванал - искаш да свириш нещо за развиване на техника. Ако е така, при всички положения ти препоръчвам да тренираш с упражнения, защото е много вероятно когато опреш до конкретното соло да имаш 2-3 проблемни момента, които ако не са отработени като техника, ще си ги мажеш навеки. Измисляш си упражнения, включващи въпросните гадории и търпеливо ги усвояваш. :violin: Независимо дали са упражненията или самото соло, свири ги толкова бавно, че да не усещаш умора и напрежение в ръцете (схващане и желание да пуснеш грифа и да разтръскаш ръце). Забрави напълно оригиналната скорост на солото - свири спокойно и чисто. Ако си търпелив, ще има резултат - при всеки различно бързо. Стана като лекция, но още нещо: постановката на ръцете е много важна. Опитай се да ги "наместиш" правилно и дори да ти се струва безкрайно неудобно спрямо това което до сега си ползвал, всичко е ? на навик - след седмица-2 търпение, внимание и бавно свирене ще си стъпил на вярна основа (като техника на свирене). Успех! Всъшност главната идея на пост-а ми е, че искам да почна да уча някакви сола, които да съчетават яко звучене с определена степен на сложност, коята да ми помогне в последствие на премина на друго ниво(имам предвид ниво на умения)!Това е!!! За постановката на пръстите, за упражненията и за много други неща се погрижи да ме просвети един приятел - Fenix (може и да сте го чували ) Цитирай
ivivdim Отговорено Октомври 11, 2005 Отговорено Октомври 11, 2005 искам да почна да уча някакви сола, които да съчетават яко звучене с определена степен на сложност, коята да ми помогне в последствие на премина на друго ниво(имам предвид ниво на умения)! Дай някакъв ориентир за сегашното си ниво - кои са солата които можеш да свириш вече? Цитирай
Steve_Vai Отговорено Октомври 11, 2005 Отговорено Октомври 11, 2005 Опитвай се да импровизираш! Не ти трябват разни сола за да си подобриш скороста и техниката... Като за начало хващай пентатониките и яко блус импровизации. Аз силно подържам тезата, че блус-а е в основата на рок/метъл солата. На мен лично адски много ми помогна. Успех! Много вярно. Пентатониката има само 5 тона(които се движат по мажор/натурален минор). За да изсвириш готино соло трябва наистина да предадеш нещо, да говориш чрез китарата. Понеже разполагаш само с пет тона, в блуса наистина трябва да имаш много добра фраза. Добре е и да започнеш да учиш елементарна музикална теория и да се опитваш да вмъкваш други ладове в пентатониката. Обикновенно връщането от някой лад обратно в пентатоника е много ефектно. Гледай видеото на Скот Хендърсън - "Melodic Phrasing". Там можеш да разбереш по -подробно за какво говоря като казвам фраза. Прави и упражнения, но не прекалявай с пиленето на скали и арпежи. Обръщай винаги внимание и на посланието в солото ти. Понякога една пауза може да е по - добро решение от дълъг арпеж. Мисля, че с това мнение темата някак се изчерпи Напълно съгласен съм с Джерекаров: не бързащината и пиленето на безсмислено бързи арпежи те прави добър китарист, а всеки тон сам по себе си. Има много примери (няма да споменавам имена, че пак ще се развикате) за китаристи, които по 20-25 години си бръмчат скорострелните пасажи и...толкова! Така или иначе фразирането остава много близо до центъра на практическите упражнения. Scott Henderson ни съветва да създадем един...инструментариум, съдържащ определен брой patterns, които да раздвижваме, комбинираме, променяме непрекъснато. А присъства ли и истинската емоция при свиренето (не онази, за която ни плащат малко или много пари и правим НЕнашата музика) - всичко е наред. Или поне е в правилната посока. защото свиренето на сола и въобще свиренето на който и да е инструмент не е в заучаването на пасажи на еди-кой-си суперсвръххипермегавиртуоз. Ако научиш всички сола на Бекър или Вай, това ще те обогати, ще развие мисленето ти, но няма да ти даде нужното, за да градиш собствената фраза (тази, за която говори Henderson) - просто ще станеш една машинка, която ще свири изцяло в "стила" на избрания/избраните шредърчета. А струва ли си да изгубиш толкова време, за да разбереш скоро или не след това, че реално не си постигнал нищо за музикалната си култура? @kitaratapesho Един мой добър приятел имаше една много подобна теория на твоятаза блуса и важността му в съвременната музика: Dream Theater са повлияни от Rush, Rush - от Led Zeppelin, Led Zeppelin - от Willy Dickson(тук може да съм объркал спелинга). И до голяма степен е прав. @AwXy Приятелю, искрено се надявам, че се шегуваш със съвета си да се опитва на свири "Since I've Been Loving You" на този етап Мисля, че ще му дойде в повече Успех и поздрави! :hello: Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.